Mercedes Grand Prix

JamesHunt

Well-known member
Liittynyt
16.1.2010
Viestit
260
Kyl on kirkkaanpunainen tuo Kerppenin rehtorin kypärä.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Turkoosin pois ottamalla sais jo paljon aikaan!
Ei niitä nyt oikein voida poiskaan ottaa, koska Petronas on tallin pääsponsori. Paljon vähemmänhän tuota turkoosia Mercedesissä on kuin esim. takavuosien Sauberissa.
 

JamesHunt

Well-known member
Liittynyt
16.1.2010
Viestit
260
Kyllä vihreä väri vaan tänäpäivänä on pop, jokaisen tiedostamista syistä, siitä ei pääse mihinkään.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Vähän on ristiriitainen kokonaisuus tämä. Red Bullmaiset keulan kohotuksen jatkuvat voimakkaina aina kuljettajan interiöörille saakka. Haetaanko tällä virtauksia yläilmanottoaukolle ja takasiivelle? Vähän riskaabeli veto, mutta jotainhan on yritettävä. Suhteellisen matala keula. Ilmeisesti virtauksia diffulle silti riittää, kuten viime kaudellakin. Ehkäpä pieni lisä ei kuitenkaan olisi ollut pahitteeksi. Mersulla on siis hieman toisenlainen konsepti moneen muuhun verraten tässä mallissa.
Nyt kun on nähty Mersun diffun ja muutaman muun tallin diffun niin ymmärtää miksi Mersu ei tarvitse korkeaa keulaa. Sen verran "pieni" on mersun diffu, ilmaa riittää vaikka ois miten ankan nokka alhaalla.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Nyt kun on nähty Mersun diffun ja muutaman muun tallin diffun niin ymmärtää miksi Mersu ei tarvitse korkeaa keulaa. Sen verran "pieni" on mersun diffu, ilmaa riittää vaikka ois miten ankan nokka alhaalla.
Eli mikä oli loppupäätelmä?
Mutta eikös Brawnin diffu ollut viime vuonna niitä avarimpia? Silti nokka oli matala...

Ihan yks yhteen ajattelemalla korkea keula vie ilmaa taas auton päältä ja takasiiveltä, jos se kerta ohjaa sitä paremmin auton alle... Kaikki kun vaikuttaa kaikkeen...
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Eli mikä oli loppupäätelmä?
Mutta eikös Brawnin diffu ollut viime vuonna niitä avarimpia? Silti nokka oli matala...

Ihan yks yhteen ajattelemalla korkea keula vie ilmaa taas auton päältä ja takasiiveltä, jos se kerta ohjaa sitä paremmin auton alle... Kaikki kun vaikuttaa kaikkeen...
Niin siis loppupäätelmä on se, että (mikäli diffu ja nokka ei muutu) Mersu on hieman erilaisella filosofialla liikkeellä. Suht samallainen tuo on ku viimekaudellakin, kyllä. Eikä silloinkaan tarvinu korkeaa nokkaa, aivan. Mersu siis käyttää enemmän virtauksia ylä kuin alapuolella. Sitä on toistaiseksi hankala sanoa, että kumpi näistä on parempi, luultavasti se kumpi on toimivampi eiks vaan. Mutta sen pystyy jo melkein nyt sanomaan että pienidiffunen korkeanokkainen auto (en nyt muista oliks sellasta tai oliko TR sellainen) ei lienee ykköspyssy.

Mersun tapauksessa ihmetystä herättänee se, että onko heillä ollut täysin tiedossa kuin suuren diffusorin voi tehdä (kuten Ferrari ei ilmeisesti ajatellut diffun olevan niin suuri kuin Larenilla). Jos he ovat ynnäilleet nykyistä hieman suurempaa diffua + korkea nokka ja tämän hetkistä mallia niin voi nykyinen matala nokkanen olla parempi. Mutta ovatko he missään vaiheessa ynnäilleen korkeaa nokkaa ja valtaisaa diffua (McLaren)? Minä kun en tiiä niin kysymysmerkkejä on.

Mutta laittaisimpa roposeni Hamiltonin puolesta ennemmin kuin Michaelin tai Nicon.
 

Krikke

Yleinen höntsäilijä
Liittynyt
25.1.2006
Viestit
755
Sijainti
Selostuskopin katossa
Sais se Squmi tulla sieltä varikolta radalle, kuinkahan kauan N-TV:llä on jo suoraa lähetystä tullut (tietysti uutiset aina välissä) ?
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Atlakselta
Rosberg says that his seating position was much too low, he couldn't see the track.

:alppu:
 

Joda^

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
190
Mutta kai nyt tommoset asiat olisi voinut hoitaa jo kuntoon ennen testejä :doubtful:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mutta kai nyt tommoset asiat olisi voinut hoitaa jo kuntoon ennen testejä :doubtful:
Varmaan voikin. Ainakin jossain määrin tietenkin.
A) Pyrkimys on varmaan saada kuski niin alas kuin vain mahdollista (painopiste&aerot), joten ehkä penkki olikin säädetty vähän liian alas.
B) Radan korkeuserot ovat voineet olla liikaa penkin paikalle... Nicohan ei tainnut täsmentää sen enempää ongelmaansa.

No mutta, miten vaan niin en oikein usko, että peliä nyt ainakaan penkin korkeudella pelataan! :cool:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Analyysiä:
The underside of the nose is rounded off, also like the RB5, albeit that the lower front suspension mounts attach to the chassis with a small keel, making this car effectively a single keel, the first we see since 2008.


Komponentteja siirretty bensatankin tieltä:
A little more to the back, there is a small opening on each side of the airbox, providing cooling air for some components that sit more rearward in the car. It is understood that Mercedes and several other teams have chosen to move some components to sit in the low rear to make place for the larger fuel tank.
 
Viimeksi muokattu:

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Atlakselta
Rosberg says that his seating position was much too low, he couldn't see the track.
Aluksi tuo kuulostaa hauskalta, mutta välttämättä kyseessä ei ole vain pikku juttu. Jo tuulitunneli kokeissa on tärkeä tietää mille korkeudelle kypärä asettuu. Schumacherilla oli koroke ilmeisesti tänään käytössä. Mielestäni kypärä oli nyt jo liian korkealla ja siten se saattoi häiritä moottorin ilman ottoa. Se voi vaikuttaa suoraan tehoihin, ja mersussa näyttäisi muutenkin ilman otto olevan tavallista alempana. Jokainen voi arvioida itse:


 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Metka muuten, että tällaisen pillastuneen orin kuvan voi liittää Ferrarin lisäksi myös kenties tämän kauden pahimpaan kilpailijaansa:

Tuo kun on Mercedeksen kotikaupungin Stuttgartin vaakuna. Tässä syy miksi löytyy myös Porschen logon keskeltä. :cool:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
mersussa näyttäisi muutenkin ilman otto olevan tavallista alempana. Jokainen voi arvioida itse
Tähän pari vertailukuvaa. Mersun ilmanotto näyttäis tosiaan olevan kyllä vähän alempana... Mutta onko se edes sallittua? Mersulla näyttäs olevan tollanen hainevä jo airboxin päällä heti, eli siten ovat lisänneet siihen korkeutta. Eli taitaa se olla matalampi muuten kyllä.



Ja mitä tulee kuskien näkymiin, niin ei ne muillakaan kummosilta näytä. :)



Mäkillä ehkä parhaat näkymät näistä.
 
Ylös