Schumacherin comeback

  • Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Ja olen myös sitä mieltä, että esim. Gene olisi ollut huomattavsti valmiimpi kaveri heittää toisen kisakuskin paikalle. Varakuskin hommaan kuuluu pitää itsensä fyysisesti ajovalmiina ja Gene ajelee lisäksi simulaattoria käsittääkseni "työkseen". Turhaan Ferrari itkee, koska päättivätkin laittaa eläkevaarin rattiin.
Testien kieltäminen moninkertaiselta maailmanmestarilta on ihan okei, mutta jos koskaan olisin ollut Ferrarilla asioista päättämässä, olisin laittanut Schumacherin puikkoihin ennemmin kuin Genén. Jos nuo naurettavan vähäiset testikokemukset edellä mainitun kohdalla todella pitävät paikkansa, valinta olisi ollut vieläkin selvempi.
Michael Schumacher jos kuka voi tosissaan haastaa esimerkiksi tallikaverinsa Räikkösen. Kaiken lisäksi mediamyllytys kääntyy Massasta hyvin Schumacherin suuntaan, hunajaista peeärrää on tarjolla triplamäärä koko kauteen verrattuna ja Schumacherin työmoraali hurskas ja tunnetun intensiivinen. Miksi mielluumin Gené?
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Vedonlyöjät luottavat siihen, että schumi saa koko tallin tuen ja Kimi varmaan joutuu tankkaamaan ja vaihtamaan renkaansa itse. :thumbdown
Arvaa onko Kimille ihan sama vaikka joutuisi ite vaihtaa renkaansa... :D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Miksi mielluumin Gené?
a) Genen työnä on olla valmiina tulla puikkoihin (testihommien ohella)
b) Schumin niska ei ole vielä ihan kunnossa
c) Seuraava kisa on Valenciassa (*)

Schumille oltaisi siis saatu enemmän parantumis- ja valmistautumisaikaa. Schumin paluu on hieno juttu, mutta Gene olisi ollut loogisempi vaihtoehto ainakin väliaikaisratkaisuksi.

*) Schumi luonnollisesti herättää enemmän kiinnostusta vaikka ajettaisiin missä, mutta jos Gene one-off tuurauksen saisi, niin olisihan se pientä plussaa, että se tapahtuu kotimaassa.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Miksi mielluumin Gené?
En tarkoittanut, että Gene olisi ollut kuskina parempi valinta. Puhe oli siitä, että koska Massa loukkaantui, niin hänen korvaajalleen kuuluisi suoda mahdollisuus testata autoa ennen kisaa. Olen tästä eri mieltä, koska mikään pakko ei ole laittaa Schumia toisen auton rattiin, vaan Badoer tai Gene olisi kumpikin ollut valmis suoraan kisaviikonloppuun ilman sen kummempia testailuja. Ferrarin ei siis tule saada eri vapauksia sen takia, että Massan tilalle valittiin kaveri, jonka ajokunto ei ole aktiivivuosien tasolla.

Kuskina Schumi on tietenkin paras mahdollinen tuuraaja Massalle. Monessakin mielessä.

Eka viikonloppu tulee olemaan kyllä vaikea Schumille ja voi olla, että optimaaliset säädöt löytyvät vasta parin kisan jälkeen. Kimin setupeista ei liene hirveästi apua Maikkelille.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Eka viikonloppu tulee olemaan kyllä vaikea Schumille ja voi olla, että optimaaliset säädöt löytyvät vasta parin kisan jälkeen. Kimin setupeista ei liene hirveästi apua Maikkelille.
Höpö höpö. Maikkeli vie Kimiä kuin mannemuijat oululaisia uimaretkelle... Kimi jää jo aika-ajoissa kierroksella :tongue:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Kimin setupeista ei liene hirveästi apua Maikkelille.
Ferrari laittaa vihdoin Kimin autoon kunnolliset "yliohjaavat" setupit, samat Schumille, ja Kimi ajaa voitosta voittoon ja Schumi spinnailee hiekoille ja seiniin. Jes! :p
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Ferrarilla otettiin vähän nokkiinsa kun kaikille ei ollutkaan okei että Schumacher saa taas erityiskohtelua: http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Ferrarilta+katkeraa+piikki%C3%A4+Williams-tallille/1135248202475?ref=rss

Mitä reilua urheiluhenkeä on antaa tallin rikkoa testikieltoa vain koska 250 GP:n kokemuksella mukaan palaava Schumacher saisi ajaa pari varvia? Eipä Ferrari itsekään ole mikään urheiluhengen ruumiillistuma viime vuosina ollut, muistaakseni kaikki muut tallit sopivat testirajoituksista muutama vuosi sitten, kun taas Ferrari testasi 365 päivää vuodessa. Eli tässähän vain annettiin ihan oikeutetusti potut pottuina. Williamsin viimevuosien menestykselle saa myös nauraa, mutta tosiasiassa Williams nousi verrattaen lyhyessä ajassa Ferrarin edelle valmistajien mestaruuksissa kulta-aikojen lopussa 97.

Schumi on muutenkin niin kokenut kuski, että sisäistää kyllä uuden Ferrarin niksit hetkessä. Perjantaina voi olla vielä hapuilua, mutta aika-ajossa ajaa varmaan viiden kärkiruudun tuntumaan.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Naurettavaa tirinää Ferrarilta. Meni ehkä päivä Schumin paluusta niin alkoi vammailu. Toisaalta kun miettii, niin sääntöjen noudattaminen ei koskaan ole kuulunut Schumin hyveisiin. Tästä alkaa tämän kauden seuraava saippuaooppera. Tuli samantien ikävä Massaa.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Ferrari ja Montezemolo nosti pisteitään kevään ja kesän mittaan FIA-jupakoissa, mutta nyt tultiin kolisemalla alas.
Säännöt on sääntöjä, olisivat pitäneet turpansa kiltisti kiinni, mutta kuin pahaiset kakarat juoksevat itkemään, kun eivät saaneet tahtoaan läpi.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9338
Tuollaisissa testipyynnöissä olisi sekin ongelma, että pitäisi todistaa kaikin tavoin että autossa ei ole mitään uusia osia. Toisin sanoen sen sijaan että kyseessä olisi Schumacherin ajokunnon testaus, kyseessä olisikin uusien osien testaaminen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No tuo on sun mielipitees, ja se on kyllä käynyt selväksi luultavasti kaikille.
Montezemolo hoiti hommansa hienosti FOTA:n pää-äänentorvena ja tosiaankin nosti pisteitään ainakin mun silmissä.
Ihan riippumatta siitä millä puolella olin, niin ei se Ferrari kyllä edukseen esiintynyt. Ei käytä veto-oikeuttaan silloin, kun siihen oli mahdollisuus ja itkee siitä jälkikäteen oikeuteen asti - samaan aikaan kun asiasta autuaan tietämätön Domenicali neuvottelee "hyvässä hengessä" Englannissa. Riidan pitkittymiseen on kolme syytä: Max, Ferrari ja Toyota. Muut FOTA-tiimit ja FOTAan kuulumattomat tiimit olivat sovinnollisempia.

Ja Maxin vetäytymisilmoituksen jälkeen Montezemolo menee antamaan lausunnon, joka on riittävän provokatiivinen herättääkseen Maxin taistelumielen uudelleen. Fiksumpi olisi jättänyt provosoimatta.

-Edit- Juu offtopiccia, sori.
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Ihan riippumatta siitä millä puolella olin, niin ei se Ferrari kyllä edukseen esiintynyt. Ei käytä veto-oikeuttaan silloin, kun siihen oli mahdollisuus ja itkee siitä jälkikäteen oikeuteen asti - samaan aikaan kun asiasta autuaan tietämätön Domenicali neuvottelee "hyvässä hengessä" Englannissa. Riidan pitkittymiseen on kolme syytä: Max, Ferrari ja Toyota. Muut FOTA-tiimit ja FOTAan kuulumattomat tiimit olivat sovinnollisempia.

Ja Maxin vetäytymisilmoituksen jälkeen Montezemolo menee antamaan lausunnon, joka on riittävän provokatiivinen herättääkseen Maxin taistelumielen uudelleen. Fiksumpi olisi jättänyt provosoimatta.

-Edit- Juu offtopiccia, sori.
Entä oletko sitä mieltä, että oli FIA:lta oikein muuttaa diktaattorimaisesti ja radikaalisti sarjan sääntöjä?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Entä oletko sitä mieltä, että oli FIA:lta oikein muuttaa diktaattorimaisesti ja radikaalisti sarjan sääntöjä?
Tämä menee yhä kauemmas ketjun aiheesta.

FIA on ainut taho, jolla on oikeus muuttaa sääntöjä. Sillä on (oletettavasti pääasiassa) demokraattisesti valitut edustajat, jotka demokraattisesti valitsevat itselleen presidentin ja WMSC:n. Päätöksenteko (kuten sääntöjen vahvistaminen) tapahtuu demokraattisesti äänestämällä. Se on siis jokseenkin yhtä "diktaattorimainen" kuin Suomen eduskunta.

Radikaalit sääntömuutokset oli äänestysvaiheessa estettävissä, mutta edes Ferrari (jolla on edustus WMSC:ssä ja veto-oikeus sen päälle) ei niitä estänyt.

Yhden tallin jo lopetettua ja kolmen ollessa kahden vaiheilla (ja jälkiviisaasti neljännen lopetettua): Kyllä, sääntöjä oli oikein muuttaa radikaalisti ja mahdollistaa uusien tallien mukaantulo. FOTA:n kantaa seuraamalla miettisimme nyt nähdäänkö MM-sarjassa ehkä vain yhdeksän tallia.
 

Wit?

******
Liittynyt
17.12.2003
Viestit
2499
Mites tää muuten vaikuttaa Ferrari-tallin asemaan Suomessa? Schumin aikana sitä pidettiin huijaritallina ja Räkän aikana rehellisenä ja arvostettuna, jopa legendaarisena tallina. Onko Ferrari nyt neutraali talli, kun molemmat ajavat siellä?
Ei, kyllä nyt alkaa näyttää siltä, että punaiset ovat taas pahiksia :ahem:

...

Säännöt on sääntöjä, olisivat pitäneet turpansa kiltisti kiinni, mutta kuin pahaiset kakarat juoksevat itkemään, kun eivät saaneet tahtoaan läpi.
Naurettavaa tirinää Ferrarilta. Meni ehkä päivä Schumin paluusta niin alkoi vammailu.
Todella valitettavaa Ferrarilta. Näköjään HETI kun Schumi vähänkin aktivoituu tallin toiminnassa (muuten kuin valitsemalla Kimille saderenkaat kuivalle radalle), alkaa ala-arvoinen käyttäytyminen ja erivapauksien hakeminen. Ei näin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös