Nico Hülkenberg

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Gotcha

Well-known member
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
146
Sijainti
Saksa
Harmittaa, että Williams on lipsunut todellisesta kärkitallista, johon huippukuskit haluavat, tällaiseksi keskikastin porukaksi, jonka on "pakko" ottaa nuori lupaus ja vanha kakkoskuski kun todelliset huiput eivät talliin halua :dunno:.
Mielestäni työtavoiltaan ja organisaatioltaan Williams on pitkälti sama kuin huippuvuosinakin 1990-luvulla ja 2000-luvun alkuvuosina. Kyse lienee enemmänkin siitä, että nyt merkittävä osa resursseista, jotka siis vaivalla hankittuja (yksityistalli kun on), menevät asiakasmoottoreiden ostamiseen. Siitä johtuen rahaa tippuu vähemmän kehitystyöhön ja kuljettajiin, joka tietysti on johtanut tähän tulostason pudotukseen. Nykyään vaan on se tyyli, että jos moottorinvalmistaja (käytännössä autonvalmistaja) haluaa moottorinsa ykkösiin, perustaa se ennemmin oman tallin kuin jakaa kunnian jonkin muun organisaation kanssa. Mikäli Williamsille tehdasdiili moottorinvalmistajan kanssa irtoaisi (siis diili tyyliin Renault, BMW, jossa Williamsin ei käsittääkseni tarvi moottoreistaan maksaa), niin tulee talli nousemaan kärkeen taas.

Toinen syy varmaan vaisuuteen on se, että alkaa perustajajäsenillä ikä jo painaa, vaikuttaako se sitten kuinka paljon asioihin, sitä en tiedä.

Kuitenkin, on Nico (siis Ruuspäri :)) Williamsilla väläytellyt viime vuosina vauhtia ja mielestäni hankkinut sinä aikana hyvän markkina-arvon itselleen. Varmasti jos Hülkenberg alkaa Rubinhon kanssa tasaisesti vääntämään - kuten siis uskon että alkaa - niin tulevaisuus näyttää valoisalta.
 

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Mielestäni työtavoiltaan ja organisaatioltaan Williams on pitkälti sama kuin huippuvuosinakin 1990-luvulla ja 2000-luvun alkuvuosina. Kyse lienee enemmänkin siitä, että nyt merkittävä osa resursseista, jotka siis vaivalla hankittuja (yksityistalli kun on), menevät asiakasmoottoreiden ostamiseen. Siitä johtuen rahaa tippuu vähemmän kehitystyöhön ja kuljettajiin, joka tietysti on johtanut tähän tulostason pudotukseen. Nykyään vaan on se tyyli, että jos moottorinvalmistaja (käytännössä autonvalmistaja) haluaa moottorinsa ykkösiin, perustaa se ennemmin oman tallin kuin jakaa kunnian jonkin muun organisaation kanssa. Mikäli Williamsille tehdasdiili moottorinvalmistajan kanssa irtoaisi (siis diili tyyliin Renault, BMW, jossa Williamsin ei käsittääkseni tarvi moottoreistaan maksaa), niin tulee talli nousemaan kärkeen taas.
Näinpä juuri. Sehän se eniten harmittaakin, että Williams on jäänyt vaille suurta kumppania sen jälkeen kun Bemarin kanssa meni sukset ristiin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Eka postaus tähän toikkiin lähes vuoteen :D

Onnittelut Nico nuoremmalle paalusta, se oli ansaittu tulos!
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Onnittelut täältäkin =) ! Nyt siitä kokeneesta tallikaveristakin oli suurta hyötyä että pelasi rengas + säätöruletin oikein , kun hulkki meinasi itse jatkaa välikelin kumeilla , mutta ruubenssi suositteli insseille kuivan kelin kumeja , mistä hulkki aluksi kieltäytyi , mutta hänen kisainssi sai sitten pään kääntymään.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Hieno suoritus Hulkilta. En kuitenkaan lähde vielä ylistämään kaveria, katotaan kisa ekaks.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Nicon kisainssi väittää, että oli täydellä kuivan kelin säädöillä.

andrewbensonf1
Nico Hulkenberg's race engineer says the German was on a fully dry set-up. "He gave us all a driving lesson there," said Webber
 

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
Nicon kisainssi väittää, että oli täydellä kuivan kelin säädöillä.

andrewbensonf1
Nico Hulkenberg's race engineer says the German was on a fully dry set-up. "He gave us all a driving lesson there," said Webber
Jotenkin näin siinä vain tais käydä kun ei edes märänkelinsäädötkään selitä murskaeroa muihin että mestaruudesta taistelevilla kuskeilla meni vaikeissa olosuhteissa pupu pöksyyn ettei vain mene seinään ja Nico tuli ja näytti miten homma hoidetaan!
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jotenkin näin siinä vain tais käydä kun ei edes märänkelinsäädötkään selitä murskaeroa muihin että mestaruudesta taistelevilla kuskeilla meni vaikeissa olosuhteissa pupu pöksyyn ettei vain mene seinään ja Nico tuli ja näytti miten homma hoidetaan!
Eli toisin sanoen Nico ajoi tallipaikastaan ja ei ollut kuin voitettavaa, MM-kärki varoi möhlimistä. Silti aikaero Vetteliin on aivan käsittämättömän suuri.
 

mauke

Well-known member
Liittynyt
15.7.2009
Viestit
371
Veikkaan, että kunnolla aggressiivisesti puristi kuivilla renkailla useamman kierroksen ja oli ainut kuka sai renkaat kunnolla lämpimäksi ja toimimaan millä selittyy suuri ero muihin. Ei ajanut myöskään harjoituksissa kovin montaa kierrosta, joten on löytynyt ilmeisesti hyvältä tuntuvat säädöt autoon kun tyytyväisenä vaan odotteli varikolla.
Mitenkään ajoa itsessään vähättelemättä. Kuitenkin, tässä on yksi syy miksi olen hiukan testikieltoa vastaan kun alkaa nämä lahjakkuudet näkyä vasta loppukaudesta. Harvassa on rookiet jotka testikiellon jälkeen ovat ennen puoltakautta näyttäneet mitään väläytyksiä.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kuitenkin, tässä on yksi syy miksi olen hiukan testikieltoa vastaan kun alkaa nämä lahjakkuudet näkyä vasta loppukaudesta. Harvassa on rookiet jotka testikiellon jälkeen ovat ennen puoltakautta näyttäneet mitään väläytyksiä.
Jaime Alguersuari toimii kanssa hyvänä esimerkkinä. Kun tuli viime kaudella mukaan Unkarissa, suoritustaso oli melko keskinkertainen kun samaan aikaan tallikaveri Buemi ajoi huippusuorituksia. Tämän kauden aikana osat ovat pikkuhiljaa vaihtuneet.

Toro Rosso ei vaan ole ihan yhtä hyvässä iskussa kuin viime kaudella, joten Jaime ei ole paljoa parrasvaloissa paistatellut.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Hülkü ajoi onnistuneet ykkös- ja kakkossektorit, mutta ei niin hyvää kolmossektoria. Kakkossektori on pisin ja myös mutkaisin, ja siellä hyvä downforce näkyy ajassa parhaiten. Nico Hülkenbergillä oli erityisen hyvä kakkossektorin aika.

http://www.formula1.com/results/season/2010/842/6812/best_sector_times.html

Hülkenbergin suoranopeus ei vastaa sijoitusta, nuori saksalainen on huippunopeuksien mittauksessa seitsemänneksi nopein.

http://www.formula1.com/results/season/2010/842/6812/speed_trap.html

Nämä tiedot vihjaavat Hulkin auton olevan sadekelin säädöissä. Sebastian Vettel puolestaan ei saanut kokoon ehjää kierrosta -- jos ynnätään parhaat sektoriajat, niin Hülkenberg olisi voittanut Vettelin 0,309 sekunnin marginaalilla. Sekin on jo tietysti paljon, lähes sensaatiomaista. Rubens Barrichellon kuudes lähtöruutu vahvistaa, että Williams on tänä viikonloppuna hyvässä iskussa.

Mielenkiintoista nähdä, millaiseen vauhtiin Nicon Williams yltää täydellä tankilla ja kuivalla radalla.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Upea suoritus aika-ajossa Hulkenbergiltä.

Nuorimmat paalumiehet:

Sebastian Vettel 21 v 72 p – Italia 2008

Fernando Alonso 21 v 237 p – Malesia 2003

Rubens Barrichello 22 v 97 p – Belgia 1994

Lewis Hamilton 22 v 154 p – Kanada 2007

Nico Hülkenberg 23 v 78 p – Brasilia 2010

Robert Kubica 23 v 121 p – Bahrain 2008

Jacky Ickx 23 v 216 p – Saksa 1968

Kimi Räikkönen 23 v 255 p – Nürburgring 2003
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Autosportin artikkelin mukaan Nico Hülkenbergin auto oli aika-ajoissa kuivan kelin säädöissä. Nicon vauhti selittyy onnistuneella renkaiden oikeaan lämpötilaan saamisella. Rubens Barrichello toteaa kuitenkin samassa artikkelissa, ettei Williams olisi päässyt nykyisiin lähtöruutuihin täysin kuivalla tai täysin märällä kelillä.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Ikä, rookie status ja talli huomioon ottaen todella kova suoritus ottaa paalupaikka. Toivottavasti Húlkenberg saa sopimuksen ensi kaudeksi, sillä potentiaali alkaa vasta nyt näkyä kunnolla.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Testikielto varmasti syynä miksi nämä lahjakkuudet ei pääse loistamaan kirkkaasti heti ensimmäisestä kisasta lähtien. On Hulkin meno kuitenkin ollut sen verran vakuuttavaa kaikissa pikkuluokissa tähän asti, että aikamoinen pettymyshän Nico aluks oli. Nyt kun tuntumaa on saanut, niin tuloksetkin on parantunut koko ajan. Paalu oli käsittämätön juttu, joten hattua täytyy kyllä nostaa.

Tulevaisuuden menestyjiä jos saa hyvän kaluston alleen. Ehkä mersulle sit Schumin tilalle?
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Jaime Alguersuari toimii kanssa hyvänä esimerkkinä. Kun tuli viime kaudella mukaan Unkarissa, suoritustaso oli melko keskinkertainen kun samaan aikaan tallikaveri Buemi ajoi huippusuorituksia. Tämän kauden aikana osat ovat pikkuhiljaa vaihtuneet.

Toro Rosso ei vaan ole ihan yhtä hyvässä iskussa kuin viime kaudella, joten Jaime ei ole paljoa parrasvaloissa paistatellut.
:p

Offtopicia, mutta pakko puuttua koska tämä seikka ärsyttää minua F1:ssä aika paljon ja särähti tuo "huippusuorituksia" niin pahasti. Sekä Buemi että Alkkis ovat ihan väärässä sarjassa, ei F1-tasoa lain. Heidän autollaan pitäisi pystyä paljon parempaan. Ovat sarjassa vain Red Bullin takia, kukaan muu ei heitä olisi sarjaan koskaan palkannut, eikä varmasti palkkaisi jatkossakaan ajotaitojen perusteella.

Onnittelut Nico H:lle paalusta toki, oli mahtava ylläri. Olisi kiva tietää totuus noista auton säädöistä ja mistä tämä paalu johtui. Ei se ainakaan siitä johdu että Nico olisi joku "sademies" ;) kun kerran on tällä kaudella jo nähty, ettei mies sateella sen kummemin loista. Nyt kuivuva rata ja sliksit sopivat kaverille/autolle kuin nenä päähän. Loistava veto joka tapauksessa.
 

Capello

Well-known member
Liittynyt
25.8.2010
Viestit
352
:p

Offtopicia, mutta pakko puuttua koska tämä seikka ärsyttää minua F1:ssä aika paljon ja särähti tuo "huippusuorituksia" niin pahasti. Sekä Buemi että Alkkis ovat ihan väärässä sarjassa, ei F1-tasoa lain. Heidän autollaan pitäisi pystyä paljon parempaan. Ovat sarjassa vain Red Bullin takia, kukaan muu ei heitä olisi sarjaan koskaan palkannut, eikä varmasti palkkaisi jatkossakaan ajotaitojen perusteella.

Onnittelut Nico H:lle paalusta toki, oli mahtava ylläri. Olisi kiva tietää totuus noista auton säädöistä ja mistä tämä paalu johtui. Ei se ainakaan siitä johdu että Nico olisi joku "sademies" ;) kun kerran on tällä kaudella jo nähty, ettei mies sateella sen kummemin loista. Nyt kuivuva rata ja sliksit sopivat kaverille/autolle kuin nenä päähän. Loistava veto joka tapauksessa.
Jep. Joku tuossa kuivuvassa säässä sopi autolle ja Nico hoiti homman kylmästi kotiin. En usko, että ihan nyt pelkästään ajoitaidoilla jätetään Sebit ynnä muut sekunnilla. Mutta en halua mitään ottaa pois Hulkin suorituksesta, mahtavaa. :thumbup:
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Jep. Joku tuossa kuivuvassa säässä sopi autolle ja Nico hoiti homman kylmästi kotiin. En usko, että ihan nyt pelkästään ajoitaidoilla jätetään Sebit ynnä muut sekunnilla. Mutta en halua mitään ottaa pois Hulkin suorituksesta, mahtavaa. :thumbup:
Jos katsoo sen viimeisen kierroksen incarista näkee, että aika kovalla riskillä veti koko kierroksen. MM-taistelijat ei ehkä tuollaisessa kelissä halunnut ottaa yhtä isoja riskejä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös