Minkä johdosta suomalaisten saama F1-sisältö tulevaisuudessa heikkenee ja/tai kallistuu. En näe siinä asiassa mitään hyvää.Niin onhan tässä se hyvä puoli että maikkari menettää luultavasti rahaa.
Minkä johdosta suomalaisten saama F1-sisältö tulevaisuudessa heikkenee ja/tai kallistuu. En näe siinä asiassa mitään hyvää.Niin onhan tässä se hyvä puoli että maikkari menettää luultavasti rahaa.
Aika harvoin siitä, että joku ei aja jossain aletaan mitään lehdistötiedotetta tekemään. En tässä tapauksessa lähtisi HK:n tietoja lainkaan kyseenalaistamaan.Onko tätä jo uutisoitu jossain muualla kuin TS:ssä? Tuntuu oudolta, että näin iso asia kerrotaan vain Heikki Kullalle ja hän kertoo eteenpäin...
Mikäli tuo Le Mans - kuvio toteutuu, niin luulisi Peugeot'n haluavan Kimin Sebringiin tai Spahan ajamaan yhden testikisan ennen varsinaista koitosta. Ainakin Spa olisi sikäli lunnollinen vaihtoehto, kun muistaa kyseessä olevan sentään Räikkösen lempirata.Red Bull -kuljettajana olisi vielä parempi, se kun ei varsinaisesti sitoisi mihinkään automerkkiin. Jos oikein haaveillaan, niin kalenteriin voitaisiin lisätä vielä vaikkapa Daytona 24 h ja Bathurst.
F1:n ja FOMin kannalta ei ehkä hyvä puoli, mutta moottoriurheilun - noin yleisesti - kannalta vähempi vouhkaaminen ykkösistä saattaisi olla ihan tervetullutkin asia...Se ei suinkaan olisi hyvä puoli. Se tarkoittaisi, että F1-tarjonta Suomessa heikkenisi.
Luuletko ihan tosissasi, että tässä on kyse mistään muusta kuin siitä, että Kimi ei saanut sellaista sopimusta kuin ITSE halusi? Kuvitteletko tosiaan, että Räikkönen olisi tässä managereidensa uhri, joka jäi ilman tallipaikkaa vaikka itse olisi suostunut ajamaan halvemalla?Uskomatonta, formuloiden valovoimaisin kuljettaja ilman tallipaikkaa. Ei ole managerien ahneudella rajaa.
:nope:
Mun mielestä Maikkarin rahastaminen ja sarjasta pitäminen on kuitenkin 2 ihan eri asiaa.Kaikki jotka ei osta plusTV korttia ensvuonna voivat sitten samantien lähetä foorumilta vittuun vitun pellet. Tosi F1-fanille sama ketä siellä ajaan.
Kuten jo todettua, Red Bullilla on tilaa 2011 Webberin sopimuksen loppuessa. Sikäli kun suorituskyky on samalla tasolla kuin viime vuonna, niin miksi ei? Paljon on RBR:nkin suhteen tosin epäselvää, tallin ensi vuoden moottoritilanne kun on edelleen hieman auki...Seuraava huolestuttava kysymys ainakin itselläni tuli heti mieleen että millä tavoin sopimustilanne olisi sen parempi kaudella 2011? Button tekee mitä luultavammin pidemmän sopimuksen kuin 1 kausi. Hamilton ei sieltä varmaan ole lähdössä mihinkään. Rosberg ajaa itsensä sisään mersulla ja vakiuttaa asemansa. Ferrarille ei olla menossa enää. Mersun kakkoskuski varmaan ainoa jonka paikalle olisi saumoja... mutta Kimin asenne jo nyt Mersun tallia kohtaan oli tyly EI. :nope:
Kyynel silmäkulmassa totean että adjö Räikkönen, tulen kaipaamaan sinua kovasti. :frown:
Tarkoitin vuotta, en vuoden aikaa.. Eli joskushan sen Kiminkin pitää lopettaa, mutta jo nyt...Kesken silly seasonin... Ei sen näin pitänyt mennä? :thumbfh:
Harmittaahan se, ettei Kimi saanut työpaikkaa ykkösistä, mutta turha managerista on lähteä syntipukkia tekemään, ellei sitten ole näyttöä, että sopimus jäi saamatta nimenomaan managerin vaatimuksien takia.Robertson osoittautui siis dollarinkuvat silmissään pelkäksi lapaseksi. Yritti vedättää Kimillä niin monta miljoonaa kuin irti lähti, mutta ei ottanut huomioon markkinatilannetta. Nyt oli tallien markkinat, ei kuljettajien.
No en sinänsä kyseenalaistanut, tuossa nyt kuitenkin on Robertsonin selkeät sitaatit joita ei hatusta rupea kukaan vetämään (no, ehkä Iltapaskojen toimittajat voisi).Aika harvoin siitä, että joku ei aja jossain aletaan mitään lehdistötiedotetta tekemään. En tässä tapauksessa lähtisi HK:n tietoja lainkaan kyseenalaistamaan.
Niin no itse ajaminen on kuitenkin aika pieni osa työtä. En minäkään esimerkiksi lottovoiton jälkeen suostuisi työskentelemään puoli ilmaiseksi jos 90% työstä olisi omasta mielestä persiistä.Harmittaahan se, ettei Kimi saanut työpaikkaa ykkösistä, mutta turha managerista on lähteä syntipukkia tekemään, ellei sitten ole näyttöä, että sopimus jäi saamatta nimenomaan managerin vaatimuksien takia.
Niin siis vähempi vouhkaaminen Suomessa? Itse en suomalaisista F1-medioista seuraa säännöllisesti kuin F1-Forumia , joten minulle tuo vouhkaaminen on yhdentekevää. FoorumiF1:n ja FOMin kannalta ei ehkä hyvä puoli, mutta moottoriurheilun - noin yleisesti - kannalta vähempi vouhkaaminen ykkösistä saattaisi olla ihan tervetullutkin asia...
Maikkarihan rahastaa FOMin toimeksiannosta, joka puolestaan ohjaa osan rahoista F1-talleille, jotka puolestaan maksavat osittain näistä rahoista F1-kuskien palkat. Jokkarikisoja voi maikkarikin näyttää ilmaiseksi.Mun mielestä Maikkarin rahastaminen ja sarjasta pitäminen on kuitenkin 2 ihan eri asiaa.
Ei ole kytköksiä, toisaalta Kimillä luulisi olevan sen verran mainetta, että jos tahtoa moisiin on, niin tapakin löytynee. Red Bull taas tuskin estää moista likikään niin hanakasti kuin jonkun automerkin kirjoilla oleminen (pikemminkin saattaa jopa kannustaa moiseen), mikä oli alkuperäinen pointtini.Mikäli tuo Le Mans - kuvio toteutuu, niin luulisi Peugeot'n haluavan Kimin Sebringiin tai Spahan ajamaan yhden testikisan ennen varsinaista koitosta. Ainakin Spa olisi sikäli lunnollinen vaihtoehto, kun muistaa kyseessä olevan sentään Räikkösen lempirata.
Daytonasta en niinkään perusta eikä Red Bullilla ole sinne kytköksiä, kuten ei liiemmin V8 Superautojenkaan puolelle. NASCAR-testi voisi olla mahdollinen, jos se vain kiinnostaa. Olisi kyllä hienoa nähdä Red Bullilta oma joukkue Le Mansiin Peugeot'lta, kuten viime talvena huhuiltiin.