En kyllä noin vahvasti kritisoisi kummankaan Williamsin kuljettajan valintoja. Maldonado ehkä on vähän niin ja näin ja Sennalla on se lopullinen näytönpaikka. Rubensille olisin mieluusti suonut viimeisen täyden kauden tallissa. mutta näin vain kävi ja olisi voinut käydä jo kaudella 2009 Brawnilla joten potut maksettiin siltä osin pottuina.
Sennalla oli aluksi autona HRT:n lastentauteja täynnä oleva auto ja viime kaudella joutui kesken kauden mukaan erittäin vähillä testeillä. Maldonado taas saa tilaisuuden vuoden kokeneempana ajaa tallissa niin kauan kun rahaa vain riittää.
Tämä kausi on sikäli mielenkiintoinen tallin tulevaisuuden suhteen että kaiken mennessä hyvin ja historian tiettävästi suurimpien yhteenlaskettujen rahojen tultua tilille voi Williamsilla taas alkaa vakavampi kehitystyö ja se voi vielä tuottaa myöhemmin hedelmää. Ja mikäli tulee se joidenkin hahmojen suorastaan paljon pelätty katastrofi niin sitten tallilla ei ole enää paljon suuntaa ylöspäin.
Sitten oli Sennalla vielä hakemista kun HRT ja Renault olivat kuin eri maailmasta kotoisin ja niiden vertaileminen oli erittäin huono kohta. Erityisesti HRT:n ajasta on joillakin foorumeilla olevilla kritisoijilla jotain hampaankolossa. Paras oli eräällä brittifoorumilla ollut vertaus jossa talli ajattaisi Yuji Ideä ja jotain Nissanya.
Ei nyt ihan niin.
Klien nyt tietysti ajoi vähän paremmin kuin muut kokemuksella ja vähemmillä auton ongelmilla. Muilla ajajilla niitä sitten riitti enemmänkin. Tai sitten Sennan olisi pitänyt olla enonsa veroinen vaikka olisi Ayrtoninkin kausi ollut vuoden 84 HRT:n vertailukumppani RAM:lla melkoista tuskien taivalta.
Sai kuitenkin ajaa keskikastin tallissa parempia tuloksia heti. Muutenkin tulosvaatimus tuntuu olevan aika kovaa luokkaa. Silti on siinäkin oma pointtinsa.
Renaultilla Bruno ajoi hyvin kaksi ensimmäistä kisaa ja Brasiliassa sitten omat virheet veivät pistepaikan. Muuten kyllä oli pieni pettymys ja nyt on sitten näytönpaikka.
Nyt Senna saa aloittaa samalta viivalta muiden kanssa myös testeissä ja vaikka ajoaikaa perjantaisin menee yhden harjoituksen verran häneltä Bottakselle (toki myös Pastor voi joutua välillä antamaan auton Bottakselle) niin hänellä on kuitenkin muuten täysin samat mahdollisuudet parempaan menestykseen.
Renaultin moottori on varmasti parempi kuin Cosworth ja se voi vielä ratkaista toistaiseksi pelin Williamsin hyväksi suhteessa Caterhamiin. Ainakin alkukaudesta.