Täällä keskusteltiin juuri Ouninpohjan eri versioista. Tässä yksi versio niinkin kaukaa kuin vuodelta 1979: EK43:n nimi oli hämäävästi Mutanen (31,4km), mutta kyseessä ei ollut tuo Päijänteen itäpuolen pätkä, vaan nimellä viitattiin Mutasen risteykseen Ouninpohjassa. EK:n ekat 10 kilometriä ajettiin ihan perinteistä Ounia, eli lähtö Kakaristosta, josta ajettiin Mutasen risteykseen asti. Sitten risteyksestä vasemmalle Juuvantielle, jota päästeltiin Hassin kylälle asti. Sieltä risteyksestä oikealle Puukkoistentielle, ja tätä ajettiin Haikupohjantien risteykseen asti. Lopuksi vielä Haikupohjantietä aivan 24-tien tuntumaan asti. (maali n.0,9km 24-tiestä). Pituutta tällä oli siis yht.31,4km. Pätkä ajettiin aikaisin sunnuntai-aamuna.
Vuodelta -87 yksi mielenkiintoinen poiminta: EK35 Savo ei ollut se perinteinen versio Savon pätkästä, vaan maaliin oli lisätty n.3km ekstraa. Savontien jälkeen käännyttiin isommalle Kangasala-Valkeakoski-tielle, ja ajettiin tätä vielä n. 3km kohti Kangasalaa. Nykyisin tie on kyllä asvaltoitu, mutta ilmeisesti tuolloin ei. Maalipäästä tuli myös Yleltä suora tv-lähetys.
Ja vielä yksi mielenkiintoinen pätkä vuodelta 88. Järjettömän nopea EK26 Ristijärvi (26,64km). Lähtö oli Orivesi-Mänttä-tien(58) varresta n.800m Sahrakoskentiellä. Tätä ajettiin 3,4km, kunnes käännyttiin vasemmalle Sahrajärventielle. 4,3km:ssä takaviistoristeys vasemmalle Hirvijärventielle. Tämä tie muuttuu jossakin kohtaa Ristijärventieksi. 21,5km käännyttiin vasemmalle pienemmälle Riukusalmentielle, jota ajettiin vielä n.5km maaliin.