Yleistä GPL:stä

Vakio

Well-known member
Liittynyt
25.9.2000
Viestit
2351
Sijainti
Helsinki Finland
Oon nyt pari iltaa pelleilly ton GPL:n kanssa eikä tuu mitään, pelin asennuksen jälkeen ilmottaa että puuttuu jotain .dll filejä ja ehdottaa uudelleen asennusta...ajureita pyöritelly tässä, onks tää mun XP nyt se pullonkaula? Mites guruilla toimiiks GPL XP:ssä/oisko jotain ehdotuksia?
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
There are several other updates available on the GPL download page which may be worthwhile downloading. The first applies if you have a non-3dfx graphics card such as the nVidia GeForce or ATi Radeon. If you are using one of these types of graphics card, download the GPL Direct3D Rasterizer. This will allow you to take advantage of the hardware acceleration provided by your graphics card and get better performance when running GPL. For full details, see the Papy readme file.

http://www.papy.com/downloads/gpl_d3d.exe
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Tuolta linkistä minkä KenLie laittoi, sieltä löytyy selvät ja hyvät ohjeet mitä pitää asentaa ja missä järjestyksessä:
http://www.racesimcentral.com/guides/gpl/intro/gplintro.shtml

Mun ohjeista ei ottais kukaan selkoa.... mutta mä oon asentanut näin:

1. Pelin asennus koneelle.
2. GPL_1.2.0.1_UK.ZIP
3. gpl_d3d.exe
4. gpldiscofix.zip
5. WinVROCSetup2100.exe
6. Vrocfix.zip

(Tämä ei sitten ole se ainut oikea järjestys.. tuossa alussa 2. ja 3. välissä jotkut asentaa lisäksi GPL_OPGL.ZIP:n, se on vissiin tarkoitettu vähän heikommille näytönohjaimille?)

Kun nuo perusjutut on asentanut peliin niin sitten voi jo osallistua ForumGPL:n harjoituksiin ja kisoihin. Mutta, muistakaa että aluksi peli voi tuntua yllättävän vaikealta ja erot Forumin kuskeihin voi olla yllättävän isot. Meiltä ns. vanhoilta kuskeilta voi pyytää noita Replay-tiedostoja. Niistä näkee kyllä hyvin, kuinka kuskit vievät autojaan välillä aivan äärirajoilla mutkissa eli sivuluisussa... eek!

Nuo mun muut filet jemmassa on:

GPLReplayAnalyser = tämän ohjelman avulla voit tarkastella ajosuorituksia, joita olet tallentanut pelissä talteen. Ohjelma on todella kattava ja sen avulla voi kätevästi vertailla missä kohtaa rataa esim. aikaeroja syntyy verrattuna ns. nopeisiin kuskeihin.

GPL_cpufix_uk.zip = tämän fixin pitää asentaa jos tietokoneessa on nopea prossu, en kyllä tiedä mikä on alarajana mutta joskus oli puhetta että noin 1.2GHz. Pitää asentaa Discofixin jälkeen.

Nämä muut filet on sitten sellaisia että ilman niitäkin pärjää hyvin:

teamfix.zip = korjaa pelissä autojen nimiä, Coventy --> Cooper ja Murasama --> Honda, sekä muuttaa team valikossa noiden autojen kuvat.

stewartpatch20.zip = korjaa virheen pelissä joka on että J.Stewart puuttuu BRM:n tallista.

ringtrainer.zip = tämä ohjelman avulla voit siirtyä Nürburgringin radalla eri kohtiin ja harjoitella pitkän radan vähän kerrallaan.

Näiden jälkeen kannattaa päivittää rata- ja autografiikat... peli on kyllä upean näköinen, kun on asentanut noita grafiikka päivityksiä. Lisäratojen asennuksien kanssa ei kannata kiirehtiä, ekaksi kannattaa opetella ajamaan perusradoilla.

Mun vinkit:

Ratilla kannattaa opetella ajamaan heti alusta alkaen, niin ei sitten tarvitse opetella ajotekniikkaa uudestaan jos peliohjain vaihtuu jossain vaiheessa. Ajoavut kannattaa kytkeä pelistä heti pois päältä ja lisäksi kannattaa alusta alkaen opetella ajamaan Grand Prix vaikeustasolla. Ajokuvakulmaksi in-car näkymä, koska kisoissa peilien käyttö on tosi tärkeää. Modeemilla kyllä aluksi pärjää nettikisassa, mutta tehokkaampi yhteys on aina parempi vaihtoehto.

Vielä lopuksi, että syys-sarjassa kakkosen divari on tarkoitus olla vain ns. uusille kuskeille. Toivottavasti on vain riittävästi porukkaa tulossa mukaan, että kyseinen divari on järkevää järjestää...
 
Ylös