Tallipaikat kaudella 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Kimika_

Well-known member
Liittynyt
23.10.2006
Viestit
1028
Sijainti
Larkwater
Monen kuskin sopimus on katkolla, joten saattaa tulla aika paljon muutoksia ensi vuoden kuskipalettiin. Ainakin verrattuna parin edellisen vuoden kuskimuutoksiin. Mikä on ihan kiinnostava ja tervetullut juttu.

Itse toivoisin, että ainakin Bruno Senna saisi ajopaikan, kuitenkin kiinnostava nimi sponsori mielessä ja jos ei muuten niin, joku uusista talleista voisi napata hänet. Luulenpa, että uusien tallien kuskeista 50% koostuu uusista nimistä ja loput kokeneista F1-kuskeista.

Takuma Saton toivoisin tekevän paluun (suosikki japski kuskini). Ehkä Toro Rossolle? Luulisi, että sieltä aukeaisi yksi paikka. Ainakin pakollinen japanilaiskuski nähtäneen, joko Williamsilla tai Toyotalla. Oli se sitten Nakajima tai Kobayashi.

Montoyakin olisi kiva saada takaisin. Siinä on persoona. Mutta ei vaan taida mahtua F1-autoon nykyisessä kunnossaan, eikä taida olla haluakaan palata F1-ympyröihin, mitä olen sen kommentteja aina välillä seuraillut.:D
 

Forzacupika!

apina
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
1010
Brawn
Button
Senna

Red Bull
Vettel
Webber

Toyota
Jarno Trulli
Timo Glock

Ferrari
Massa
Alonso (sori)

Williams
Nakajima
Sato

McLaren
Hamilton
Kovalainen

Renault
Kubica
Di Grassi

BMW
Heidfeld
Rosberg

Toro Rosso
Buemi
Grosjean

Force India
Sutil
Davidson

USF1
2 USA kuskia tai mahdollisesti Bourdais

Campos Meta
Vitaly Petrov
Pantano

Manor
vanha kokenut kehäkettu (Coulthard, Fisichella, Villeneuve :alppu:)
nuori lupaava ketunpoeka (Piquet jr.) :alppu:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Montoyakin olisi kiva saada takaisin. Siinä on persoona. Mutta ei vaan taida mahtua F1-autoon nykyisessä kunnossaan, eikä taida olla haluakaan palata F1-ympyröihin, mitä olen sen kommentteja aina välillä seuraillut.:D
Villeneuvenkin comeback näyttää todennäköisemmältä kuin Montoyan. Kanadalainen ainakin haluaa ajaa.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Villeneuvenkin comeback näyttää todennäköisemmältä kuin Montoyan. Kanadalainen ainakin haluaa ajaa.
Pahoin pelkään, että Villaneule olisi vain liikuva shikaani radalla. Jollain tapaa kuitenkin haluaisin nähdä hänet vielä F1-auton ratissa. Montoyakin olisi kiva nähdä vielä ykkösissä, mutta kaveri ei vaikuta kovinkaan kiinnostuneelta palaamaan.
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Muutoksia olisi kiva nähdä ja taitaapa niitä luvassa ollakin. Pari viime vuotta pysytty melko lailla samoissa tiimeissä, eikä uusia naamoja ole ilmestynyt. No kolme tallia lisää -> 6 uutta kuskin paikkaa samantien ja ihme, jos edes jompikumpi kaksikosta Fisichella/Barrichello ei poistu kuvioista, mieluiten molemmat. Miehet on näyttönsä antaneet ja parhaat ajonsa ajaneet, ainakin F1-tasolla.

Ferrarin uskoisin pitävän kuskinsa, kun sopimuksetkin löytyvät, puhukoon lehdet mitä haluaa, samaten Red Bullin veikkaan jatkavan samoilla miehillä. Heh, tämähän meneekin hyvin, kun suosikkeihin ei tule muutoksia. :thumbup:

Saattaapi Heikkikin jatkaa McLarenilla, jos Hamilton palavasti miehen haluaa kakkosenaan pitää, ehkä sinne kuitenkin Rosberg tulee. Muuten pakka onkin varsin auki, sillä Glockia lukuunottamatta näistä lopuista kuskeista ei kellään sopimusta ole, joten joko muutoksia tulee paljonkin tai ei juuri yhtään. Jos parikin kuskia tekee siirtoja, loppukin pakka alkaa liikkumaan. Alonsokin tähän joukkoon lukeutuu, vaikka sopimuksen omaa, saas nähdä mistä mies kauden alussa löytyy.

Grosjeanin luulisi olevan varma tulija GP2:sista, muutama muukin varmasti sieltä nousee. Miten sitten come-backit? Villeneuve? Kuutio? :D

Mitä tekee USF1?
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Naurattaa nuo Coulthard -puheet. Samoin kuin Montoyan paluun arvelut, mieshän ei itsekään kertonut viihtyneensä Euroopassa.

Kocalaisen paikkaa F1:ssä pidän varmana. Jos Nico vie McPaikan, suunta voi olla joku uusi talli, kyllä siellä olisi käyttöä miehelle, joka tuntee sekä Rellun että McTallin sisältäpäin.
 

Shämito

Well-known member
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
336
Omat veikkaukseni (jotka on tehty aika radikaalisti):

Brawn GP - Mercedes
1. Button
2. Räikkönen

Red Bull - BMW
3. Vettel
4. Webber

Toyota
5. Glock
6. Kovalainen

Ferrari
7. Massa
8. Alonso

McLaren - Mercedes
9. Hamilton
10. Rosberg

Williams - Toyota
11. Nakajima
12. Heidfeld

Renault
14. Senna
15. Grosjean

BMW Sauber
16. Kubica
17. Sutil

Toro Rosso - Ferrari
18. Hartley
19. Sato

Force India - Mercedes
20. Liuzzi
21. Paffet

Team US F1 - Cosworth
22. Villeneuve
23. Patrick

Campos - Cosworth
24. Gene
25. De la Rosa

Virgin - Cosworth
26. Barrichello
27. Petrov
 

Gotcha

Well-known member
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
146
Sijainti
Saksa
Pitääköhän se oma "veikkausrivi" tänne laittaa, tallin ja kuljettajien perässä aina jotain perustelua.


BMW Sauber
Robert Kubica
Nico Rosberg

Super-Mario onnistuu lupauksillaan houkuttelemaan BMW:lle kaudelle 2010 kaksikon, josta moni talli voi vain unelmoida. Nico tympääntyy lopullisesti Williamsiin "kauden 2009 menetetyn mahdollisuuden" jälkeen ja uskoo BMW-Sauberilla olevan resursseja rakentaa jälleen voittaja-auto parin kauden sisään. Kubica elättelee toiveita 2008-replicasta, ja pysyy tallissa. Quick-Nick lensi ulos samalla hetkellä, kun Nico osoitti kiinnostusta.


Brawn GP
Jenson Button
Bruno Senna

Brawn GP:n vakiinnutettua asemansa ja tukijansa F1-piireissä, vanha kettu Ross uskaltaa jo päästää Brunon irti. Jenson ei tohdi lähteä tallia vaihtamaan mestaruusvuotensa jälkeen.


Campos
Vitaly Petrov
Giancarlo Fisichella

Toinen GP2-kauden suvereeni menestyjä, Vitaly Petrov, palkitaan F1-sopimuksella Campos Meta -talliin ja häneen satsataan tallin tulevaisuus. Rinnalle palkataan kokenut kehäkettu Fisico tuomaan tallille korvaamattoman tärkeää kokemusta ja myös tarjoamaan tarvittaessa apua nuoremmalle ja nopeammalle mutta auttamatta kokemattomammalle tallikaverilleen.


Ferrari
Felipe Massa
Kimi Räikkönen

Kerättyään tasaisesti pisteitä kaudella '09 autolla, joka ei välttämättä aivan terävimpään kärkeen kuulu, ei ole mitään syytä vaihtaa kuljettajia punaisten leirissä, varsinkin kun sopimukset ovat vielä voimassa. Kimi kehuu motivaatiotaan ennen kauden alkua.


Force India
Nick Heidfeld
Karun Chandhok

BMW-Sauberin tylysti tiputettua Nickin ulos, jää hänen parhaaksi vaihtoehdokseen "väliaikainen" pesti Force Indialla. Chandhokin väläytettyä muutaman kerran GP2-luokassa ei Vijayta tarvi paljoa suostutella palkkaamaan hänen jo pitkään uneksimansa intialaiskuski.


Manor
Anthony Davidson
Nelson Piquet, Jr.

Uutena tallina Manor onnistuu poikkeuksellisesti hankkimaan kuljettajakaksikon, joista molemmilla on takanaan jo F1-kisoja. Ennen kautta Gary Paffett nähtiin mediassa yhtenä varteenotettavana vaihtoehtona Davidsonin aisapariksi, mutta Nick Wirth päätyi kuitenkin Nelsinhon palkkaamiseen, tärkeimpänä syynä pelko Davidsonin kisatauon ja Paffettin kokemattomuuden mahdollisesti synnyttämästä kuskikriisistä.


McLaren
Lewis Hamilton
Heikki Kovalainen

McLaren keskittyy autonsa kehittämiseen eikä tee kuskinvaihdoksia, varsinkin kun Lewiksen huhutaan puhuneen Heikin puolesta kulissien takana.


Red Bull
Sebastian Vettel
Mark Webber

Hienosti edellisellä kaudella mestaruustaistoon noussut Vettel pysyy Red Bullilla, uskoen Neweyn pystyvän rakentamaan hänelle mestaruusauton vuodeksi 2010. Mark taas yllätti monet pystyessään ajoittain haastamaan nopeudessa Vettelin kaudella 2009, ja ansaitsee siten jatkopestin tässä "tulevaisuuden tallissa".


Renault
Fernando Alonso
Romain Grosjean

Vakuuttavaasti GP2-luokassa esiintynyt Grosjean nostetaan kauden 2009 päätteeksi Renault'n kilpakuskiksi virhealttiin Piquet'n tilalle. Fernando on salaisesti sopinut Ferrarin kanssa kuljettajapaikasta kaudelle 2011, ja näin paineiden hellitettyä päättää viettää vielä yhden kauden vanhan tallinsa kanssa.


Toro Rosso
Sébastien Buemi
Takuma Sato

Bourdais kokee tallinvaihdoksen tuoman mahdollisen virkistyksen olevan hänen ainoa vaihtoehtonsa saada edes jotain merkittävää aikaiseksi F1:ssä, joten jo edellistalvena tyrkyllä ollut Takuma pääsee jälleen kuskiksi, tuoden tärkeitä sponsorijenejä tallille. Buemille ei tarjoudu parempaa kuljettajapaikkaa, eikä tohdi riskeerata uusilla talleilla, joten päättää jäädä Faenzan talliin.


Toyota
Jarno Trulli
Timo Glock

Toyota jatkaa samalla kuljettajakaksikolla, sillä veteraani-Trullin kokemus ja yhä tallella oleva nopeus sekä Glockin potentiaali muodostavat tasapainoisen kuljettajayhdistelmän.

USF1
Scott Speed
Sébastien Bourdais

Vastoin aiempia lupauksiaan, USF1 ei aivan lähde liikkeelle 100% amerikkalaisella kokoonpanolla, vaikka "Sebillä" tausta amerikkalaiskisoissa onkin. Kun Danicaa ei saada IndyCarista, eikä muita kovin uskottavia vaihtoehtoja kisakuskiksi löydy, päättävät Ken Anderson ja Peter Windsor palkata "varman valinnan" eli Scott Speedin toiseksi kuskiksi.


Williams
Kazuki Nakajima
Adrian Sutil

Kaudesta 2009 jäi Frankille vain karvas muisto, kun talli onnistui täydellisesti menettämään kaiken diffuusorisekoilussa saadun etunsa, vaikkakin talli paransi merkittävästi edelliskauden tuloksiaan sijoittumalla valmistajien taulukossa viidenneksi. Yksityisvaroilla ja asiakasmoottoreilla pyörivä talli ei ole kuitenkaan varsin houkutteleva paikka. Nakajiman muutamat pirteät suoritukset ja Toyotan-suhteet saavat aikaan hänen pysymisensä tallissa, kun Sutilista tulee viimeisin ässä F. Williamsin hihassa - ässä, jota ei ehkä koskaan vedetä.


Aikalaisen konservatiivisella linjalla näytän olevani, mutta tulihan tätäkin viestiä kirjoitettaessa 1,5 tuntia pohdittua näitä, että enpä kyllä omia veikkauksia enää paremmin voi ainakaan ilmaista. :)
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Tuo Gotchan lista on varmasti melko lähellä todellisuutta ja allekirjoittanelle hyvin mieluinen. USF1 on vain ainoa kysymysmerkki. Itetoivoisin sinne Villeä ja vaikka AJ:tä (en muista miten sen sukunimi kirjotetaan :D)
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Yllä oleva lista olisi minulle hyvin mieluinen. Pitkästä aikaa paljon tallinvaihtoja ja uusia kuljettajia olisi. :thumbup: Toisaalta pakkohan uusiakin kuljettajia on tulla jos 6 kuljettajapaikkaa vapautuu.
 

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
vaikka AJ:tä (en muista miten sen sukunimi kirjotetaan :D)
Eikös tällä AJ:lla ole ainakin ollut Red Bullin sponsoritukea. Ainakin Red Bull-kypärällä ajoi Champ Carissa pari vuotta sitten. Olikos se sukunimi joku Almendinger tms...Yksi nopeimmista oli kyllä.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Eikös tällä AJ:lla ole ainakin ollut Red Bullin sponsoritukea. Ainakin Red Bull-kypärällä ajoi Champ Carissa pari vuotta sitten. Olikos se sukunimi joku Almendinger tms...Yksi nopeimmista oli kyllä.
Sehän se. Ja kirjoitetaan Allmendinger.
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Brawn GP - Mercedes
1. Button
2. Räikkönen
Eikös Kimi ole aikamoisen selkeästi ilmaissut missä tallissa hän lopettaa uransa?

Asiaan: Alonso on mielenkiintoinen tapaus. Varmasti haluaa ja ansaitsee paremman tallin. Ferrarihuhut ovat kuumimmillaan. Mutta eikö se nyt jo ole tullut selväksi että molemmat Ferrarikuskit ajavat sopimuksensa loppuun. En ymmärrä kuka jaksaa vielä spekuloida Fernandoa ensi kaudeksi Ferrarille. Eihän Ferrari tällä hetkellä ole edes voittaja-auto. Brawn varmasti pitää Buttonin ja Red Bull Vettelin, mutta entä jos Alonso menee jompaan kumpaan näistä. Brawnilla todennäiköisesti on tämän kauden päätteeksi yksi paikka vapaana, ainakin Alonson kaltaiselle kuskille.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Camposin ja Manorin kohdalla voisi varmaan vilkuilla ehdokkaita ensisijaisesti kuljettajista, jotka ovat ajaneet näissä tiimeissä aikaisemminkin. Näitä on tietysti melkoinen liuta ja nykyisistä F1-kuskeistakin tähän kategoriaan osuu viisi.

Nakadžima, Hamilton, Räikkönen ja Kubica ovat ajaneet Manorilla (Kubica vain Macaon kisan) ja Alonso on kilpaillut Camposin autolla.

Petrovillahan väitettiin olevan rahat kasassa F1-kauteen jo vuosi sitten ja yhteistä historiaa Camposin kanssakin löytyy, joten voisikohan Viipurin raketti olla toinen Dallara-Cosworthin käskijöistä?

F1-testikokemusta omaava Lucas di Grassin voisin nähdä kumman tahansa kuskina. Brassi di Grassi ajoi Manorilla kolmosta ja Camposilla GP-kakkosta.
 

Shämito

Well-known member
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
336
Eikös Kimi ole aikamoisen selkeästi ilmaissut missä tallissa hän lopettaa uransa?

Asiaan: Alonso on mielenkiintoinen tapaus. Varmasti haluaa ja ansaitsee paremman tallin. Ferrarihuhut ovat kuumimmillaan. Mutta eikö se nyt jo ole tullut selväksi että molemmat Ferrarikuskit ajavat sopimuksensa loppuun. En ymmärrä kuka jaksaa vielä spekuloida Fernandoa ensi kaudeksi Ferrarille. Eihän Ferrari tällä hetkellä ole edes voittaja-auto. Brawn varmasti pitää Buttonin ja Red Bull Vettelin, mutta entä jos Alonso menee jompaan kumpaan näistä. Brawnilla todennäiköisesti on tämän kauden päätteeksi yksi paikka vapaana, ainakin Alonson kaltaiselle kuskille.
On on. Mutta potkut Ferrarilta lisäsivät Kimin kilpailuviettiä ja hän päätti siirtyä Brawnille vielä näyttämään taitonsa. :cool:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös