Mercedes Grand Prix

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Voihan se olla, että ovat langan pään ehkä löytäneet mutta ei vauhtia kyllä vieläkään riittävästi ole. Nico on välillä on ajanut erinomaisesti ja maltillisesti, verrattuna Alonsoon, joka on ensimmäistä kisaa lukuunottamatta tupeltanut pitkin kautta.

Senhän nyt näkee sokeakin, ettei Mersu ole lähelläkään Ferrarin tasoa :rolleyes:
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Schumacherin sitaatteja tämän kauden Silberpfeilesta:

- Auto vain työnnettiin meidän käsiimme. Se on käytännöllisesti katsottuna jäänne viime kauden kehitystyöstä. Me kuljettajat joudumme nyt tulemaan toimeen monien kompromissien kanssa, kritisoi Schumacher Motorsport-total.comille.
- Renkaat ovat tietenkin iso ongelma, mutta auto ei ole ollenkaan tasapainossa - ei renkaiden tai edes kuljettajienkaan osalta. Meidän täytyy käyttää hyväksemme kaikki mahdollinen aika, jotta tämä ei enää ensi kaudella toistuisi, painotti Schumacher.
Lähde: MTV3.fi
______

Eihän tämä minään yllätyksenä asiantuntijapiireille tule. Se on todellakin Jenson Buttonin käsialaa, ja sääntöjen muututtua radikaalisti ei Ross Brawnkaan voi vain levätä laakereillaan ja olettaa, että jo viime loppukaudesta enää ehkä sarjan kolmanneksi nopein auto olisi voittovauhdissa 2010.

Jälkimmäisessä sitaatissa sitten tuodaan lopultakin esille se seikka, mitä olen MSC-toikeissa ympäri forumia huudellut: Schumi ei lopeta, vaan päinvastoin painaa vaikka koko talven testiä tehtaalla, radalla ja kotonaan kolmivuorotyönä. Hän haluaa menestyä, ja menestys Ross B:n kanssa on tullut aina kovan työn tuloksena. Hän ei halua jättää lajia taakseen surkeana narrina, jonka keskinkertainen Nico Rosberg päihitti. Ei. Vuosi 2011 on Schumin vuosi, ja aion tästä asiasta myös lyödä vetoa, koska aina yhtä asiantuntemattomat bookkerit antavat tämän kauden perusteella MGP-tallille ja Schumacherille tolkuttomia ylikertoimia. Tällä kaudella mm. Jenson Buttonilla ja Mark Webberillä oli miltei joka paikassa päälle 15-20 kertoimia.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4222
Ei taida testirajoitusten vuoksi olla mahdollista tuo?
Niin, voihan hän simulaattorilla ajat yöt läpeensä, ja vaikka kuntoillakkin, mutta itse autoa hän ei pääse testamaan sen enempää kuin tallitoverinsa, tai muutkaan kuskit. Ja ilman sitä oikeaa testausta voi se palautteen "antaminen" kohtuu vaikeata insinööreille olla.

Varmaa on se, että kauden 2011 Mersu Schumin hyppysiin sopii huomattavasti paremmin kuin tämänkautinen, mutta mihin sekään sitten riittää on eriasia. En jaksa enään mestaruuteen uskoa, korkeintaan osakilpailuvoittoihin (satunnaisiin). Tallikaverina kuitenkin jatkaa kuljettaja, joka saattaa hyvinkin olla tämän hetken suoritusvarmin kuljettaja.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Schumihan saattaa ajella jollain radalla testejä erivärinen kypärä päässään ja lisäksi autossa on hämäyksen vuoksi erilaisia raitoja sun muita teippauksia, jotta paparazzit eivät saa selville auton olevan uusi Mersun F1-tykki, jonka puikoissa on Shumin. :D
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Schumacherin sitaatteja tämän kauden Silberpfeilesta:





Lähde: MTV3.fi
______

Eihän tämä minään yllätyksenä asiantuntijapiireille tule. Se on todellakin Jenson Buttonin käsialaa, ja sääntöjen muututtua radikaalisti ei Ross Brawnkaan voi vain levätä laakereillaan ja olettaa, että jo viime loppukaudesta enää ehkä sarjan kolmanneksi nopein auto olisi voittovauhdissa 2010.

Jälkimmäisessä sitaatissa sitten tuodaan lopultakin esille se seikka, mitä olen MSC-toikeissa ympäri forumia huudellut: Schumi ei lopeta, vaan päinvastoin painaa vaikka koko talven testiä tehtaalla, radalla ja kotonaan kolmivuorotyönä. Hän haluaa menestyä, ja menestys Ross B:n kanssa on tullut aina kovan työn tuloksena. Hän ei halua jättää lajia taakseen surkeana narrina, jonka keskinkertainen Nico Rosberg päihitti. Ei. Vuosi 2011 on Schumin vuosi, ja aion tästä asiasta myös lyödä vetoa, koska aina yhtä asiantuntemattomat bookkerit antavat tämän kauden perusteella MGP-tallille ja Schumacherille tolkuttomia ylikertoimia. Tällä kaudella mm. Jenson Buttonilla ja Mark Webberillä oli miltei joka paikassa päälle 15-20 kertoimia.

-asiantuntijapiirit
-auto Buttonin käsialaa
-Sumi painaa testiä kolmivuorotyönä
-2011 Sumin vuosi

Ei paljon päätä palele. :D
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
2011 tuskin on vielä Schumin vuosi. Mutta jos ensi kauden auto osuu hyvin Schumin hanskaan ja kehitystyö tuottaa tulosta, niin Schumi ja Nico varmasti taistelevat kärjessä tasaisesti. Ja jätetään tästä ne aero-keskstelut pois, jookos kookos? :) 2012 on sitten aivan täysin auki, sinne asti ei voi kukaan ennustaa vielä oikein mitään. Mersu voi olla kärjessä tai ihan pohjalla, ken tietää.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Jotenkin on vahvat viimevuotisen Ferrarin touhut mielessä tältä kaudelta :D
En tiedä miksi, mutta mielestäni yhtäläisyyksiäkin on : auto toimii ok joskus, välillä on aivan pa''a, taktiikkavirheitä ja välillä hyviä kisoja ;)
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Harjaantunut silmä näkee heti noista virtauskuvioista ettei auto ole kovin nopea. ;)
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Mersulla ei totisesti ole tulossa helppo loppukausi. Ensi kausi voi kuitenkin avata taas menestyksen portit.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Harjaantunut silmä näkee heti noista virtauskuvioista ettei auto ole kovin nopea. ;)
No niin näkee, vaikkei grafiikka ole ihan parasta. Ensimmäisenä osuu silmään etusiiven päätylevyjen heikohko virtauspotentiaali, mitä tulee ilman ohjaukseen renkaiden alateitse. Mallia voisi ottaa tässäkin vaikka Renaultin kymmenen siipiprofiilin ja seitsemän päätylevyn projektista. Eikä tuo diiffuusorikaan suurempaa vaikutusta tee vaikka kyllähän siellä selvä virtaus on. Liian korkealle ohjattu vaan. Dragi kasvaa suotta ja kaikenlisäksi diffuusorin virtaus sakkaa. Se tietysti auttaa nopeilla radoilla, kuten Monzassa. Muualla ollaankin sitten hätää kärsimässä.
 
Ylös