Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2009, round 2 / Forssa "1" GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Forssan tulokset:


A-finaali Suluissa auto nro + best lap & erotus kärkeen [loppusijoitus]
1. Nasty Boy (#1, 40.664)
2. Cmoney (#5, 40.536) +5.09
3. Racer X (#6, 41.128) +12.75
4. Andy (#4, 40.468) +12.87 ***lähdön nopein***
5. Powered by BMW (#2, 41.871) +28.07
6. PeePee (#7, 41.748) +28.91
7. Jusban (#3, 43.584) +1 lap

B-finaali
1. Andy (#1, 41.250)
2. Racer X (#4, 40.874) +1.55 ***lähdön nopein***
3. Albert Oil (#6, 41.610) +7.27 [8]
4. Jari5 (#5, 41.989) +18.42 [9]
5. öö ruz (#7, 43.106) +34.05 [10]
6. Nipsuhuuli (#3, 43.925) +1 lap [11]
7. Jacques (#2, 43.579) +2 laps [12]

C-finaali
1. Jari5 (#4, 41.77) ***lähdön nopein***
2. öö ruz (#2, 42.19) +4.76
3. lfb (#5, 42.38) +12.54 [13]
4. AskoS (#6, 42.40) +28.80 [14]
5. FO110K (#3, 43.92) +1 lap [15]
6. Vender (#1, 44.62) +1 lap [16]
7. JasonD (#7, 45.15) +2 laps [17]

Aika-ajot, ryhmä 1
1. Jacques 42.63
2. Nipsuhuuli 42.83
3. Jari5 43.19
4. AskoS 45.64
5. JasonD 47.71

Aika-ajot, ryhmä 2
1.Powered by BMW 41.26
2. Jusban 41.96
3. Albert Oil 42.56
4. lfb 43.14
5. FO110K 43.43
6. öö ruz 44.28

Aika-ajot, ryhmä 3
1. Nasty Boy 40.37
2. PeePee 40.79
3. Cmoney 41.37
4. Andy 42.51
5. Racer X 42.83
6. Vender 44.90

Kokonaispisteet kisasta, mukana lähdön nopeimmasta saatu +1 pt
Nasty Boy*** 16
Cmoney *** 14
Racer X *** 13
Andy *** 11
Pb BMW *** 9
PeePee *** 8
Jusban *** 7
Albert Oil *** 6
Jari5 *** 6
öö ruz *** 4
Nipsuhuuli*** 3
Jacques *** 2,5
lfb *** 2
Asko S *** 1,5
FO110K *** 1
Vender *** 0,5
Jason D *** 0,5

Kokonaispistetilanne, kausi 2009, 2/10 kisaa ajettu
  1. Nasty Boy *** 31
  2. Cmoney *** 30
  3. Racer X *** 20
  4. Powered by BMW *** 18
  5. PeePee *** 18
  6. Andy *** 17
  7. Albert Oil *** 15
  8. FO110K *** 13
  9. Jari5 *** 11
  10. Jusban *** 7
  11. lfb *** 6
  12. Jacques *** 5,5
  13. öö ruz *** 4
  14. Asko S *** 4
  15. Nipsuhuuli *** 3
  16. Jason D *** 2
  17. Otto Hokkanen *** 2
  18. kouvotsvoni *** 1
  19. Vender *** 0,5
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Omat ajoni menivät odotusteni yläkanttiin. Aika-ajoon hyppäsin #2een, vaikka se FO:n puheiden mukaan puski. No niinhän se teki, mutta pyrin ajamaan sen mukaan mihin auto antoi mahdollisuuden. Tuloksena ihan hyvä 4. sija aika-ajossa.

Kisaan tosiaan jollain systeemillä jengi vähän katseli, millä autolla kannattaisi ajaa mutta ihan ymmärrettävää, omasta puolestahan siellä ajetaan. Arvontaa taitaa tulevaisuudessa pukata. Itse sitten kysyin lfb:ltä, ajaako hän A-finaalissa #5lla kun siinä vieressä seisoi, muttei. Hyppäsin sitten siihen kun se oli yksi niistä joissa ei vielä ollut kenenkään kypärää penkillä. Ja hyväksi autoksi se sitten osoittautuikin. Ekalla kierroksella rata-alueen keskiosalla olevaan vasempaan jarruttaessa menin ekalla kiekalla peittelystä huolimatta BMW:n ohi, ja tokan kierroksen alussa ekassa jarrutuksessa ulkokautta PeePeestä. Olisi kiva nähdä jos se on jollakulla videoituna :)
Sitten loppukisa menikin yksinajeluksi, kun NB meni koko ajan muutaman sekunnin edellä, mitä nyt RX pari kiekkaa pyrki ohitusetäisyydelle.
Ensimmäiset 16 kierrosta annoin mielestäni ihan kaikkeni, ja jätin jarrutukset myöhään jne, mutta viimeisen kierroksen ajoin rauhallisemmin jarruttaen, ja auto pysyi helposti linjalla. Tuloksena oma nopeimpani 40,53 kun siihen asti paras aikani oli 40,90 jolloin olin tehnyt paljon enemmän työtäkin. Omaa tyhmyyttä/yliyrittämistä tänään :D
Mutta se maksoi luultavasti korkeintaan yhden pisteen kun nyt jäin, ajettuani vain yhden kierroksen hyvin, Andyn nopeimmasta kierroksesta 68 tuhannesosaa. En silti varmaankaan olisi NB:stä ohi päässyt painoeron takia, vaikka autoni oli kyllä luultavasti mutkissa nopeampi.

Lähtöj. Nasty Boy, PeePee, Powered by BMW, Cmoney, Jusban, Andy, Racer X

1. krs NB, PP +2,86, Cmn +3,04, BMW +3,57, RX + 3,63, And +4,14. Jusbanin menoa en pystynyt laskemaan koska jäi kierroksella. Kierrosajat #3lla kuitenkin kilpailukyvyttömiä
2. krs NB 41,51, Cmn +4,14, RX +4,42, And +5,56, PP +6,25, BMW +6,91
3. krs NB 41,43, Cmn +3,98, RX +4,34, And +5,44, PP +7,52, BMW +8,15
4. krs NB 41,24, Cmn +3,81, RX +4,77, And +4,92, PP +9,78, BMW +9,95
5. krs NB 41,20, Cmn +4,05, RX +4,76, And +5,28, PP +10,90, BMW +11,87
6. krs NB 41,12, Cmn +4,00, RX +4,76, And +5,09, PP +12,64, BMW +13,03
7. krs NB 41,00, Cmn +4,09, RX +5,24, And +5,49, PP +14,30, BMW +14,86
8. krs NB 40,77, Cmn +4,26, RX +5,87, And +5,95, PP +16,05, BMW +16,55
9. krs NB 40,96, Cmn +4,26, RX +7,47, And +13,65, PP +17,33, BMW +17,90
10. krs NB 41,07, Cmn +4,09, RX +7,79, And +13,13, PP +18,47, BMW +18,82
11. krs NB 40,66, Cmn +4,60, RX +8,53, And +13,15, BMW +20,19, PP +21,01
12. krs NB 40,81, Cmn +4,76, RX +9,46, And +13,43, BMW +21,25, PP +22,81
13. krs NB 41,01, Cmn +4,75, RX +10,00, And +13,20, BMW +22,46, PP +24,31
14. krs NB 40,74, Cmn +5,10, RX +10,84, And +13,07, BMW +23,96, PP +25,77
15. krs NB 41,18, Cmn +5,23, RX +11,24, And +12,46, BMW +25,21, PP +26,70
16. krs NB 40,79, Cmn +5,38, RX +11,91, And +12,13, BMW +26,72, PP +27,65
17. FIN NB 40,82, Cmn +5,09, RX +12,75, And +12,87, BMW +28,07, PP +28,91, Jusban -1 krs

Nopeimmat kierrokset: And 40,468, Cmn 40,536, NB 40,664, RX 41,128, PP 41,748, BMW 41,871, Jusban 43,584
 
Viimeksi muokattu:

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Hyvillä mielin lähdettiin uuden kauden ensimmäistä ulkoratakisaa kohti, auto oli pakkautunut täyteen voitonnälkäisiä Forumisteja. Matkalla väisteltiin paparazzeja, meinattiin ottaa väärä JasonD kyytiin ja nähtiin pupuja.

Aika-ajo: Oli suurin virhe ottaa auto nro 4 aika-ajoon. Autoon löytyi tuntuma nopeasti, ja radankin oppi melko helposti. Muutaman kierroksen linjojen hakemisen ja renkaiden lämmittämisen jälkeen oli aika ottaa kirivaihteet käyttöön ja alkaa ajamaan kunnon aikaa.

Nopeus tuntui olevan kohdallaan, mitä vähän vertaili muihin radalla oleviin. Toki siellä muut varmistelivat hyviä paikkoja kierroksilleen, mutta anyhow.

Session puolessa välissä ensimmäiseen mutkaan tuli tultua vähän liian optimistisena, auto otti pompun, ajautui jarrulinjalta ulos, pomppasi uudestaan ja oltiin pellon puolella. Siinä sitten leikattiin ruohoa oikein kunnolla, mutta ihmeen kaupalla ei lähteny pyörimään. Siitä sitten radalle takaisin ja muutaman pölynpuhdistuseleen jälkeen uudestaan metsästämään kierrosta.

Tiedä sitten mistä johtui, mutta paras aika tuli kuitenkin ennen tuota ulosajoa, mutta monta kertaa mentiin alle 41 kuitenkin. Aika riitti aika-ajojen toiseen sijaan heti Nasty Boyn jälkeen.

