Eihän ne niitä etusiipiä säädä. Jos kuljettajan käsi käy siellä ratin takana, ni jarrubalanssia ne sieltä vaihtaa.:ahem:
Kuten WebSlave mainitsi, Singaporessa näin Brawnin etusiiven vaihtavan kulmaa. Nyt (oliks ne nyt sit eka harkat vai tokat?) näkyi Rubensin autosta lähes kierroksen verran kuvaa eturenkaan kohdalta, jolloin etusiipi näkyi. Kuva kävi välillä jossain muualla ja palasi takaisin Rubensin "etusiipeen". Koko sen ajan seurasin (Singaporesta huomaamaani säätöä) milloin etusiipeä säädetään. Ja sillä kierroksella etusiipi laskeutui hetki ennen maalilinjaa ja heti sen jälkeen nousi takaisin entiseen asentoon. Siis se vaikutti siltä kuin olisi säätänyt ihan vain "pakolliset kaks säätöä / kierros" kiusalla.
Voikohan olla niin että kun siipeä säädetään ihan hitusen käy siipi silti ääreasennossa ja palaa sen jälkeen uuteen asentoon. No, ei kyllä Singaporessa tällaista ollut, yksi liike riitti siellä. Maikkarin katsomosta näkyi, eli normi lähetyksessä, ja mun ekan postauksen kellon ajasta näkee kyllä aika hyvin ajankohdankin (seurasin suoraa lähetystä).
Edit: Eli noin 20:44 (viesti 20:45) on tapahtunut tuo säätö, jos jollain on katsomon hinta maksettuna niin voi kattoo, toisen vaparit ja 44 minsaa ajoaikaa ajettu.
E2: Vielä tarkennus, 2 vapaat harjoitukset ajo aikaa jäljellä 45:46. Ja näyttäs kolmen sekunnin ajan pitävän siipeä ala-asennossa. (varikon sisääntulokohdasta maalilinjalle)
Vois kyllä luulla että siipi laitetaan ala-asentoon pian viimeisen mutkan ulostulossa.