Kolmosautot talleille?

Pitäisikö F1-talleille sallia kolmosauton ajattaminen kisoissa?


  • Äänestäjiä yhteensä
    106

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Miksi niitä kolmosautoja nyt tarvittaisiin?
Vaikka Bemari lähti, on talleja ensi kaudeksi enemmän kuin tällä kaudella, ja vaikka vielä Toyota ja Renault seuraisivat taitaisi talleja jäädä 10.

Tietysti Ferrarin kannalta olisi plussaa jos jokainen talli saisi ajattaa neljää autoa, tai muuten Kimi, Alonso, Massa ja Schumacher joutuvat vuorottelemaan ensi kaudella.. ;)
 

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Tietysti Ferrarin kannalta olisi plussaa jos jokainen talli saisi ajattaa neljää autoa, tai muuten Kimi, Alonso, Massa ja Schumacher joutuvat vuorottelemaan ensi kaudella.. ;)
Hyvä pointti :ahem:
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Raha on se joka ratkaisee, huoh, jälleen. Tulee rumaa jälkeä jos kärkijätkät, Mäkit ja Ferkut sun muut ei niin uhanalaiset isot tallit, pörrää kolmella autolla ja siellä on joku Intian Voima naurattamassa yleisöä spinnaustempauksillaan.

Okei, jos tätä kauttaa kattoo, niin melkeen sanosin, että totutut kärkijätkät tarttis tasoitusta kolmannella kelkalla. Historia tulee kuitenkin toistamaan itseään ja hyvin organisoidut, varakkaat tallit palaavat huipulle.

Tuhokapitalismin aiheuttaman laman aikana on kuitenkin hyvin vaikea keksiä uusia keinoja täyttää lähtöruudukkoa, joten jos vaihtoehtona on osallistujamäärän alentaminen, vastaan kyllä kolmosautoille. Musta ois kuitenkin mielenkiintoista jos tapaa muutettaisiin vähän, vaikka yksi talli per kisa saisi sen kolmosauton. Tai kaksi tallia, mitens sen nyt kilpakalenteriin tasavertaisesti sovittais. Kolmoskuskin elämä muuttuis helvetiksi tai sitten kauniiksi kuin enkelin.
 

zenit

Well-known member
Liittynyt
11.6.2008
Viestit
651
Sijainti
Lahti
Tässä tilanteessa ei oo järkeä ottaa kolmosautoja käyttöön,kunhan talleja on vaan tarpeeksi mukana.Kuten on jo aiemmin mainittu,pikkutallien voisi olla vaikeaa saada pisteitä,kun kärjessä olisi 3 mäkkiä ja ferraria.
 

zenit

Well-known member
Liittynyt
11.6.2008
Viestit
651
Sijainti
Lahti
Tässä tilanteessa ei oo järkeä ottaa kolmosautoja käyttöön,kunhan talleja on vaan tarpeeksi mukana.Kuten on jo aiemmin mainittu,pikkutallien voisi olla vaikeaa saada pisteitä,kun kärjessä olisi 3 mäkkiä ja ferraria plus rellut ym.
 

Makkonen

Guest
Tässä tilanteessa ei oo järkeä ottaa kolmosautoja käyttöön,kunhan talleja on vaan tarpeeksi mukana.Kuten on jo aiemmin mainittu,pikkutallien voisi olla vaikeaa saada pisteitä,kun kärjessä olisi 3 mäkkiä ja ferraria plus rellut ym.
Miksipä ei. Tallin kaksi nopeinta aika-ajoissa pääsisi kisaan, niin saataisiin tiimin sisällä kunnon rähinät.
Ellei sitten toteuttettaisi hommaa vaikka näin..
 

zenit

Well-known member
Liittynyt
11.6.2008
Viestit
651
Sijainti
Lahti
Ellei sitten toteuttettaisi hommaa vaikka näin..
Nojoo,vois sen noinkin tehdä,mut aika pettymys olis yleisölle jos vaik Ferrarilla ajais Massa,Räikkönen ja Alonso,olis Espanjan GP eikä Alonso pääsis aika-ajoista kisaan.
Toisaalta olis kiva nähdä mitä AS kirjottelis sitten :D
 

Tappara

Member
Liittynyt
3.8.2009
Viestit
18
Sijainti
Turku
Mielestäni ehdottomasti vaan kolmosautot talleille ja näin sitten enemmän autoja ruudukkoon. :thumbup:
 

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
Rahasta ei pitäisi jäädä kiinni, kun F1-tallin kustannuksista auton fyysinen rakentaminen nyt kuitenkin on pieni osa. Eikös se runko ole jotain 200-300 tuhatta euroa; semmoista ainakin muistelen, kun Torolta meni tällä kaudella kumpikin auto lunastukseen. En kolmansille autoille näe kuitenkaan tarvetta, koska varikolla ei tällä hetkellä ole tilaa. Karsinnat eivät ole mielekkäitä, koska ne johtaisivat vain pienten tallien tuhoon, ellei sitten joka tallilla olisi takuupaikkoja lähtöruudukkoon. Siinä taas ei sitten (ainakaan minun mielestäni) saavutettaisi kummoista lisäarvoa GP-viikonlopulle, jos Luca Badoer ajaisi perjantaina ja lauantaina muutaman kierroksen Ferraria.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mielestäni ehdottomasti vaan kolmosautot talleille ja näin sitten enemmän autoja ruudukkoon. :thumbup:
Ei sinne ruudukkoon enempää kuin 26 autoa tulisi, vaikka talleilla olisi viisi autoa. Ja sinnehän on jo nyt tulossa nuo 26 autoa, kunhan BMW:n jättämä paikka täytetään.
Miksipä ei. Tallin kaksi nopeinta aika-ajoissa pääsisi kisaan, niin saataisiin tiimin sisällä kunnon rähinät.
Tähän voisi kommentoida, että päinvastoin. Ei ole järkevää antaa kolmen kuskin viedä pisteitä toisiltaan, joten tallimääräyksin hoidettaisiin kuitenkin niin, että samat kaksi olisi aina kisassa. Ainakin kärkitallien osalta.

Tällä hetkellä kolmansilla autoilla ei saavutettaisi kuin tarpeettomia lisäkustannuksia.
 
Viimeksi muokattu:

matti.katajainen

TEAM DIVEBOMB
Liittynyt
2.8.2009
Viestit
228
WTF

HEEIII!. mitä tääl joku oikee sanoo et 36 autoa on muka liikaa ja pöh!
eikös tollasessa kisassa olis sitä meininkiä parhaimmillaan, aatelkaa tällästa scenaariota et startin jälkeen ensimmäisissä kurveissa nähtäis sitä oikeaa kilvan ajoa ( OHITUKSIA,ULOSAJOJA, KOLAREITA JA MUUTENKI PIRUSTI SÄPINÄÄ). siinähän olis kunno lääke nyky formuloille, kuskitkin saattais tykätä. vai mitä????
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
HEEIII!. mitä tääl joku oikee sanoo et 36 autoa on muka liikaa ja pöh!
FIA ei päästä radalle 26 autoa enempää. Ei ole päästänyt viimeiseen 30 vuoteen, joten siihen on turha odottaa muutosta. (Itse asiassa tällä kaudella maksimi on vielä 24, ja takavuosina Monacon maksimi oli 20 autoa.)
Varikoilla on tilaa vaan 26 autolla.
Itse asiassa jos talleja ei tule lisää, niin kyllä moderneilla varikoilla sinne pilttuisiin mahtuu kolmaskin auto. Muistelisin, että vara-autojen ollessa vielä sallittuja niissä pilttuissa olikin kolme autoa rinnan. Joillain radoilla F1-pilttuu on kolmen pikkupilttuun kokoinen.

-Edit- Indyssä näyttää Ferrarilla ainakin takavuosina olleen peräti neljä pilttuuta.
http://www.indy.sand-racing.com/images/past pictures/f1_00/ferrar pit stop 2.jpg
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
-Edit- Indyssä näyttää Ferrarilla ainakin takavuosina olleen peräti neljä pilttuuta.
http://www.indy.sand-racing.com/images/past pictures/f1_00/ferrar pit stop 2.jpg
Tietenkin Indianapolisissa F1-talleille oli runsaasti tilaa, koska kun uutta varikkorakennusta alettiin F1:lle rakentamaan niin siitä tehtiin tarkoituksella mahdollisimman tilava ja suuri, jotta siitä olisi hyötyä myös toukokuun isossa kisassa. Tämän vuoksi Indyn varikkosuoralla on varikkopilttuita ja niiden yläpuolella VIP-tiloja ainakin 33. kappaletta. Varsinaisia varikkotiloja Indianapolisissa on lähes sadalle tiimille, vaikkei niitä kaikkia olekaan tarvinnut käyttää moneen vuoteen. Silti esimerkiksi Penske on useana vuotena ilmoittanut Indy 500:taan auton, jota heillä ei ole ollut tarkoitustakaan ajattaa, jotta he saisivat lisää tilaa Gasoline Alleyltä.

Itse kyllä sallisin kolmannet autot, mutten näe myöskään siinä mitään väärä, jos joku tiimi haluaisi ajattaa vain yhtä autoa. Sitten puuttuisi enää jokaiselle kuljettajalle oma varikkopysähdyspaikka ja meillä olisikin kasassa CART 90-luvun lopusta. :cool:
 
Ylös