Wales 2009

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Mahtavaa. Onnittelut Sebille. Paras mies voitti.

Muistan hyvin kuinka Hallin huollossa vuonna 2001 punaisen Citroen Saxon kuljettaja kiinnosti yllättävän monta suomalaistakin katsojaa ja nyt vuosikymmenen lopussa hän on ralliautoilun menestynein kuljettaja historiallisella kuudennellaan WRC-mestaruudellaan. Ja kartturi Danielille myös :thumbup::t, kun on "jaksanut" istua mestarikoneen vierellä näinkin kauan. :D

Ja onnittelut taas kerran MTV3:n cheerleading-toimittajille. Saitte tämänkin voitetun mestaruuden maistumaan entistä maukkaammalta. Vai olisi Hirvosen MM ollut upea taisteluvoitto ja suomalaisen sisun kilpailullinen ilmentymä, jos Loeb olisi viimeisellä erikoiskokeella keskeyttänyt? Ja nyt tietenkin tallimääräykset ja tulosten sumpliminen uudelleen kävisi heillekin, mutta Citroenin tehdessä niin, se on epäurheilija- ja raukkamaista...

Vaan ei mitään. Onnittelut myös Hirvoselle uransa parhaasta kaudesta. Paremmalle hävisit, ensi vuonna sitten uudestaan.
 

J.O

Well-known member
Liittynyt
22.10.2007
Viestit
141
Paremmalle hävisit, ensi vuonna sitten uudestaan.
Kauden paras kuljettaja oli kuitenkin Hirvonen. Tallipeli ja Fordin epäluotettavampi auto pelastivat mestaruuden Loebille, joka sortui liian moneen virheeseen. Tuon toteamiseen ei mitään sinivalkolaseja tarvita. Loeb oli nopeampi, mutta se ei yksistään riitä. Auto on pidettävä myös tiellä.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Kauden paras kuljettaja oli kuitenkin Hirvonen.
Loebillä seitsemän voittoa Hirvosen neljää vastaan ja yksi piste kauden lopussa enemmän. Hirvonen oli kauden tasaisin, muttei paras kuljettaja.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Kauden paras kuljettaja oli kuitenkin Hirvonen. Tallipeli ja Fordin epäluotettavampi auto pelastivat mestaruuden Loebille, joka sortui liian moneen virheeseen. Tuon toteamiseen ei mitään sinivalkolaseja tarvita. Loeb oli nopeampi, mutta se ei yksistään riitä. Auto on pidettävä myös tiellä.
Ei ole totta! Ei se voi ottaa noin koville. Kaikki oli Mikon omissa käsissä, mutta Mikko oli täysi lapanen Loebin rinnalla. Seb näytti, miten ajetaan kovaa kun pitää ajaa kovaa.
 

J.O

Well-known member
Liittynyt
22.10.2007
Viestit
141
Mistä optikkoliikkeestä saa ostettua noin voimakkaita sinivalkolinssejä? kyselen ihan vaan ennakkoon sitten joskus kun laseja tarvitsen.
Laske vaikka itse niin huomaat. Siksi tämä tulos harmittaa itseä monin verroin enemmän kuin esim. Grönholmin tappio pari vuotta sitten, joka kaatui loppumetreillä puhtaasti omiin virheisiin.

Ei ole totta! Ei se voi ottaa noin koville. Kaikki oli Mikon omissa käsissä, mutta Mikko oli täysi lapanen Loebin rinnalla. Seb näytti, miten ajetaan kovaa kun pitää ajaa kovaa.
Perustelin tämän jo edellisessä postissani. Pelkkä nopeus ei riitä, jos tekee selvästi enemmän virheitä kuin kilpakumppani.
 
Viimeksi muokattu:

Micqou

Well-known member
Liittynyt
14.9.2008
Viestit
299
Ei varmaan harmita Mikkoa yhtään että ei annettu tallimääräyksellä voittoa kun Jari-Matti voitti sen yhden rallin.. Näin se suomalaisilla tuntuu menevän, tuskinpa olisi esim. Schumacher - Barichello kaksikko tulllut vastaavassa tilanteessa ilman tallimääräystä maaliiviivan yli..
 

J.O

Well-known member
Liittynyt
22.10.2007
Viestit
141
No näyttihän se riittävän tälläkin kertaa...
Tallikaverereilta saadut pisteet ja Hirvosen yksi tekninen keskeytys johtivat siihen, että riitti juuri ja juuri.
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Kauden paras kuljettaja oli kuitenkin Hirvonen. Tallipeli ja Fordin epäluotettavampi auto pelastivat mestaruuden Loebille, joka sortui liian moneen virheeseen. Tuon toteamiseen ei mitään sinivalkolaseja tarvita. Loeb oli nopeampi, mutta se ei yksistään riitä. Auto on pidettävä myös tiellä.
Näköjään aina löytyy niitä huonoja häviäjiä. Niin kauan kun mestaruus ratkaistaan pisteillä niin se on paras jolla on kauden jälkeen eniten pisteitä, kaikki muu jossittelu on turhaa.

Perustelin tämän jo edellisessä postissani. Pelkkä nopeus ei riitä, jos tekee selvästi enemmän virheitä kuin kilpakumppani.
No riittihän se ainakin tällä kaudella. Täysin idioottimaista väittää vastaan.



Kyllä minuakin harmittaa se ettei Mikko voittanut mutta ei voi minkään, Loeb oli parempi. Ajattelin ettei tästä tarvitse edes keskustella mutta näköjään yliarvoin foorumilaisia.
 
Viimeksi muokattu:

Arppa

Well-known member
Liittynyt
26.11.2004
Viestit
175
Tallikaverereilta saadut pisteet ja Hirvosen yksi tekninen keskeytys johtivat siihen, että riitti juuri ja juuri.
Jos sitikka ei olisi möhlinyt niiden luokitusten kanssa, olisi Loebille riittänyt kakkostila.
Jos Hirvonen olisi ollut Sordoa nopeampi Espanjassa...
Jos sarjassa olisi ollut normaali määrä asfalttikisoja...
jne.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Loistavaa. En pidä Hirvosta minään joten hyvä että mestaruus meni Le Patronille.

Latvala vissiin tyrinyt taas. Ei näin.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Olipas nolo tuo Mäksin podium-lähetys. Yhdellä kameralla ja yhdellä mikillä koko komeus :eek:
 

J.O

Well-known member
Liittynyt
22.10.2007
Viestit
141
No riittihän se ainakin tällä kaudella. Täysin idioottimaista väittää vastaan.

Kyllä minuakin harmittaa se ettei Mikko voittanut mutta ei voi minkään, Loeb oli parempi. Ajattelin ettei tästä tarvitse edes keskustella mutta näköjään yliarvoin foorumilaisia.
Jos ette ymmärrä pointtejani, niin ei mahda mitään. Loeb-Citroen-yhdistelmä keräsi eniten pisteitä, en sitä yritäkään kiistää. Kuskien suorituksia arvioitaessa Hirvonen oli kuitenkin kokonaisuudessa parempi ja olisi ilman aiemmin mainitsemiani itsestä riippumattomia tasoituksia myös mestaruuden voittanut. Tämä on vain rehellinen mielipiteeni.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Voisi sanoa, että kausi oli melkoinen apaattisuuden huipentuma, mutta Loebin tekemät virheet oli twist, joka sai edes tittelikamppailun kautta mielenkiintoa itse sarjaan. Mielestäni silti kahden kuljettajan sarja ei ole mistään kotoisin. Ne muutamat taistelut mitä Mikon ja Sebin kesken käytiin olivat lyhyitä ja harvassa. Liian usein rallit muutuivat ajeluksi heti alkuun. JM ja Sordo olivat ne taaempana tulevat suorittajat, JM omilla kuvioillaan. Silti he + muut olivat pelkkiä statisteja. Sarja oli täysin kuollut. Nyky-muotoinen yhdenkuskin tallistrategia on melko syvältä. Melkosta valittamista :D Ei muuta kuin onnea Sebille! Toivotaan, että ensi vuonna on tasainen kärki, paljon tiimejä, kuskeja ja tiukkaa kisaa :D
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Jos ette ymmärrä pointtejani, niin ei mahda mitään. Loeb-Citroen-yhdistelmä keräsi eniten pisteitä, en sitä yritäkään kiistää. Kuskien suorituksia arvioitaessa Hirvonen oli kuitenkin kokonaisuudessa parempi ja olisi ilman aiemmin mainitsemiani itsestä riippumattomia tasoituksia myös mestaruuden voittanut. Tämä on vain rehellinen mielipiteeni.
No olisi sitten näyttänyt sen nopeutensa ja ajanut tässä rallissa ekana maaliin! Mutta kun ei riitä, Loebilla on varastossa semmonen määrä nopeutta mitä ei yleensä edes tarvitse käyttää. Sitten kun on pakko niin sitten kans mennään ja suomalaisilla menee sormi suuhun. Laitetaan sitten vielä auton piikkiin kun otetaan pätkällä 10sek turpaan Loebilta.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
Voisi sanoa, että kausi oli melkoinen apaattisuuden huipentuma, mutta Loebin tekemät virheet oli twist, joka sai edes tittelikamppailun kautta mielenkiintoa itse sarjaan. Mielestäni silti kahden kuljettajan sarja ei ole mistään kotoisin. Ne muutamat taistelut mitä Mikon ja Sebin kesken käytiin olivat lyhyitä ja harvassa. Liian usein rallit muutuivat ajeluksi heti alkuun. JM ja Sordo olivat ne taaempana tulevat suorittajat, JM omilla kuvioillaan. Silti he + muut olivat pelkkiä statisteja. Sarja oli täysin kuollut. Nyky-muotoinen yhdenkuskin tallistrategia on melko syvältä. Melkosta valittamista :D Ei muuta kuin onnea Sebille! Toivotaan, että ensi vuonna on tasainen kärki, paljon tiimejä, kuskeja ja tiukkaa kisaa :D
Kisojen pitäisi ehdottomasti olla pidempiä jotta se 30 sekunnin takaa-ajoasema ei olisi toivoton. Tällä hetkellä yleensä vain eka päivä koitetaan ajaa, sitten vaan pari päivää varmistellaan merkkipisteitä.

E: siispä onneksi pidemmät kisat ovat sallittuja taas ensi vuodesta alkaen. Kunpa vain Tarkiainen & co. tajuaisivat soveltaa vapauksia myös Tuhansien Kaljatelttojen Ralliin. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Rallimies

Well-known member
Liittynyt
3.1.2004
Viestit
253
Sijainti
Konnevesi.
Ei ole totta! Ei se voi ottaa noin koville. Kaikki oli Mikon omissa käsissä, mutta Mikko oli täysi lapanen Loebin rinnalla. Seb näytti, miten ajetaan kovaa kun pitää ajaa kovaa.

No Petterihän se vasta lapanen olikin. Hävis Sordollekkin (Sordoa yhtään väheksymättä). Taitaa olla menneen talven lumia valitettavasti. Olisin kyllä odottanut enemmän mutta ei vaan taida enää nopeus riittää.

Seb vei taas. Ei tätä voi käsittää. Mistähän Mikko löytäisi lisää vauhtia asvaltille niin ois ens kaudellakin jotain mahiksia?
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
No Petterihän se vasta lapanen olikin. Hävis Sordollekkin (Sordoa yhtään väheksymättä). Taitaa olla menneen talven lumia valitettavasti. Olisin kyllä odottanut enemmän mutta ei vaan taida enää nopeus riittää.

Seb vei taas. Ei tätä voi käsittää. Mistähän Mikko löytäisi lisää vauhtia asvaltille niin ois ens kaudellakin jotain mahiksia?
Aika heikkoo provoa yritit :p

No eipä sitä voi oikein löytää kun auton säädöistä(suomalaiset kun eivät asvaltilla ajamista hallihe), mutta ei se mitään auta kun tuo Sitikkakaksikko pyyhkii menemään omia menojaan siellä kuitenkin.
 
Ylös