Brasilian GP 2009 - Ennakko&Harjoitukset

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Interlagos on hieno, ajettava rata. Tämänkaltaista ratasuunnittelua toivoisi näkevän uusissakin radoissa. Ja ykkösmutka on varsin oivallinen ohituspaikka.

Suzuka ja Interlagos perä perää korvaavat hieman Tilkeringien yliannostusta tältä kaudelta.

Harkkojen perusteella ei ole suomalaisjuhlaa näköpiirissä, mutta todellisuus selviää vasta aika-ajoissa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eihän ne niitä etusiipiä säädä. Jos kuljettajan käsi käy siellä ratin takana, ni jarrubalanssia ne sieltä vaihtaa.:ahem:
Miksei säätäisi? Jokuhan tällä erityisesti näki juuri Brawneilla olevan tuo etusiiven säätö käytössä. Ihan kaikilla talleilla ei ole. En tosin tiedä mistä pätkästä on kyse, joten en tiedä mitä RB sääti.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Melko nihkeää Ferrarilta, odottelin sinne top-10 tuntumaan, mutta eipä tiedetä bensalastejakaan... ehkä näin suomalaisena taas odottaa kehittämättömältä autolta vähän liikoja. :eek:

Toivon kyllä sadekisaa, että muillakin kuin RBR, Brawnilla olisi asiaa tuonne kärkikahinoihin. Alonson veto taisi olla joku PR-kierros tai etuaikaiset hyvästit Rellulle, tosin ei se auto kovin huono voi tuolle radalle olla jos kärkeen vetää vaikka bensat olisikin vähäiset. :doubtful:

Toisaalta aikaerot oli tosi pienet :O
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Eihän ne niitä etusiipiä säädä. Jos kuljettajan käsi käy siellä ratin takana, ni jarrubalanssia ne sieltä vaihtaa.:ahem:
Kuten WebSlave mainitsi, Singaporessa näin Brawnin etusiiven vaihtavan kulmaa. Nyt (oliks ne nyt sit eka harkat vai tokat?) näkyi Rubensin autosta lähes kierroksen verran kuvaa eturenkaan kohdalta, jolloin etusiipi näkyi. Kuva kävi välillä jossain muualla ja palasi takaisin Rubensin "etusiipeen". Koko sen ajan seurasin (Singaporesta huomaamaani säätöä) milloin etusiipeä säädetään. Ja sillä kierroksella etusiipi laskeutui hetki ennen maalilinjaa ja heti sen jälkeen nousi takaisin entiseen asentoon. Siis se vaikutti siltä kuin olisi säätänyt ihan vain "pakolliset kaks säätöä / kierros" kiusalla.

Voikohan olla niin että kun siipeä säädetään ihan hitusen käy siipi silti ääreasennossa ja palaa sen jälkeen uuteen asentoon. No, ei kyllä Singaporessa tällaista ollut, yksi liike riitti siellä. Maikkarin katsomosta näkyi, eli normi lähetyksessä, ja mun ekan postauksen kellon ajasta näkee kyllä aika hyvin ajankohdankin (seurasin suoraa lähetystä).

Edit: Eli noin 20:44 (viesti 20:45) on tapahtunut tuo säätö, jos jollain on katsomon hinta maksettuna niin voi kattoo, toisen vaparit ja 44 minsaa ajoaikaa ajettu.

E2: Vielä tarkennus, 2 vapaat harjoitukset ajo aikaa jäljellä 45:46. Ja näyttäs kolmen sekunnin ajan pitävän siipeä ala-asennossa. (varikon sisääntulokohdasta maalilinjalle)

Vois kyllä luulla että siipi laitetaan ala-asentoon pian viimeisen mutkan ulostulossa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Jatkaen tähän etusiipikeskusteluun väitän huomanneeni ykkösharjoituksissa Brawnin etusiiven laskeutuvan heti viimeisen mutkan jälkeen ja nousevan taas jarrutuksessa. En kovin keskittynyt siihen niin tajusin vasta sen ensimmäisen mutkan jälkeen :p Sitten yritin loppuharkat kyttäillä samanlaista kuvaa mutta eivät näyttäneet.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Heikki veti 2. harkoissa vähän samaan tyyliin ja kumikin paloi. :cool:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jos tässä nyt tapahtuu niin, että FP3/Quali ajetaan tulvivalla radalla (niin kuin tällä hetkellä näyttää) JA huomenna kisassa ei sadakaan, on tilanne mielenkiintoinen... kaikilla sadekelin säädöt autoissa ja grid muutenkin sekaisin.

Jenson on sanonut kisasta toiseen että ottaa rennosti ja niin päin pois, mutta en usko että miehellä on enää varaa ottaa niitä midfieldin lähtöruutuja ja törmäillä jonkun Kovalaisen kanssa...
 

neos

Well-known member
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
262
Jos tässä nyt tapahtuu niin, että FP3/Quali ajetaan tulvivalla radalla (niin kuin tällä hetkellä näyttää) JA huomenna kisassa ei sadakaan, on tilanne mielenkiintoinen... kaikilla sadekelin säädöt autoissa ja grid muutenkin sekaisin.

Jenson on sanonut kisasta toiseen että ottaa rennosti ja niin päin pois, mutta en usko että miehellä on enää varaa ottaa niitä midfieldin lähtöruutuja ja törmäillä jonkun Kovalaisen kanssa...
Vaikken vastaakaan varsinaisesti viestiisi niin TS:n uutisen perusteella pakko sanoa että tapahtuisi todellakin oikeus jos rubens voittaisi huomenna ja JB jäisi taas sinne midfieldiin "taistelemaan täysillä kärkipaikoista".
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Oli muuten mukava nähdä miten paljon tuossa "Sutil" mutkassa porukka liukasteli. F1 pelien kokemusten perusteella ihmettelinkin että yllättävän vähän on nähty tuossa liukumisia kunnes nyt 09 alkoi vähän luisua, kuten mullakin. Älkääkä ottako kantaa miten aitoja tai epäaitoja pelit on.


Mun mielestä se Kimin 05 luisu ei kyllä ollut ihan Sutilin tasoa.

Saa nähdä vieläkö kisassakin nähdään lipeämisiä tuossa kohtaa, vai onko kaikki saanu pitoo sen verran ettei tartte "löysäillä".
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Rata kuulemma aivan litimärkä, joten FP3 lienee aikamoista häslinkiä kuin qualissakin voi olla samanlaiset olosuhteet.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1998
Siirretään kaikki huomiseksi niin saadaan todellinen super-sunnuntai :alppu:
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Enpä muista tällaista tulvaa nähneeni sitten Monzan 08 perjantain :eek!:
 
Ylös