YPF Rally Argentina 2016 - Keksi tähän joku kisaa/pistetilannetta kuvaava lisäys

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Leikkasi liikaa, vai kivi sisällä, vai mitä ***?? Oikeasti mitä tuossa tapahtui? Miksi Latvala leikkaisi 0.06 kohdassa tuosta??? Ajovirhe vai mitä? Katsokaa tarkkaan erittäin erikoinen. Tuo ylimääräinen pomppu joka on hetki ennen ulosajoa sekoittaa J-M rytmin josta seuraava mutka menee hätääntyneesti liian sisältä? Oliko jopa kivi tuossa ennen pommpua keskellä tietä...? Ettei joku sabotoinut. Nämä mahdollisia nykyään.
Tuolla WRC.comissa on Latvalan kommentit tapahtuneesta. Ehkä kannattaa skipata, sillä pilaa hyvät arvailut.

"I was in a very fast section where there was a bit of bedrock on the road, and when we went over the bedrock suddenly the front-right top-mount broke and the damper came through the bonnet," he told wrc.com

"At that moment I couldn't steer the car any more, we went into a bank and we rolled."

"I'm really disappointed but I don't know what else I could have done," he said. "I had a good lead, it had been a controlled drive and I was in control on the stage. If I have to avoid every stone then we can go home - there is no point to come to the rally!

"You can't avoid every rock if you try to win. And this wasn't a loose rock, it was part of the road. I can't understand how it breaks. But that's how it is - very unlucky.

“My co-driver Miikka and I are both okay - that's the main thing. The car is very strong and I have to thank the team for that."
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Latvala ajoi volkkarin jälleen ensimmäisenä maaliin... eikun paaliin.
Tämä olisi synkkä päivä, jos ei Paddon johtaisi rallia.

Neuvillen uraa ei pelasta enää, kuin korkeintaan Malcolm Wilson.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla
Videosta näkyy :
0:04 edellinen oikea menee jo ylikovaa "tappi sladissa" josta kaikki lähtee.
0:05 auto liusuu ulos sladissa. Jonka jälkeen tulee korjaus liike joka menee yli.
0:06 auto menee ylikovaa ulos mutkassa (Etupyörä melkein metrin ojassa). Siinä tulee se mäjähdys kun etupää osuu siihen ojan päätteeseen ja auto kallistuu jo todella paljon.
0:07 on sitten se "bedrock" joka heittää auton lopullisesti nurin.

Joten kyllä tuo ihan kuskin oman piikkiin menee eikä siinä ole mitään muuta mystistä.

Voihan per.... sentään tuota jätkää (Kaikki oli jo niin omissa käsissä). Se maltti vaan puuttu ...
Eikä sitä taida koskaan tullakaan ilman oikeanlaista apua.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Aika selkeä isku ääni oikealle kääntyvässä mutkassa. Siinä se jousi petti. Paskaa tuuria tai vaan huonoja osia. :mad:

No heh tuo video selkentää asiaa. :(vaarallinen auto tuo VW, kun iskarit ei kestä kivien ylityksiä. EI muuten ollu eka kerta, kun Jarilla lahoo auto. VW säästää kierrättämällä käytettyjä osia Jarin autossa?? :D
 
Viimeksi muokattu:

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
727
Videosta näkyy :
0:04 edellinen oikea menee jo ylikovaa "tappi sladissa" josta kaikki lähtee.
0:05 auto liusuu ulos sladissa. Jonka jälkeen tulee korjaus liike joka menee yli.
0:06 auto menee ylikovaa ulos mutkassa (Etupyörä melkein metrin ojassa). Siinä tulee se mäjähdys kun etupää osuu siihen ojan päätteeseen ja auto kallistuu jo todella paljon.
0:07 on sitten se "bedrock" joka heittää auton lopullisesti nurin.

Joten kyllä tuo ihan kuskin oman piikkiin menee eikä siinä ole mitään muuta mystistä.
Katseleppa vähän vielä lisää noita videoita niin saatat ehkä älytä mitä siinä tapahtui. Tuo sun tarinasi lähtee jo heti alussa menemään vituilleen. Edellisessä oikeassa tulee iskari etukulmasta läpi ja se niistä sun ylikovista tappi sladeista ja yli menevistä korjausliikkeistä.

Toki sillä ei periaatteessa ole mitään väliä ulkoileeko Latvala omasta syystä, auton hajoamisten vuoksi, huonon tuurin vuoksi tai jopa ilkivallan vuoksi. Fakta on kuitekin se, että ulkoilee jatkuvasti. Ei niillää perimmäisillä syillä ole oikeastaan mitään merkitystä, vain tulokset ratkaisee. Kuskille joka syystä tai toisesta jatkuvasti tuhoaa autoja, ei ole tallilla pidemmän päälle käyttöä.

Edit. Paddonilla muuten kolahti etukulma vähän samalla tavalla kuin Latvalalla siinä kohtaa, mutta Hyundai kesti iskun. Olisko sitten tuuria vaiko auton vahvuutta, ei sillä lopputuloksen kannalta ole kuitenkaan väliä.
 
Viimeksi muokattu:

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla
Tunteeko joku alaa miten noin voi käydä uudestaan ja uudestaan?
Tota noin ...
Vastaavia olen nähnyt ja kyllä tuollaiseen ongelmaan "lääkkeet" pitäis löytyä. Toki ongelma ei taatusti ole yksin JariMatin, vaikka siltä näyttääkin. Vaan ongelma on kartturista koko muuhun Teem JML:aan. Aika syvältä täytyy olla asiat pielessä kun tämä on jo kestänyt näin kauan.
Noin maalikkona hämmästyttää miksi tätä asiaa ei ole pystytty hoitamaan jo vuosia sitten. Puhutaan kuitenkin kuljettajasta joka ajaa rallin huipulla ja on puhtaalla nopeudellaan ralli maailman kärki luokkaa.
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1036
Mäkinen ja Malcolm voivatkin saada ensi kaudelle ihan hyvän miehityksen. Tällä hetkellä Latvala ja Neuville ovat kyllä selvästikin tallinvaihdon tarpeessa ja eipä siellä nykyisillä työnantajillakaan ole oikein mitään järkeä pitää noita kuskeja. Latvala ensi kaudeksi Toyotalle ja uusi kartturi niin saa aloittaa ihan puhtaalta pöydältä.
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
1010
Sijainti
Piilosa
Videosta näkyy :
0:04 edellinen oikea menee jo ylikovaa "tappi sladissa" josta kaikki lähtee.
0:05 auto liusuu ulos sladissa. Jonka jälkeen tulee korjaus liike joka menee yli.
0:06 auto menee ylikovaa ulos mutkassa (Etupyörä melkein metrin ojassa). Siinä tulee se mäjähdys kun etupää osuu siihen ojan päätteeseen ja auto kallistuu jo todella paljon.
0:07 on sitten se "bedrock" joka heittää auton lopullisesti nurin.
Olennaisin on muutaman sekunnin ennen tuota, nuotti ensimmäiseen mutkaan loppuu jotakuinkin; ÄLÄ! Rappu!
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Onkohan Latvalan ajotyylillä jotain vaikutusta vai onko se vaan kokoajan niin huonoa tuuria että nää surkeimmasti kestävät iskarit tulee aina Latvalan konepellistä läpi?

WRC2-luokka on kyllä tässä kisassa ollut aiivan turhaa seurattavaa. Ei oo kyllä mitään lisäarvoa tuonut. 7 kuskia vaan.
 

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
727
Latvalahan tilitti haastattelussa kuinka on mahdotonta väistää jokaista kiveä ja ajaa samalla kovaa ja voitosta. Noh, ehkä se onkin niin, mutta rattimies osaa väistää ne oikeat kivet ja ottaa ne riskit oikeassa paikassa tuhoamatta autoaan joka kisassa. Rattimies pystyy myös ajamaan sitä eroa niissä ns. turvallisissa paikoissa, missä ei tarvitse kalustoa riskeeraamalla napsia niitä kymmenyksiä. Täytyy niitä kymmenyksiä kyetä napsimaan muutenkin kun leikkaamalla rajusti kivien yli tai vähän syvemmältä ojasta kuin muut. Täytyy olla pelisilmää ja nopeutta, Latvalalta puuttuu tuo pelisilmä täysin ja ehkä myös se absoluuttinen nopeuskin. On toki nopea, mutta hirveillä riskeillä ja reuhaamisella. Siitä sitten lopputuloksena on jatkuvasti paskana oleva Polo. Se nyt vaan menee niin, että voittaakseen kisan on pakko tuoda se auto maaliin, ja voittaakseen mestaruuksia auto on pakko tuoda maaliin suurimmista osista kisoja. Varmistelemalla ei myöskään voita mitään, mutta siinä lienee on se ero oikeisiin mestareihin, että pystyvät ajamaan kovaa, mutta samalla varmasti.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Kunnon hernerokkasumu päivän ekalla pätkällä. Saa jännittää Paddonin voittoa ihan loppuun asti.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Paddon oli sammuttanut auton pari kertaa ja johto on enää 22 sekunnin luokkaa.
 
Ylös