Williams palaamassa ruotuun?

sillipiipari

Active member
Liittynyt
28.4.2004
Viestit
37
Sijainti
f1racing.net
Saksalainen urheiluportaali Sport1 uutisoi, että FW26:n keularatkaisu olisi nyt päätetty heittää romukoppaan ja palata perinteisempään ratkaisuun.

En kyllä ole löytänyt muualta samaa uutista, joten hauska nähdä kuinka paikkaansapitävä se on. Uutta aeroratkaisua olisi tarkoitus testata ekan kerran 10. elokuuta viimeisissä testeissä ennen Unkarin GP:tä. Kuulostaa aika uhkapeliltä muuttaa koko systeemi noin lyhyellä varoitusajalla, toisaalta kokemusta ns. perinteisemmistä ratkaisuista luulisi Williamsinkin leiristä löytyvän. Tässä linkki uutiseen, valitettavasti tosin saksaksi.linkki
 

Tehomylly

Vihainen mies
Liittynyt
24.3.2002
Viestit
610
Sijainti
Tampere
Harmi jos noin käy.

Äärimmäisen rajoittavien teknisten sääntöjen vuoksi kaikki nykyiset F1-autot ovat tylsällä tavalla samannäköisiä. Williams on ollut piristävä poikkeus.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tehomylly sanoi:
Harmi jos noin käy.

Äärimmäisen rajoittavien teknisten sääntöjen vuoksi kaikki nykyiset F1-autot ovat tylsällä tavalla samannäköisiä. Williams on ollut piristävä poikkeus.
Kyllä ne nää nykyset autot on erinäkösiä. Aika puusilmä saa olla että niitä sanoisi samannäköisiksi. Onhan noi kuitenkin keskenään erilaisempia kun vertaa cartin, irl:n ja f3:n autoihin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
oldez sanoi:
Onhan noi kuitenkin keskenään erilaisempia kun vertaa cartin, irl:n ja f3:n autoihin.
johtunee siitä että Cartissa ja IRL:ssä on rungonvalmistajia vain muutama, kolmosissa runkoja kai on vielä vähemmän.... ykkösissä kuitenkin on 10 eri valmistajaa....
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
FO110K sanoi:
johtunee siitä että Cartissa ja IRL:ssä on rungonvalmistajia vain muutama, kolmosissa runkoja kai on vielä vähemmän.... ykkösissä kuitenkin on 10 eri valmistajaa....
Niin niin mutta eri rungon valmistajien välillä erotkin on pieniä ulkonäöllisesti, kun taas formuloissa on paljon suurempia.
 

Tehomylly

Vihainen mies
Liittynyt
24.3.2002
Viestit
610
Sijainti
Tampere
oldez sanoi:
Kyllä ne nää nykyset autot on erinäkösiä. Aika puusilmä saa olla että niitä sanoisi samannäköisiksi. Onhan noi kuitenkin keskenään erilaisempia kun vertaa cartin, irl:n ja f3:n autoihin.
No ehkä vanha tässä vain muistelee kultaisia aikoja jolloin suunnittelijoilla oli oikeasti lupa suunnitella autoja: radoilla nähtiin kuusipyöräisen auton sekä Brabham BT46:n kaltaisia viritelmiä. Lisäksi oli erilaisia moottoreita sekä yhden kisan renkaita jolloin saatiin erilaisia kisastrategioita.

Nykyään erilaisuus näyttää tarkoittavan sitä että yhdellä tallilla "sivubonttooni" on vähän isompi kuin toisen tallin menopelissä tai että keula on kapea "delffiininnokka" kun toisilla se on muutaman sentin leveämpi. Lisäksi maikkarin F1-tiimin puheista huolimatta useimmat tiimit ajavat kisassa samanlaisella taktiikalla. Tylsää.
 
Viimeksi muokattu:

Sam.S.Walken

alias SSW
Liittynyt
8.12.2000
Viestit
2414
Sijainti
Espoo, Suomi
Mielestäni Williamsin nykyinen nokka on ruma.. mutta se ei silti vaikuta toiseen mielipiteeseeni, jonka mukaan Williamsin tempaus käyttää erilaista nokkaa on mainio. Ainoastaan tällaisten erikoisten kokeilujen kautta autoihin saadaan hieman uutta ulkonäköä.

En tosin tiedä onko erilainen ulkonäkö mikään itsetarkoitus, mutta ainakin se on yksi tapa saada AUTOILLE faneja. Nykyisin lähinnä autojen merkki tuo ne fanit. Ja suurinta roolia tietenkin pelaa itse kuskit. Useimmiten jonkin kuskin fani kannattaa myös kyseisen kuskin ajopeliä. Harvemmilla on kuski ja auto eri talleista.
 
Ylös