Mika Häkkinen - Yksi suurista

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
254
Häkä ajoi heti alusta lähtien suohon kaikki tallikaverinsa.
Kyllä Coulthard oli 1997 selvästi parempi. Se että Coulthard otti sen McLarenin ensimmäisen (ja toisenkin) voiton sitten Sennan oli aika kova henkinen kolaus Mikalle. Itseluottamuksen korjaamiseksi tarvittiin kaksi lahjavoittoa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kyllä Coulthard oli 1997 selvästi parempi. Se että Coulthard otti sen McLarenin ensimmäisen (ja toisenkin) voiton sitten Sennan oli aika kova henkinen kolaus Mikalle. Itseluottamuksen korjaamiseksi tarvittiin kaksi lahjavoittoa.
Eipä se Coulthard nopeudellaan Mikaa voittanut vaan tasaisuudella ja paremmalla onnella.

Mikalla olisi hyvinkin ollut kaudelta 4-5 voittoa ilman kaluston epäluotettavuutta.
 

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
254
Eipä se Coulthard nopeudellaan Mikaa voittanut vaan tasaisuudella ja paremmalla onnella.
Nuo ovat tietysti aina hyviä tekosyitä, kun katsotaan sinivalkoisten linssien läpi.
Faktat:
Pisteet: Couthard 36- Häkkinen 27.
Voitot: Coulthard 2- Häkkinen 1 (tuo 1 oli siis se Jerezin skandaalimainen lahjavoitto)
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24289
Sijainti
lappeen Ranta
Kyllä Coulthard oli 1997 selvästi parempi. Se että Coulthard otti sen McLarenin ensimmäisen (ja toisenkin) voiton sitten Sennan oli aika kova henkinen kolaus Mikalle. Itseluottamuksen korjaamiseksi tarvittiin kaksi lahjavoittoa.
Mutta sitten kun se itseluottamus löytyi niin Mika veikin Coulthardia kuin, ... ..., no niinkuin jotain sellaista tosi helposti vietävää.
 

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
254
Mutta sitten kun se itseluottamus löytyi niin Mika veikin Coulthardia kuin, ... ..., no niinkuin jotain sellaista tosi helposti vietävää.
Niin veikin, ja siksi on niin ihmeellistä, miten paljon se voi olla korvienvälistä kiinni.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Senna oli F1 kuljettajaksikin varsin pieni, kun taas Mansell ei aina mahtunut edes autoonsa. Kannattaa hieman miettiä mihin tyyliin viesti on kirjoitettu - ja millaiseen viestiin sillä on mahdollisesti vastattu - ennen kuin alkaa mesoamaan.



Sennan ja Martin Brundlen ero F3-sarjassa oli aika pieni. Dissataanko Brundlea turhaan kun häntä ei pidetä Sennan tasoisena kuljettajana?
Brundle ajoi myös erittäin hyvin Schumacheria vastaan kaudella 1992. Hän oli mainettaan parempi kuljettaja, hän oli huono-aika-ajaja, sehän oli hänen heikko kohtansa.

Mihin muuten kritiikki Saloa kohtaan perustuu? Siihen että outo Ferrari ei sopinut aina hänen käsiinsä? Salon F1-ura olisi voinut olla ihan toisenlainen jos hän olisi tehnyt toisenlaisia päätöksiä tallipaikkojen suhteen.

Edit: ja mitä tulee Manselliin, siellähän oli sellaisia kaveria kuin Piquet, Lauda, Senna, Prost jotka menestyivät 80-luvulla selkeästi paremmin kuin hän.
 
Viimeksi muokattu:

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4219
Mikalla olisi hyvinkin ollut kaudelta 4-5 voittoa ilman kaluston epäluotettavuutta.
No ei kyllä sitten mitenkään, vaikka kuinka sinivalkolaseista kautta tutkiskelet. Kaksi voittoa (ehkä), ja silloin se sääli-/lahjavoitto olisi varmasti jäänyt saamatta.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18448
Mihin muuten kritiikki Saloa kohtaan perustuu? Siihen että outo Ferrari ei sopinut aina hänen käsiinsä? Salon F1-ura olisi voinut olla ihan toisenlainen jos hän olisi tehnyt toisenlaisia päätöksiä tallipaikkojen suhteen.
Aivan niin, Salohan oli menossa kaudeksi 1996 Ferrarille Schumin tiimikaveriksi mutta Ken Tyrrell esti siirron. Sillon Salo sanoi saavansa sataprosenttisen tuen Tyrrellillä, mutta Ferrarilla hän olisi ollut vaain Schumin apulainen.

Sitten kauden 1997 keväästä lähtien Salolla oli neuvottelu yhteydet Williams tallin kanssa, mutta Franck Williams ilmoitti kunnioittavansa suomalaisen karvaaksi pettymykseksi Frentzenin kaksivuotista sopimusta. Eddie Jordan kummetteli samaan aikaan taustalla, mutta paini omien Ongelmien keskellä liian pitkään.

Kaudella 1999 Salon oli tarkoitus aloittaa testit Hondalla, mutta projekti kuoli kun Postlehwaite menehtyi. Kesken kauden oli myös Damon Hillin korvaamis huhuja että Salo olisi ottanut hänen paikkansa, mutta Hill päätti ajaa kauden loppuun.
 

J.O

Well-known member
Liittynyt
22.10.2007
Viestit
141
Minäkin pidän Saloa täysin aliarvostettuna kuljettajana, enkä missään nimessä suomalaisnimistä heikoimpana. 99-kauden tuurauskeikkoja lukuunottamatta aina tiiminsä ykkönen ja takuuvarma kuski. Vaikeissa oloissa ja Monacossa kerta toisensa jälkeen huippusuorituksiin heikolla kalustolla. Alusta alkaen tuntui, että joku kärkitalleissa ottaa Salon ennemmin tai myöhemmin.

Ferrarilla vähäinen testaaminen näkyi kyllä tasaisuudessa todella karulla tavalla, mutta kaksi podiumia (joista toinen oikeasti voitto) kuudesta kisasta kuitenkin aivan hyvä suoritus keikkakuskilta. Vaikea tuosta Ferrarin sen hetkisestä kilpailukyvystä on tarkalleen sanoa, kun Spassa, Monzassa ja Nurburgringilla oli Irvinelläkin pallo täysin hukassa.

Uskon, että tuollaisia Saksan ja Monzan kaltaisia suorituksia olisi tullut tasaisesti läpi kauden, jos Salo olisi päässyt valmistautumaan kunnolla ja ajamaan Ferrarilla kokonaisen kauden.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13772
Uskon, että tuollaisia Saksan ja Monzan kaltaisia suorituksia olisi tullut tasaisesti läpi kauden, jos Salo olisi päässyt valmistautumaan kunnolla ja ajamaan Ferrarilla kokonaisen kauden.
Samoin. Itävallassa ekassa kisassa ymmärrettävästi muutaman kymmenyksen/kierros Irvineä jäljessä kun kaikki uutta. Hockenheimin positiivinen yllättäjä kärkitaistoissa. Unkari ei mitenkään kuvannut kaverin nopeutta, auton käyttäytyminenkin oli kovin heikkoa eikä mennyt mihinkään. Belgiassa taas ok vauhti, piti vain pidellä Ralfia jotta Irvine ehtii varikolta edelle. Nopeimmissa kierroksissa kumminkin hyvä. Monzassa ihan eri tasolla kuin Irvine. Nürrella taas ensimmäiset? sekakelin kokemukset sillä autolla ja vauhti kisan jälkimmäisellä puoliskolla kysymysmerkki kun auto hajosi. Kyllä ainesta tasaisen hyviin tuloksiin kun oli Verstappeneita, Katayamia ja Dinizejä nopeampi + varmempi pysymään radalla.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Brundle ajoi myös erittäin hyvin Schumacheria vastaan kaudella 1992.
Brundle oli erittäin hyvä kuljettaja, mutta tuskin kuitenkaan aivan Sennan tasoa. Kommenttini oli kohdistettu siihen, että tasaväkisyys F3-sarjassa olisi pätevä peruste pitää kuljettajia tasaväkisinä läpi uran. Varmasti se jotain kertoo, mutta ei riittävästi. JJ:kin vei F3000 -sarjassa Irvineä kuin litran mittaa, mutta siitä huolimatta Eddie on GP-voittaja ja Jyrki ei.

Minustakin Salo on aliarvostettu kuljettaja, jonka uran tilastot saattaisivat olla kovin erilaiset jos onni tallien suhteen olisi ollut parempi.

Samoin Suomessa kyllä aliarvostetaan myös JJ:tä ja Heikkiä. Maailmanmestarit ovat totuttaneet kotimaiset lajin seuraajat aivan liian hyvään. Heikkikin on ihan paska, vaikka onkin GP-voittaja - jotain mitä moni lajin historiassa mukana pyörinyt huippulahjakkuus ei ole.

Edit: ja mitä tulee Manselliin, siellähän oli sellaisia kaveria kuin Piquet, Lauda, Senna, Prost jotka menestyivät 80-luvulla selkeästi paremmin kuin hän.
Hyvin lahjakkaasti ohitat Mansell-heittoni pointin.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Eipä se Coulthard nopeudellaan Mikaa voittanut vaan tasaisuudella ja paremmalla onnella.

Mikalla olisi hyvinkin ollut kaudelta 4-5 voittoa ilman kaluston epäluotettavuutta.
Kyllähän Mika oli loppukaudesta 1997 nopein ja olisi ansainnut/ottanu lisää voittoja ilman kaluston pettämistä.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4219
Kyllähän Mika oli loppukaudesta 1997 nopein ja olisi ansainnut/ottanu lisää voittoja ilman kaluston pettämistä.
Luulisi että niitä paalupaikkoja olisi tullut enemmän kuin yksi, jos asia todellakin olisi näin. Auto ihan hyvin saattoi ollakin lähtöruudukon nopein loppukaudesta, mutta mies ei.

Niin, ja heh, yhtähyvin kuin laskette ´99 Hockenheimin Mika Salon "voitoksi", muistakaa laskea ´97 Jerez Coulthardin tai Villeneuven voitoksi.
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Niin, ja heh, yhtähyvin kuin laskette ´99 Hockenheimin Mika Salon "voitoksi", muistakaa laskea ´97 Jerez Coulthardin tai Villeneuven voitoksi.
Nii, tai Squmin. Se olis voittanut jos ei olis ite ajanu tahallaan toista päi. Jos se olis vaa päättäny ol ajamat Villeneuvii päi, ni sit se olis voittanu. Squmi voitti Jerezissä 1997, Squmi on asparagus.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Luulisi että niitä paalupaikkoja olisi tullut enemmän kuin yksi, jos asia todellakin olisi näin. Auto ihan hyvin saattoi ollakin lähtöruudukon nopein loppukaudesta, mutta mies ei.

Niin, ja heh, yhtähyvin kuin laskette ´99 Hockenheimin Mika Salon "voitoksi", muistakaa laskea ´97 Jerez Coulthardin tai Villeneuven voitoksi.
Muistan vaan et vaikean alkukauden jälkeen Mika ajeli ainaki 4 kisassa kohti varmaa voittoa ja monet jäi kauas taakse ja sitten Mersu poksahti.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Hyvin lahjakkaasti ohitat Mansell-heittoni pointin.
En jaksa keskustella F1-kuljettajien fyysisistä ominaisuuksista. Eri jalkaa minuutin välein nilkuttavaa kuolevaa joutsenta nyt vaan voi ihan syystä pikkuisen kritisoida. Hyvä kuljettaja, mutta parempiakin löytyi.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4219
Muistan vaan et vaikean alkukauden jälkeen Mika ajeli ainaki 4 kisassa kohti varmaa voittoa ja monet jäi kauas taakse ja sitten Mersu poksahti.
Kerroppa muistini virkistykseksi ne kisat?

edit; Kaksi kisaa. Britannian GP, (Itävallan GP; tosin keskeytti kierroksella yksi, joten varmasta voitosta ei voida puhua) sekä Luxemburgin GP. Eli näin nopeasti laskemalla saan kaksi.
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
En jaksa keskustella F1-kuljettajien fyysisistä ominaisuuksista. Eri jalkaa minuutin välein nilkuttavaa kuolevaa joutsenta nyt vaan voi ihan syystä pikkuisen kritisoida. Hyvä kuljettaja, mutta parempiakin löytyi.
Ei niistä tarvitse keskustellakaan, mutta ei tarvitse myöskään jankata siitä miten sitä ja tätä parempia kuskeja löytyy jos ei alunperin tajunnut sitä kommenttia mistä keskustelu lähti. Ei täällä kukaan taida olla kanssasi eri mieltä kuin korkeintaan omassa mielikuvituksessasi.
 

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
254
Muistan vaan et vaikean alkukauden jälkeen Mika ajeli ainaki 4 kisassa kohti varmaa voittoa ja monet jäi kauas taakse ja sitten Mersu poksahti.
Tarkistin tuon. Mika tosiaan keskeytti 3 kertaa johtoasemassa. Silverstonessa ja Nurburgringillä keskeytys tuli varsin myöhään: Edellisessä 52 kierroksella (59 kaikkiaan), jälkimmäisessä 43/67. A1 -Ringillä Mika keskeytti jo ensimmäisellä kierroksella, joten siinä voi jossitella. Sekä Coulthard että Häkkinen keskeyttivät 7 kertaa (17 kisaa).
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Ei niistä tarvitse keskustellakaan, mutta ei tarvitse myöskään jankata siitä miten sitä ja tätä parempia kuskeja löytyy jos ei alunperin tajunnut sitä kommenttia mistä keskustelu lähti. Ei täällä kukaan taida olla kanssasi eri mieltä kuin korkeintaan omassa mielikuvituksessasi.
Se sinun heittosi millä viittaat kai Mansellin ongelmiin mahtua F1-autoon ei ollut mitenkään itsestäänselvä, enemmänkin omaa sisäistä tajunnanvirtaasi. EDIT: jos nimimerkki on Williamsin auto, kommentti se mikä se oli, on suuri vaara että ihmiset eivät ymmärrä sitä mahtavaa pointtia mihin viittaat, eli Mclarenin tilanteeseen jossa he suunnittelivat leveämmän auton jotta our Nigelin hartiat mahtuisivat sinne. Mutta antaa olla...
 
Viimeksi muokattu:
Ylös