Tallipaikat kaudella 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Miksi ihmeessä Michael Schumacher palaisi F1-luokkaan kuljettajaksi. Hänellä ei ole mitään muuta kuin hävittävää.

Ja eikös Schumin pitänyt aina olla Ferrarin miehiä? Tuntuu vähän ristiriitaiselta ajatella, että jos Schumacher on nostettu Ferrarilla jonniinmoiselle jalustalle ja hänen omien sanojensa mukaan "Ferrari on viimeinen tallini", niin miksi ihmeessä yht'äkkiä tilanne olisikin se, että Mercedes kiinnostaisi Schumia? Siksikö, että Mercedes on saksalainen ja siksikö, että tallissa on Ross Brawn?

Mutta olisi se nöyryyttävää ottaa pataan Nicolta.
Nostais ehkä Nicon kunnioitusta vähän epäreilulla tyylillä :)
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Joo kieltämättä viime päivien Prodriven mahdollinen tulo formuloihin olisi ihan hienoa etenkin jos käy niin ,että Renault vetäytyy pois... Vetäytyminen aiheuttaisi tosin pienen ylikuumenemisen kuskimarkkinoilla ja etenkin Mercedeksen tiimiin lisäryntäystä joka ei Heikin kannalta ole hyvä juttu:frown:. Lotuksella Alex Yoong on jo vahvistettu testauspäälliköksi ja nuorten ajajien kykyjenetsijäksi ja Fairuz Fauzy on testikuljettajana. Kilpakuskeina toiminevat Trulli ja Villeneuve. Huomennahan Malesian telkassa on jonkinlainen tiedotustilaisuus asiasta ja kaippa ne Euroopan mediat ovat myös ajan tasalla.

Campoksella Parente on ainakin nuori ja kova kuskiehdokas joten mikä ettei joten eikun ajamaan:thumbup: USF1:llä paikat ovat vielä auki ja Virginin toinen paikka myöskin. Nämä paikat ovat avoinna ainakin niille hävijäjille jotka eivät pääse Mersulle tai Rellulle... Ja sitten on vielä Sauber ja Ferrarin moottorisopimuksen myötä näyttää siltä ,että Fisico ajaa ainakin yhden kauden vielä ja jotkut sponsoritahot haluaisivat myös Mirko Bortolottin tai Jules Bianchin ajamaan toista autoa... Badoeriakin harkittiin mutta esitysten myötä mielipide muuttui...:rolleyes:.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Miksi ihmeessä Michael Schumacher palaisi F1-luokkaan kuljettajaksi. Hänellä ei ole mitään muuta kuin hävittävää.

Ja eikös Schumin pitänyt aina olla Ferrarin miehiä? Tuntuu vähän ristiriitaiselta ajatella, että jos Schumacher on nostettu Ferrarilla jonniinmoiselle jalustalle ja hänen omien sanojensa mukaan "Ferrari on viimeinen tallini", niin miksi ihmeessä yht'äkkiä tilanne olisikin se, että Mercedes kiinnostaisi Schumia? Siksikö, että Mercedes on saksalainen ja siksikö, että tallissa on Ross Brawn?

Mutta olisi se nöyryyttävää ottaa pataan Nicolta.
Ehkä Schueytä kiinnostaa enemmän omat mielihalunsa kuin se, mitä ne muut hänestä taas ajattelevatkaan. Tuskin Schueykaan - vaikka suuri narsisti onkin - tilastojaan ja palkintopystejään ihan joka päivä ihailee. Myös rahalla ja Ferrarin rakennemuutoksella lienee jotain yhteyttä asiassa, Mersulta kun löytyy hilloa, äidinkielinen ympäristö ja vielä vanhat kamutkin. Tunkkaisella Ferrarilla on kiihkoisänmaallinen presidentti Montezemolo, joka on italialaistanut tallin. Laitetaan kysymyksesi toiseen muotoon; Miksi saksalainen viihtyisi kauttaaltaan italialaisessa ympäristössä? Ja vieläpä jonain "neuvontajana" tai vastaavassa eläkevirassa Alonson tallissa (miesten välit ovat suht viileät).

Nicolta pataan ottaminen kiristäisi verisuonia ehkä hetken, kunnes kaikki unohtaisivat sen. Myöhemmin kyseinen asia jäisi vain Nicon ansioluetteloon. Kuka enää muistaa Nigel Mansellin tappiota Mika Häkkiselle 95? Ja itsehän uskon, että siinä käy juuri päinvastoin eli Monacon puppeli on ensimmäisenä kontallaan housut kintuissa vikisemässä kun Kerpenin rehtori painaa menemään mestaruustaistossa.

"Ferrari on viimeinen tallini" taitaa olla yksi yleisimmistä fraaseista joita varikolla on esitetty. Em. Mansell heitti hanskat Silverstonen katsomoon 90 ja vannoi lopettavansa - kunnes palasi seuraavana vuonna. Kimiltä kuultiin vastaavansuuntaisia lausuntoja, kunnes käänsi "yllättäen" kelkkansa ja ryhtyi käymään läpi McLaren-sopimuspapereita. Ja paluuta voi seurata Red Bullin autossa.
 

RaceFace

New member
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
2
Ehkä Schueytä kiinnostaa enemmän omat mielihalunsa kuin se, mitä ne muut hänestä taas ajattelevatkaan. Tuskin Schueykaan - vaikka suuri narsisti onkin - tilastojaan ja palkintopystejään ihan joka päivä ihailee. Myös rahalla ja Ferrarin rakennemuutoksella lienee jotain yhteyttä asiassa, Mersulta kun löytyy hilloa, äidinkielinen ympäristö ja vielä vanhat kamutkin. Tunkkaisella Ferrarilla on kiihkoisänmaallinen presidentti Montezemolo, joka on italialaistanut tallin. Laitetaan kysymyksesi toiseen muotoon; Miksi saksalainen viihtyisi kauttaaltaan italialaisessa ympäristössä? Ja vieläpä jonain "neuvontajana" tai vastaavassa eläkevirassa Alonson tallissa (miesten välit ovat suht viileät).

Nicolta pataan ottaminen kiristäisi verisuonia ehkä hetken, kunnes kaikki unohtaisivat sen. Myöhemmin kyseinen asia jäisi vain Nicon ansioluetteloon. Kuka enää muistaa Nigel Mansellin tappiota Mika Häkkiselle 95? Ja itsehän uskon, että siinä käy juuri päinvastoin eli Monacon puppeli on ensimmäisenä kontallaan housut kintuissa vikisemässä kun Kerpenin rehtori painaa menemään mestaruustaistossa.

"Ferrari on viimeinen tallini" taitaa olla yksi yleisimmistä fraaseista joita varikolla on esitetty. Em. Mansell heitti hanskat Silverstonen katsomoon 90 ja vannoi lopettavansa - kunnes palasi seuraavana vuonna. Kimiltä kuultiin vastaavansuuntaisia lausuntoja, kunnes käänsi "yllättäen" kelkkansa ja ryhtyi käymään läpi McLaren-sopimuspapereita. Ja paluuta voi seurata Red Bullin autossa.

Tarkotatkos ralli vai formula autoa?
 

Örfil

Guest
Ilmoittaisin tässä julkisesti että olen äärimmäisen pettynyt ja turhautunut että ens kaudella kisoissa ei ole yhtään Suomen lipun alla ajavaa kuskia.

Asiaa kyrsii todellakin!
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/12/1014134

Tosiaan niinkuin arveltu. ei mikään kummoinen uutinen.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/12/1013928

onkohan Nico lukenu mun ja rällen postakusia eilen? ;)

Quote:
Originally Posted by Rälle
Miksi ihmeessä Michael Schumacher palaisi F1-luokkaan kuljettajaksi. Hänellä ei ole mitään muuta kuin hävittävää.

Ja eikös Schumin pitänyt aina olla Ferrarin miehiä? Tuntuu vähän ristiriitaiselta ajatella, että jos Schumacher on nostettu Ferrarilla jonniinmoiselle jalustalle ja hänen omien sanojensa mukaan "Ferrari on viimeinen tallini", niin miksi ihmeessä yht'äkkiä tilanne olisikin se, että Mercedes kiinnostaisi Schumia? Siksikö, että Mercedes on saksalainen ja siksikö, että tallissa on Ross Brawn?

Mutta olisi se nöyryyttävää ottaa pataan Nicolta.

Nostais ehkä Nicon kunnioitusta vähän epäreilulla tyylillä
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
^^Musta Noloa olis jos Nico häviäis "Sumille":D...vaikka eihän siitä seitsen kertasesta mestarista koskaan voi tietää mitä se tekee:tongue:...mutta toivon itse hartaasti ettei se tee paluuta:nope:eiköhän se ole jo kaiken saavuttanu....
Pääsis se Kovalainen ennemmin tonne mersulle niin nähtäs formuloissa edes yksi suomenlipun alla ajava kuski
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
^^Musta Noloa olis jos Nico häviäis "Sumille":D...vaikka eihän siitä seitsen kertasesta mestarista koskaan voi tietää mitä se tekee:tongue:...mutta toivon itse hartaasti ettei se tee paluuta:nope:eiköhän se ole jo kaiken saavuttanu....
Pääsis se Kovalainen ennemmin tonne mersulle niin nähtäs formuloissa edes yksi suomenlipun alla ajava kuski
Niin ja Heikillä olis revanssin paikka GP2 ajoista Rosbergia vastaan. :ahem:
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Mun mielestä on mielenkiintoista, etten muista nähneeni yhtään juttua missä spekuloitaisiin Heikin tilannetta kunnolla.... Eli onko soppari jo?

Ja tuskin menee mersulle... se on vaan toiveunta
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Heikistä tulee Kyllösen aisapari Maikkarin formulalähetyksiin. Varma tieto :alppu:
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
^^Musta Noloa olis jos Nico häviäis "Sumille":D...vaikka eihän siitä seitsen kertasesta mestarista koskaan voi tietää mitä se tekee:tongue:...mutta toivon itse hartaasti ettei se tee paluuta:nope:eiköhän se ole jo kaiken saavuttanu....
Pääsis se Kovalainen ennemmin tonne mersulle niin nähtäs formuloissa edes yksi suomenlipun alla ajava kuski
Eihän se vaaditaku et Mersu tekee taas paremman auton Schumille kuin Nicolle ja muuta ei tarvita.
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Mun mielestä on mielenkiintoista, etten muista nähneeni yhtään juttua missä spekuloitaisiin Heikin tilannetta kunnolla.... Eli onko soppari jo?

Ja tuskin menee mersulle... se on vaan toiveunta
Tämä on jännä asia kyllä. Sikälikin kun Heikki silloin jossain Ekin haastattelussa oli niin positiivisella mielellä, kun sopimusasioista kyseltiin ja näistä sitten pääteltiin, että sopimus varmasti johonkin on. Lieneekö Heikillä ollut sitten sopimus esimerkiksi Toyotan kanssa ja nyt sitten ollaan hiiren hiljaa julkisuudessa ja neuvotellaan muiden tallien kanssa?

Jos Heikillä olisi sopimus jo aiemmin ollut valmiina, niin varmasti se olisi jo julkaistu. Vahvimpina vaihtoehtoina lienee joku näistä uusista talleista, sillä Mersulle tuskin on mitään asiaa.

Heikin asemat kuskineuvotteluissa ovat kyllä valitettavan heikot. Siltä ainakin vaikuttaisi.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Tämä on jännä asia kyllä. Sikälikin kun Heikki silloin jossain Ekin haastattelussa oli niin positiivisella mielellä, kun sopimusasioista kyseltiin ja näistä sitten pääteltiin, että sopimus varmasti johonkin on. Lieneekö Heikillä ollut sitten sopimus esimerkiksi Toyotan kanssa ja nyt sitten ollaan hiiren hiljaa julkisuudessa ja neuvotellaan muiden tallien kanssa?

Jos Heikillä olisi sopimus jo aiemmin ollut valmiina, niin varmasti se olisi jo julkaistu. Vahvimpina vaihtoehtoina lienee joku näistä uusista talleista, sillä Mersulle tuskin on mitään asiaa.

Heikin asemat kuskineuvotteluissa ovat kyllä valitettavan heikot. Siltä ainakin vaikuttaisi.
Maikkarin toimittajilla on kai ollut jonkinlainen kontakti Heikin taustajoukkoihin kauden päättymisen jälkeenkin. Päätellen ihan vaan siitä, että siellä Maikkarilla on viime aikoina rummutettu Heikin Renault-sopimuksen puolesta, arvailen että Heikillä olisi taskussaan alustava sopimus Renaultin kanssa. Mm. Turun Sanomien Heikki Kullan viimeaikaisesta uutisoinnista voisi puolestaan päätellä, että Koviksen sopimus Renaultin kanssa ei olisi enää voimassa jos Renault päättäisi myydä tallinsa ja näin menettäisi päätäntävaltansa nykyisen tallinsa tulevaisuuden kuvioihin.
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Mm. Turun Sanomien Heikki Kullan viimeaikaisesta uutisoinnista voisi puolestaan päätellä, että Koviksen sopimus Renaultin kanssa ei olisi enää voimassa jos Renault päättäisi myydä tallinsa ja näin menettäisi päätäntävaltansa nykyisen tallinsa tulevaisuuden kuvioihin.
Jep, tätäkinhän on myös spekuloitu. Mikäli Heikillä semmoinen sopimus on ja Renault vetätyy, niin Heikille se on huonompi homma. Tosin lieneekö Heikillä myös esisopimus jonnekkin toisaalle, mikäli Renault myydään ja paikka menee alta? Luulisi että Heikin taustajoukot ovat varautuneet tähän skenarioon.

Itse en Heikkiä fanita, että sikäli ei ole menetys mulle, jos Heikki ei paikkaa mistään saa. Mutta Heikki-faneille ja näille jotka Formuloita seuraavat vain suomalaisten kuskien ansiosta, on tämä asia erittäin ikävä. Tosin vaatisi jonkinlaisen ihmeen, että Heikki ei mihinkään talliin pääsisi. Sauberille tuskin mies pääsee, mutta joku muista uusista talleista saattaisi miehen palveluksista. Kokemusta Heikillä on kuitenkin Renault testi-/kisakuskina ja McLarenilta.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Joo... Viime yönä kun Malesiassa oli kello 18 illalla niin sai kuulla paljon mielenkiintoisia juttuja Fernandezilta ensi kauden kuljettaja-sopimuksista ja paljon muutakin... Bransonin ja Fernandezin välillä on jotain todella makaaberia huumorikilpailua tai sitten kyseessä on vitsi kun meinaa mies ihtesä listiä jos ei voita Virginiä ensi kaudella:rolleyes: no kuitenkin kuljettaja-asioista mies vastasi seuraavaa:

Ykkösmiestä ei julkaista edelleenkään (kaikkien harmiksi:jaska:) ja ainoa varma tieto joka oli toinen shokki oli ,kun Villeneuve ei ajakaan Lotuksella:D. Toisekseen kakkoskuljettajasta ei sanottu muuta kuin se ,että Fairuz Fauzy olisi melkein varma ehdokas kuskiksi ja Alex Yoong ei palaa ykkösiin muuta kuin tapauksessa jossa kummatkin kuskit ja varamiehet loukkaantuisivat... mikä olisi todennäköisyys luokkaa Kiinan voitto Jääkiekon A-sarjassa:D.

Kyseinen mies toimii nykyään kuskien koulutusohjelmassa ja on myös testauspäälikkö joten se siitä. Muista kuskiehdokkaista sanottiin vain hyvin vaivihkaisesti ja ohimennen...

Kilpailu tultaneen käymään Kobayashi-Sato ja suomalaisten iloksi Heikki Kovalaisen välillä ja kun muutama Englannin ITV:n ja BBC:n edustaja kyseli niin Fernandez oli hieman vaivaantuneen oloinen Heikistä puhuttaessa ,mutta ei myöntänyt ja ei kieltänyt... Tyypillinen nykyformulan tallipäälikön meininki.:dunno: Kobayashista kyseltäessä mies taas kehui ja ihmetteli Japanin miehen suoritusta ja oli iloinen mutta ei suostunut kommentoimaan enempää. Saton paluusta oli Fernandez varuillaan ,mutta ilmeisesti sponsorirahat puhuvat puolestaan hänen paluunsa myötä. Muista kuljettajista ei puhuttu ja jälleen ensi viikolla saamme kuulla Malesian puolelta jännittävää uutista ja toivottavasti myös salaisen kuskin nimen.

Kaikkiaan voitaneen sanoa varmimmin näin ,että Trulli olisi ykkösmiehenä ja kakkosmies tiimissä on auki ,mutta tässä perustelut kolmikosta Kovalainen-Kobayashi-Sato:

Kovalainen: Paikka olisi varma ja hyvä mikäli Renault päättää vetäytyä kauden jälkeen ja Lotus olisi hänelle parempi paikka kuin epävarma USF1 tai Virgin... Lotus olisi myös melko luultavasti parempi kuin Sauberkin ainakin ensi kaudella.

Kobayashi: Nuoruus ja sponsorit olisivat erittäin hyvä lisä tiimiin ja Trulli häviäisi varsin nopeasti tälle nopealle Japanin miehelle joka ei vähästä hätkähtäisi... Huonona puolena joku hieman enemmän ajanut saisi paikan juuri kokemuksen ja saavutusten perusteella ikävä kyllä.

Sato: Olisi kiva nähdä Japanin toistaiseksi menestyneimmän kuljettajan paluu ja viihdearvo olisi nousussa kun saataisiin väriläiskiä mukaan... Huonona puolena nousu tapahtuu sponsorirahoilla ja vain jos ei saada nimekkäämpiä kuljettajia mukaan tiimiin.

Tässä vaiheessa pahoittelut tiedon viivästymisestä (pitkästä sellaisesta kun tiedotustilaisuus päättyi kello oli noin 2 yöllä Suomessa) ja pitää jatkossa yrittää paremmin uutisoida tapahtuneista.
 
Viimeksi muokattu:

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
J

Kovalainen: Paikka olisi varma ja hyvä mikäli Renault päättää vetäytyä kauden jälkeen ja Lotus olisi hänelle parempi paikka kuin epävarma USF1 tai Virgin... Lotus olisi myös melko luultavasti parempi kuin Sauberkin ainakin ensi kaudella.

.
Väite siitä että Lotus olisi parempi kuin Sauber on kyllä vallan perusteeton, nimittäin ensi vuoden aerosäänöt pysyvät samana ja Sauberilla on tämän kauden autossa hyvä pohja ensi vuodelle. Lotus taas suunnittelee ensimmäistä kertaa F1-autoa ja vaikka siellä Gasgoyne onkin, on aika epätodennäköistä että he heti ylittäisivät BMW:n tason. Lisäksi Cosworthin moottoria pidetään kaikkein heikoimpana ilmeisesti bensankulutuksen kannalta ja Sauber taas saa hyvät Ferrarin moottorit. Että jos faktat laitetaan pöytään ei Lotuksella pitäisi olla mitään mahdollisuuksia Sauberin lyömiseen.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
[OT]
Jacques on ainoa kunnon äijältä näyttävä kuski kun katsotaan kuljettajien ulkonäköä. Rosberg ja Hämis ja muut siirappia valuvat siloposket saisivat hävetä!
Tuntuu oudolta arvostella tummaihoista siitä, ettei parta kasva. :doubtful:[/OT]

Toivottavasti nyt saataisiin kaikki tallipaikat pikaisesti täytettyä, eihän tälläistä huhua huhun perään jaksa kukaan kauaa...
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
No jaa voidaan sanoa ,että Lotus voi kyllä ainakin paperilla hävitä muutoin mutta tuo bensankulutus voi kyllä kääntyä Lotuksen eduksi sillä jos on Cosworth niin tehoja on vähemmän ja Ferrarilla on melkein aina ollut tuota bensansyöppönä olemisen mainetta ja vaikka aerosäännöt eivät muutu juurikaan niin kuitenkin mahdollisuus kummankin lyömissuhde toiseen on 50/50 huolimatta papereilla olevista kylmistä faktoista;). Mutta kauden avauksessa se sitten nähdään...
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
[OT]
Tuntuu oudolta arvostella tummaihoista siitä, ettei parta kasva. :doubtful:[/OT]
Jos ymmärrät lainaamasi tekstin täysin, tulisi sinun kirjoittaa näin: Tuntuu oudolta arvostella ihmistä siitä, ettei parta kasva.

Lainauksesi kirjoittaja mainitsi Hämiksen sen takia, että hän ei nimenomaan erottele tumma tai vaalea ihoisia, eli niin Lewis kuin muut vaaleaihoiset joilla parta ei kasva kuuluu samaan porukkaan. Tässä ei siis verrata tumma- ja vaaleaihoisia vaan parrakkaita ja parrattomia.

Tämä sun tekemä johtopäätös oli toki aika helppo tehdä, mutta kyseessähän oli normaali iltapäivälehden tapainen väärinkäsitys jostain kuskin en kommentoi kommentista.. Eli ei tarkoittanut sitä mitä sinä luulit hänen tarkoittaneen..
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös