carl
Well-known member
- Liittynyt
- 28.1.2009
- Viestit
- 1387
Heitetäänpä tänne veikkauksia, mitä tapahtuu lähivuosina MM-rallisarjassa. Lähinnä kuljettajamarkkinoilla, tehdastiimeissä ja vähän muutenkin. Katsotaan sitten muutaman vuoden päästä, kuka on arvannut lähimmäksi.
oma veikkaukseni:
Ogier jatkaa uraansa Volkkarilla vielä kolmisen vuotta ja lopettaa ehkä 2018 tai 2019 lopussa. Ei ole myöhemmin enää niin ylivoimainen.
Latvala jatkaa uraansa vielä pitkään ja nyt parin vuoden sisään se varmuus ja itseluottamus alkaa vihdoin löytyä. Voittoja alkaa tulla enemmän ja maailmanmestaruus ehkä 2017. Jatkaa myös Volkkarilla monta vuotta.
Mikkelsen siirtyy Toyotalle 2017 tai 2018 riippuen siitä mihin asti tämä nykyinen VW-soppari olikaan. Eka voitto tulee Walesista tänä vuonna tai viimeistään ensi vuonna jossakin kisassa.
Meeke saattaa jatkaa vielä Citroenilla yhden kauden, jos Citroen pysyy sarjassa, mutta viimeistään 2017 hän siirtyy M-Sportille. Siellä ura jatkuu laskusuhdanteessa vuoden tai kaksi ja sitten lopettaa uransa.
Östberg saattaa jäädä tallipaikkojen ulkopuolelle. Ehkä jo ensi vuonna tai sitä seuraavana. M-Sport voi olla vielä oljenkorsi.
Neuville pysyy Hyundailla vielä pari vuotta. Kukaan ei ole varmaan tästä samaa mieltä, mutta veikkaan niinkin yllättävästi että parhaat tulokset häneltä on jo nähty. Olemuksesta on jotenkin viime aikoina ollut nähtävissä että nuoruuden into on vaihtunut lievään varovaisuuteen ja harkitsevaisuuteen ja se paras ajovire on kadonnut. Luulen että Hyundain uusi autokaan ei tuo kaivattua parannusta juurikaan, vaan tulokset pysyvät siinä 3-6.sijoilla eikä voittoja tahdo tulla. Ura jatkuu vielä Hyundai-ajan jälkeen eri tallissa, mutta menee ehkä samaa rataa kuin Hirvosella kaudet 2012-2014. Vauhti ei vaan riitä.
Sordo ajaa vielä Hyundai-sopimuksensa loppuun ja suurin osa kisoista kulkee vaisusti. Jää ehkä tallipaikkojen ulkopuolelle ja lopettaa uransa.
Paddon parantaa kuin sika juoksuaan. Jo ensi kaudella nähdään avausvoitto. Siirtyy Toyotalle 2017.
Tänak on myös tulevaisuuden huippunimiä. Jo ensi kaudella muista talleista kysellään, mutta viimeistään 2017 siirtyy uuteen talliin. Osoitteena ehkä Hyundai (Sordon tilalle).
Evans ei saa juuri tasoaan nykyisestä nostettua ja pysyy M-Sportilla tai jää ehkä tallipaikkojen ulkopuolelle.
Kubicalta loppuu motivaatio ja rahoituspuoli. Vaihtaa lajia johonkin muuhun moottoriurheilulajiin.
Lappi Toyotalle 2017 ainakin kolmoskuskiksi.
Suninen ei saakaan paikkaa Toyotalta, paitsi ehkä R5-luokkaan, mutta Jouhkilla/Sunisella on tähtäin jo eteenpäin. Pääsee Hyundain kolmos/neloskuskiksi 2018. Siirtyy 2017 Skodalle Lapilta vapautuvalle paikalle.
Ja vielä talleista sen verran, että:
Citroen päättää jatkaa sarjassa, koska Kiinan ralli tulee kalenteriin ja yksi syy on se, että Loeb saa järjestettyä suojattinsa Lefebvren Citikan WRC-talliin ja tuon sopimuksen myötä lupaa ajaa pari rallia itsekin Citroenilla.
M-Sport sinnittelee autonvuokraustoiminnallaan mukana sarjassa ja saa lopulta muutaman vuoden päästä Fordin tuen ainakin osittain taakseen. Puhutaan taas Fordin tallista, eikä M-Sportista.
Toyota tulee sarjaan samalla tasolla kuin Hyundaikin tuli. Eli ihan hyviä tuloksia, mutta ei pysty aidosti heti haastamaan Volkkaria. Kehittyy kuitenkin voittaja-autoksi lopulta.
Uusia tallejakin tulee sarjaan mukaan ehkä 2018-2019. Hyundai ja Toyota tekevät myös R5-auton ja lisäksi kaksi muuta merkkiä tulee R5-luokkaan (ehkä Mitsu, Opel, Fiat, Proton tai ihan hatusta joku Daewoo). Myös yksi uusi merkki saadaan WRC-luokkaan. (Fiat?, Opel?, Mitsu?)
Walesin ralli palaa RAC-rallin aikaisiin maisemiin Skotlantiin, Kielderin metsiin. Jyskälä uudistaa reittiään lähivuosina Päijänteen itäpuolelle. (Lempää, Hauhanpohja, Vartiamäki ym.)
Tietysti toivon kaikille kuskeille hyviä kisoja ja pitkää uraa hyvillä tallisopimuksilla, mutta tämähän onkin vain omaa arvailua kuten oli tarkoituskin.
oma veikkaukseni:
Ogier jatkaa uraansa Volkkarilla vielä kolmisen vuotta ja lopettaa ehkä 2018 tai 2019 lopussa. Ei ole myöhemmin enää niin ylivoimainen.
Latvala jatkaa uraansa vielä pitkään ja nyt parin vuoden sisään se varmuus ja itseluottamus alkaa vihdoin löytyä. Voittoja alkaa tulla enemmän ja maailmanmestaruus ehkä 2017. Jatkaa myös Volkkarilla monta vuotta.
Mikkelsen siirtyy Toyotalle 2017 tai 2018 riippuen siitä mihin asti tämä nykyinen VW-soppari olikaan. Eka voitto tulee Walesista tänä vuonna tai viimeistään ensi vuonna jossakin kisassa.
Meeke saattaa jatkaa vielä Citroenilla yhden kauden, jos Citroen pysyy sarjassa, mutta viimeistään 2017 hän siirtyy M-Sportille. Siellä ura jatkuu laskusuhdanteessa vuoden tai kaksi ja sitten lopettaa uransa.
Östberg saattaa jäädä tallipaikkojen ulkopuolelle. Ehkä jo ensi vuonna tai sitä seuraavana. M-Sport voi olla vielä oljenkorsi.
Neuville pysyy Hyundailla vielä pari vuotta. Kukaan ei ole varmaan tästä samaa mieltä, mutta veikkaan niinkin yllättävästi että parhaat tulokset häneltä on jo nähty. Olemuksesta on jotenkin viime aikoina ollut nähtävissä että nuoruuden into on vaihtunut lievään varovaisuuteen ja harkitsevaisuuteen ja se paras ajovire on kadonnut. Luulen että Hyundain uusi autokaan ei tuo kaivattua parannusta juurikaan, vaan tulokset pysyvät siinä 3-6.sijoilla eikä voittoja tahdo tulla. Ura jatkuu vielä Hyundai-ajan jälkeen eri tallissa, mutta menee ehkä samaa rataa kuin Hirvosella kaudet 2012-2014. Vauhti ei vaan riitä.
Sordo ajaa vielä Hyundai-sopimuksensa loppuun ja suurin osa kisoista kulkee vaisusti. Jää ehkä tallipaikkojen ulkopuolelle ja lopettaa uransa.
Paddon parantaa kuin sika juoksuaan. Jo ensi kaudella nähdään avausvoitto. Siirtyy Toyotalle 2017.
Tänak on myös tulevaisuuden huippunimiä. Jo ensi kaudella muista talleista kysellään, mutta viimeistään 2017 siirtyy uuteen talliin. Osoitteena ehkä Hyundai (Sordon tilalle).
Evans ei saa juuri tasoaan nykyisestä nostettua ja pysyy M-Sportilla tai jää ehkä tallipaikkojen ulkopuolelle.
Kubicalta loppuu motivaatio ja rahoituspuoli. Vaihtaa lajia johonkin muuhun moottoriurheilulajiin.
Lappi Toyotalle 2017 ainakin kolmoskuskiksi.
Suninen ei saakaan paikkaa Toyotalta, paitsi ehkä R5-luokkaan, mutta Jouhkilla/Sunisella on tähtäin jo eteenpäin. Pääsee Hyundain kolmos/neloskuskiksi 2018. Siirtyy 2017 Skodalle Lapilta vapautuvalle paikalle.
Ja vielä talleista sen verran, että:
Citroen päättää jatkaa sarjassa, koska Kiinan ralli tulee kalenteriin ja yksi syy on se, että Loeb saa järjestettyä suojattinsa Lefebvren Citikan WRC-talliin ja tuon sopimuksen myötä lupaa ajaa pari rallia itsekin Citroenilla.
M-Sport sinnittelee autonvuokraustoiminnallaan mukana sarjassa ja saa lopulta muutaman vuoden päästä Fordin tuen ainakin osittain taakseen. Puhutaan taas Fordin tallista, eikä M-Sportista.
Toyota tulee sarjaan samalla tasolla kuin Hyundaikin tuli. Eli ihan hyviä tuloksia, mutta ei pysty aidosti heti haastamaan Volkkaria. Kehittyy kuitenkin voittaja-autoksi lopulta.
Uusia tallejakin tulee sarjaan mukaan ehkä 2018-2019. Hyundai ja Toyota tekevät myös R5-auton ja lisäksi kaksi muuta merkkiä tulee R5-luokkaan (ehkä Mitsu, Opel, Fiat, Proton tai ihan hatusta joku Daewoo). Myös yksi uusi merkki saadaan WRC-luokkaan. (Fiat?, Opel?, Mitsu?)
Walesin ralli palaa RAC-rallin aikaisiin maisemiin Skotlantiin, Kielderin metsiin. Jyskälä uudistaa reittiään lähivuosina Päijänteen itäpuolelle. (Lempää, Hauhanpohja, Vartiamäki ym.)
Tietysti toivon kaikille kuskeille hyviä kisoja ja pitkää uraa hyvillä tallisopimuksilla, mutta tämähän onkin vain omaa arvailua kuten oli tarkoituskin.