Kisa: Yllättävästi finaaleihin autot valittiin nopein syö hitaan periaatteella, ja itse sain valita sitten autoista 3, 5 ja 7. 3 oli jo aiemmin merkattu kaikista huonoimmaksi, 5:ssa oli selvästi liian iso penkki, joten oli pakko ottaa 7. Se taas oli tehty pitkille, ja penkki oli erittäin takana. Ajoasento oli itselle täysin sopimaton, kun istui niin takana, ettei kunnolla saanut kontaktia autoon.

Kisasta ei muuta mainittavaa ole, kuin että kierroksen sai pidettyä ihmisiä takana, sitten tuli oikealta ja vasemmalta ohi. Bemari oli ainut joka jäi vähän skabailemaan, mutta meni myös lopulta vääjäämättömästi ohi. Ekstrapisteet herrasmiesmäisyydestä Bemarille. Auto ei kulkenut, aliohjasi ja oli itselle ainakin mahdoton ajettava. "The car is undrivable." Aika-ajojen jälkeen taisi sekunti lisää tulla kierrosaikoihin, vaikka rata ja linjat muuten menivät paljon paremmin.

Paska maku jäi suuhun. Vaihteeksi.

edit2:

* Autot arvotaan jokaiseen ajosessioon joko henkilökunnan tai KKWCS toimihenkilöiden toimesta. Aika-ajossa ja kisassa samalla autolla ajamisesta seuraa 25 sekunnin aikasakko. Jokaisen kuljettajan on itse pidettävä huoli, ettei riko sääntöä.
*Poikkeuksena tästä on radat, joissa autoissa on erikokoisia penkkejä/poikkeavat poljinjärjestelyt tai teknisten vikojen vuoksi tapahtuneet yllätykselliset autojen vaihdot
Nyt näin ei ollut. Tietenkin jos 2 autoa on poikkeusta niin sitten laitetaan eka kiireellä muut autot täyteen ja katotaan kuka pystyy ajamaan niillä kahdella muulla?

Järjestäjille kuitenkin taasen isot kiitokset vaivannäöstä.
 
Viimeksi muokattu:

vender

Well-known member
Liittynyt
29.5.2000
Viestit
191
Sijainti
Loimaa
Viimeks tuli ajettua hyvinkäällä 3vuotta sitten, nyt ekaa kertaa forssassa.
Aika-ajoissa oli väärä ryhmä, koko ajan sai väistää nopeampia, tai sitten kierros meni pilalle omasta virheestä.
C-finaalissa pääsin jo vähän kärryille ja 5 viimeisen kierroksen aikana kierrosaikakin parani reilusti kun tajusi olla jarruttamatta parissa nopeassa mutkassa :D

voimat loppui myös, kuntopohjaa pitää hakea jostain muualta kuin sohvalta ens kerralla :alppu:
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Pari tunnelmapalaa päivän kisasta:



Ja video C-finaalin tiukalta ensimmäiseltä kierrokselta. Mutkaan on mitä luultavimmin valunut öljyä. Millään muulla tämä ei ole selitettävissä.
 

Örfil

Guest
e
Paska maku jäi suuhun. Vaihteeksi.


Nyt näin ei ollut. Tietenkin jos 2 autoa on poikkeusta niin sitten laitetaan eka kiireellä muut autot täyteen ja katotaan kuka pystyy ajamaan niillä kahdella muulla?
Paska maku jäi kelle tahansa joka joutui ajamaan heikommilla autoilla. Omalta osalta se tapahtui ekassa aika-ajossa, jossa romahdin viimeiseksi B-binaaliin päässeeksi.

Päätin jättää pullonkorkkisysteemin tällä kertaa pois, koska Suzukartissa henkilökunta meni ihan sekaisin kun jaettiin itse autoja ja aika-ajojen lähtöjärjestyksiä sekä mulla meni kaikki aika näiden hommien setvimiseen enkä ehtinyt levätä juuri laisinkaan vetojen välillä.
Jokaisella oli tiedossa että samaa autoa ei saa käyttää ja nähdäkseni tätä sääntöä ei rikottu, ainakaan parhaiden autojen osalta.
Itse ajoin kolme vetoa, ja joka kerta eri autolla. Sain yhden ässä-auton, yhden keskikastin pirssin ja yhden miinan.

Autojahan oli tosiaan jo varattu ennen kuin edellinen finaali oli edes päättynyt ja joiden kuskeilla (seuraavaan finaliin nousijat) ei siinä vaiheessa ollut mitään mahdollisuuksia osallistua "etukäteisarvontaan".

Koska arvontaa ehdotettiin vasta A-finaaliin kahden kuskin toimesta, päätin kuitenkin että niin ei tehdä, koska C- ja B-finaalikin ajettiin vastaavalla periaatteella eli jokainen huolehti ettei aja samalla autolla.

Minulle jäi yleiskuva että jokainen sai osalleen hyvä ja huonon auton. Sille että joku ei saanut joka kerta hyvää autoa emme voi mitään.

Myllypuroon tulee jokin arvontajärjestelmä uudelleen käyttöön, mutta ei enää niin että yksi mies saa huhkia sen kimpussa kaikki väliajat.
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Odotin innolla debyyttikisaani ja ensimmäistä ajoani millään ulkoradalla. Aika-ajossa ensimmäiset kierrokset olivat radan ja linjojen opettelua sekä samalla hieman totuttelua selvästi nopeampaan vauhtiin. Aikaisemmin olin ajanut vaan autoilla, joiden huippunopeus on 60 km/h. Ensimmäisillä kierroksilla kiihdytykset ja kova vauhti tuntuivat vatsassa kuten huvipuistojen laitteet, mutta totuin vauhtiin kuitenkin. Aloin saamaan aika-ajon loppua kohti enemmän irti autosta #5 ja radasta, ja paras kierros oli lopulta 42,83. Parantamisen varaa tuntui kuitenkin olevan.

En todellakaan odottanut yltäväni B-finaaliin, mutta aika kuitenkin riitti sinne. Aika-ajon tulokseen olin siis todella tyytyväinen. Kisaan sain auton #3, josta olin kuullut haukkuja. Kisan alku sujui normaalisti siihen asti, kunnes Jacques spinnasi suoraan edessäni radan keskivaiheilla ekalla kierroksella. Vedin jarrut vaistomaisesti pohjaan törmäyksen välttämiseksi ja se johti myös mun osalta spinnaukseen. En ole varma, että olisinko onnistunut väistämään kontaktin vain väistöliikkeellä. Toivottavasti joku sai tilanteen videolle, olisi mielenkiintoista tämä tilanne.

Tipuin viimeiseksi ja lähdin saalistamaan Jacquesta, joka oli spinnauksen jälkeen pari sekuntia mun edellä. Jacques kuitenkin spinnasi pian uudelleen, niin pääsin hänen edelleen. Loppuajan kisasta sain körötellä yksinään, koska autossa ja kuskissa ei riittänyt vauhtia muiden saavuttamiseen. Auto oli niin hidas, että nopeimmat ehtivät ottaa mut kierroksella kiinni. Kisan paras kierros oli mulla yli sekunnin aika-ajoa huonompi, vaikka ajo tuntui sujuvan selvästi aika-ajoa paremmin :dunno:

Kokonaisuutena olen debyyttiini tosi tyytyväinen. Kunnon kisailua ei tullut mulla valitettavasti kisassa, mutta B-finaaliin pääsy lämmittää kovasti. Pidin tapahtumasta paljon, joten tulen varmuudella osallistumaan jatkossakin foorumin karting-kisoihin :)
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Nyt näin ei ollut. Tietenkin jos 2 autoa on poikkeusta niin sitten laitetaan eka kiireellä muut autot täyteen ja katotaan kuka pystyy ajamaan niillä kahdella muulla?

Järjestäjille kuitenkin taasen isot kiitokset vaivannäöstä.
Jooh, ohjeistettiin varikon henkilökuntaa jakamaan ihmiset autoihin, mutta olis taas pitänyt olla viisaampi ja hoitaa homma itse :cool:
Nyt meni tosiaan "mä otan ton, mä otan ton" leikiksi, ilm. sentään eri autot sai jokainen eri ajosessioihin eli edes jotain positiivista.
Pahoittelen tota autonvalkkaussählinkiä, yritetään petrata Myllypurossa tuota :ahem:
(paska maku jäi omaankin suuhun autosta kun huomas että jäi se 3 käteen C-finaaliin)

Oma kisarapo tulossa myöhemmin illalla...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ja video C-finaalin tiukalta ensimmäiseltä kierrokselta. Mutkaan on mitä luultavimmin valunut öljyä. Millään muulla tämä ei ole selitettävissä.
Tulin siinä aika likellä kärkeä tohon paikkaan (kolmantena) ja kyllä se näytti vain olleen liian kova jarrutus kylmillä renkailla ekalla kuskilla, ei ihmeempää.
Toinen taas teki (ilm. vauhdin takia) paniikkijarrutuksen joka heitti sen auton poikittain samalla tavalla, eli liikaa jarrua = takarenkaat lukossa.
Itse puolestaan en uskaltanut kääntää sisään kun tiesin öö ruz:n olevan lähellä (vilkasin taakse ed. lusikkamutkassa juuri) niin väistöpaikat oli sitten vähissä ja samaan jarruefektiin sorruin itsekin...
Tuloksena sitten suht näyttävä 3:n auton pyörähdys :D
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Minulle jäi yleiskuva että jokainen sai osalleen hyvä ja huonon auton. Sille että joku ei saanut joka kerta hyvää autoa emme voi mitään.
mulla oli huono ja toooosi huono. niistä lisää tuonnempana.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Noniin, pitää siis selvitellä.

Nythän meni niin, että kun B-finaali loppui ja autot tulivat varikolle, osa porukasta oli valmiiksi jakamassa autoja varaamalla ne. Itse en siinä vaiheessa ollut vielä valmiina hyökkäämään.

En syytä sitä että olisin halunnut hyvät autot molempiin. Monet vaan valitsi selvästi autot sen perusteella miten ajot oli ennen sitä sujunut. Ja kyllä mä väitän että muilla A-finaaliin suoraan päässeillä (siis jotka ajoivat vain kaksi kertaa) oli paremmat autot.

En myöskään muuten tästä olisi harmissani, mutta ihan oikeasti korpeaa, kun tää ei oo omalla kohdalla lähelläkään ensimmäistä kertaa kun auton takia menee ajot ihan pelleilyksi.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Noniin, pitää siis selvitellä.

Nythän meni niin, että kun B-finaali loppui ja autot tulivat varikolle, osa porukasta oli valmiiksi jakamassa autoja varaamalla ne. Itse en siinä vaiheessa ollut vielä valmiina hyökkäämään.

En syytä sitä että olisin halunnut hyvät autot molempiin. Monet vaan valitsi selvästi autot sen perusteella miten ajot oli ennen sitä sujunut. Ja kyllä mä väitän että muilla A-finaaliin suoraan päässeillä (siis jotka ajoivat vain kaksi kertaa) oli paremmat autot.

En myöskään muuten tästä olisi harmissani, mutta ihan oikeasti korpeaa, kun tää ei oo omalla kohdalla lähelläkään ensimmäistä kertaa kun auton takia menee ajot ihan pelleilyksi.
Juu myönnetään, kuulin kans tuosta kotimatkalla että autoja oli jaettu jo valmiiksi ennen
B-finaalin loppua niin sehän ei missään nimessä käy läpeensä.

Jos autoja tosiaan on jaettu jo B-finaalin ollessa käynnissä, niin sanktiota siitä rapsahtaa,
ei se homma niin mene että otetaan parhaat päältä kun muut vielä kisaavat
(kuitenkin liki 30% A-finaalin osanottajista tuli vielä käynnissä olleesta B-finaalista,
ei autom. A-finaaliin pääsy takaa oikeutta "ottaa nopein kalusto alle")
Tästä voisitte laittaa mulle privalla tietoa kuka/ketkä niitä oli jakamassa.
(olen jurystä ainoa joka ei osallistunut B- tai A-finaaliin)

Itsellehän osui huono auto pariin otteeseen, mutta se nyt meni huonon tuurin piikkiin kyllä mun osalta.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Tarkennan vielä, että tässä ei oo nyt tarkoitus aiheuttaa mitään riitaa tai eripuraa, kunhan tarkistaa menettelytavat.

:alppu:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kisarapo / FO110K

Noniin, round. 2 käyty, tässä tulee raportin tynkää :)

Ennakko-odotukset
Ennakkoon oli kovat odotukset, Forssa oli jo tuttu rata ja hinku ulkoradalle oli kova.
Odotin realistisesti sijoitusta kuitenkin 8-12 hujakoille kun otin huomioon sarjan kovan tason.
Reissu radalle sujuikin mukavasti useamman forumistin kanssa turistessa, ja radalla näytti valmistelut olleen hyvin käynnissä, osia autoihin uusittu ja ilmakin oli mahtava, tästä oli hyvä aloittaa!

Harjoitus / Aika-ajo
Alkuun katseltiin C-ryhmän menoa ja positiivisesti yllätti myöskin C-ryhmän nopeus,
virheitä ei älyttömästi tullut ja loppua kohden alkoi kaikilla ajolinjatkin jo löytymään...
Innolla sitten autoa valkkaamaan summamutikassa B-ryhmän sessioon ja päädyin numeroon 2.
Tämä olikin ensimmäinen virhe pitkän päivän juoksussa...
Heti parin kierroksen jälkeen mutkaan tullessa takarenkaat pamahti lukkoon, auto spinnasi ympäri ja sammui kuin seinään...
Sain odotella 1,5min käynnistysapua radan varressa ja siinä sitten jo renkaatkin taas kerkes jäähtyileen hieman...
Auto käyntiin ja uudestaan radalle... nyt hieman varovaisemmin 5 kierrosta, tosin siinä 4 tai 5 kierroksen lopussa taas sama juttu, perä lukkoon ja pienehkö spinni neulansilmään tultaessa, kypärän sisällä ketutti ja tuli alettua varomaan auton perää aikalailla...
Loppua kohden pito hieman parani, mutta luottoa autoon ei löytynyt tarpeen vaatimalla tavalla, tuloksena musertava 43,3 (tmv, en muista ulkoa aikaa) ja lähtöruudukon paikka nro. 13 C-finaaliin...

A-A:n jälkeen eräs ratahenkilökunnasta tuli kysymään miltä jarrut tuntuivat, sanoin että vähän turhan herkät oli, niin sitten selvisi miksi "joo me vaihdettiin sinne palat ja nesteet jarruihin eilen, ne on ihan uudet nyt"
:D

Kisa / C-finaali
Kisan alkuun käövi sittne toinen kämmi, autot tuntui jo olevan jaettu, poislukien 5 & 7 (isommille tarkotetut versiot) ja nro 3 jonka sitten valitsinkin kisaan...
Valinnan jälkeen kysyin Andylta mietteitä autosta joka oli sillä A-A:n kurvannut, ja ilouutinen, auto on paska, ei käänny mutkiin ja kulkeekin huonosti :D
Noh, siinä lähtölruudukkoon madellessa toivoin kuitenkin parasta (kampesin itteeni eteenpäin penkissä fyllinkien avulla jotta painoa saisi enempi eteen)
Kisa alkoi hyvin, pidin paikkani C-finaalin kolmantena ja pysyin kärkikaksikon kyydissä... siis ekan 0,5 kierrosta...
Sitten alkoi tapahtua: kärjessä ajanut kaveri spinnasi mutkaan tullessaan ja kakkosena ajanut teki paniikkijarrut heti perään jättäen tien aika tukituksi ulkolaidasta.
Sisään en uskaltanut kääntää kun en ollut varma onko öö ruz siellä jo yrittämässä ohi, jotenka nopeasti jarruille ja sama tulos itsellekin, eli perä alta ja koko letka valahtaa ohi...
Yritin siinä sitten ja onnistuinkin saavuttamaan (ilm. vender?) forumistin joka meni sen verran hitaasti että ajattelin pääseväni ohi nopeasti...
No eihän se putkeen mennyt, auto ei kiihtynyt mutkista ulos, jotenka ainoot paikat ohitukseen oli mutkat, linjalta poistuessa lähti perä vikuroimaan ja edessä ajanut taas peippaili (kun ei tainnut mua alkuun ees huomata :D) ideaalilinjalla niin hienosti että pysyttelin perässä...
Noh, n. 4-5 kierroksen jälkeen sitten onnistuin ohituksessa kuitenkin ja pääsin karkaamaan, sen jälkeen olikin sitten yksinajelua melkein loppuun asti...

Tästä sisuuntuneena ajattelin yrittää C-finaalin nopeinta kierrosaikaa tyhjällä baanalla, autokin kun tuntui käyttäytyvän mutkissa hienosti :)
Noh, eihän se ihan niin mennyt, toiseksi viimeisellä kierroksella auto nro. 4 (jari5?) tuli kantaanohittamaan mua kierroksella ja meni lentämällä ohi vaikka mulla oli kaasukin aikalailla pohjassa :D
Siinä kohtaa alkoi jo valjeta asian todellinen laita, auto oli täysi susi, maalissa kävi ilmi että aika oli 43,901, eli reilu puol sekkaa varovasti ajettua aika-ajoakin huonommin :nope:
tuloksena siis joku mainitsemattoman onneton sijoitus, en edes halunnut tietää monesko olin (ilm. viidestoista?) kaiken koukeroiden jälkeen...
Ei mennyt putkeen tämä kisa, odotukset oli kyllä parempaan, mutta kun ei niin ei.
:dunno:

Jälkipelit yms
C-finaalin katastrofin jälkeen sitten keskityttiin seuraamaan A- ja B-finaaleita, ja kisailu olikin reilua & näyttävää molemmissa lähdöissä.
Siitä iso :thumbup: kaikille kuskeille!
Finaaleja katsoessa alkoi varmistumaan se mitä jo epäilin C-finaalissa, eli auto nro 3 on täysi susi.
Sillä ajettiin B-finaalissa 43,9 aika parhaimmalla kierroksella, ja A-finaalissakin vaivainen 43,5...
Ei näin, ei näin.... liian iso heitto muihin autoihin tuon kanssa kyllä oli....

Noh, hauskaa kuitenkin oli pettymyksistä huolimatta, Myllypuroon pitää yrittää latautua enemmän ja toivoa parempaa onnea kaluston suhteen...
Raporttia lisää sitten Myllypuron jälkeen, Thank You All and Good Night! :thumbup:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tarkennan vielä, että tässä ei oo nyt tarkoitus aiheuttaa mitään riitaa tai eripuraa, kunhan tarkistaa menettelytavat.

:alppu:
Juu ei sitä sinällänsä otetakaan, mutta jos tosiaan tuo on ollut tilanne että vain "ruoskat" edellisten lähtöjen perusteella on ollut jäljellä ja autot jaettu jo ed. finaalin aikana, niin otan sen kyllä syyniin.

Kuuntelen mielelläni asiat kaikkien kantilta, sen jälkeen päätös sitten, tilanteesta riippuen katsotaan varotuksia ja/tai pistemenetyksiä tmv...

edit.
Katsotaan asia nyt ensin läpi ja mietitään sitten. Jokainen varmasti ymmärtää sen että autojen jako jo sinä
tilanteessa kun osa A-finaalin kuskeista on vielä radalla niin on ihan liian aikaista.
(esim. Jussi mainitsi että tullessaan B-finaalista niin osa autoista oli jo "merkattu" A-finaalia varten)

edit2.
Niin ja muistan kyllä että sanoin että muuten ei väliä kunhan pidätte huolen ettei ole samaa autoa alla
2 sessiossa, mutta tuo taas ei oikeuta jakamaan autoja siinä vaiheessa kun osa kisaajista on vielä radalla.
 
Viimeksi muokattu:

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Aika-ajo

Aika-ajoon sain auton numero 3. Aloitin Jussin ja ratahenkilökunnan ohjeiden mukaan rauhallisesti, opettelin rataa sekä autoa ja koitin olla väsyttämättä itseäni heti alkuunsa. Auto osoittautuikin ensimmäisillä kierroksilla todella liukkaaksi, pienempikin hipaisu jarruun meinas heittää perän irti. Jatkoin rauhassa tutustumista ja päästin Jari5:sen, Nipsuhuulen ja Jacqueksen nopeasti ohi. Tämän jälkeen pahin luistelu loppui ja muutenkin homma alkoi kulkemaan, ajat paranivatkin tasaisesti loppuun asti. Varsinkin viimeisillä kierroksilla aloin saamaan juonesta kiinni ja hieman harmittikin, kun ruutulippu tuli niin nopeasti. :) Nopein kierros taisi tulla viimeisellä kierroksella.

Aika-ajojen päätyttyä hieman harmitti huono aika, mutta en sitä jäänyt siinä vaiheessa sen enempää harmittelemaan, harjoitteluahan se minun osaltani oli ja tunsin etten saanut itsestäni vielä parasta irti. Myöhemmin sitten tulikin ilmi, että tuo kolmosauto oli kaikinpuolin surkea. Aika-ajojen jälkeen siis sijoitus oli 16.

Kisa

Kisaan sain auton numero kuusi. Lähdin rauhallisesti liikkeelle ja otin paikkani venderin takaa, näinhän radan säännötkin sanoivat. Otin muutenkin ensimmäiset mutkat normaalia rauhallisemmin, kun aika-ajossakin oli niin liukasta ekalla kierroksella. Nooh, pojat edellä eivät sitten ihan niin rauhallisesti malttaneet mennä. :) Tuloksena nousin kolme sijaa ensimmäisessä neulansilmässä (kts. Jusbanin video). Jari5 ja öö ruz olivat päässeet tässä vaiheessa hieman karkuun. Näköetäisyydellä menivät kuitenkin. Lfb pääsi matkaan aivan perässäni, ilmeisesti loput jäivät hieman kauemmas.

Yritin ajaa omaa kisaani ja hyvinhän se onnistuikin alussa, vaikka lfb olikin aivan takanani. Ennen kisan puolta väliä tuli kuitenkin tunne, että takana oli nopeampi kuski enkä sitten osannut keskittyä tarpeeksi omiin tekemisiini. Silloin tällöin menikin mutkat hieman pitkiksi, mutta varsinaista ohitustilannetta ei vielä päässyt syntymään. Lisäksi tuntui siltä, että olin hieman nopeampi pääsuoralla, mutta en ole aivan varma. Lfb osannee sanoa oman mielipiteensä?

Noh kuitenkin sitten noin puolessa välissä kisaa ajoin ensimmäisen neulansilmän jälkeisen mutkan pitkäksi. Tämä mutka oli ehkä muutenkin itselle se vaikein... Lfb ohitti nätisti sisäpuolelta ja olin aivan aseeton estämään tai kuittaamaan sijoituksen takaisin. Pääsin kuitenkin lfb:n perään ja pysyin ihan hyvin vauhdissa. Päivän nopein kierrokseni tulikin lfb:n perässä. Harmittavasti sitten menin pyörähtämään tämän nopeimman kierroksen jälkeen juurikin tuossa ekan neulansilmän jälkeisessä mutkassa. Pääsin kuitenkin omin voimin jatkamaan kohtuullisen nopeasti, lfb oli kuitenkin lopullisesti karussa ja ajelin kisan loppuun yksikseni. Jälleen kisan lopussa oli fiilis, että vielä olisi kierrosajasta lähtenyt hieman pois.

Kisan pyörähdys harmittaa, ajo kuitenkin alkoi kulkemaan hyvin lfb:n perässä ajaessa. Olen kuitenkin tyytyväinen suoritukseeni ja tosiaan ensi kerralle jäi vielä parannettavaa. Seuraavalla kerralla sitten paremmin. ;)

Kisan jälkeen sijoitus siis 14 ja kaikki ajat katsottuna olin 12. nopein kuski.

Kiitokset kisasta toimitsijoille, muille kisailijoille sekä Jussille vielä kyydistä. :thumbup:

Edit: Niin ja sanottakoon, että paransin aika-ajon aikaa kisassa 3.2 sekunttia... Suuri osa meni varmasti kokemattomuuden piikkiin, mutta kyllä tuo kolmosauto oli ihan oikeastikkin surkea. Toinen huono auto oli seiska.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Nyt on kaikki tulokset tallessa. Kiitokset Jakkuesille ja Asko S:lle datasta :)
 

Örfil

Guest
Juu ei sitä sinällänsä otetakaan, mutta jos tosiaan tuo on ollut tilanne että vain "ruoskat" edellisten lähtöjen perusteella on ollut jäljellä ja autot jaettu jo ed. finaalin aikana, niin otan sen kyllä syyniin.
Minä en pysty muistamaan että kuka siitä tarkkaan ottaen puhui, oli niin paljon hälinää ympärillä ja olin väsyneenä B-finaalin puristuksesta ja A-finaali oli tulossa.

En voi kommentoida enempää...
 
Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Aika-ajoon lähdin tavoitteena paikka B-finaaliin. Autona oli numero 1, joka tuntuikin sopivan hanskaan oikein kivasti. Vaikutti siltä, että tänään voisi kulkea aika hyvin. A-a sujui ilman suurempia häslinkejä, nopein aikani taisi tulla kuitenkin suhteellisen aikaisessa vaiheessa ja jotenkin auton pito tuntui vain huononevan ajon edetessä, mikä tosin saattoi johtua ihan yliyrittämisestä. Aika-ajojen jälkeen selvisi, että auton vasen eturengas oli aivan loppu ja se vaihdettiinkin finaaleja varten. Ilmeisesti myös vasemman takarenkaan painetta käytiin säätämässä jälkikäteen. Auto ei kuitenkaan tuntunut huonolta, se oli vain hidas. Lopulta paras aikani riitti C-finaalin paalupaikkaan, mikä oli jonkinlainen pettymys. Tuolla autolla en vain pystynyt parempaan.

Paalulta siis pitkän odottelun jälkeen C-finaaliin. Ensimmäisen kierroksen tapahtumat ovatkin näköjään jo kaikkien nähtävissä, mutta otin siis radan toisen jarrutuksen liian rajusti, mikä lukitsi takarenkaat. Arvelin renkaiden olleen jo riittävän lämpimät, mutta näin ei näköjään ollut. Otti päähän, mutta minkäs teet. Putosin kai viidenneksi tässä vaiheessa, mutta nousin melkein saman tien neljänneksi. Edelläni oli tässä vaiheessa hieman hitaampi Asko S, josta en meinannut silti päästä millään ohi, tein aina jonkun mokan kun pääsin lähemmäs. Pari kertaa pääsin mutkan ulostuloissa todella lähelle, mutta jouduin nostamaan kaasua, sillä Asko ei huomannut minun olevan jo niin lähellä ja käänsi huomaamattaan eteeni, mutta se oli ihan omien ajolinjavalintojeni syytä. Asko oli tosiaan hieman nopeamman tuntuinen suorilla, mikä vaikeutti urakkaani, mutta lopulta hänellä meni mutka pitkäksi ja pääsin helposti ohi lähes tulkoon ajolinjaani muuttamatta. Tämän jälkeen loppu olikin käytännössä yksinajelua, mistä ei sen enempää kerrottavaa jäänyt jälkipolville.

Autona minulla oli finaalissa numero 5, missä oli liian leveä penkki, mutta muut autot oli jo otettu, joten siihen oli tyytyminen. Auton balanssi oli kelvollinen, mutta leveällä penkillä ajo vei voimat melko nopeasti, kun nopeissa mutkissa jouduin lähinnä keskittymään itseni pystyssä pitämiseen. Vaikka ajaminen tuntui paljon vaikeammalta kaikin puolin, niin paras kierrosaikani parani aika-ajoista 8 kymmenyksellä, eli aika-ajoissa olisi toisella autolla ollut mahdollisuudet parempaankin suoritukseen. No, nyt kävi näin ja se valitettavasti kuuluu pelin henkeen.

Lopputulos oli siis urheilullisesti ottaen melko suuri pettymys, mutta hyvät kisat muuten jälleen kerran. Järjestäjille taas suuret kiitokset, Myllypuroon osallistumiseni on vielä epävarmaa, mutta jos se vain mitenkään onnistuu, niin lienen mukana.
 
Ylös