peksu
Well-known member
Latvala löytäny itseluottamusta, ja auto istuu käteen :thumbup:
Ei tätä talvirallihommaa kannata sen enempää ihmetellä. Itse asiassa sama on tapahtunut muissakin "talvilajeissa" - maastohiihto, mäenlasku, en muista onko ampumahiihdossa pärjätty koskaan. Muutkin ovat oppineet toimimaan lumessa ja jäällä.Etelän kuljettajien kehittymisestä lumella ja soralla on olemassa useita esimerkkejä, jotta enää heidän pärjäämistä Ruotsissa tai Jyskälässä ei juuri ihmetellä kuin pienen passiivisen murahtelun ja voivoittelun säestyksellä. Sen sijaan jään odottamaan, että missä on se suomalaisten kehittyminen assulla. Milloin on arkipäivää, että suomalaiset vie patonkeja 5-0 jossain Saksassa, Kataloniassa ja muualla ja Ogier joutuu haastatteluissa vain lakonisesti todeta, että ihan mukava päivä on ollut ja hauskaa täällä on ajella kuudennesta sijastakin kun aurinko paistaa.
Ja kohta hangessa. :alppu:Latvala löytäny itseluottamusta, ja auto istuu käteen :thumbup:
Ja siinä samalla kaikki muutkin.valitettavasti suomalaisten valtakausi loppui Grönholmin toiseen maailmanmestaruuteen yli 10 vuotta sitten. Sen jälkeen ranskan patongit ovat ohittanneet meidät maailman parhaana rallikansana
..ja Sordo tuskailee yliohjautuvuuden kanssa. Kun VW laittaa mittatikut uusiksi niin yhtäkkiä Citikassakin on kaikki "pielessä". Mutta semmosta se on kun on tottunut kisaamaan jotain autonvuokraus/kestitys-puljua vastaan.Loeb: "We have more and more understeer"
Se on varmaan tämä ilmastonmuutos...Ei tätä talvirallihommaa kannata sen enempää ihmetellä. Itse asiassa sama on tapahtunut muissakin "talvilajeissa" - maastohiihto, mäenlasku, en muista onko ampumahiihdossa pärjätty koskaan. Muutkin ovat oppineet toimimaan lumessa ja jäällä.
Jees, sieltä päivän kruunu. Maailman ohuin hanki ja silti jumissa.
Eiköhän siinä vaan ollut ns. liikaa jalkoja ja liian vähän käsiä. Mahtaneeko tuolla nuoteilla ihan hirveästi olla edes merkitystä, kun pätkä on niin lyhyt ja ajetaan jo toiseen kertaan. Luulisi tuon pyörityksen olevan jo ulkomuistissa tässä vaiheessa.Sinne jäi Hänniskä hännille. Aivan, kun ois Hänniselle tullu nuotti myöhässä, kun tuli mutka silmille. Tai jotain...
Suottaapi olla perinteinen hartialukko.Eiköhän siinä vaan ollut ns. liikaa jalkoja ja liian vähän käsiä. Tuskin tuolla nuoteilla ihan hirveästi on edes merkitystä kun pätkä on niin lyhyt ja ajetaan jo toiseen kertaan. Luulisi tuon pyörityksen olevan jo ulkomuistissa tässä vaiheessa.
Tommi oli kuru asfaltilla ja taisi aikanaan muitakin. Nyky suomalaiset on vaa mummoja. Hirvosesta ei tule ikinä mestaria. Anteeksi kaikki hänen fanit, mutta toi touhu meni mäkeen Citikalle siiryttyä. Loebin kenkien kiilottajana.Etelän kuljettajien kehittymisestä lumella ja soralla on olemassa useita esimerkkejä, jotta enää heidän pärjäämistä Ruotsissa tai Jyskälässä ei juuri ihmetellä kuin pienen passiivisen murahtelun ja voivoittelun säestyksellä. Sen sijaan jään odottamaan, että missä on se suomalaisten kehittyminen assulla. Milloin on arkipäivää, että suomalaiset vie patonkeja 5-0 jossain Saksassa, Kataloniassa ja muualla ja Ogier joutuu haastatteluissa vain lakonisesti todeta, että ihan mukava päivä on ollut ja hauskaa täällä on ajella kuudennesta sijastakin kun aurinko paistaa.
Herää jälleen ajatus, että Loebin hyvyys on osittain ollut muiden huonoutta :doubtful: Nyt onneksi on tullut kunnon haastaja pitkästä aikaa, ilman tallimääräyksen pelkoa.Loebia varmasti sapetta, koska taistellut kaikkensa ja johtaa viimevuoden kilpakumppaneitaan reilulla erolla, mutta Ogier...
Nikara vetää sen mitä kuumeisena Minillä pääsee, hyvin liki abs. maksimia. Ketomaalla taas on kiinalaiset BigMacit alla, ja pitoa sen mukaisesi huomattavasti vähemmän kuin Misukka-miehillä. Oi miksi Möhönen et voisi vapauttaa rengaskilpailua sellaiseksi kuin se oli aikanaan. Misukka ja Pirelli koittivat kilvan olla toistaan parempia...Luultavasti Black Rocketin gummeillakin pärjäisi tuolla lumilla paremmin kuin noilla BicMac pseudorenkailla.Mistäs se kiroili?
Kyllä oli kova pettymys eilen kun töissä katsoin päivän avauksen tuloksia ja ei Mikon nimeä alkanut näkymään vaikka kuinka pitkälle selasi.
Hänniseltä ehkä odotti enemmän, mutta vielä on aikaa. Ketomaasta en tiedä mitä sanoisi. Madsille ja Ogierille iso peukku.
Niin ja Hirvosen vauhdista tuskin saa absoluuttista totuutta tällä hetkellä. Tuskin täysi höyry päällä, sanoihan jo, että pätkät läpi ja power stagelta pisteitä. Toivottavasti saa sinne edes iskun päälle.
Mutta vaikka Mikolla ei ole sujunut ja J-M ottaa pataan tallikaverilta niin en kumpaakaan kuitenkaan vielä lähtisi haukkumaan. Pitkä kausi ja hekin voittavat vielä molemmat. Uskoa toverit uskoa :alppu:
Kyllä varmaan vähän sapettaa, että Ogierilta tulee tukkaan. Mutta uskoisin, että nauttii myös vähän kunnon kilpailusta.Loebia varmasti sapetta, koska taistellut kaikkensa ja johtaa viimevuoden kilpakumppaneitaan reilulla erolla, mutta Ogier...
Löppönen ja Sitruuna jäähdyttelevät. Lööppi ajaa neljä kisaa, Hirvonen ei ole yhdessäkään kisassa enää palkintopallilla ja kauden päätteeksi Citroen/koko PSA yhtymä ilmoittaa vetäytyvänsä rallin MM-sarjasta ja panostavansa jatkossa WTCC kisoihin yhdessä Löppösen kanssa. Hirvonen voi sitten jatkossa keskittyä Kovalaisen Hessun tavoin taksikuskin hommiin jossain korvessa....Sen vaan näkee mitä tapahtuu kun AUTONvalmistaja tulee sarjaan.
Ei vaiteskaan, Citikka vaan on päässyt niin helpolla, että on ehkä hiukan menestyskrapulaa edellisvuosilta.