Turkoosi myös tekee paljon siinä kyljessä.Turkoosin pois ottamalla sais jo paljon aikaan!
Ei niitä nyt oikein voida poiskaan ottaa, koska Petronas on tallin pääsponsori. Paljon vähemmänhän tuota turkoosia Mercedesissä on kuin esim. takavuosien Sauberissa.Turkoosin pois ottamalla sais jo paljon aikaan!
Nyt kun on nähty Mersun diffun ja muutaman muun tallin diffun niin ymmärtää miksi Mersu ei tarvitse korkeaa keulaa. Sen verran "pieni" on mersun diffu, ilmaa riittää vaikka ois miten ankan nokka alhaalla.Vähän on ristiriitainen kokonaisuus tämä. Red Bullmaiset keulan kohotuksen jatkuvat voimakkaina aina kuljettajan interiöörille saakka. Haetaanko tällä virtauksia yläilmanottoaukolle ja takasiivelle? Vähän riskaabeli veto, mutta jotainhan on yritettävä. Suhteellisen matala keula. Ilmeisesti virtauksia diffulle silti riittää, kuten viime kaudellakin. Ehkäpä pieni lisä ei kuitenkaan olisi ollut pahitteeksi. Mersulla on siis hieman toisenlainen konsepti moneen muuhun verraten tässä mallissa.
Eli mikä oli loppupäätelmä?Nyt kun on nähty Mersun diffun ja muutaman muun tallin diffun niin ymmärtää miksi Mersu ei tarvitse korkeaa keulaa. Sen verran "pieni" on mersun diffu, ilmaa riittää vaikka ois miten ankan nokka alhaalla.
Niin siis loppupäätelmä on se, että (mikäli diffu ja nokka ei muutu) Mersu on hieman erilaisella filosofialla liikkeellä. Suht samallainen tuo on ku viimekaudellakin, kyllä. Eikä silloinkaan tarvinu korkeaa nokkaa, aivan. Mersu siis käyttää enemmän virtauksia ylä kuin alapuolella. Sitä on toistaiseksi hankala sanoa, että kumpi näistä on parempi, luultavasti se kumpi on toimivampi eiks vaan. Mutta sen pystyy jo melkein nyt sanomaan että pienidiffunen korkeanokkainen auto (en nyt muista oliks sellasta tai oliko TR sellainen) ei lienee ykköspyssy.Eli mikä oli loppupäätelmä?
Mutta eikös Brawnin diffu ollut viime vuonna niitä avarimpia? Silti nokka oli matala...
Ihan yks yhteen ajattelemalla korkea keula vie ilmaa taas auton päältä ja takasiiveltä, jos se kerta ohjaa sitä paremmin auton alle... Kaikki kun vaikuttaa kaikkeen...
Näin se kakkoskuskimenettely menee. Pikkuasioita, mutta näillä testimäärillä ei ole kauheasti varaa tällasiin.Atlakselta
Rosberg says that his seating position was much too low, he couldn't see the track.
:alppu:
No sen takia kait testataan myös, että auto sopii kuskille vai kuinka?Näin se kakkoskuskimenettely menee. Pikkuasioita, mutta näillä testimäärillä ei ole kauheasti varaa tällasiin.
Varmaan voikin. Ainakin jossain määrin tietenkin.Mutta kai nyt tommoset asiat olisi voinut hoitaa jo kuntoon ennen testejä :doubtful:
The underside of the nose is rounded off, also like the RB5, albeit that the lower front suspension mounts attach to the chassis with a small keel, making this car effectively a single keel, the first we see since 2008.
A little more to the back, there is a small opening on each side of the airbox, providing cooling air for some components that sit more rearward in the car. It is understood that Mercedes and several other teams have chosen to move some components to sit in the low rear to make place for the larger fuel tank.
Aluksi tuo kuulostaa hauskalta, mutta välttämättä kyseessä ei ole vain pikku juttu. Jo tuulitunneli kokeissa on tärkeä tietää mille korkeudelle kypärä asettuu. Schumacherilla oli koroke ilmeisesti tänään käytössä. Mielestäni kypärä oli nyt jo liian korkealla ja siten se saattoi häiritä moottorin ilman ottoa. Se voi vaikuttaa suoraan tehoihin, ja mersussa näyttäisi muutenkin ilman otto olevan tavallista alempana. Jokainen voi arvioida itse:Atlakselta
Rosberg says that his seating position was much too low, he couldn't see the track.
Tähän pari vertailukuvaa. Mersun ilmanotto näyttäis tosiaan olevan kyllä vähän alempana... Mutta onko se edes sallittua? Mersulla näyttäs olevan tollanen hainevä jo airboxin päällä heti, eli siten ovat lisänneet siihen korkeutta. Eli taitaa se olla matalampi muuten kyllä.mersussa näyttäisi muutenkin ilman otto olevan tavallista alempana. Jokainen voi arvioida itse