Williams ei vaihda moottoreita!

Mity

Registered: Patologinen
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1051
Sijainti
Jyväskylä
Kanadassa niille uusille koneille onkin sitten jo käyttöä...
 

Godspeed

Well-known member
Liittynyt
8.2.2002
Viestit
103
pmv sanoi:
Eihän Martin Brundlen McLaren-Peugeotissakaan ollut mitään vikaa tehtaan ilmoituksen mukaan Silverstonessa 94, kun auto suorastaan räjähti lähdössä. Vain vähän moottoriöljyä huohutsletkusta pakosarjalle....
Olen antanut itseni jäädä siihen käsitykseen, että Getragin (?) valmistusvikaiselle vaihdelaatikolle lähtö oli liikaa. Öljyt pitkin auton takaosaa ja näyttävä roihahdus, mutta moottori aivan ehjä. Näin silloin ilmoitettiin tai sitten alkaa seniiliys vaivata allekirjoittanuttakin. Miksi en uskoisi? Miksi tehdas valehtelisi, jos valhe mukamas olisi niin läpinäkyvä?

Oikea vastaus kysymyksiin ei ole halpa vihjailu ranskalaisuudesta. Gallofobia on säälittävä ja kerrassaan tragikoominen luonnevika ihmisessä. :nope:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mity sanoi:
Kanadassa niille uusille koneille onkin sitten jo käyttöä...
Ja Mäkkäri sinne vanhoilla :thumbdown

Voipi olla loppukilometrit vähän muillekin osille kuin jarruille raskaat. :(
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Bobakki sanoi:
pmv sanoi:
Meikäläisen on vaikea uskoa että Mark Webberin kone EI lasahtanut totaalisesti Monacossa. Semmoiset mörinät sieltä lähti, että tapaus tuntuisi vesiselvältä. Harvemmin koneen käyntiääni muuttuu täysin hydrauliikan pettäessä.
Niin ekana meni kyllä pakosarja, jonka olen kuvitellut moottorin ääniinkin vaikuttavan.
Missäs hydrauliikasta on puhuttu? Virallinen syyhän on "exhaust".
Ja pakosarjaanhan niconkin ongelmat liitty. Eli uudet pakarit vaan kiinni niin eiköhän koneet laula taas. Kyllähän ne vielä ne testaa silverstonessa ja päättävät lopullisesti sitten. Mutta jos vaan mahdollista niin totta kai kannattaa ajaa samoilla koneilla kun monaco ei oo kauheen kova koneille.

Ja moottorisykli on varmasti yks syy miksei koneita haluta vaihtaa. Samasta syystä uskon ferkun vaihtaneen molemmat koneet aika-ajon jälkeen, eli että niille on tulossa amerikan kiertueelle uus mylly...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ghost_Glove sanoi:
Missäs hydrauliikasta on puhuttu? Virallinen syyhän on "exhaust".
Sellainen käsitys jäi, että hydrauliikka olisi Webberillä varsinaisesti hyytymisen aiheuttanut. Kuten monesti mainittu, oli oikea syy tosiaan tuossa pakosarjassa, josta karannut lämpö poltti johdotuksia.
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mulla alkaa kohta palamaan päreet tämän uuden hienon "moottorisykli" -termin kanssa. Ei kai nyt kukaan talli oikeasti ole ajatellut, että nyt kun siirrytään kokonaan uuteen moottoriformaattiin(V8), niin on mielekästä rakentaa joku fakin 'moottorisykli' sen mukaan, ettei koneet koskaan hajoa.

Kausi on puolivälissä, ja koneita lienee paukahdellut aivan odotetusti ihan ilman kristallipallojakin. Moottorisykli on siis aivan typerä ajatus, kun kaikki menee pilalle heti ekasta viasta. Toka vika tietty lähes korjaa 'syklin' kuntoon, mutta entä se kolmas... tai jos toista ei tulekaan niin kaikki on menetetty... Voi kyynel mitä sykli-ideologiaa täällä yritetään heikkopäisille syöttää..
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
formulastara sanoi:
Mulla alkaa kohta palamaan päreet tämän uuden hienon "moottorisykli" -termin kanssa. Ei kai nyt kukaan talli oikeasti ole ajatellut, että nyt kun siirrytään kokonaan uuteen moottoriformaattiin(V8), niin on mielekästä rakentaa joku fakin 'moottorisykli' sen mukaan, ettei koneet koskaan hajoa.

Kausi on puolivälissä, ja koneita lienee paukahdellut aivan odotetusti ihan ilman kristallipallojakin. Moottorisykli on siis aivan typerä ajatus, kun kaikki menee pilalle heti ekasta viasta. Toka vika tietty lähes korjaa 'syklin' kuntoon, mutta entä se kolmas... tai jos toista ei tulekaan niin kaikki on menetetty... Voi kyynel mitä sykli-ideologiaa täällä yritetään heikkopäisille syöttää..
Itse näkisin kyllä asian niin, että jos talleilla on rahtusenkaan ammattitaitoa, ne eivät suunnittele kehitystyötään mitä väliä, paskaksi ne moottorit menee kuitenkin -tyyppisen ideologian pohjalta. Riippumatta siitä, onko kehitysversioiden ulospukkaamista suunniteltu kestoiän mukaan, pitäisi seuraavalla versiolla olla joku deadline, jonka perusteella moottorinvaihtopäätöksiä voi tällaisessa tapauksessa pohtia.

Toki voisi olla ihan jees, jos kykenisit olemaan samaa mieltä edes itsesi kanssa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Toki talleissa myös ajatellaan millä radalla sitä tuoretta moottoria tarvitaan enämpi kuin toisessa. Ja mitä esim. Kimin haastatteluja on kuullut, niin tuntuu toi Mersu menettävän melkoisesti tehoja sitä mukaa, mitä sillä on kilometrejä ajettu.

Eli jos Monzassa on 'vanha' kone, niin häviää tehoissa jo niin paljon, että pärjääminen voi olla vaikeaa.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
formulastara sanoi:
Mulla alkaa kohta palamaan päreet tämän uuden hienon "moottorisykli" -termin kanssa. Ei kai nyt kukaan talli oikeasti ole ajatellut, että nyt kun siirrytään kokonaan uuteen moottoriformaattiin(V8), niin on mielekästä rakentaa joku fakin 'moottorisykli' sen mukaan, ettei koneet koskaan hajoa.

Kausi on puolivälissä, ja koneita lienee paukahdellut aivan odotetusti ihan ilman kristallipallojakin. Moottorisykli on siis aivan typerä ajatus, kun kaikki menee pilalle heti ekasta viasta. Toka vika tietty lähes korjaa 'syklin' kuntoon, mutta entä se kolmas... tai jos toista ei tulekaan niin kaikki on menetetty... Voi kyynel mitä sykli-ideologiaa täällä yritetään heikkopäisille syöttää..
:doubtful: just just...

Mun mielestä on aivan selvä asia, että jos vain valmistajat pystyvät ajottamaan kehitystyönsä valmistumisen niin hyvähän se on saada osuun sillain, että moottorit voidaan vaihtaa seuraavaan kisaan. Ettei niitä uusia parempia koneita tarttis hyllyllä pölyttymässä pitää. Kimihän sano, että nykysellään pitäs saada uus versio koneesta aina kun koneen saa vaihtaa. Huipputalleilla tämä sinun rakastamasi sykli on varmaan kokolailla tuon kaks kisaa ainakin parhaimmillaan, mutta voihan se olla neljäkin kisaa.

Ja en aivan ymmärtänyt seuraavaa:
Moottorisykli on siis aivan typerä ajatus, kun kaikki menee pilalle heti ekasta viasta. Toka vika tietty lähes korjaa 'syklin' kuntoon, mutta entä se kolmas... tai jos toista ei tulekaan niin kaikki on menetetty...
Rivien välistä löytyy jotain luovutus menttaliteettiä... No lienee ainakin hyvä, että sinä et ole yhdenkään moottoritoimittajan leivissä.
Miten niin kaikki on menetetty jos moottorisykliä joudutaan muuttamaan? Sit sitä perkule muutetaan eikä soiteta äitille, että kun nyt ei oo hyvä päivä. :D
Toki kyllähän se varmaan asioita mutkistaa jos esim. tallin kuskit ovat eri syklissä, mutta niillä mennään mitä on.

Tämän syklin takiahan ferkku koneet varmaan monacossa vaihto. Ehkä niille tulee uudet koneet kanadaan, tai sit niille tuli uudet koneet jo monacoon. Ja lisäks saavat ajaa nyt englannin vähän väsytetyillä koneilla ja sit montreaalin suorille päästään präniköillä koneilla...

Muuten formulastara, mikä tuossa "moottorisykli" sanassa tökkii? :cool:
 
Ylös