Kimi ei päässyt ajamaan tyhjällä radalla nopeita kierroksia koko kisassa. Massa oli vähän yliraskas ja ikkuna aukes painaa ohi aikaisin varikolle menneistä. Varikolta ulostullessahan autot on hitaita kierrosaikojen puolesta.Miten ihmeessä se Kimin taktiikka nyt noin pipariksi meni? Kyllä luulin että Massa pysyisi takana kirkkaasti, mutta väärässä olin, taas. Meniköhän kokonaan taktiikan piikkiin vai miltä miesten kierrosajat näyttivät toissinsa verrattuina?
Mutta ei sillä ollut mitään jakoa Punasta Härkää vastaan.Vaisu oli kyllä Barrichello.
Kysymys kuuluukin, että miksei Kimille laiteta vikaan aika-ajoon samaa bensalastia kuin jos jäisi 11? Koska ei se nytkään tyyliin kevyimmällä autolla top 10 päässy kun sijalle 9.Eikö se ole nyt selvää, että ruutu 11 on paljon parempi, kuin ruudut 8-10. Saa valita itse sopivan taktiikan (huom. selvästi painavemman auton). Massalla oli 20kg painavempi auto lähtöruudukossa, kuin Kimillä ja eroa oli Kimin hyväksi joku 5s ennen, kuin tuli stopille.
Harmittaa Massan puolesta, että varikolla taas tunaroivat. Ei ollut mitään hätää ja bensaa olisi helposti voinut laittaa sen verran, että Chellosta olisi päässyt ohi.
Tais Massa olla joku kaheksan sekkaa Kimin perässä ennen ensimmäisiä varikkokäyntejä. Bensakuormat huomioiden Massa oli tolla ratkaisevalla ensimmäisellä stintillä huomattavasti Kimiä nopeampi. Massa oli löpöä kahdeksan kiekkaa enemmän, mikä sakottaa suunnilleen kahdeksan kymppää per-kierros.Miten ihmeessä se Kimin taktiikka nyt noin pipariksi meni? Kyllä luulin että Massa pysyisi takana kirkkaasti, mutta väärässä olin, taas. Meniköhän kokonaan taktiikan piikkiin vai miltä miesten kierrosajat näyttivät toissinsa verrattuina?
Ja miksi täällä sitten aina itketään, kun Kimi on ruudussa 8 ja painavin koko kärkikymmeniköstä. Ferrari päätti yrittää Kimiä kärkiruutuihin, mutta Kimin vauhti ja samalla auton vauhti ei sinne riittänyt.Kysymys kuuluukin, että miksei Kimille laiteta vikaan aika-ajoon samaa bensalastia kuin jos jäisi 11? Koska ei se nytkään tyyliin kevyimmällä autolla top 10 päässy kun sijalle 9.
Kimi ajoi kyllä niissä väleissä kun pystyi aivan samaa tahtia kuin Massa. Monacon osalta kommenttisi ei myöskään pidä paikkaansa. Massa ja Kimi ovat kyllä mukavan tasaisia, jolloin paremmalla onnella toinen on parempi. Onnea tänään Massalle.Tais Massa olla joku kaheksan sekkaa Kimin perässä ennen ensimmäisiä varikkokäyntejä. Bensakuormat huomioiden Massa oli tolla ratkaisevalla ensimmäisellä stintillä huomattavasti Kimiä nopeampi. Massa oli löpöä kahdeksan kiekkaa enemmän, mikä sakottaa suunnilleen kahdeksan kymppää per-kierros.
Kyllä se vain niin on, että tällä hetkellä brasilialainen on nopeampi kisamatkalla siinä missä Kimi aika-ajossa. Myös Bahrainissa, Turkissa ja Monacossa Felipen kierrosajat olivat Kimiä parempia kisassa. Ainoastaan Australiassa ja jossain sadekisassa Kimi on ollut nopeampi.
Täälä itkemsisestä en tiedä eikä niin kiinnosta, mutta kyllähän Ferrarin pitäis jo nähdä, koko kauden, että ei nyt vauhti riitä top 5 vaikka mitä tekis, joten pitäiskö pelata niin että sitten voitetaan taktiikalla se mitä nopeudessa hävitään.Ja miksi täällä sitten aina itketään, kun Kimi on ruudussa 8 ja painavin koko kärkikymmeniköstä. Ferrari päätti yrittää Kimiä kärkiruutuihin, mutta Kimin vauhti ja samalla auton vauhti ei sinne riittänyt.
En ole koskaan nähnyt, että kukaan top10 olisi painavempi, kuin vapaan taktiikansaajat. Ellei ole mitään 11-20 ruuduissa olevat käytä jotain erikoistaktiikkaa.
Jep, samaan kiinnitin itsekin huomiota. Sebistä saa jopa paremmin selvää kuin joistain äidinkielenään lontoota vääntävistä.Kaiken lisäksi Vettel vääntää Englantia loistavasti.
Jos Kimillä on sitten raskas auto, startit ei onnistu... Ollaanhan Kimillä nähty raskaita autoja, niin sitten on pari kolme pykälää pudonnut lähdöissä. Eli ei vaan kulje. Felipe ottaa ehkä parempia lähtöjä samanpainoisilla autoilla.Täälä itkemsisestä en tiedä eikä niin kiinnosta, mutta kyllähän Ferrarin pitäis jo nähdä, koko kauden, että ei nyt vauhti riitä top 5 vaikka mitä tekis, joten pitäiskö pelata niin että sitten voitetaan taktiikalla se mitä nopeudessa hävitään.
Näin se valitettavasti on, tänään Massalla varmaan taas nopeampi kisakierros kuin Kimillä. Ketuttaa!! Olisi Kimin pitänyt lopettaa mestaruuteensa, niin olisi hyvä mieli jäänyt.Kyllä se vain niin on, että tällä hetkellä brasilialainen on nopeampi kisamatkalla siinä missä Kimi aika-ajossa. Myös Bahrainissa, Turkissa ja Monacossa Felipen kierrosajat olivat Kimiä parempia kisassa. Ainoastaan Australiassa ja jossain sadekisassa Kimi on ollut nopeampi.
Niin, vieläkö ferkku jaksaa panostaa tähän kauteen kun ensi kausi ajetaan eri sarjassa......Ferrarin pitäis jo nähdä, koko kauden, että ei nyt vauhti riitä top 5 vaikka mitä tekis...
No toikin kyllä totta. Meni niin tai näin, menee väärin päin Mutta edelleen sitä mieltä että sen pitäis voittaa taktiikalla, koska nopeus ei vain jostain syystä nyt riitä :/Jos Kimillä on sitten raskas auto, startit ei onnistu... Ollaanhan Kimillä nähty raskaita autoja, niin sitten on pari kolme pykälää pudonnut lähdöissä. Eli ei vaan kulje. Felipe ottaa ehkä parempia lähtöjä samanpainoisilla autoilla.