Kimin autourheilu-uran jatko

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Tasan ei ole onnenlahjat jaettu, Speedman :nope:

Löytyyhän sinulta nyt kuitenkin vähän kärsivällisyyttä kun ei olla samasta ruudusta lähdetty matkaan?

:D
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1087
Sanotaanko että parempi fiilis on kuin eilessä aamuna. Odotellaan Mercedes grand prixin kuljettajavalintoja. Turhaan jokaista uutista plärää ennen kuin mitään virallista julkistetaan.
 

jade

Well-known member
Liittynyt
19.12.1999
Viestit
378
Sijainti
Helsinki Suomi
Kimin manageri sanoo, että sopimus ei ole rahasta kiinni, sillä Kimillä on tarpeeksi rahaa, mutta onko managerikaksikolla tarpeeksi rahaa ja onko sen riittävä tulo varmennettu ilman Kimin ajosopimusta F1:ssä?

En usko, että Kimiään heittää jo tienaamiaan rahoja vapaaehtoisesti menemään, joten Kimi ei "maksa" tallipaikasta.

Ferrarin/Santaderin maksama korvaus ensi vuodesta tulee varmaan useammassa eri erässä ja siinä on myös ehtoja, jotka on sidottu ajamiseen Formula ykkösissä. Rahalla halutaan pitää yksi kova kilpailija pois radalta.

Oma arvioni on se, että Kimin pitänee saada 10 miljoonaa päästäkseen managerisopimuksineen nolla-tilanteeseen rahallisesti. Jos huhut pitävät paikkansa, niin Nicon sopimus on juuri tuon hintainen ja siinä on ehto, että toiselle kuskille ei saa maksaa enemmän.

Itse epäilen hiukan Brawnin suhteellista kilpailukykyä ensi vuonna. Uskoisin, että Macci ja Ferrari ovat menneet talvitauolla ohi ja RedBull on samaa tasoa, joten kilpailu kärjessä on kovaa.

Jos Kimillä on jo sopimus vuoden 2011 osalta RedBullin kanssa ja RedBull maksaa Kimille ensi vuonna siitä, että hän on heille varattuna ja pois radalta. Sopimus viimeistellään ensi vuoden loppupuolella kun on nähty mihin RB pystyy. Ensi vuonna Kimi ajelee siis rallia.
 
Viimeksi muokattu:

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Mclarenin ratkaisua en kyllä täysin ymmärrä. Miksi halusivat Buttonin eivätkä Räikköstä. PAras selitys lienee: Ron Denis. Jos huhut hänen palaamisesta varikolle pitävät paikkansa, niin "rehti Ron" lienee ensi töikseen estänyt Räikkösen siirron Mclarenille.
Norbert Haug kertoi eilen Saksan televisiossa, että Monzan kisan jälkeen päätettiin, että Heikki saa mennä. Mersu yritti saada Rosbergia mäkille, mutta Ron ja Martin halusivat Kimin takaisin. Näiden puheiden mukaan siis Kimi on ollut se ykkösvaihtoehto myös Dennisille. Kun Kimin kanssa ei päästy yhteisymmärrykseen mäkki otti Buttonin, koska brittimestarilla on markkina-arvoa Englannissa. (Atlakselta)

Sama nimimerkki, joka kertoi tuosta Haugin tv-haastattelusta laittoi Amusista yllättävän äänestystuloksen. Olen kuullut ennenkin sanottavan, että Kimi on suosittu Saksassa ja suositumpi kuin esim. Nick. Siltä näyttää. äänestys on tältä päivältä.

Q: Which driver should fill the empty Mercedes seat?

Kimi Räikkönen ....71%
Nick Heidfeld .......23%
Robert Kubica .......6%
Heikki Kovalainen ..1%
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Olin niin vihainen Alonsolle ja Santanderille..
Huikeaa matskua!!! :thumbup: Nauroin vedet silmissä :D

P.S. Ettei kukaan ymmärrä väärin: tämä EI ole mitään piilovittuilua vaan kirjoitus oli oikeasti mielestäni hauska :)
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Nicon sopimus on juuri tuon hintainen ja siinä on ehto, että toiselle kuskille ei saa maksaa enemmän.
Kuulostaa mun korvaan aika absurdilta että jonkun kuljettajan sopimuksessa määriteltäisiin tallikaverin palkkahaarukoita.
 
Viimeksi muokattu:

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Pari kuukautta kuumeista odottelua, fiilisten vaihdellessa päivästä päivään. Jatkaa, ei jatka, McLarenille, Red Bullille, ei kun ralliin, ei vaan koti-isäksi. Tilanne alkoi jo todella tuskastuttamaan ja ratkaisua odotti erittäin kuumeisesti - kunhan asiat vain selviäisi. No sieltä se sitten illalla 17. marraskuuta tuli, pettymys valtasi mielen, jonkinlainen helpotuskin kun pahin pettymys oli ohi, asiat oli selvinneet vihdoin. Vitutusta ja harmitusta riitti kuitenkin. Sitten eilen illalla löytyi epätoivoisen oloinen oljenkorsi, hädin tuskin parin millin paksuinen. Tänään korsi on kuitenkin tuntunut muuttuvan aina vain paksummaksi, nyt se on jo senttejä läpimitaltaan. Miten tämä tarina jatkuu? Onhan tuo loistavan kuuloinen yhtälö Mercedes-Brawn-Räikkönen. Järki haraa vastaan minkä pystyy, älä vain usko tätä tai toivo liikoja. Mutta...

Aivan uskomatonta millainen ''peli'' on käynnissä näiden tallipaikkojen suhteen. Ja varsinkin Kimin osalta. Ei fani tällaista kestä, lopettakaa jo tämä tuska ja jatkuva vaihtelu epätoivon ja uuden toivon välillä. En jaksa enää.

mikaelilta huippukirjoitus, tulee tarpeeseen jokainen kevennys tässä hullunmyllyssä ja kuvasi varmasti erittäin hyvin monen fanin tuntemuksia. :thumbup:
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Kimi saa niin hyvät liksat, jos ei aja - ja sihen rallimiljoonat päälle, että varmaan houkuttaa kokeilla lajia, josta tykkää. Nyt rallia, jos koskaan.

Mutta, meistä olisi niin mukava nähdä Kimi F1:n (edes Mersun) ratissa, että jos se rahasta on kiinni, niin kuka järjestää keräyksen. Tarvis vain 100 000 lahjoittajaa, joista kukin antaisi 50e, niin saataisiin kasaan 5 miljoonaa. :tongue:
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Kimi saa niin hyvät liksat, jos ei aja - ja sihen rallimiljoonat päälle, että varmaan houkuttaa kokeilla lajia, josta tykkää. Nyt rallia, jos koskaan.

Mutta, meistä olisi niin mukava nähdä Kimi F1:n (edes Mersun) ratissa, että jos se rahasta on kiinni, niin kuka järjestää keräyksen. Tarvis vain 100 000 lahjoittajaa, joista kukin antaisi 50e, niin saataisiin kasaan 5 miljoonaa. :tongue:
Ei ole rahasta kiinni. Steve Robertson Mersun kanssa neuvotteluista: "Aina on olemassa mahdollisuus. Ei ole olemassa kovinkaan montaa tallia, jotka vetävät häntä puoleensa, koska hän haluaa voittaa. Häntä ei kiinnosta raha."

Eli, ei tehdäkään keräystä.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ei ole rahasta kiinni. Steve Robertson Mersun kanssa neuvotteluista: "Aina on olemassa mahdollisuus. Ei ole olemassa kovinkaan montaa tallia, jotka vetävät häntä puoleensa, koska hän haluaa voittaa. Häntä ei kiinnosta raha."

Eli, ei tehdäkään keräystä.
Minä jo ajattelinkin, että jos mun rahoilla meinaa ajaa niin toi velttoilu saa loppua.
 
Viimeksi muokattu:

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
toivo elää..

Ross Brawn ja Kimi Räikkönen ois sellanen yhdistelmä, että oksat pois. Toivo elää..
 

Micqou

Well-known member
Liittynyt
14.9.2008
Viestit
299
Ross Brawn ja Kimi Räikkönen ois sellanen yhdistelmä, että oksat pois. Toivo elää..
Tämä olisi kyllä niin älyttömän hienoa!

Mercedes - Ross Brawn - Kimi Räikkönen voisi vetää vertoja jopa oman aikani täysin ylivoimaiseen kolmikkoon Ferrari - Ross Brawn - Michael Schumacher

Toivotaan toivotaan
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Heikki Kulta käsittelee Mersun kuljettajatilannetta ja Buttonin lähdön aiheuttamaa järkytystä. Olennaisinta on kuitenkin uutisen Räikköstä koskeva kohta. Kulta ei usko Mersun pystyvän todistamaan tallin kilpailukykyä ja näin Räikkönen ei mersulle tule siirtymään.
http://www.ts.fi/f1/uutiset/89745.html

Mikään ei
muuttunut

Kun Kimi Räikkösen ja McLarenin sopimusneuvottelujen kariutuminen tuli julki Turun Sanomien uutisella, ei ole yllätys, että Brawnilta käännyttiin 30-vuotiaan suomalaiskuljettajan puoleen muutamia tunteja myöhemmin.
Manageri Steve Robertsonin mukaan mitään neuvotteluja ei kuitenkaan ole käynnissä. Tilanne on sama kuin tiistaina, jolloin Robertson kertoi Räikkösen pitävän ainakin yhden välivuoden F1-autoilusta.

Vain jos Mercedes pystyisi esittämään olevansa ensi vuonna yhtä kilpailukykyinen kuin menneen kauden alussa, täyttyisivät Räikkösen kriteerit päästä autoon, jolla taistellaan voitoista ja mestaruudesta. Tämä ei ole todennäköistä.

– Kimi pitää nyt lyhyen loman ja sen jälkeen istumme alas miettimään, mitä hän haluaa tehdä, Robertson selvitti.
 
Viimeksi muokattu:

Leizi1

New member
Liittynyt
19.11.2009
Viestit
2
Piti ihan vuosien seuraamisen jälkeen rekisteröityä forumeille, toivoen, että Kimille löytyy ajopaikka kunnon Mersulla Fykkösissä, olkoon se sitten maailmanmestaruus tai todistus ajokyvyistä. :alppu:

2009 näytti jo kuinka Kimi vie täysin susiautolla podiumeita ja jopa GP voiton.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Raha ratkaisi sittenkin Kimin McLaren paikan:
– Heillä ei ollut varaa Kimiin ja häntä taas ei kiinnostanut kilpailla sillä rahalla mitä he tarjosivat, joten Kimi siirtyy rallin pariin, David Robertson kertasi Räikkösen ja McLarenin välisiä neuvotteluja BBC:lle.

Lontoo/STT/TS
Ilmeisesti Kimi saa Ferrarilta niin hyvät rahat, että Kimi mieluummin ajelee rallia niillä rahoilla kuin luopuisi niistä hyväksyen jonkin tarjouksen...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
HK:n uutiseen:
Yksikään talli ei pysty takaamaan ylivoimaista autoa ensi kaudelle
(sääntömuutokset ja tämän kauden poikkeuksellisen tasainen tilanne pitää siitä huolen)
Lähtökohdiltaan Mersulla on kaikki eväät kyllä:
- Edellisen kauden mestari
- Sama moottori & suunnittelijaporukka käytössä
- Ross Brawn, ratojen paras taktikko ohjaamassa venettä
- Mercedeksen tuki, tuskin mennään "kengännauha budjetilla" vaikka muita pienempi budjetti oliskin

McLaren tietty on kuuluisa siitä että epäonnistuneenkin auton kurssi saadaan käännettyä siinä tiimissä
suht. nopeasti, ja sielläkin palikat on kunnossa.
McLarenin jälkeen?
Mielestäni seuraavaksi parhaat edellytykset MM-taistoon on Mercedeksellä, oikea suunta auton
suunnitteluun on löydetty vihdoinkin ja ensi kauden autoa on kehitetty jo pitkään.
RedBullin ongelma lienee kysymysmerkkinä paistava moottori. Newey hoitanee homman kotiin,
tiimi muuten sitten on aika amatöörimainen, toisin kuin Brawn.
Ferrari on isoin kysymysmerkki, mennyt kausi meni pilalle täysin auton takia, talli tuntuu muutenkin
olevan hieman sekaisin, jotenka täyttä selvyyttä ei ole ainakaan mulle kehittynyt millanen vuosi heillä on edessä.
Tod.näk. kuitenkin palaavat kärkikahinoihin...

Siinäpä ne, mielestäni Mercedes voi perustella olevansa yksi ennakkosuosikeista tulevalle kaudelle,
pohja on kunnossa joka saralla kunhan kuskit vielä tulee valittua kunnolla.

Kullan postauksesta paistaa aikamoinen puolustuslinja sitä ensimmäistä uutista kohtaan,
kuitenkin sinä vähän saa Heikkikin lokaa niskaansa jos Kimi kuitenkin jatkaa sitten vielä uraansa....
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kullan postauksesta paistaa aikamoinen puolustuslinja sitä ensimmäistä uutista kohtaan,
kuitenkin sinä vähän saa Heikkikin lokaa niskaansa jos Kimi kuitenkin jatkaa sitten vielä uraansa....​

Huomasin saman. Ja kun lähde ja toisaalta tiedotuskanava on sama, niin eihän Robertsonit tai Kimi seuraavana päivänä sano, että sorry. Nyt kuitenkin puhumme ihan aikuisten totta - vaan pehmeästi myötäilevät edellistä viestiään.
 

klonkku

Banned
Liittynyt
18.11.2008
Viestit
418
Miten ihmeessä red bullia veikkaillaan automaattisesti kärkiporukoihin kun taas mersua ei? eihän se adrian newey ole kuin yhden loistavan auton vasta saanu tehtyä kyseisessä tiimissä ja siellä ollut sen 4-5vuotta?

Tuntu jo mclarenillakin että newey teki joka toinen vuosi hyvän auton.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Miten ihmeessä red bullia veikkaillaan automaattisesti kärkiporukoihin kun taas mersua ei? eihän se adrian newey ole kuin yhden loistavan auton vasta saanu tehtyä kyseisessä tiimissä ja siellä ollut sen 4-5vuotta?

Tuntu jo mclarenillakin että newey teki joka toinen vuosi hyvän auton.
No ainakin säännöt muuttuu taas. Pitkään niiden ollessa samoina Red Bull kaventeli eroa Macciin ja Ferrariin. Kai.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Miten ihmeessä red bullia veikkaillaan automaattisesti kärkiporukoihin kun taas mersua ei? eihän se adrian newey ole kuin yhden loistavan auton vasta saanu tehtyä kyseisessä tiimissä ja siellä ollut sen 4-5vuotta?

Tuntu jo mclarenillakin että newey teki joka toinen vuosi hyvän auton.
Säännöt. Tai lähinnä niiden rajoitukset. Estivät tehokkaasti mm. RedBullin kehityksen, heti kun sääntöjä rukattiin enemmän aeropuolella niin johan alkoi taas Neweyn taidot tulemaan esiin.
Lisäksi RB:n lähtökohdat Neweyn tullessa talliin oli hieman eri luokkaa kuin Mäcillä, niin budjetin kuin käytettävissä olevien laitteistojenkin kohdalla.
(samanlainen päivitystahti kuin esim Mäcillä ei onnistunut RB:llä, ja kun säännötkään ei mahdollistanu rajun muutoksen tekemistä designiin)
Tähän kun vielä lisätään lievät "epäonnet" moottorien kanssa niin avot, siinähän sitä jo ollaankin...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös