Mercedes Grand Prix

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Ihan sama missä se virallisesti katkeaa, mutta ainoa oikea epäjatkuvuuskohtahan on Tyrrellin ja BAR:n välissä.
No BAR osti Tyrrellin toiminnot, ja ajoi vielä vuoden Tyrrellin nimellä ja Tyrellin piikkiin, vaikka virallisesti BAR:in laskuri lähti rullaamaan Australiasta 1999. Tämä nyt on kuitenkin niin tulkinnanvarainen taulukko, esim. Renault on jatkumoa Toleman/Benettonille, vaikka ne oli omana tallinkakin mukana Tolemanin aikaan...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mikäs epäjatkuvuuskohta siinä on, jos joku ostaa kokonaisen tallin toimintoineen ja sitten siirtää toiminnan uuteen paikkaan.
Tais olla Oton pointti että siinä kohtaa on isoin muutoskohta, Tyrreliltähän ei monikaan jamppa jatkanut enää BAR:n mukaan kuitenkaan.
Ja toimitilatkin uusiksi yms...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mikäs epäjatkuvuuskohta siinä on, jos joku ostaa kokonaisen tallin toimintoineen ja sitten siirtää toiminnan uuteen paikkaan.
Se, että toiminnot pistettiin täysin uusiksi ja työvoima pistettiin käytännössä kokonaisuudessaan kilometritehtaalle, josta Postlethwaite sitten pelasti varsin monta Hondan F1-projektiin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Se, että toiminnot pistettiin täysin uusiksi ja työvoima pistettiin käytännössä kokonaisuudessaan kilometritehtaalle, josta Postlethwaite sitten pelasti varsin monta Hondan F1-projektiin.
Juuri luin aamummalla jostain, että työntekijät olisivat itse kaikonneet muualle, mm. tuohon Honda projektiin, eikä BARin uudelle tehtaalle heitä jäänyt kuin kourallinen.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Daimlerin johtaja Dieter Zetschehän on asettanut Mercedes-GP:lle heti tavoitteeksi menestyä, jos tallin meinataan jatkavan.
Daimler-firmassa on ennenkin annettu melko kärkeviä lausuntoja.
Tässä engl.kielisestä wikipediasta poimittuja Mercedes-merkin keksijän Emil Jellinekin Daimlerin silloista johtoa kohtaan antamia moitteita:
Some of Jellinek's harangues to Daimler and Maybach

* "You are all donkeys"
* "Your manure wagon has just broken down on schedule"
* "Your engineers should be locked up in an insane asylum"
* "You are completely incompetent"
* "Your third-rate factory"
* "You make trash"
* "Is your head engineer obsolete?"
* "Your car is a cocoon and I want the butterfly"
http://en.wikipedia.org/wiki/Emil_Jellinek
Tällainen kielenkäyttö tuskin on vierasta tänäpäiväkään valmistajien pilttuissa. :p
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Daimlerin johtaja Dieter Zetschehän on asettanut Mercedes-GP:lle heti tavoitteeksi menestyä, jos tallin meinataan jatkavan.
Daimler-firmassa on ennenkin annettu melko kärkeviä lausuntoja.
Tässä engl.kielisestä wikipediasta poimittuja Mercedes-merkin keksijän Emil Jellinekin Daimlerin silloista johtoa kohtaan antamia moitteita:
Some of Jellinek's harangues to Daimler and Maybach

* "You are all donkeys"
* "Your manure wagon has just broken down on schedule"
* "Your engineers should be locked up in an insane asylum"
* "You are completely incompetent"
* "Your third-rate factory"
* "You make trash"
* "Is your head engineer obsolete?"
* "Your car is a cocoon and I want the butterfly"
http://en.wikipedia.org/wiki/Emil_Jellinek
Tällainen kielenkäyttö tuskin on vierasta tänäpäiväkään valmistajien pilttuissa. :p
Tämä Jellinek vaikuttaa vekkulilta kaverilta, sopisi hyvin F1-tallipäälliköksi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Aikamoinen puhisija tuntuu olevan... nytten vaikuttaa siltä, että tallipäälliköiden Äkäpussi Franz Tost on jo rauhoittunut joten tämmöstä uutta kuumaveristä tiimipäälikköä kaivattaisiin showta varten:D.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Mitä nyt ehti vaihtaa hiippakuntaa 32 vuotta ennen kuin ykkösten MM-sarja alkoi.
Niin, kyllä minä tämän ymmärsin/tiesin, tein vain luonnearvion. No, onhan meillä Bernie, ex-tallipomo, nyk. diktaattori.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niin, kyllä minä tämän ymmärsin/tiesin, tein vain luonnearvion. No, onhan meillä Bernie, ex-tallipomo, nyk. diktaattori.
Näin arvelinkin, mutta koska aikamuoto sekä sinulla että CCMK:lla oli preesens (ikään kuin kaveri olisi elossa), niin ajattelin täsmentää.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Jotain uutta luvassa huomenna?
@NobleF1: I understand Mercedes GP is to bring some aerodynamic updates to its car for the second day of the test - although unsure yet exactly what
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jotain uutta luvassa huomenna?
@NobleF1: I understand Mercedes GP is to bring some aerodynamic updates to its car for the second day of the test - although unsure yet exactly what
Yllättäen juuri toisena päivänä, ekana päivänä nimittäin testaa Rosberg, ja toisena... :jaska:
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Ajattelisi, että kaikki tallit ajavat ensimmäisenä päivänä vanhoilla osilla, jotta saadaan vertailudataa uusille osille.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Yllättäen juuri toisena päivänä, ekana päivänä nimittäin testaa Rosberg, ja toisena... :jaska:
Tein tässä aikani kuluksi tällaisen pikku kuvitteellisen tarinan, jossa kerrotaan Rosbergin statuksesta Mercedeksellä...




(Mercedeksen tallipilttuu ensimmäisten testien aikaan)

Rosberg: - So Ross, I had this talk with Barrichello... he fears I'm not gonna get equal driver status this year.
Brawn: - Mmh.
Rosberg: - He also said that...
Brawn: - Sure, sure.
Rosberg: - Are you even listening? Barrichello...
Brawn: - Barrichello? I don't know any Barrichello.
Rosberg: - Rubens Barrichello. He used to drive your cars, but that's not the point...
Brawn: - Oh, Rubens. I remember him... I guess. B-spec cars and shitty strategies, too bad it never worked out for him.
Rosberg: - ... which brings us to our main topic: Can I expect equal driver treatment from you? No number 2 status while Schumacher shines in glory?
Brawn: - Yeah sure, whatever.
Rosberg: - Honestly?
Brawn: - Certainly, obviously.
Rosberg: - Good to hear that... I'll check what Mr. Fry is doing back there.
Brawn: - Certainly, obviously.


(Rosberg tapaa Fryn)

Rosberg: - Good morning, Nick.
Fry: - Morning... Nico was it?
Rosberg: - Don't tell me you don't remember my name. We've met dozens of times before.
Fry: - Don't worry, sure I remember you. Ross told you're going to be our new Rubens this year. I can assure you that Mr. Schumacher is more than happy to have you as his wing-man. We've already produced our first B-spec car for you.
Rosberg: - What the hell are you talking about?
Fry: - Yes, I'm sure you'll be an excellent addition to Schumacher family. Welcome aboard, son.
Rosberg: - Wait! Are you suggesting that I'm just gonna be Schumacher's assistant?
Haug: - Well well Nico, didn't you know? IT'S IN THE CONTRACT
Fry: - Oh hi Norbert, good to see you again. Now excuse me, but I'm late for meeting. See ya folks later.
Rosberg: - Contract?
Haug: - Didn't you read it through?
Rosberg: - I did, and there was nothing about being number 2 driver.
Haug: - Oh, read between the lines, you spoiled little rat. Of course you'll be second to Schumi, everyone knows that. You do just what we want you to do, there's no escape anymore.
Rosberg: - Really? I... I can't believe this... all my hard work has lead into this...
Haug: - What hard work? Face it, you're here because of your name and PR-value. Just understand this, kid: We could have Nick Heidfeld on our second seat right now: German, no moaning, solid driving skills and small pay requests.
Rosberg: - How... how can you be so cruel? And why are you telling me all this??
Haug: - Because you need to stop pretending and start focusing on your job. Being number two driver doesn't mean it's the end of world, you can still pick up decent results and might even win someday. Just look how good Kovalainen is nowadays!
Rosberg: - ... he's not very good.
Haug: - Precisely, young Nico Rubens, precisely. We'll continue your motivation exercises later this afternoon. Now go and grab some breakfast. I heard they have excellent dounuts in the cafeteria.


(viikkoja myöhemmin, Bahrainin aika-ajojen jälkeen; Nico on sijoittunut yhden pykälän Schumia korkeammalle)


Schumacher: - Well, that went well!
Brawn: - Fantastic job, Michael! Bloody fantastic!
Schumacher: - Obviously there's always room for improvement, but I'd say winning the race is still quite realistic.
Brawn: - Without a doubt. There's nothing stopping you!
Rosberg: - Hey, what about me?
Brawn: - Who?
Schumacher: - Oh. He's my number two, Ross. Remember?
Brawn: - Oh yeah, Rubens. Right right. Nice driving and stuff.
Rosberg: - I'm Nico. So should we talk about my race strategy? I just go and find my engineer and...
Brawn: - That won't be necessary, Rubens. I'm afraid we might have to retire your car.
Rosberg: - What?? It's Saturday, and the car is in parc ferme. I've heard nothing about technical problems.
Brawn: - Doesn't matter. It's too risky to run it tomorrow, Rubens.
Rosberg: - WHY?
Brawn: - I don't know, some hydraulic pressure leaks or something. Remember, this way you can assist Michael to win... by improving his grid position.
Rosberg: - I can't believe this. I CAN'T BELIEVE THIS.
Schumacher: - It's in the contract, number two.
Brawn: - Just live with it, Rubens, and let Michael pass for the championship.
Schumacher: - Someone should probably notify the officials already...
 
Viimeksi muokattu:

Slimedge

Well-known member
Liittynyt
2.11.2006
Viestit
104
Sijainti
SuomiFinland
^^^^:thumbup:
näinhän se menee, parin kauden päässä alkaa nico itkemään julkisesti kakkoskuski asemastaan..
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Jotain uutta luvassa huomenna?
@NobleF1: I understand Mercedes GP is to bring some aerodynamic updates to its car for the second day of the test - although unsure yet exactly what
Ross ja Nico puhuu:
Mercedeksen uusi diffuusori avauskisaan
Mercedes ei tuonut uutta diffuusoripakettiaan torstaina alkaneeseen Barcelonan testisessioon. Päivitys otetaan käyttöön vasta kauden startissa Bahrainissa.

- Diffuusori asennetaan autoon ensimmäisessä osakilpailussa Bahrainissa, kertoi Brawn italialaiselle Gazzetta dello Sportille.

Brawn tunnustaa, että tallin valmistautuminen kauteen ei ole sujunut yhtä vaikuttavasti kuin vuosi sitten, jolloin Brawn GP osoitti ylivoimansa ensitestistään lähtien.

- Tiesimme sen, että viime vuoden suorituksia ei pystyttäisi toistamaan. Emme kykene vielä arvioimaan sitä, onko autosta voittajaksi. Tiedämme kuitenkin sen, että huono se ei ole, sanoi Brawn.
Rosberg odottaa Mersulta isoa harppausta
Rosberg kertoo autonsa muuttuvan kauden avauskisaan niin paljon, että tämä seikka on vaikuttanut merkittävästi myös tallin testityöhön.

- Säätöjen pienten yksityiskohtien kanssa ei oikeastaan voi tehdä töitä, koska auto kokee vielä paljon muutoksia. Suorituskyvyn viilaaminen pikkujuttujen avulla ei ole nyt järkevää, sanoi Rosberg.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Puhetta Mersun airboxista ja sen muodosta:
Mercedes MPG W01 - pyramid-shaped roll structure
A new solution on the Mercedes is this pyramid-shaped roll structure, which acts as an aero splitter within the airbox, separating and accelerating the incoming airflow. Usually the roll structure simply follows the shape of the airbox, but Mercedes' design means the shape of the airbox can be altered independantly, avoiding the need for a new crash test, should changes be deemed necessary over the course of the season. The single blue arrow indicates a second air duct, while the red arrow shows the mandatory hole that all cars must have in order to be able to crane them off the circuit in the event of an accident.

Multa oli jäänyt kokonaan huomaamatta nuo toiset ilmanottoaukot airboxin kyljissä.
Vaikka ne tässäkin näkyy selkeesti moottorin ilmanoton alla...
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Tuosta kuvasta myös näkee, että jotain on mennyt mönkään näiden "toisten reikien" kanssa. Kylkeen on liimattu jossain vaiheessa jatkopalat, jotka tuovat kyseiset ilmanotot huomattavasti edemmäs alkuperäiseltä paikaltaan mustan läikän tuntumasta.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Tuosta kuvasta myös näkee, että jotain on mennyt mönkään näiden "toisten reikien" kanssa. Kylkeen on liimattu jossain vaiheessa jatkopalat, jotka tuovat kyseiset ilmanotot huomattavasti edemmäs alkuperäiseltä paikaltaan mustan läikän tuntumasta.
Joo F1.comin piirustuksessa aukot on vielä taaempana.
Kuten tässäkin:
 
Ylös