Mielestäni työtavoiltaan ja organisaatioltaan Williams on pitkälti sama kuin huippuvuosinakin 1990-luvulla ja 2000-luvun alkuvuosina. Kyse lienee enemmänkin siitä, että nyt merkittävä osa resursseista, jotka siis vaivalla hankittuja (yksityistalli kun on), menevät asiakasmoottoreiden ostamiseen. Siitä johtuen rahaa tippuu vähemmän kehitystyöhön ja kuljettajiin, joka tietysti on johtanut tähän tulostason pudotukseen. Nykyään vaan on se tyyli, että jos moottorinvalmistaja (käytännössä autonvalmistaja) haluaa moottorinsa ykkösiin, perustaa se ennemmin oman tallin kuin jakaa kunnian jonkin muun organisaation kanssa. Mikäli Williamsille tehdasdiili moottorinvalmistajan kanssa irtoaisi (siis diili tyyliin Renault, BMW, jossa Williamsin ei käsittääkseni tarvi moottoreistaan maksaa), niin tulee talli nousemaan kärkeen taas.Harmittaa, että Williams on lipsunut todellisesta kärkitallista, johon huippukuskit haluavat, tällaiseksi keskikastin porukaksi, jonka on "pakko" ottaa nuori lupaus ja vanha kakkoskuski kun todelliset huiput eivät talliin halua :dunno:.
Toinen syy varmaan vaisuuteen on se, että alkaa perustajajäsenillä ikä jo painaa, vaikuttaako se sitten kuinka paljon asioihin, sitä en tiedä.
Kuitenkin, on Nico (siis Ruuspäri ) Williamsilla väläytellyt viime vuosina vauhtia ja mielestäni hankkinut sinä aikana hyvän markkina-arvon itselleen. Varmasti jos Hülkenberg alkaa Rubinhon kanssa tasaisesti vääntämään - kuten siis uskon että alkaa - niin tulevaisuus näyttää valoisalta.