Fisichella Ferrarille

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1087
Itse veikkaan Kimiltä jälleen vahvaa kisaa, mutta tilastollinen tekninen keskeytys/lähtökolari alkaa olemaan jo aika lähellä. Maaliin ajaessaa top5, podium ois jo melkeimpä voitto.


Fisico ei tule pääsemään lähellekään Kimin vauhtia vaan ajelee maaliin sijoilla 10-15. Onnittelen jos selviytyy Q1 jatkoon.
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Mun mielestä on hienoa ettei Fisicolta odoteta ekassa kisassa juuri mitään niin kaveri saa alottaa paineettomasti "Ferrari-uransa", tadaa.
 

Ironsteele

Well-known member
Liittynyt
11.7.2009
Viestit
259
Kyllä luulisin että Fisi tulee pärjäämään Ferrarilla hyvin. :thumbup:

Ehkä ihan Kimin vauhtiin ei ole asiaa, mutta ei ole ainakaan sitä pelkoa, että Q1:seen jäätäisiin. :D

Odotan mielenkiinnolla Fisin otteita Ferrarin ratissa :thumbup:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mun mielestä on hienoa ettei Fisicolta odoteta ekassa kisassa juuri mitään niin kaveri saa alottaa paineettomasti "Ferrari-uransa", tadaa.
Voi taivas noita italialaisia. :D Veikkaan, että Fisi tulee yllättymään kuinka hankalaa Ferrarilla onkaan ajaa nopeasti. Ja näillä nykyeroilla.. Ei kovin hyvältä näytä.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Ei voi sanoa, että pelkästään italialaiset on typeriä, vaan kyllä on suomalaisetkin.:jaska:

Kolmasosa italialaisista veikkaa Fisichellaa palkinnoille, ja suomalaisistakin neljäsosa.
 

Total Bummer

Well-known member
Liittynyt
14.3.2008
Viestit
698
Kimi ja massa ovat ilmeisesti aika uskomattoman aliarvostettuja Italialaisten silmissä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kimi ja massa ovat ilmeisesti aika uskomattoman aliarvostettuja Italialaisten silmissä.
Ferrari voittaa, ei kuljettajat.

Ja mitä tuohon makaroonien polliin tulee, niin samansuuntainenhan on vetämässä maikkarilla ja siihen vaikuttaa sinivalkolasit ja usko Kimin paremmuuteen. Erot pollien tuloksissa ovat tästä huolimatta kuitenkin vain pieniä, joten turha on italialaisia pelkästään mollata.

Ja jokainenhan saa olla sitä mieltä, mitä haluaa. Jos tuntuu että Fisico voisi voittaa niin sitten tuntuu. :D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ite jos olisin Fisin asemassa niin panostaisin ekan kisan treeneissä ehkä ennen kaikkea aika-ajovauhdin löytymiseen Ferrarilla, kisavauhtia voi sitten viilata myöhemmin. Pääasia on että pääsee top kymppiin lähtöruudukossa. Se kisavauhti ei tosiaan paljon lämmitä jos starttaat hänniltä, vaikka kuinka hyvää ois.

Pistän pääni pölkylle ja veikkaan Kimille aika-ajosta sijaa 5., Fisi 10. Kimi poodiumille, Fisi pisteillä. 2 pojoa ois jo aika kova.
Q3:een pääseminen olisi kyllä ehdottomasti ylisuoritus ja yllätys. Ero Kimiin ei saisi olla paria kymmenystä enempää. En usko Fisicon heti ensimmäisessä kisassa noin lähelle yltävän. (Olettaen tietenkin, ettei uskota vähemmänkin riittävän ja jäädä Q2:n yhdeksänneksi, kuten Spassa, jolloin ajat eivät ole vertailukelpoisia)
Mites muuten jos Fisi paljastaa Ferrarin pojille sen salaisuuden millä konsteilla Force India saatiin kulkemaan niin kovaa Spassa? Kerkeiskö valmistaa tuleviin kisoihin vähän uutta palaa vielä??? :doubtful: :D
Se mikä toimii FI:n autossa ei todennäköisesti toimi Ferrarissa.
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Itse veikkaan Kimiltä jälleen vahvaa kisaa, mutta tilastollinen tekninen keskeytys/lähtökolari alkaa olemaan jo aika lähellä. Maaliin ajaessaa top5, podium ois jo melkeimpä voitto.


Fisico ei tule pääsemään lähellekään Kimin vauhtia vaan ajelee maaliin sijoilla 10-15. Onnittelen jos selviytyy Q1 jatkoon.
Allekirjoitan täysin molempien kuskien osalta. Ferrarin ja Kimin podiumit on entistä suuremman työn, onnistumisen ja onnen takana. Kimi on ottanut lähdöt suurella riskillä ja aggressiivisuudella niin kuin on pakkokin ja pitääkin. Erittäin onnistuneita ovat olleetkin, mutta kumma jos ei rytise jossain kisassa, vähintään niin että joku muu kolauttaa konttiin. Niin kovalla riskillä on pakko vetää.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Erinomainen valinta Ferrarilta :ahem:

Fisichella tulee menemään lujaa, mutta Kimin vauhtiin en sentään miestä veikkaisi (ainakaan aluksi). Lähelle tulee kuitenkin pääsemään varmasti.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kimi muutaman sanan sanonut Fisin tuilosta Ferrarille
Uusi Suomi sanoi:
Kimi arvioi uutta tallitoveriaan
Kimi arvioi uutta tallitoveriaan

Ferrarin Giancarlo Fisichella on kaikkien silmätikku formula ykkösten Italian gp:ssä Monzassa viikonvaihteessa. Italialainen korvaa tallissa Luca Badoerin, joka puolestaan tuurasi Felipe Massaa vaisulla menestyksellä.

–Se oli Ferrarilta viisas päätös, Kimi Räikkönen arvioi uutta tallitoveriaan.

–Vaikka Fisichella ei ole ajanut aikaisemmin juuri tätä Ferraria, hän on ajanut tämän kauden F1-autoa, ja pystynee siten siihen mihin tuolla autolla on mahdollistaa ajaa.

Monzan radalla ajettava Italian gp on F1-sarjan nopein kilpailu. Jopa 250 kilometrin keskituntinopeus ja rajut huippunopeudet koettelevat renkaita ja jarruja. Autoista on aerodynamiikalla tehtyä pitoa eli downforcea erittäin vähän, joten ne vikuroivat jarrutuksissa ja kiihdytyksissä.

–Kun tällä radalla ei ole voinut testata, perjantain harjoitukset menevät oikeiden säätöjen hakemiseen. Siksi nyt on vielä vaikea sanoa missä mennään muihin nähden, Räikkönen sanoo.

Vaikka Räikkönen saa tuekseen reilusti yli 200 gp-kisaa urallaan ajaneen Fisichellan, hän ei usko, että siitä on hänelle juuri apua viikonvaihteen aikana.

–Fisichella tekee työtä oman insinööriryhmänsä kanssa ja minä omani. Sen verran varmaan tehdään yhteistyötä, että vertaillaan tietoja, kun ajetaan kahdella erilaisella renkaalla harjoituksissa, mutta siihen se yhteistyö jää, Räikkönen sanoo.
 

