Romain Grosjean - Sveitsiläinen ranskis

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
On kurjaa että MTV3 kyselee suoraan Boullieriltä potkuista. Ei kuullosta asialliselta toiminnalta.
Jaa miksi ei ole asiallista? Pitäisikö toimittajien kysellä vain mukavia juttuja että kaikilla olisi kivaa?
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Grosjean on alkanut jälleen ajamaan täysin yliyrittäen, on päässyt lähemmäs Kimiä kauden alusta, mutta hän on jatkuvasti radan ulkopuolella johtuen liikavauhdista. Tuo asia kävi vain selvemmin ilmi Monacossa kun ei ole tilaa ajaa ulos, mutta vastavaa se on ollut aiemmissakin kisoissa.
Jep, ja jos vain nykyajan muutkin radat olisivat edes vähän armottomampia radalta ulosajamiselle, näyttäisi Grosjean vielä paljon huonommalta. Joko auto olisi hiekalla jumissa sutimassa tyhjää tai sitten ero Kimiin olisi sekunti per kierros. Se on yksi toinen ominaispiirre älyttömien ohitustekniikoiden ohella näillä nykyajan "playstationkuskeilla", että nopeus perustuu hyvin pitkälle siihen, että radat sallivat ja antavat anteeksi virheet niin hyvin, että hieman virhealttiimpikin kuski uskaltaa ajaa aivan limitillä. Ennen vanhaan olisivat löytäneet itsensä heti hiekalta mutta nyt vain vähän haetaan ajolinjaa asfaltilta ja ollaan taas radalla. :nope:
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Pikkasen ihmettelen tätä Grosjaenin dissaamista....tällä kaudella mies on kuitenkin ollut kovassa vauhdissa. Ok välillä vähän liiankin, mutta ei yhden kisan perusteella kannata vetää tästä kaudesta mitään johtopäätöksiä. Tulee vielä kisoja, joissa Grosjaen pesee tallikaverinsa selvästi.
Oletko nukkunut alkukauden? Juuri nopeutta Grossulta on puuttunut alkukaudesta ja hän on ollut aivan hukassa säätöjen kanssa. Kun nopeutta on alkanut taas löytymään, alkaa kolarointi.

Maine kasvaa, huono maine. Kun romain kolautti Ricciardon perään talliradiosta sanottiin Danielille :"Arvaat varmaan kuka kuskeista perääsi ajoi."
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Oletko nukkunut alkukauden? Juuri nopeutta Grossulta on puuttunut alkukaudesta ja hän on ollut aivan hukassa säätöjen kanssa. Kun nopeutta on alkanut taas löytymään, alkaa kolarointi.

Maine kasvaa, huono maine. Kun romain kolautti Ricciardon perään talliradiosta sanottiin Danielille :"Arvaat varmaan kuka kuskeista perääsi ajoi."
Eikös noi "säätöongelmat" kuitattu uudella rungolla? Malesiassa ja Bahrainissahan vauhti oli oikein hyvää.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Eikös noi "säätöongelmat" kuitattu uudella rungolla? Malesiassa ja Bahrainissahan vauhti oli oikein hyvää.
Ei kuitattu, rungosssa ei ollut mitään vikaa. Grosjean itse sanoi että uuden rungon tultua Bahrainiin oli sama huono tuntuma vielä autoon perjantaina. Löysivät uudet säädöt Bahrainiin lauantaiksi edellisen illan pohdinnasta. Tuota samaa on myös tiimi sanonut että itse autossa ei ollut mitään vikaa.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Pikkasen ihmettelen tätä Grosjaenin dissaamista....tällä kaudella mies on kuitenkin ollut kovassa vauhdissa. Ok välillä vähän liiankin, mutta ei yhden kisan perusteella kannata vetää tästä kaudesta mitään johtopäätöksiä. Tulee vielä kisoja, joissa Grosjaen pesee tallikaverinsa selvästi.
Mun mielestä oli kyllä viime vuonna paremmassa vauhdissa. Tänä vuonna ollut hitaampi, mutta hölmöily vähentynyt (pois lukien Monaco). Vaikka helpompihan virheitä on välttää kun pudottaa vähän vauhtia niin pysyy auto paremmin lapasessa.
 

hevonen

Well-known member
Liittynyt
16.4.2013
Viestit
152
Mun mielestä oli kyllä viime vuonna paremmassa vauhdissa. Tänä vuonna ollut hitaampi, mutta hölmöily vähentynyt (pois lukien Monaco). Vaikka helpompihan virheitä on välttää kun pudottaa vähän vauhtia niin pysyy auto paremmin lapasessa.
Mutta sehän se juuri onkin. Kuskin todellinen nopeus ja todellinen limitti on se, jolla pystyy ajamaan vähintään kilpailun mittaisen matkan tekemättä virhettä. Grosjean ajoi viikonlopun aikana noin 110 kierrosta radalla missä ajetaan kisassa 78 kierrosta ja kolaroi autoaan omasta virheestä johtuen neljästi. Toki onnettomuuksia ja virheitä sattuu huippikuskeillekkin, mutta ei formula ykkösissä saisi olla yhtään sellaista kuskia joka on tunnettu siitä, ettei auto pysy hanskassa.
 

Lazer

Well-known member
Liittynyt
19.6.2007
Viestit
319
No mites tämä Grosjean-kohu nyt eroaa de Cesariksesta? Tuohon de Cesariksen aikaan ei toki oltu yhtä ammattimaisia ja keskeytyksiä sattui muutenkin enemmän, mikä ehkä oikeuttaa kohua osakseen. En kyllä väitä, että Crashjeanin kolaroinneista puhuttaisiin liian paljon. Enemmän vain kiinnostaisi jonkun asiaa aikanaan seuranneen tai asiasta tietävän kommentit siitä, että miten tämä asia eroaa tai on yhtäläinen de Crasheriksen kanssa.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Enemmän vain kiinnostaisi jonkun asiaa aikanaan seuranneen tai asiasta tietävän kommentit siitä, että miten tämä asia eroaa tai on yhtäläinen de Crasheriksen kanssa.
Miksi? Tai siis minkä asian kannalta asian pitäisi kiinnostaa? :)
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Andrealla sattui vuonna 1981 ennätysmäärä erilaisia kolareita ja vuonna 1982 kaveri otti kuitenkin Alfa Romeolla niskasta itseään kiinni ja välillä joutui kolaroimaksi pois radalta ilman omaa syytään. Vuonna 1983 taas Andrea olisi ansainnut jopa voittaa muutaman kilpailun kaudella, mutta tekniikka aina vain petti autosta tai varikkomiehistö sohlaili ratkaisevalla hetkellä.

Grosjeanilla ja de Cesarisilla on kuitenkin samanlainen voitonpalo ja yrittämisen halu. Molemmat herrat kyvyiltään pystyivät jopa huippusuorituksiin silloin tällöin. Vuodesta 1984 eteenpäin Andrea alkoi pikkuhiljaa muuttua paremmaksi kilpa-ajajksi.

Tosin median lemmikit ja sen ajan huippukuskit jatkoivat p-myrskynsä suoltamista varsin kauan aina kauteen 91 saakka Andrean kohdalla. Riccardo Patresen ohella varmaan parjatuimpia kuljettajia mediassa. Patresen kohdalla tosin ongelma oli lähinnä James Huntin kitinöissä.

Suomalaisittain Andrea aiheutti ongelmia joissakin piireissä aina Kekestä Häkkisen Mikaan asti. Grosjeanin osalta taas harvoin ennen viime kautta mitään todella kovaa kritiikkiä on tullut.

Mies tosin itse myönsi kauden 2009 tuurausajojen ajalta olleen vielä kypsymätön ja muutenkin käytös oli pahempaa. Silloin pää oli vielä pilvissä. Aivan kuten oli de Crasherisillakin kauden 1981 McLarenin alla.

Sori vain off-topic.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Andrealla sattui vuonna 1981 ennätysmäärä erilaisia kolareita ja vuonna 1982 kaveri otti kuitenkin Alfa Romeolla niskasta itseään kiinni ja välillä joutui kolaroimaksi pois radalta ilman omaa syytään. Vuonna 1983 taas Andrea olisi ansainnut jopa voittaa muutaman kilpailun kaudella, mutta tekniikka aina vain petti autosta tai varikkomiehistö sohlaili ratkaisevalla hetkellä.

Grosjeanilla ja de Cesarisilla on kuitenkin samanlainen voitonpalo ja yrittämisen halu. Molemmat herrat kyvyiltään pystyivät jopa huippusuorituksiin silloin tällöin. Vuodesta 1984 eteenpäin Andrea alkoi pikkuhiljaa muuttua paremmaksi kilpa-ajajksi.

Tosin median lemmikit ja sen ajan huippukuskit jatkoivat p-myrskynsä suoltamista varsin kauan aina kauteen 91 saakka Andrean kohdalla. Riccardo Patresen ohella varmaan parjatuimpia kuljettajia mediassa. Patresen kohdalla tosin ongelma oli lähinnä James Huntin kitinöissä.

Suomalaisittain Andrea aiheutti ongelmia joissakin piireissä aina Kekestä Häkkisen Mikaan asti. Grosjeanin osalta taas harvoin ennen viime kautta mitään todella kovaa kritiikkiä on tullut.

Mies tosin itse myönsi kauden 2009 tuurausajojen ajalta olleen vielä kypsymätön ja muutenkin käytös oli pahempaa. Silloin pää oli vielä pilvissä. Aivan kuten oli de Crasherisillakin kauden 1981 McLarenin alla.

Sori vain off-topic.
Oiskohan syynä se, että oli kaverin tulokaskausi? Perseili jo GP2:ssa
 

Bladerunner

Well-known member
Liittynyt
24.11.2012
Viestit
286
Eikö ole vähän ennenaikaista verrata johonkin, joka on myöhemmin lopettanut törttöilyt. Arvioidaan uudestaan sitten kun on pari kautta ajanut nopeasti ja vähemmällä rojulla. Nyt mies on joko hidas tai romuna. En epäile, etteikö tällä kaudella tule pari kisaa joissa suoriutuu hyvin, mutta ei se vaan oikein riitä että välillä.
 

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Olen ollut suuri Grosjeanin fani, mutta kyllä kai tässä jo alkaa itseltänikin usko mennä. Kuten hevonen tuossa ylempänä kirjoitti, neljä kolaria yhtenä kisaviikonloppuna on jotain ihan muuta kuin F1-tasolla pitäisi voida kuljettajalta odottaa. Luulisin Grosjeanin saavan kuitenkin ajaa loppukauden. Mikäli Lotuksella todella on taloudellisia vaikeuksia, kuten huhutaan, talli voinee odottaa kuskivalintojensa kanssa pitkälle loppukauteen. Lotuksen budjetille sopivia kuljettajavaihtoehtoja luulisi olevan tarjolla vielä siinä vaiheessakin.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Olen ollut suuri Grosjeanin fani, mutta kyllä kai tässä jo alkaa itseltänikin usko mennä. Kuten hevonen tuossa ylempänä kirjoitti, neljä kolaria yhtenä kisaviikonloppuna on jotain ihan muuta kuin F1-tasolla pitäisi voida kuljettajalta odottaa. Luulisin Grosjeanin saavan kuitenkin ajaa loppukauden. Mikäli Lotuksella todella on taloudellisia vaikeuksia, kuten huhutaan, talli voinee odottaa kuskivalintojensa kanssa pitkälle loppukauteen. Lotuksen budjetille sopivia kuljettajavaihtoehtoja luulisi olevan tarjolla vielä siinä vaiheessakin.
Päinvastoin tollasen rytinän jatkuessa, tulisi Grosjeanin vaihtaminen toiseen virheettömämmin ajavaan kuljettajaan vain halvemaksi.
Nuo F1-autot kun ei sieltä halvimasta päästä ole korjata.
 

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Päinvastoin tollasen rytinän jatkuessa, tulisi Grosjeanin vaihtaminen toiseen virheettömämmin ajavaan kuljettajaan vain halvemaksi.
Nuo F1-autot kun ei sieltä halvimasta päästä ole korjata.
Toisaalta kolaroinnilla pääsee tv-kuviin, ja sitä kautta voi pyytää sponsoreilta lisää rahaa :tongue:. Mutta myönnetään, etten huomioinut autojen korjauskuluja.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Päinvastoin tollasen rytinän jatkuessa, tulisi Grosjeanin vaihtaminen toiseen virheettömämmin ajavaan kuljettajaan vain halvemaksi.
Nuo F1-autot kun ei sieltä halvimasta päästä ole korjata.
Niin, Grossun ja Totalin välinen suhde tekee kuviosta astetta hankalamman arvioida... Käsittääkseni tuen ehtona on nimenomaan ranskalainen kuljettaja ainakin toisessa autossa.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Niin, Grossun ja Totalin välinen suhde tekee kuviosta astetta hankalamman arvioida... Käsittääkseni tuen ehtona on nimenomaan ranskalainen kuljettaja ainakin toisessa autossa.
Ensikaudella saavat ajattaa vaikka kahta ranskista, jos Kimin RB-siirto toteutuu. Siinä vain käy niin, että talli vajoaa takaisin syvälle keskikastiin ja tallin talous vielä syvemmälle.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Oiskohan syynä se, että oli kaverin tulokaskausi? Perseili jo GP2:ssa
Ei ollut. Grosjean debytoi 2009, kun korvasi kesken kauden potkut saaneen Nelson Piquet Jr:n. Ei tehnyt vaikutusta silloinkaan. Törmäili kolmessa ensimmäisessä kisassaan ensimmäisellä kierroksella.

Ennen F1-debyyttiä Grosjean oli hallitseva Aasian GP2-mestari. Välivuosinaan Romain "perseili" itselleen Auto GP-mestaruuden (2010) ja molemmat GP2-mestaruudet (2011).
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Ei ollut. Grosjean debytoi 2009, kun korvasi kesken kauden potkut saaneen Nelson Piquet Jr:n. Ei tehnyt vaikutusta silloinkaan. Törmäili kolmessa ensimmäisessä kisassaan ensimmäisellä kierroksella.

Ennen F1-debyyttiä Grosjean oli hallitseva Aasian GP2-mestari. Välivuosinaan Romain "perseili" itselleen Auto GP-mestaruuden (2010) ja molemmat GP2-mestaruudet (2011).
Eka täysi kausi on tulokaskausi. Kyllä mä tiedän kaverin saavutukset, mutta myös teki älyttömiä virheitä GP2:ssa joilla aiheutti kolareita.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös