Esittele oma unelmaratasi

Suggestiivi

Kusihousunörtti
Liittynyt
4.10.2009
Viestit
1050
Eli, kokoa oma unelmaratasi lempimutkistasi. Mutkien täytyy olla oikeasti olemassa, mutta voit lisätä rataasi 1-2 lisämutkaa, jotta kierroksesta tulee ehjä. Mallia voit ottaa esimerkiksi tästä tai tästä. Muista myös photoshopata ratakartta! Oma ratani tulee tässä:



Kierros lähtee liikkeelle Span pääsuoralta ja ensimmäisenä mutkana on tietenkin La Source. Sen jälkeen lyödään liinat kiinni alamäkeen ja kaasutellaan Eau Rougen läpi, jonka jälkeen ylämäki jatkuu vanhan Nürburgringin Aremberg-mutkaan. Mutkan jälkeen on luvassa mutkikas ja pomppuinen suora ja jarrutus Adenauer Forst -mutkaan. Seuraavaksi kiihdytetään Shanghain pääsuoran läpi kuuluisaan "spiraalimutkaan". Sitten mennäänkin jo ylämäkeä Interlagosin pitkään ja nopeaan Ferradura-mutkaan. Sen jälkeen kiihdytetään Nürburgringin pääsuoraa pitkin radan moderneihin ensimmäisiin mutkiin. Sen jälkeen tulee lyhyt suora ja Laguna Secan kuuluisa "korkkiruuvi", tiukka shikaani jyrkkään alamäkeen. Tämän jälkeen mennään Monacon tunneliin ja tullaan ulos tiukkaan jarrutukseen viimeiseen mutkaan. Sen jälkeen tulee lyhyt kiihdytys ja uusi kierros alkaa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Kierros lähtee liikkeelle Span pääsuoralta ja ensimmäisenä mutkana on tietenkin La Source. Sen jälkeen lyödään liinat kiinni alamäkeen ja kaasutellaan Eau Rougen läpi
Mitä tarkoittaa "lyödään liinat kiinni"?
Ja aiheeseen, itse en osaa suunnitella yhtä ja ainoaa unelmarataani, koska se olisi kuitenkin seuraavalla suunnittelukerralla taas erilainen. Ja niitähän on useita hyviä ratoja, omana suosikkinani oikeasti olemassaolevista Spa.
 

Murre

Well-known member
Liittynyt
28.3.2008
Viestit
880
Tekisi mieli huvin vuoksi tuollainen kasata, mutta ei ole kyllä mitään ohjelmaa millä sen tekisi, niin taitaapi tuohon kaatua.
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
Oon aina luullut että se tarkoittaa: "lyödä jarru pohjaan"
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Tämän voisi hyvin sisällyttää moottoriradat ja niidne suunnittelu -toikkiin
 

Teidu

Member
Liittynyt
24.3.2008
Viestit
6
Melko pitkiä tulee näistä unelmaradoista, mikäli ne on aidossa mittakaavassa. Ei sillä että olisi jotain merkitystä.. Huomasin vain jo JJ:n ja Keken radoista sen.
 

Zire

`.´
Liittynyt
5.2.2009
Viestit
536
Sijainti
Lahti
Tässäpä olis oma "unelmaratani":



Ensimmäinen mutka lähtöviivan jälkeen on, yllätys yllätys, La Source, josta siirrytään kohti haastavaa Eau Rougea. Tämän jälkeen avautuu pitkä suora, jonka jälkeen ajetaan Prima Varianteen. Monzasta tutusta shikaanista selvittyä ajetaan kohti nürren Dunlop-mutkaa, josta taas ajetaan Monacon Casino-mutkaan. Casinosta kiihdytetään kohti Suzukan kuuluisaa 130R-mutkaa jonka ajettua eteen avautuu Interlagosista tuttu Pinheirinho-mutkayhdistelmä. Interlagosista hypätään taas suoraan Monzaan, Curva Parabolicaan, josta taas kiihdytetään Suzukan tuttuun S-mutkayhdistelmään. Radanloppuosassa odottaa neulansilmä Adelaide, josta siirrytään kohti viimeistä, Monacosta tuttua tunnelin jälkeistä shikaania kohti.

Jätin mutkiin alkuperäiset numerot, jotta se helpottaisi mutkien tunnistamista. Niinku tuossa joku jo sanokin, että suosikkiratoja voi olla monenlaisia ja että joka kerralla tulee erilainen. Tämän asian suhteen oon ihan samaa mieltä, mutta nyt tuli kuitenkin tämmönen versio. :)
 

Suggestiivi

Kusihousunörtti
Liittynyt
4.10.2009
Viestit
1050
Hieno ratahan tuo on, hieman omaa rataani turvallisempi ja hitaampi. Ei kyllä tuostakaan "huonoja" mutkia löydy.
 

Ratman

Turha kommentoija
Liittynyt
14.8.2007
Viestit
704
Sijainti
Hole in the sky
Mun lempirata on ovaalirata joka ei liene esittelyjä kaipaa :thumbup:

Tai tietysti sellainen puhtaasti kasimuotoinen rata olisi makee.Samanlainen kuin vanhanajan leikkiradat joilla leikittiin pienenä.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9346


Vähän haalealla tulee osa kohdista kun yhdistelin eri ratoja. Mustat viivat radan välillä erottavat eri radoista leikattuja kohtia.

Lähtösuora tapahtuu Nürburgringin vaikeaan ykkösmutkaan. Tuo huomattava korkeusero tekee siitä mielenkiintoisemman kuin esimerkiksi Span neulansilmän. Sen jälkeen tullaankin Spahan, josta ajetaan La Sourcea seuraava alamäki, Eau Rouge ja vielä Les Combes. Seuraavaksi siirrytään pois F1-radoilta ja tullaan Elkhart Laken Carousel-mutkaan, erittäin pitkään oikeaan. Jotta auton säätäminen tulee haastavaksi, niin seuraavaksi mukaan tulee yksi maailman hitaimmista mutkista, eli Monacon "Loews", jota seuraa seuraava mutka Monacosta. Tämän jälkeen tulee kolme nopeaa vasuria, ensin Suzukan 130 R ja sitten kaksi-apexinen Blanchimont Spasta. Perään Silverstonen Bridge ja vanhan Nürburgringin Flugplatz, paikka jossa autot jopa hyppäsivät ilmaan. Tämä sektori on todella huippunopea. Vasemmalle kääntyvä vekki on ns. täydennysmutka. Ysikymppinen oikea löytyy Macausta, nimeltään R. Bend. Tämä kohta on mukana ympäristönsä takia. Toiselta puolelta löytyy valtameri ja toiselta puolelta täyttöallas. Tällainen ympäristö on siis tähänkin kohtaan tarpeen. Sen jälkeen Indianapolisin F1-radan ovaalikaarre, jota seuraa vielä kaksi ysikymppistä vasuria, eli Imolan Rivazza-mutkat.
 

Chip^

Well-known member
Liittynyt
21.10.2006
Viestit
657
Tulihan siitä aika erikoinen, mutta pastetaas nyt tännekkin:

 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Tässäpä HuntRing. Kunnon kilparata Eifel-vuoristossa. :thumbup:



Pääsuora alkaa Silverstonesta josta lähdetään nopean Copsen kautta kohti vuoristoa, Ouruusista Kemmelin suoralle, varma ohituspaikka. Suoraa seuraa erittäin haastava vasen oikea, Monzasta tuttu Variante Ascari. Tästä jatketaan Silverstonesta tuttuun Maggotsin yhdistelmään josta on viimeinen osa jätetty pois. Tästä lähtee radan nopein osuus, Spa:n Stavelotista kaasupohjassa legendaariseen Blanchimontiin, siitä Monzan nopeaan oikeaan josta jatketaan Flugplazin nyppylälle jossa rohkeimmat kaverit vievät autoa hetken ilmassa. Nyppylän jälkeen lasketellaan kumpuilevaa tietä Arembergin tiukkenevaan oikeaan. Tästä alkaa radan teknisin osuus. Ensin Suzukan Dunlop ja Degnerin yhdistelmä. Tästä haastavaan Spa:n Pouhoniin ja Monzan pitkään oikeaan. Sitten ollaankin jo radan ainoassa hitaassa paikassa, Hairpinin neulansilmästä josta lähdetään kiihdyttämään pääsuoralle, Fujin 200R, Suzukan 130R ja lopulta kaarretaan Woodcoten myötä uudelle kierrokselle. 90% kaasupohjassa.
 
Viimeksi muokattu:

ajuu

Member
Liittynyt
9.8.2001
Viestit
187
Mikä siinä La Sourcessa radan ekana mutkana kiehtoo? :confused:
Ainakin tarpeeksi kovassa jarrutuksessa on enempi ohituspaikkoja.
Lisäksi hitaassa neulansilmässä perässä tuleva voi ajaa ihan toisen lähellä -> pääsee hyvin imuun seuraavalle suoralle. Tuollaisessa neulansilmässä on useempia ajolinjoja millä voi hakea ohitusta.
 
Ylös