hara-kimi

Well-known member
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
152
Luulen että nimenomaan Monzasta tulee Fisicolle loppukauden paras sijoitus. Radassa ei kovinkaan montaa mutkaa ole ja nekin suht helppoja kaikki.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Tallinvaihto juuri Monzan alla on harmi Fisichellan kannalta, hän olisi aikas varmalla todenäköisyydellä voittanut Monzan kilpailun ajaessaan Force Indialla...
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Luulen että nimenomaan Monzasta tulee Fisicolle loppukauden paras sijoitus. Radassa ei kovinkaan montaa mutkaa ole ja nekin suht helppoja kaikki.
Taas näitä harhakäsityksiä Monzan radasta. Noilla siipimäärillä, millä Monzassa ajetaan, jarrutukset ja kiihdytykset ovat paljon normaalia vaikeampia. Samoin mutkat yleensäkin paljon vaikeampia ajaa. Olisihan Monza todella helppo rata isolla siipimäärällä. Pienen siipimäärän vaikutus on nähtävissä lukuisissa ykkösmutkan pitkäksi ajoissa sekä mm. Fisin ja Nakajiman ulkoiluissa Parabolicassa. Isolla siivellä Parabolica olisi aika helppo, mutta nyt näkee monesti miten monella lähtee vielä osuudella apeksin jälkeen perä vispaamaan.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Taas näitä harhakäsityksiä Monzan radasta. Noilla siipimäärillä, millä Monzassa ajetaan, jarrutukset ja kiihdytykset ovat paljon normaalia vaikeampia. Samoin mutkat yleensäkin paljon vaikeampia ajaa. Olisihan Monza todella helppo rata isolla siipimäärällä. Pienen siipimäärän vaikutus on nähtävissä lukuisissa ykkösmutkan pitkäksi ajoissa sekä mm. Fisin ja Nakajiman ulkoiluissa Parabolicassa. Isolla siivellä Parabolica olisi aika helppo, mutta nyt näkee monesti miten monella lähtee vielä osuudella apeksin jälkeen perä vispaamaan.
Oli ne siivet mitä tahansa, niin Monza on silti lähinnä vaan shikaaneja ja suoraa tietä. Vai mikä kalenterin rata on Monzaa helpompi?
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Jatkan vielä lyhyesti tota eilen käytä ratojen helppous keskustelua. Pelailin tänään paria simua ja pakko kyllä myöntää, että vaikka Monzan profiili on yksinkertainen ja mutkat sinänsä helppo oppia ne ovat vaikeita ajaa pienillä siipimäärillä. Juuri noissa jarrutuksissa ja kiihdyksissä lähtee helposti auto karkaamaan ja pitää olla tarkkana. Vaikka radassa on vähän mutkia ja ne ovat kaikista helpoin muistaa ulkoa koko formula1 kalenterista niin ei se kyllä helppo rata ole.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Taas näitä harhakäsityksiä Monzan radasta. Noilla siipimäärillä, millä Monzassa ajetaan, jarrutukset ja kiihdytykset ovat paljon normaalia vaikeampia. Samoin mutkat yleensäkin paljon vaikeampia ajaa.
Olen eri mieltä. Oli siipi millainen tahansa, hitaaseen mutkaan - saati shikaaniin - jarruttaminen on helpompaa kuin puolinopeaan, koska vauhdin määrittely on paljon helpompaa. Käytännössä vedetään liinat kiinni oikeassa jarrutuspaikassa. Nopeampiin mutkiin ei tehdä samanlaista täysjarrutusta, vaan vauhtia vähennetään vain osittain, perstuntumalla kuinka nopeasti uskotaan selvidyttävän mutkasta. Juuri siksi Badoer oli paljon huonompi Spassa kuin Valenciassa, vaikka kokemusta autosta oli enemmän.
Olisihan Monza todella helppo rata isolla siipimäärällä. Pienen siipimäärän vaikutus on nähtävissä lukuisissa ykkösmutkan pitkäksi ajoissa sekä mm. Fisin ja Nakajiman ulkoiluissa Parabolicassa. Isolla siivellä Parabolica olisi aika helppo, mutta nyt näkee monesti miten monella lähtee vielä osuudella apeksin jälkeen perä vispaamaan.
Niin, onhan Monzassa Lesmot ja Parabolica, jotka eivät ole shikaaneja. Isompi siipi ei Parabolicaa olennaisesti helpottaisi, koska jarrutuspaikkaa vain vietäisiin pidemmälle, ja ongelma on ihan sama.

En ole kehittyneempiä F1-simulaattoripelejä pelannut, mutta en silti usko, että kokisin jonkin muun F1-sirkuksen radan Monzaa helpommaksi. Limiitin löytäminen on vaikeaa, mutta sitä se on kaikilla radoilla. Monzassa sitä ei tarvitse etsiä kovin monessa paikassa, koska mutkia on niin vähän.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Juuri siksi Badoer oli paljon huonompi Spassa kuin Valenciassa, vaikka kokemusta autosta oli enemmän.
Hyvä pointti. Uskon silti että on vähän kuskikohtaistakin millaiselle radalle sopii. Monet sanovat Monacoa vaikeaksi (liekö sitten syynä pelkästään seinät), ja ainakin muistaakseni Kimi, että se on helppo koska mutkat ovat niin hitaita.

Uskon silti että esim. Parabolica olisi helpompi suuremmalla downforcella kun auto ei niin "irtonainen". Mutta vain mun mielipide.
 
Ylös