nordic man
Well-known member
- Liittynyt
- 9.5.2009
- Viestit
- 3848
Hieno kisa tänään, mutta tekniikka petti.
Paremmalla säkällä olisi ollut voitto, mutta nyt kävi näin.
Paremmalla säkällä olisi ollut voitto, mutta nyt kävi näin.
Skyllä tämä mainittiin ihan lähetyksen lopussa. Ted Kravitz oli saanut tälläisen tiedon jostain ja mainitsi asiasta.Ohoh, täysin uusi tieto itselleni. Mitään lisäinfoa tämän vaikutuksista?
No voi hyvänen aika:thumbfh::thumbdownBelgian osakilpailun radan nimi on Spa-Francorchamps, joten lyhennetty vain siitä.
Mitä nyt live-timingia seurasin, niin koko ajan kun oli molemmilla tyhjä rata, meni Romain Kimiä kovempaa. Ja muutenkin jäi kyllä semmonen fiilinki, että Romain olisi ollut niskan päällä vauhdillisesti. Mutta toki tilanteita ei voi täysin verrata, kun Kimillä kuitenkin renkaat varmaankin kului enemmän, kun melkeen koko kisan ajoi ruuhkassa.Juu ei kyllä kisassa ollut yhtään nopeampi.
Eihän Kimi ajanut tyhjällä radalla kuin muutaman kierroksen sen jälkeen kun pääsi Di Restasta ohi, koska turva-auto tuli kierroksella 28.Mitä nyt live-timingia seurasin, niin koko ajan kun oli molemmilla tyhjä rata, meni Romain Kimiä kovempaa. Ja muutenkin jäi kyllä semmonen fiilinki, että Romain olisi ollut niskan päällä vauhdillisesti. Mutta toki tilanteita ei voi täysin verrata, kun Kimillä kuitenkin renkaat varmaankin kului enemmän, kun melkeen koko kisan ajoi ruuhkassa.
Tuosta siipihommasta sen verran, että taisi jo perjantain reeneissä Romainilla olla uusi siipi ja Kimillä muistaakseni uusi lattia ja ohjaus. Mistään suosimisesta tuskin edelleenkään on kysymys, varmaan telemetriasta nähneet, että siipi toimi Grosjeanilla, mutta Kimille ei ollut tarvetta vaihtaa.
Mahtaakohan tuo Groisantti painaa tota autoa vähän turhanki rajusti. Tuntuis kyllä hassulta jos ammattilainen ei osais vaihtaa vaihteita tarpeeks hellällä kädellä, mutta noita vikoja on grossulla ollu enempi kimiin nähden. Voidaan sanoo että kimi on normi ajolla aika-ajoissa jo vähintään yheksäs. Tietty ylemmäs tähdätään mutta noinkin noita sijoja on kiva napsia ennen kisaaGrosjeanille viiden ruudun lähtöruuturangaistus Saksaan. Syynä vaihdelaatikon vaihto.
Grosjean vaihtaa hellemmin kuin Räikkönen. Kimiltä on jo yksi vaihteisto vaihdettu. Lisäksi Kimiltä on ollut hajalla KERS ja tasauspyörästö. Ei vaan ole joutunut keskeyttämään.Mahtaakohan tuo Groisantti painaa tota autoa vähän turhanki rajusti. Tuntuis kyllä hassulta jos ammattilainen ei osais vaihtaa vaihteita tarpeeks hellällä kädellä, mutta noita vikoja on grossulla ollu enempi kimiin nähden. Voidaan sanoo että kimi on normi ajolla aika-ajoissa jo vähintään yheksäs. Tietty ylemmäs tähdätään mutta noinkin noita sijoja on kiva napsia ennen kisaa
Älä ny valmiiksi menetä toivoa Entä jos Kimi onkin aika-ajossa nopeampi Lotus?Tietty ylemmäs tähdätään mutta noinkin noita sijoja on kiva napsia ennen kisaa
http://www.lotusf1team.com/French-Finesse-Finnish-Ferocity.html?lang=frOnko tää jotain mutuilua vai onko heittää faktoja päytään?
The French side of Romain is just amazing when he is upshifting – he is very smooth ! His engines spend almost half the time at the limiter than Kimi’s units, make of that what you will about Kimi’s character… !
Mä olinkin jo unohtanut ne keskustelut, kun jauhettiin aikoinaan Kimin ajotyylistä, joka AINA rikkoo auton.Mahtaakohan tuo Groisantti painaa tota autoa vähän turhanki rajusti. Tuntuis kyllä hassulta jos ammattilainen ei osais vaihtaa vaihteita tarpeeks hellällä kädellä, mutta noita vikoja on grossulla ollu enempi kimiin nähden. Voidaan sanoo että kimi on normi ajolla aika-ajoissa jo vähintään yheksäs. Tietty ylemmäs tähdätään mutta noinkin noita sijoja on kiva napsia ennen kisaa
Näin, lisäksi en usko että kierrosajoissa edes on valtavaa merkitystä vaihtoiko vaihdetta 17500 RPM:ssä vai 18000 RPM:ssä. Ja toi kommentti Romainista voi olla esim. koko kisan vaihdoista ja limitereillä oloista, oli sitten Kimilla 4 sekuntia ja Romainilla 2. Merkityksetöntä.Luulis että ylösvaihto olis ehkä helpoin asia kilpa-autoilussa. En tajua, tahtooko toi väittää että Räikkönen hakkaa rajotinta vasten joka vaihteella? Tosta luulis helposti saavan kierrosaikoja tippuun ku vaihtais ajoissa.
Ei taida olla montaa henkilöä maailmassa, jolla olisi parempaa tietoa kuin aiheesta kuin Ricardo Penteadolla.Lotuksen pr paskaa. Onko jotain konkreettisia todisteita?
Ensisijaisesti lähtisin kyllä luottamaan tallin sisäisiin lähteisiin, kuin ulkoisiin.Ihan sama. Lotuksen nettisivut ovat pelkkää pr paskaa. Näytä mulle jonkun tallin ulkopuolisen analyysi asiasta. Siis joku joka ei myöskään työskentele Renaultille.