Totta, kaikille Badoerista jäi varmaankin vain mieleen se tosiasia, että mies oli hitain Ferrarin kilpakuljettaja koskaan.Ei Badoer onnistunut muuta kuin pilaamaan maineensa. Badoerin korvaaminen oman kotikilpailun alla osoittaa kaikille, että Ferrari haluaa kuljettajansa pystyvän parempaan kuin mitä Badoer pystyi esittämään.
Mieshän otti tämän pestin ennemmin, kuin sen viikkoisen Italian kaikkien aikojen suurimman lottopotin.Se on moro. Toivottavasti jäi hyvä mieli tästä pikku seikkailusta. :thumbup:
Mieshän otti tämän pestin ennemmin, kuin sen viikkoisen Italian kaikkien aikojen suurimman lottopotin.
Samaten ymmärrän hyvin vaihdon, jos ei muuta niin yleisön painostuksesta Badoerilta nähtyjen esitysten vuoksi. Olisin myöskin halunnut nähdä mihin Luca pystyy "omalla radalla", jossa sentään on ajanut paljon kierroksia vuosittain. Nyt Ferrari vaihtoi kuskiin, jolla on toki enemmän tuntumaa nykyautoihin ja kisaamiseen, mutta vähemmän kierroksia Monzasta eikä kokemusta autosta, jolla lähtee kisaamaan.Jossiteltavaa ei kovin paljoa jäänyt. Luca sai kaksi mahdollisuutta mutta minkäänlaista tulosta ei tullut. Yltiöoptimistina olisin toki toivonut Ferrarin toteuttavan periaatetta "kolmas kerta toden sanoo", mutta ymmärrän toki erittäin hyvin miksi Fisico on kotikisassaan toisessa punaisessa autossa Badoerin sijasta.
Vaikka tifosit ovat pahimmillaan vailla järjen hiventä kannatuksessaan, mihinkään mellakkaan en sentään nykypäivänä usko.Jos esim. Kimi olisi Monzassa keskeyttänyt ensimmäiseen mutkaan tai ylipäätään kisan alkukierroksilla ja Badoer olisi ajanut kisamitan läpi Valencian ja Belgian tasolla, niin mellakka ei olisi välttämättä ollut kovinkaan kaukana.
Ikä sinällään tuskin oli ongelma, Schumi on vanhempi, eikä Fisicokaan ole kuin pari vuotta nuorempi. Valenciassa kisan voittanut Rubens sijoittuu siihen väliin.Sääliksi Luca Badoeria käy kuitenkin joka tapauksessa. Mies kiistatta ansaitsi pitkän työuransa huipuksi palkinnon Ferrarin toisessa autossa kisatilanteessa, mutta valitettavasti ikä (?), kymmenen vuoden tauko kaikesta kilpa-autoilusta, paineet ja lähes vuoden testaamattomuus näkyivät kaikessa tekemisessä.
Edes jonkinlainen merkittävämpi parannus vauhdissa Belgian viikonloppuna olisi luultavasti pelastanut Badoerille ajotilaisuuden vielä Monzaan.Samaten ymmärrän hyvin vaihdon, jos ei muuta niin yleisön painostuksesta Badoerilta nähtyjen esitysten vuoksi. Olisin myöskin halunnut nähdä mihin Luca pystyy "omalla radalla", jossa sentään on ajanut paljon kierroksia vuosittain. Nyt Ferrari vaihtoi kuskiin, jolla on toki enemmän tuntumaa nykyautoihin ja kisaamiseen, mutta vähemmän kierroksia Monzasta eikä kokemusta autosta, jolla lähtee kisaamaan.
Jos Giancarlo ajaa alle tuon siguennustukseni, niin kannatti vaihtaa jo Monzaan.
Ehkei, mutta kukapa asiasta takuuseen menisi? Siis tilanteessa, jossa italialainen kuljettaja Ferrarin kotiradalla ajaisi ilman autosta johtuvia ongelmia täysin eri kilpailussa kuin 19 muuta radalla olijaa.Vaikka tifosit ovat pahimmillaan vailla järjen hiventä kannatuksessaan, mihinkään mellakkaan en sentään nykypäivänä usko.
Ikä yhdistettynä muihin mainittuihin asioihin oli yksi ratkaiseva ongelma. Mitä taas ratoihin tulee, niin Valencian tapauksessa se on toki ymmärrettävää, mutta Belgia taasen ei.Ikä sinällään tuskin oli ongelma, Schumi on vanhempi, eikä Fisicokaan ole kuin pari vuotta nuorempi. Valenciassa kisan voittanut Rubens sijoittuu siihen väliin.
Testirajoitukset ja nykysääntöjen auton testaamattomuus ovat suurin syy outojen ratojen ohella. Onhan Badoer ajanut kisakuskien vauhtia aiemmissa testeissä - mutta testeissä onkin tahkottu samoja ratoja vuosikaudet, joten ne osataan ulkoa silmät kiinni. Nyt vain piti opetella liian monta asiaa kerralla, ja se ei näköjään osoittautunut kovin helpoksi Lucalle.
Kovaa saa Fisico mennä aika-ajossa jos viimeiseen osioon pääsee. Olettaen että voimasuhteet pysyvät samoina niin se tarkoittanee että Fisico ei 2-3 kymmenystä enempää saa jäädä Kimistä.Itse uskon Fisicon tuovan pisteitä Monzasta. Aika-ajovauhdissa uskon Giancarlon yltävän kympin sakkiin.