XION Rally Argentina 2014

Rebel

Well-known member
Liittynyt
10.2.2001
Viestit
170
Sijainti
Helsinki
Tulee mieleen että esim Argentiinassa voi Ogier helpommin 'tyytyä pisteisiin', mutta NORFissa ja Alsacessa ajetaan koko keikka täysillä?
Tai olisiko Latvala vaan yksinkertaisesti ollut tällä kertaa nopein. Ei taida Ogier olla mikään varmistelijatyyppi.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2540
Olenko hirveän julma jos ajattelen että VW:ltä ajateltiin, että Latvalan polla kestää taas hetken paremmin jos pojan antaa välillä voittaakin? Ogierin vauhtiahan nähtiin sitten bonuspistepätkällä ihan riittämiin.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Kaikki on niiiin kallista

Olenko hirveän julma jos ajattelen että VW:ltä ajateltiin, että Latvalan polla kestää taas hetken paremmin jos pojan antaa välillä voittaakin? Ogierin vauhtiahan nähtiin sitten bonuspistepätkällä ihan riittämiin.
Voi olla. Ogier veteli rallin sillä 5:tos vaihteella.

Rallin mm-sarjan henkiselle jo monta vuotta kestäneelle lamalle: :thumbdown

Nyt idea viisaat saaneet ajatuksen rakentaa rallista enemmän ralli-crossia ja telvisio ystävällistä, että saadaan mainostajille lisänäkyvyyttä ja sitä kautta mainosaikaa ja kuluttajat kiinnostumaan lajista. Kertooko tämä ihmiskunnan henkisestä lamasta ja maapallon varallisuuden väärinkäytön ylimitoittamiesta? :yuck: Ennen oli talleja ja kilpailijoita ja sitä kautta WRC oli suosittua(asian kertoo esim. Neste rallin miljoona markan voitot). 80-luku ja 90-2000 luvun alku. Nyt ketään ei kiinnosta sijoittaa ja sitä kautta kilpailuttaa automerkkejään. Myös nyky maailmassa turha autoilu halutaan saada pannaan ja vaikeammaksi johon ralli ei todellakaan sovi. "ovat jo saaneet F-1 kuulostamaan sähköautoilta"
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Viitateen maksi-attakin mielipiteeseen... Jossain lehdessä oli juttua Pösön mahdollisesta paluusta WRC ympyröihin. Ranskan suunnasta ammuttiin toiveet tylysti alas. Ralli on ihan liian kallista noin absoluuttisestikin heidän budjetilleen ja toisekseen siitä saatava hyöty mm. medianäkyvyyden muodossa on aivan olematonta suhteutettuna tarvittaviin rahamääriin. Pösön mielenkiinnon kohteena on tuoda semi-virallinen tehdastalli Rallicrossin MM-sarjaan. Crossi on MM-tasollakin huomattavasti edullisempaa ja sen media näkyvyyskin on paljon parempi. So win-win situation. Ja arvatenkin myös VW:lla tuskaillaan hinta-hyöty suhteen huonoutta. Kunhan nyt hyödyntävät nykyisen Polonsa elinkaaren ajan ja sitten kun siviilipuolelle lanseraavat seuraavan sukupolven auton, niin miettivät uudelleen palveleeko WRC heidän päämääriään vai ei.

Omana veikkauksenani sanon että WRC tulee kuolemaan pois muutaman vuoden sisällä. Sikäli kuin autotehtaat enää lainkaan kiinnostuvat rallista, niin tulevaisuudessa ajetaan lähinnä maanosakohtaisista mestaruuksista M-Sportin kaltaisten yksityisten toimijoiden voimin.
 
Ylös