Se. Ja se, että ohituksia tehdään myös radalla.Täysin samaa mieltä. En oikein ymmärrä mikä tässä kaudessa nyt on niin mahtavaa, sekö että on eri autot kärjessä?
Sääntömuutokset on sääntömuutoksia. Ei ne sen teennäisempiä ole kuin muutkaan sääntömuutokset ovat olleet. Rengaspelleily on mennyt siihen suuntaan mihin toivoinkin, eli että seoksilla on silminnähtävää eroa.Lisäksi närästää se kuinka teennäisesti on tämäkin saatu aikaan sekä pelleily renkailla.
En näen yhtään enempää yllätyksiä voittajissa kuin parina viime vuotenakaan. Ja rengaspelleily on todella mennyt siihen, ettei useille radoille löydy lainkaan sopivia renkaita - joita on kuitenkin kaikkia huonoimpiakin pakko käyttää.Se. Ja se, että ohituksia tehdään myös radalla.
Tietenkään brittejä lukuunottamatta tuskin kukaan toivoo tällaista dominointia, mutta tähän asti kisat eivät ole olleet ennakolta selviä (kuten pahimman Ferraridominoinnin aikaan). No, ehkä Malesiaan mentäessä Brawnin potentiaaliin uskottiin, mutta siinä arpapelissä olisi voinut käydä toisinkin. Kiinassa sitten voittikin joku muu, jonka jälkeen Brawnien voittoa ei ole pidetty itsestäänselvyytenä. Itse ainakin odotin Vettelin voittavan Espanjassa. Ja odotan itse asiassa Vettelin voittavan Monacossakin.
Sääntömuutokset on sääntömuutoksia. Ei ne sen teennäisempiä ole kuin muutkaan sääntömuutokset ovat olleet. Rengaspelleily on mennyt siihen suuntaan mihin toivoinkin, eli että seoksilla on silminnähtävää eroa.
Joo, siis noi sääntökikkailut pitäis lopettaa liian kanssa. Viimeiset 2 vuotta oli todella mielenkiintoisia. Ja uskon että nyt näillä säännöillä tulisi myös mielenkiintoiset 2-4 vuotta, jos ei liikaa aleta kikkaileen.tätä menoa alkaa vaikuttamaan, että ensi kaudesta tulee äärimmäisen mielenkiintoinen kun mikään talli ei sarjaan osallistu! Ei myöskään nickin talli.
Miksi sitten pitäisi edes käyttää eri renkaita, jos niissä ei ole mitään eroa? Mitä järkeä on ylipäätänsä sitten käyttää "erilaisia seoksia", jos eroja ei ole ollenkaan. Meitsi diggaa oikein urakalla että eri renkailla on myös eroja.En näen yhtään enempää yllätyksiä voittajissa kuin parina viime vuotenakaan. Ja rengaspelleily on todella mennyt siihen, ettei useille radoille löydy lainkaan sopivia renkaita - joita on kuitenkin kaikkia huonoimpiakin pakko käyttää.
Meitsi katselee F1:siä kuitenkin kisojen takia. Enkä ole elämässäni tylsempää kautta katsellut kun erään Kengäntekijän ja Ferkun dominointikausi. Olihan se varmasti tekniikkafriikeille tosi hieno kausi. Talvitesteissä kuolattiin kuinka uusi ferrari on 4s nopeampi kierroksella kuin muut, ja sitten todettiin kisoissa että niinhän se oli.Vai pitäisikö kärkitallin huonontaa autoa jos se kulkee liian kovaa
Brawnin johtoasema ei ole mitenkään turvallinen tällä kaudella. Niin kuin nähtiin niin muut tallit on ottanu jo suurimman eron kiinni, varsinkin Ferrari on nyt RB:n kanssa ihan kannassa hiillostamassa. Brawni tulee todennäköisesti jäämään parin tallin taakse kun kausi etenee. Ootte kyllä uskomattoman malttamattomia katsojia. Pitäiskö nää kisat käydä käsikirjottaa teille etukätee ni ei tulis pettymyksiä.
Jos ylemmät oli provoja ni sori että tartuin... alko vaan keittää tää jatkuva ininä. FIA:n päätöksistä olen samaa mieltä.
En minäkään ymmärrä miksi pitää käyttää erilaisia renkaita. Mikä siihen johtaa - ei mitään käsitystä. Jos kerran on yksi rengastoimittaja - miksei se tee vaikka 5 rengasseosta ja tallit saavat itse päättää niistä korkeintaan kahta erilaista per kisa mitä käyttävät. Silloin autoa voisi sovitella erilaisille renkaille erona toiseen talliin, voisi säätää ja kehittää sitä valmiiksi omanlaiseksi suhteessa muihin ja se toisi myös eroa ja kilpailutekijän - vaikka yksi rengastoimittaja olisikin. Nyt on tämmöinen älytön rengasvalmistajan show joka määrää renkaat ja FIAn kekkulisäännöt vielä määräävät niitä molempia käyttämään - sopi ne autolle tai ei. Oli ne paskat tai ei.Miksi sitten pitäisi edes käyttää eri renkaita, jos niissä ei ole mitään eroa? Mitä järkeä on ylipäätänsä sitten käyttää "erilaisia seoksia", jos eroja ei ole ollenkaan. Meitsi diggaa oikein urakalla että eri renkailla on myös eroja.
Se että radalle tuodaan renkaat, joista ei ollenkaan löydy sopivaa, niin se nyt ei ole ehkä parasta parhautta. Ehkä voitaisiin valita renkaat jotka sopii parhaiten niistä mitä on, mutta silti säilyttää ero renkaiden välillä.
Ei mua ainakaan kiinnosta se että jossain hännillä ohitellaan. Ei paljoa iloa irtoa myöskään siitä että kärjessä on eri tallit, tallit on pelkkiä nimiä ja autojen värityksiä.Se. Ja se, että ohituksia tehdään myös radalla.
Tietenkään brittejä lukuunottamatta tuskin kukaan toivoo tällaista dominointia, mutta tähän asti kisat eivät ole olleet ennakolta selviä (kuten pahimman Ferraridominoinnin aikaan). No, ehkä Malesiaan mentäessä Brawnin potentiaaliin uskottiin, mutta siinä arpapelissä olisi voinut käydä toisinkin. Kiinassa sitten voittikin joku muu, jonka jälkeen Brawnien voittoa ei ole pidetty itsestäänselvyytenä. Itse ainakin odotin Vettelin voittavan Espanjassa. Ja odotan itse asiassa Vettelin voittavan Monacossakin.
Sääntömuutokset on sääntömuutoksia. Ei ne sen teennäisempiä ole kuin muutkaan sääntömuutokset ovat olleet. Rengaspelleily on mennyt siihen suuntaan mihin toivoinkin, eli että seoksilla on silminnähtävää eroa.
Tämä tulee tapahtumaan ensi kaudesta lähtien.Aika-ajot myös Q3ssa kevyillä autoilla, muuten nykykonsepti.
Tietysti voi syyttää tai no en syyttäisi itse sääntöjä vaan sitä tapaa millä tavalla ne vaan arvotaan random generaattorilla noin joka vuosi uusiksi luomaan teennäistä "pakka sekaisin" -tilannetta, ei mitään motogp:n/rallin tapaista melko tasaista jatkumoa. Toiseksi ne vähän väliä ampuvat vain itseään jalkaan, esimerkiksi juuri kers, taas piti säästää ja keksiä uusi lelu jolla tehdään ekologisempi laji, mutta päädyttiin vaan tilanteeseen, että miljoonia taas paloi ja tallit heittävät koko virityksen roskiin. Sama juttu diffun kanssa, eikun vanha auto roskiin ja piirtelemään uutta tehtaalle. Mutta nämä kaikki ovat makuasioita eikä ne säännöt pelastaisi kuitenkaan mm. ferrarin taktisia neronleimauksia, enemmän vain ketuttaisi kun varmat voitot karkaavat bensan loppumiseenEn sano, että olisin tämän hetkiseen tilanteeseen kovin tyytyväinen itsekään, mutta sääntöjen syyttäminen on lapsellista.
Aika perusilmiö, jos oma suosikki/omat suosikit ei dominoi niin sitten mieluusti erittäin tasaista. Nyt mun suosikki ei dominoi niin toivoisin tasaista kautta, joka ei ainakaan vielä ole antanut itsestään minkäänlaista merkkiä (en lue tähän toistaiseksi yhtä satunnaista redbull voittoa). Onneksi sentään bööni 'mitali' ecclestone ei toteutunut, koska nyt näyttäisi vielä varmemmalta kauden ratkeaminen muutaman kilpailun päästä.Mutta nyt kun "väärä" talli dominoi, niin eiköhän "säännöt ole huonot" ym. päin persiitä.
Kolme aika-ajosessiota on vähän liikaa, etenkään jos uusia renkaita ei riitä niille jotka joutuu tekemään kovan työn päästäkseen Q3:seen.Aika-ajot myös Q3ssa kevyillä autoilla, muuten nykykonsepti. Bensamäärän Q3 päässeet ilmoittaisivat direktotaatille ennen viimeistä aika-ajo-osiota.
En minä sellaista väittänytkään. Sanoin vain, ettei tulokset ole olleet etukäteen selvillä.En näen yhtään enempää yllätyksiä voittajissa kuin parina viime vuotenakaan.
Rahasta tässäkin on kysymys. Bridgestone minimoi valmistuskustannukset sillä, että kisoihin rahdataan vain sellaisia renkaita, joita myös käytetään (poislukien saderenkaat). Ei olisi minkään valtakunnan järkeä valmistaa ja kuskata viisinkertaista määrää renkaita kulutukseen nähden. Kaksilla seoksilla varmistetaan, että rengasvalmistaja saa myös näkyvyyttä, eli vastinetta kuluilleen.En minäkään ymmärrä miksi pitää käyttää erilaisia renkaita. Mikä siihen johtaa - ei mitään käsitystä. Jos kerran on yksi rengastoimittaja - miksei se tee vaikka 5 rengasseosta ja tallit saavat itse päättää niistä korkeintaan kahta erilaista per kisa mitä käyttävät.
Ei, vaikka kyse olisi nousua tekevistä Kimistä ja Heikistä? No, minua kiinnostaa kaikki kisailu, ei vain kärkisijoista taistelu.Doubtful sanoi:Ei mua ainakaan kiinnosta se että jossain hännillä ohitellaan. Ei paljoa iloa irtoa myöskään siitä että kärjessä on eri tallit, tallit on pelkkiä nimiä ja autojen värityksiä.
Aika pitkälti näin, mutta tuurilla on aivan liian iso merkitys kun säännöt muuttuvat näinkin radikaalisti. Pienet sääntömuutokset toivat ennen lajiin mukavan lisän jota oli mielenkiintoista seurata.F1 on aina ollu tallien välistä kilpailua tekniikassa ja nokkeluudessa. Jos ei tätä ymmärrä voi mielestäni lopettaa F1:sen seuraamisen kokonaan tai edes tajuta miksi näin on. Ymmärrättekö edes että tässä on tarkoitus kilpailla paremmuudesta? Vai pitäisikö kärkitallin huonontaa autoa jos se kulkee liian kovaa
Ei sitä kehitystyötä tuurilla tehdä. Honda valitsi aikaisessa vaiheessa 2009-auton kehittämisen, ja se tuotti hedelmää. Ei auto pelkästään tupladiffuusorin takia pärjää.Aika pitkälti näin, mutta tuurilla on aivan liian iso merkitys kun säännöt muuttuvat näinkin radikaalisti. Pienet sääntömuutokset toivat ennen lajiin mukavan lisän jota oli mielenkiintoista seurata.
Etenkin kun miettii miten kauan Honda teki kaikki päin persettä ja yhtenä kautena onnistui porsaanreiäin (tupladiffu) kautta saavuttamaan nykyisen aseman. tämä ei ole sellaista pitkäjänteistä kehitystyötä vaan silkkaa tuuria.
Eipä se brawnin vauhti pelkästään tupladiffusta johdu. Red Bull'in kyyti on lähes samaa, eikä niillä ole tupladiffua. Brawnin ja Red Bullin autot ovat hyvin suunniteltuja. Ferrari, McLaren ja BMW pistivät suunnitteluresursseja tolkuttomasti kiinni KERS'iin, mutta runko ei toimikaan hyvin.Etenkin kun miettii miten kauan Honda teki kaikki päin persettä ja yhtenä kautena onnistui porsaanreiäin (tupladiffu) kautta saavuttamaan nykyisen aseman. tämä ei ole sellaista pitkäjänteistä kehitystyötä vaan silkkaa tuuria.