WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Yön tunteina on hauskaa kehitellä kaikenlaista:
TESTIKUSKEILLE TÖITÄ
Ehdotus, jolla saadaan testikuskeille/varakuskeille/kolmansille kuskeille töitä. Samalla he saavat kokemusta radoista ja viikonlopun erilaisista sessioista, mikä varsinkin nuorille tulokkaille on tärkeää.
1. Otetaan kolmas auto jälleen käyttöön. Normaalisti se on testikuskin käytössä, mutta voi hätätapauksessa myös toimia kisakuskien vara-autona. Pidetään kuitenkin moottorirajoitusten piirissä, jotta sillä ei voi taktikoida. Jos kisakuski ottaa vara-auton käyttöön, sen on tapahduttava ennen aika-ajoa ja moottori on vaihdettava kyseisen kuskin kisamoottoriin.
2. Molemmissa perjantain puolentoista tunnin harjoituksissa viimeinen puolituntinen pyhitetään testikuskeille. Kisakuskeille heiluu virtuaalinen ruutulippu samalla kun testikuskien valo muuttuu vihreäksi. Vaihto siis tehdään lennossa.
3. FP1 on testikuskeillekin vapaa harjoitus, mutta FP2:n ajat toimivat heille samalla aika-ajona. Tallit voivat panostaa testaamiseen kisakuskeja varten tai halutessaan pyrkiä mahdollisimman hyvään testikuskin suoritukseen.
4. Lauantain vapaa lyhenee kisakuskien osalta 45-minuuttiseksi. Vartin järjestelyajan jälkeen alkaa testikuskien kisa, joka kestää puoli tuntia. Lauantai-aamun F1-sessio siis pitenee yhteensä puolitoistatuntiseksi sekin.
5. Kisassa tankkaaminen ja renkaidenvaihto on kielletty. Kisa siis toimii samalla kisasimulaationa, koska vastaa n. yhtä stinttiä varsinaisessa kisassa.
6. Testikuskeja varten on käytössä kaksi rengassettiä kovempaa ja kaksi settiä pehmeämpää seosta. Niiden käyttöä eri sessioissa ei ole rajoitettu.
7. Koska ajomäärät ovat selvästi kisakuskeja vähäisemmät, moottorisännötkin ovat tiukemmat: Koko kausi on ajettava neljällä moottorilla. (Mikäli katsotaan tarpeelliseksi, voidaan koneiden kierroslukua alentaa, mutta se tappaisi viimeisenkin vertailun pääkuskeihin.)
8. Testikuskien kisa ei vaikuta MM-taisteluun, vaan toimii kuskeille ajomahdollisuutena, talleille kisasimulaationa ja katsojille viihteenä.
9. Kuskien valintaa ei ole muutoin rajoitettu, mutta heillä tulee olla superlisenssi. Talli voi siis halutessaan ajattaa joka kisassa eri kuskia.
---
Kisakuskeille varaisin puolen tunnin warm-upin sunnuntaiaamuun, koska testausaika aiempina päivinä vähenee nykyisestä.
Miltä kuulostaisi?
TESTIKUSKEILLE TÖITÄ
Ehdotus, jolla saadaan testikuskeille/varakuskeille/kolmansille kuskeille töitä. Samalla he saavat kokemusta radoista ja viikonlopun erilaisista sessioista, mikä varsinkin nuorille tulokkaille on tärkeää.
1. Otetaan kolmas auto jälleen käyttöön. Normaalisti se on testikuskin käytössä, mutta voi hätätapauksessa myös toimia kisakuskien vara-autona. Pidetään kuitenkin moottorirajoitusten piirissä, jotta sillä ei voi taktikoida. Jos kisakuski ottaa vara-auton käyttöön, sen on tapahduttava ennen aika-ajoa ja moottori on vaihdettava kyseisen kuskin kisamoottoriin.
2. Molemmissa perjantain puolentoista tunnin harjoituksissa viimeinen puolituntinen pyhitetään testikuskeille. Kisakuskeille heiluu virtuaalinen ruutulippu samalla kun testikuskien valo muuttuu vihreäksi. Vaihto siis tehdään lennossa.
3. FP1 on testikuskeillekin vapaa harjoitus, mutta FP2:n ajat toimivat heille samalla aika-ajona. Tallit voivat panostaa testaamiseen kisakuskeja varten tai halutessaan pyrkiä mahdollisimman hyvään testikuskin suoritukseen.
4. Lauantain vapaa lyhenee kisakuskien osalta 45-minuuttiseksi. Vartin järjestelyajan jälkeen alkaa testikuskien kisa, joka kestää puoli tuntia. Lauantai-aamun F1-sessio siis pitenee yhteensä puolitoistatuntiseksi sekin.
5. Kisassa tankkaaminen ja renkaidenvaihto on kielletty. Kisa siis toimii samalla kisasimulaationa, koska vastaa n. yhtä stinttiä varsinaisessa kisassa.
6. Testikuskeja varten on käytössä kaksi rengassettiä kovempaa ja kaksi settiä pehmeämpää seosta. Niiden käyttöä eri sessioissa ei ole rajoitettu.
7. Koska ajomäärät ovat selvästi kisakuskeja vähäisemmät, moottorisännötkin ovat tiukemmat: Koko kausi on ajettava neljällä moottorilla. (Mikäli katsotaan tarpeelliseksi, voidaan koneiden kierroslukua alentaa, mutta se tappaisi viimeisenkin vertailun pääkuskeihin.)
8. Testikuskien kisa ei vaikuta MM-taisteluun, vaan toimii kuskeille ajomahdollisuutena, talleille kisasimulaationa ja katsojille viihteenä.
9. Kuskien valintaa ei ole muutoin rajoitettu, mutta heillä tulee olla superlisenssi. Talli voi siis halutessaan ajattaa joka kisassa eri kuskia.
---
Kisakuskeille varaisin puolen tunnin warm-upin sunnuntaiaamuun, koska testausaika aiempina päivinä vähenee nykyisestä.
Miltä kuulostaisi?