Romain Grosjean - Sveitsiläinen ranskis

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
On muuten kombinaatio jota en itse omistavassa portaassa hyväksyisi sekuntiakaan. Ensinnäkin F1-tallipäällikön homma on mun mielestä sen verran aikaavievä (ja vaatii 100%:sen huomion) että mitään managerointisivubisneksiä siinä voi hoitaa. Toisekseen eturistiriidat. "Joo, annetaan vaan Grossille miljoona lisää liksaa. Kas, siinähän tulee mun managerointitoimistolle 300 tonnia lisää vuodessa!"
Boullier ei ole Grosjeanin henkilökohtainen manageri. Hän on Gravity Sports Managementin toimitusjohtaja, ja Romain Gravity Sportsin manageroima. Gravity Sportsin taustalla häärii sama Gerard Lopez kuin Lotus F1 Teaminkin.

Luuletko että Lopez näkee eturistiriitaa siinä, että hänen palkkaamansa toimitusjohtaja ja tallipäällikkö ajattaa hänen omistamansa managerointiyhtiön suojattia hänen omistamassaan tallissa?
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Boullier ei ole Grosjeanin henkilökohtainen manageri. Hän on Gravity Sports Managementin toimitusjohtaja, ja Romain Gravity Sportsin manageroima. Gravity Sportsin taustalla häärii sama Gerard Lopez kuin Lotus F1 Teaminkin.

Luuletko että Lopez näkee eturistiriitaa siinä, että hänen palkkaamansa toimitusjohtaja ja tallipäällikkö ajattaa hänen omistamansa managerointiyhtiön suojattia hänen omistamassaan tallissa?
Ja taas, raha ratkaisee ja urheilu kärsii.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9314
Kolme kuljettajaa on saman kauden aikana joutunut keskeyttämään neljä kertaa ensimmäisellä kierroksella. Näiden joukossa muuten yksi tuleva maailmanmestari sekä yksi, joka omalla urallaan kävi varsin lähellä. Yksi ajoi häntäpään talleissa keskipituisen uran.

Carlos Reutemann 1976 (1 tekninen vika)
Piercarlo Ghinzani 1985 (2 teknistä vikaa)
Sebastian Vettel 2008

Kolmea avauskierroksen keskeytystä löytyykin sitten aika monelta. En tässäkään ota kantaa siihen, olivatko kolarit ko. kuljettajan syytä vai ei, mutta seuraavanlainen lista löytyy:
Clay Regazzoni 1977
Jean-Pierre Jarier 1982 (1 tekninen vika, lisäksi vetäytyi Kanadan kisasta tallikaveri Palettin kuoltua ensimmäisen startin kolarissa)
Emanuele Pirro 1990 (2 teknistä vikaa)
Pierluigi Martini 1992
Michael Andretti 1993
Rubens Barrichello 1998 (1 tekninen vika)
Damon Hill 1999 (1 tekninen vika)
Jarno Trulli 2000
Pedro de la Rosa 2000
Nick Heidfeld 2001 (sen aikaisten sääntöjen mukaan Span kisa mukana, kolaroi uusintastartin lähdössä de la Rosan kanssa)
Allan McNish 2002 (2 teknistä vikaa)
Christijan Albers 2006 (1 tekninen vika)
Nico Rosberg 2006
David Coulthard 2008
Nico Hülkenberg 2010
Kamui Kobayashi 2010 (1 tekninen vika)
Vitantonio Liuzzi 2010

Yksi maailmanmestari löytyy siis listalta, kolmen keskeytyksen vuosi oli tosin vasta sen jälkeen. GP-voittajia on lisäksi porukassa, kuten myös yksi 2000-luvun parhaita ilman voittoa jääneistä kuskeista.
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Kolme kuljettajaa on saman kauden aikana joutunut keskeyttämään neljä kertaa ensimmäisellä kierroksella. Näiden joukossa muuten yksi tuleva maailmanmestari sekä yksi, joka omalla urallaan kävi varsin lähellä. Yksi ajoi häntäpään talleissa keskipituisen uran.

Carlos Reutemann 1976 (1 tekninen vika)
Piercarlo Ghinzani 1985 (2 teknistä vikaa)
Sebastian Vettel 2008

Kolmea avauskierroksen keskeytystä löytyykin sitten aika monelta. En tässäkään ota kantaa siihen, olivatko kolarit ko. kuljettajan syytä vai ei, mutta seuraavanlainen lista löytyy:
Clay Regazzoni 1977
Jean-Pierre Jarier 1982 (1 tekninen vika, lisäksi vetäytyi Kanadan kisasta tallikaveri Palettin kuoltua ensimmäisen startin kolarissa)
Emanuele Pirro 1990 (2 teknistä vikaa)
Pierluigi Martini 1992
Michael Andretti 1993
Rubens Barrichello 1998 (1 tekninen vika)
Damon Hill 1999 (1 tekninen vika)
Jarno Trulli 2000
Pedro de la Rosa 2000
Nick Heidfeld 2001 (sen aikaisten sääntöjen mukaan Span kisa mukana, kolaroi uusintastartin lähdössä de la Rosan kanssa)
Allan McNish 2002 (2 teknistä vikaa)
Christijan Albers 2006 (1 tekninen vika)
Nico Rosberg 2006
David Coulthard 2008
Nico Hülkenberg 2010
Kamui Kobayashi 2010 (1 tekninen vika)
Vitantonio Liuzzi 2010

Yksi maailmanmestari löytyy siis listalta, kolmen keskeytyksen vuosi oli tosin vasta sen jälkeen. GP-voittajia on lisäksi porukassa, kuten myös yksi 2000-luvun parhaita ilman voittoa jääneistä kuskeista.
Jarno Trulli?
 

Pallo

Member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
11
Kolme kuljettajaa on saman kauden aikana joutunut keskeyttämään neljä kertaa ensimmäisellä kierroksella. Näiden joukossa muuten yksi tuleva maailmanmestari sekä yksi, joka omalla urallaan kävi varsin lähellä. Yksi ajoi häntäpään talleissa keskipituisen uran.

Carlos Reutemann 1976 (1 tekninen vika)
Piercarlo Ghinzani 1985 (2 teknistä vikaa)
Sebastian Vettel 2008

Kolmea avauskierroksen keskeytystä löytyykin sitten aika monelta. En tässäkään ota kantaa siihen, olivatko kolarit ko. kuljettajan syytä vai ei, mutta seuraavanlainen lista löytyy:
Clay Regazzoni 1977
Jean-Pierre Jarier 1982 (1 tekninen vika, lisäksi vetäytyi Kanadan kisasta tallikaveri Palettin kuoltua ensimmäisen startin kolarissa)
Emanuele Pirro 1990 (2 teknistä vikaa)
Pierluigi Martini 1992
Michael Andretti 1993
Rubens Barrichello 1998 (1 tekninen vika)
Damon Hill 1999 (1 tekninen vika)
Jarno Trulli 2000
Pedro de la Rosa 2000
Nick Heidfeld 2001 (sen aikaisten sääntöjen mukaan Span kisa mukana, kolaroi uusintastartin lähdössä de la Rosan kanssa)
Allan McNish 2002 (2 teknistä vikaa)
Christijan Albers 2006 (1 tekninen vika)
Nico Rosberg 2006
David Coulthard 2008
Nico Hülkenberg 2010
Kamui Kobayashi 2010 (1 tekninen vika)
Vitantonio Liuzzi 2010

Yksi maailmanmestari löytyy siis listalta, kolmen keskeytyksen vuosi oli tosin vasta sen jälkeen. GP-voittajia on lisäksi porukassa, kuten myös yksi 2000-luvun parhaita ilman voittoa jääneistä kuskeista.
Nick Heidfeld?
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Onneksi F1 on vain moottoriurheilua ja bisnestä.
Ei tarvi erikseen puhua moottoriurheilusta, urheilu haisee bensalle ja pakokaasulle, hien haju tulee liikunnasta :thumbup:
Mutta se vain on niin harmi, kun rahaa liikku paljon, menee se aina kaiken muun edelle. F1 on sijoitus yhtiön omistama, no rahaahan sieltä pitää tulla mahdollisimman paljon. No miten tulee tienataan eniten, minimoidaan kulut ja maksimoidaan tulot. Tämä tarkoittaa sitä että talleille jaetaan mahdollisimman vähän rahaa, joutuvat ottamaan maksukuskeja. Nostetaan gp järjestysmaksut niin tappiin ku mahdollista, vanhat hyvät radat tippuu pois ja tilalle tulee näitä arabimaailman ratoja
 
Viimeksi muokattu:

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/10/1633573/ecclestonen-ohje-grosjean-nakotestiin


- Hänen ääreisnäössään saattaa olla jotain vikaa, Ecclestone lataa Daily Express -lehdelle.

- Hän on nopea, mutta hän on ollut mukana monissa ongelmissa startissa. Minä suosittelisin, että hänen näkönsä testattaisiin, koska hänellä on vaikeuksia nähdä, mitä ympärillä tapahtuu, Ecclestone ohjeistaa.



Minun mielestä sitä pään kääntymistä voitaisiin testailla.

Toivottavasti Gro on nyt oppinut opikseen ja näitä kolareita ei enään tapahdu.
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/10/1633573/ecclestonen-ohje-grosjean-nakotestiin


- Hänen ääreisnäössään saattaa olla jotain vikaa, Ecclestone lataa Daily Express -lehdelle.

- Hän on nopea, mutta hän on ollut mukana monissa ongelmissa startissa. Minä suosittelisin, että hänen näkönsä testattaisiin, koska hänellä on vaikeuksia nähdä, mitä ympärillä tapahtuu, Ecclestone ohjeistaa.



Minun mielestä sitä pään kääntymistä voitaisiin testailla.

Toivottavasti Gro on nyt oppinut opikseen ja näitä kolareita ei enään tapahdu.
Eiköhän siellä ole vaan kunnon niskatuki, eihän tuollanen kirahvin kaula voi kestää formulan tuottamia g-voimia
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Toivottavasti Gro on nyt oppinut opikseen ja näitä kolareita ei enään tapahdu.
Toivottavasti. Lienee selvää, että kaverin ura on aivan vaakalaudalla. Tällä hetkellä ei ole ainuttakaan toista tallia kuin Lotus, joka palkkaisi hänet - ei ehkä edes F1:n ulkopuolella. Tähän astisen törttöilyn vastapainoksi on esitettävä pitkä putki puhtaita kisoja ja muutenkin hyviä tuloksia. Jos ura saa jatkua niin varmasti vielä pitkänajan kuluttuakin jos yksittäisiä kolareita sattuu tullaan sanomaa "...ja taas!"
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Kolareita hypetetään ihan liikaa. Jos Lotuksen johdosta löytyy järkeä, tallipaikan ei pitäisi olla uhattuna. Voi olla väärä mielipide täällä, mutta tulevaisuudessa mestaruus tai voitto tälläkaudella on todennäköisempää Grosjeanille kuin toiselle Lotus kuskille.
En tiedä löytyisikö muista F1 tiimeistä paikkaa, mutta muualta varmasti.
 

zenit

Well-known member
Liittynyt
11.6.2008
Viestit
651
Sijainti
Lahti
Kolareita hypetetään ihan liikaa. Jos Lotuksen johdosta löytyy järkeä, tallipaikan ei pitäisi olla uhattuna. Voi olla väärä mielipide täällä, mutta tulevaisuudessa mestaruus tai voitto tälläkaudella on todennäköisempää Grosjeanille kuin toiselle Lotus kuskille.
Enpä sanois. Tällainen väite pitää sisällään olettamuksen, että nuo ekan kierroksen kolaroinnit tulevat loppumaan, eikä tällä hetkellä näytä siltä. Toki asiat voi muuttua esim. ensi kaudella.
Tämän hetken tilanne on kuitenkin se, että Grosjeanin mahdollisuudet päästä edes ensimmäinen kierros loppuun asti ovat huonot.
 

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Enpä sanois. Tällainen väite pitää sisällään olettamuksen, että nuo ekan kierroksen kolaroinnit tulevat loppumaan, eikä tällä hetkellä näytä siltä. Toki asiat voi muuttua esim. ensi kaudella.
Grosjeanin tilanne ei mielestäni ole niin paha, miltä nyt näyttää. Ihan muistinvaraisesti lueteltuna tän vuoden keskeytyksistä Australiassa Maldonado torppasi hänet pihalle, Monacon lähtökolarikaan ei ollut yksin hänen syytään ja Valenciassa petti laturi.

Kaikesta huolimatta Romainilla lienee paikka Lotuksella myös ensi kaudella. Tällä kaudella nopeutta on jo näkynyt. Jos vain ensi kaudella virheherkkyyttä saadaan pois, niin (koska olet yhtä hyvä, kuin viimeisin kisasi) tämän kauden mokat tuppaavat unohtumaan tai ne voidaan nimittää ensimmäisen (täyden) kauden oppirahoiksi. Näillä perustein Grosjeanille olisi odotettavissa ihan kohtalainen F1-tulevaisuus.

En siis tyrmäisi krossi-jaanan tilannetta. Edellytyksenä vain on hetikohta varmistuva tallipaikka ja varmaa ajamista ensi kaudella. Pohja ei ole loistava, mutta tulevaisuus on vasta ensi vuodesta kiinni.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Muistanko oikein, mutta se ensimmäinen uran vaihe F1:ssä taisi päättyä siihen että tallissa kyllästyttiin perinpohjin miehen jatkuvaan valittamiseen ja muiden syyttelemiseen. Siinä suhteessa on tainnut edistystä tapahtua. Nyt pitäisi oppia lisää (ajamaan turvallisesti). Harva saa näin monta mahdollisuutta ja aikaa kasvuun.
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Tai siihen, että Renault vetäytyi lajista ja Petrovilla oli enemmän rahaa. Jotkut ei saa tilaisuutta ollenkaan, mutta vaikea saada haastavampaa kuin Grosjean ensimmäisellä kerralla.
 

Pallo

Member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
11


Romain Grosjean has publicly apologised to Mark Webber after crashing into him at the start of last Sunday's Japanese GP.

Grosjean has been involved in no fewer than eight first lap incidents this season with the carnage he caused in the Belgian GP resulting in a one-race ban.

However, he didn't seem to learn a lesson from the ban as two races later he was crashing into Webber.

The Lotus driver, though, has apologised, revealing that Webber confronted him in his team's garage in the wake of the Suzuka event.

"Mark came to see me, and I completely understand why he was unhappy," Grosjean said. "All I could do was apologise.

"I'm clearly conscious of the risk at the start and I'm working to change quite a lot of things but that doesn't come from one day to another one, there is a process going on.

"I said I was very sorry, I'm not stupid and I'm conscious of the risks.

"Hopefully now it will be a different story and I will not make the same mistake of focusing on the wrong target."

Webber, who joined the 26-year-old in Thursday's FIA press conference for the Korean GP, said the situation was now over.

"Yeah, absolutely," said the Red Bull racer. "I went to see Romain and we had a discussion about it and that was it."
http://www.planetf1.com/driver/18227/8157819/Grosjean-I-m-working-to-change

:D
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös