Kimin autourheilu-uran jatko

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Lumipallo

Well-known member
Liittynyt
3.10.2009
Viestit
2168
Yksikään talli ei pysty takaamaan ylivoimaista autoa ensi kaudelle.
Jokasessa lausunnossa Robertson hokee tota "jos pystyvät osoittamaan olevansa ensi kaudella voittajatalli"-BS:ää, enkä kykene sitä ymmärtämään. Vai onko tää kattokaas kompa: ei tietenkään mikään talli pysty mitään ton suuntastakaan takaamaan ja siksipä juuri Kimi ei enää ajakaan. Kai sitä nyt vielä yhden kauden kärsis ajella, jos tietäis satavarmasti voittavansa mestaruuden (mutku sitä on vaan vähän paha mennä tässä kohtaa kenenkään lupaamaan :)).
 

Riku

Well-known member
Liittynyt
12.9.2008
Viestit
113
Outoa tuo, ettei Mercedes GP:tä muka voisi edes harkita. Ross Brawn on tallipäällikkönä, tehtaan tuki ja vieläpä viime vuoden hallitsijatiimi. Toki budjetti on minimissä ja palkoilla ei juhlita, mutta kyllä GP-voittoja varmasti ensi kaudella haettaisiin ainakin.

Ehkäpä Räikköstä sitten kiinnostaa enää vaan sellainen, että vaan parhaat McLaren ja Ferrari kelpaavat. Brawnilla ei ole hienoja motorhomeja, ei hienoja tehdastiloja tai muuta. Lisäksi tietenkin varmasti sapattivuoden rahat kelpaavat.

Sieltä "sapattivuodelta" ei vaan palata tuosta vaan, ja Mercedes GP on kuitenkin varteenotettava vaihtoehto. Jos Norbert Haug oikein sanoo, että toivoo Kimin ottavan yhteyttä niin sinne vaan! Nyt alkuharmituksen jälkeen ei kyllä enää sitten harmita edes niin paljoa, jos Räikkönen tietoisesti on tarttumatta Mercedekseen ja lopettaa kokonaan, sillä sitten siinä oli niin paljon jo omaa valintaakin.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Riku sanoi "Outoa tuo, ettei Mercedes GP:tä muka voisi edes harkita. Ross Brawn on tallipäällikkönä, tehtaan tuki ja vieläpä viime vuoden hallitsijatiimi. Toki budjetti on minimissä ja palkoilla ei juhlita, mutta kyllä GP-voittoja varmasti ensi kaudella haettaisiin ainakin.

Ehkäpä Räikköstä sitten kiinnostaa enää vaan sellainen, että vaan parhaat McLaren ja Ferrari kelpaavat. Brawnilla ei ole hienoja motorhomeja, ei hienoja tehdastiloja tai muuta. Lisäksi tietenkin varmasti sapattivuoden rahat kelpaavat.

Sieltä "sapattivuodelta" ei vaan palata tuosta vaan, ja Mercedes GP on kuitenkin varteenotettava vaihtoehto. Jos Norbert Haug oikein sanoo, että toivoo Kimin ottavan yhteyttä niin sinne vaan! Nyt alkuharmituksen jälkeen ei kyllä enää sitten harmita edes niin paljoa, jos Räikkönen tietoisesti on tarttumatta Mercedekseen ja lopettaa kokonaan, sillä sitten siinä oli niin paljon jo omaa valintaakin"
****************************************************************************************

Oivallisia mietteitä:thumbup:

Mun mielestä Mersu GP olisi loistava valinta Kimille: mestaritalli, Mersun rahat ja osaaminen takana=heti ekat kehitysversiot takuulla alla koneista (jatkossa aina vaan paranee kun M-B vetäytyy hiljalleen McLarenilta eritoten kaudella 2011) ja ennenkaikkea kaikkien aikojen F1-velho Ross Brawnin F1-historian parhaat auton (kattokaa nyt kaverin historiaa: ulostekin muuttuu kullaksi, ei paljon tarvitse enempää sanoa) suunnittelutaidot&taktiikat samassa paketissa.

Kysehän onkin vain siitä mitä Kimi haluaa. Itse heitän mututuntumalla prosenteiksi: 4 % Kimi ajaa ensikaudella F1-autoa ja 96 % Kimi ajelee harrastepohjalta rallia ja nauttii sapatistaan (lue 98%:sesti päättää F1-uransa). Tällä hetkellä toivon tuota pientä ihmettä enemmän kuin mitään..
 

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Liittynyt
24.2.2005
Viestit
570
Sijainti
In the deep end
Nyt alkuharmituksen jälkeen ei kyllä enää sitten harmita edes niin paljoa, jos Räikkönen tietoisesti on tarttumatta Mercedekseen ja lopettaa kokonaan, sillä sitten siinä oli niin paljon jo omaa valintaakin.
Juurikin näin. Jos ei Mercedes GP kiinnosta, niin sitten on palo lajia kohtaan sammunut ja on jo aikakin suunnata muualle, eikä jonon jatkoksi ajelemaan naama kurtussa.
 

Acroid

Active member
Liittynyt
14.5.2009
Viestit
28
Sijainti
Hyvinge
Lehdistöhän pistää tän homman jännäks ku on Kimillä monia vaihtoehtoja vielä, saa nähä mihin aikoo mennä. Kuitenkin taitaa olla aika oman tien kulkija ja fiiliksen mukaan mennään niinku pitääkin.

Tärkeintä kuitenkin että motivaatiota ja intoa riittää mihin ikinä päättääkään mennä. Ei ole kiva kattoa jos Kimi ajelee vähän sinnepäin, tuleva maailmanmestari vielä jossain lajissa tulevaisuudessa sanon minä.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Ihmetyttää kyllä aika moni asia tässä sopassa, kun tulee vähän väliä ristiriitaisia lausuntoja. Ensin sanotaan että ei ollut rahasta kiinni McLaren-soppari, sitten kohta sanotaan että niillä ei vaan ollut varaa Kimiin. Sitten taas sanotaan että ei Mersu-sopimuskaan olisi rahasta kiinni, ei se Kimi niin rahan perään ole vaan haluaa vain hyvän auton. No eikös se McLaren olisi ollut juuri se ainoa auto minkä Kimi olisi halunnut, mutta niillä ei vaan ollut varaa, ettekös te juuri niin sanoneet?

Sitten Kimi ja managerit on sitä toitottaneet että haluavat kärkiauton jolla voi taistella mestaruudesta, viimeistään silloin 2011 jos välivuosi tulee. No niitä ei liene kuin McLaren, Red Bull, Mercedes ja kenties Ferrari jos makaroonit saa nuudelinsa ihmeen kaupalla järjestykseen. Ferrarilla on sopimukset lukossa monta vuotta, samoten nyt McLarenilla, eli kummallekaan ei ole 2011 asiaa. Joten ainoat vaihtoehdot Kimille jatkossa on enää Red Bull ja Mercedes, ja ainoastaan Mersulla on enää paikka vapaana ensi vuodeksi. Jos Kimillä siis on haaveena ajaa 2011 joko Mersulla tai Red Bullilla (tavoitteena kärkiauto), niin miksi ihmeessä ei nyt menisi jo valmiiksi Mersulle. Jos sen nyt jättää väliin, niin joku muu (Heidfeld?) kerkeää tehdä monivuotisen sopimuksen sinnekin ja sielläkin on sitten ovet lukossa 2011.

Haiseeko tässä nyt se että Kimillä on jo aiesopimus Red Bullille 2011 (oli raportteja aikaisemmin että Kimin managerit olivat neuvotelleet Red Bullin tiloissa)? Olisiko Kimi mennyt Red Bullille jo ensi vuodeksi, mutta Webber ei vain suostunut siihen että hänet olisi maksettu sopimuksesta ulos? Webberillehän ei olisi ollut jäljellä kuin jämäpaikkoja jossain pikkutallissa, joten hullu kai hän olisi jos lähtee vapaaehtoisesti mahdollisesta mestaruustallista. Mieluummin ajaa siellä vaikka väkisin ja taistelee mestaruudesta vaikka häntä yritettäisiinkin savustaa ulos Kimin tieltä, kuin jossain jämäsijoilla pikkutallissa.

Jos Kimi siis sanoo että haluaa huippuauton 2011, niin miksi odottaa sinne asti, portti on auki jo ensi vuodeksi Mersulle, yksi kahdesta jäljellä olevasta männävuoden kärkitiimistä, peräti mestaritalli. Ferrarille ja McLarenille ei ole 2011 asiaa (no siis Fernandohan lähtee itkuraivarien säestyksellä kotiin jo ensi kauden jälkeen, mutta Kimiä tuskin kiinnostaa, Fisi saa hoitaa). Joten siis ainoa järkeenkäypä selitys sille miksi Mersu ei kiinnostaisi on se, että Kimi tietää jo menevänsä Red Bullille 2011.
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Joten siis ainoa järkeenkäypä selitys sille miksi Mersu ei kiinnostaisi on se, että Kimi tietää jo menevänsä Red Bullille 2011.
Toinen selitys on se, että Kimi on sitä mieltä että ajaminen ei enää maistu sit kuitenkaan ja mieli tekee tehdä jotain muuta. Itse olen sitä mieltä että "välivuoden" aikana huomaa että elämä ilman formulaa on sen verran helpompaa/kivempaa ettei kaipuuta ykkösiin tule
 

Lumipallo

Well-known member
Liittynyt
3.10.2009
Viestit
2168
Veidt, veit sanat suustani noiden ristiriitasten lausuntojen suhteen, ne on ollu ihan älyvapaita. Varmaan ekaa kertaa on ruvennu koko Kimi-leiri ottamaan rankasti kupoliin ja on tullu se mielikuva, että ovat tosiaan vaan rahan perässä.

Toi Red Bull-skenaario tois tähän tosiaan jotain järkeä. En kyllä tajua, miksi Kimi ja Vettel haluais ajaa tallikavereina. Luulis, että siinä olis toi toinen kaveruus vähän koetuksella, tossa on kuitenkin ura ja maine pelissä. On vähän eri asia hävitä kaverille töissä, ku vapaa-ajalla sulkapallossa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Samaa mieltä Robertsonien leirin ristiriitaisesta tiedottamisesta. Ovat kyllä sellaisia ketkuja, että tämä julkisuuskin on neuvottelutaktiikkaa, eikä siitä ole helppo suodattaa sitä mikä on tarkoitettu tiedoksi katsojilla toimittajien kautta tai mikä samaa väylää neuvottelupöytään viestiksi.

Voihan homma olla niinkin yksinkertainen, että Kimin leiri luuli saavansa McLaren neuvottelun läpi eikä varasuunnitelmia ehditty viritellä. Samoin Mersu luuli Buttonin jäävän, kunhan palkasta väänsivät. Mutta Mersu vähän hermostui, McLaren rupesi laskemaan hupenevia puntiaan ja tässä ollaan.

Nyt sitten vasta todella mietitään, että mitäs tämä mersu sitten tarjoaisi autona ja lähtökohtana edelleen se, että ei ajamaan ryhtymällä jäisi häviölle Santanderin rahojen kompensaatiossa.

RedBull tuli aikoinaan tunnusteltua, miehet oli siellä jo kiinnitettyinä ja moottoripuoli pahasti levällää. Mutta toisaalta rallipuolen kuvioitakin lämmiteltiin. Aktiivinen ote kirposi kun huomio kiinnittyi McLaren pestin läpiviemiseen.

Onhan Mersu ilman tupladiffuetua melkoinen kysymysmerkki. Eduksi kuitenkin se, että Brawnin tietäessä hyvissä ajoin Mersukaupasta, saattoi hän aikaisin aloittaa ensi vuoden auton suunnittelun ja rahoituksen siihen. Mutta ilman muuta suunnittelu ja tuotantopuolella riittää heillä kirittävää Ferrariin ja McLareniin verrattuna.

Newey saa taas hieman etua, koska voi näyttää taitojaan eturengaskavennuksen, akselivälimuutoksen, painopistemuutoksen ja tankin suurenemisen myötä. Mutta kaikille on nyt säännöt selkeät ja tämän työmaan merkitys ei ole niin suuri kuin mitä diffulla tehtiin. Tosin diffuusoritulkinta säännöissä voi vielä poikia jonkun jatketun idean tyyliin tripladiffu. Antoihan sääntötulkinta kuitenkin vesittävän ennakkopäätöksen sitä alunperin rajoittavalle säännölle.

Summana on kuitenkin aivan mahdoton sanoa kuka pärjää ensivuoden alkupuoliskolla. Mclarenilla on etuna, että sai konseptinsa toimimaan menne kautena. Ja se, että koneisto todella jauhaa. Peikkona hupenevat voimavarat. Hamilton testaamassa on tietenkin etu koska kaikki tuntevat tallissa hänet ja hän auton.

RedBullilla etuna, että auto oli kova ilman tupladiffuakin ja että lyhyissä talvitesteissä on tutut kuskit. Moottori selkeä kysymysmerkki.

Mersulla on hyvä alusta mistä jatkaa, mutta mitään uutta ylivoimaan ei liene tarjolla. Nyt tarvittaisiin koneisto jolla kilpailukyky pidetään yllä - ja se vielä ainakin rutiinitasolla puuttuu. Joskin Brawnilla sitä riittää mutta rattaatkin tarvitaan. Molemmat kuskitkin uusia mikä haavoittaa lyhyttä testijaksoa.

Ferrarilta voi tulla susi tai täysosuma - kuitenkin kaikki viittaa johtamistaidon puutteessa poukkoilevaan toimintaan. Koneisto kuitenkin on, selvä se - kovaa luokkaa. Toinen talvitestien mies on uusi ja toinen toipuu eikä iskusta mitään tietoa.
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Ferrarilla on sopimukset lukossa monta vuotta, samoten nyt McLarenilla, eli kummallekaan ei ole 2011 asiaa. Joten ainoat vaihtoehdot Kimille jatkossa on enää Red Bull ja Mercedes, ja ainoastaan Mersulla on enää paikka vapaana ensi vuodeksi. Jos Kimillä siis on haaveena ajaa 2011 joko Mersulla tai Red Bullilla (tavoitteena kärkiauto), niin miksi ihmeessä ei nyt menisi jo valmiiksi Mersulle. Jos sen nyt jättää väliin, niin joku muu (Heidfeld?) kerkeää tehdä monivuotisen sopimuksen sinnekin ja sielläkin on sitten ovet lukossa 2011.
Haloo, oletko lainkaan seurannut Formula 1:iä?
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Jos/kun Alonso voittaa pari kisaa alkukaudesta kukaan ei muista Kimiä edes olleenkaan.
Ja sen kerran kun Alonso tekee virheen tai häviää Massalle, niin häntä lyödään yhtä pahasti kuin Kimiä ja siinä vaiheessa muistetaan yllättäen Schumin ja Kimin teot.

Tai jos jossain vaiheessa Alonso erehtyy tyypilliseen tapaansa kritisoimaan julkisesti tallia, niin siitähän vasta mekkala syntyy. Siinäkin kohtaa varmasti Kimi muistetaan jälleen kerran loistavana kuljettajana.

Jotta näitähän voi käännella ihan miten päin vaan. Fakta on se, että Kimi ajoi ensimmäisessä kisassa voiton Ferrarille ja ensimmäisenä kautena mestaruuden Ferrarille sekä itselleen. Renkailla ja autolla joka ei hänelle ollut tuttu. Sellasta suoritusta ei unohdeta edes vihamiesten piireissä mutta näköjään täällä se on mahdollista. :rolleyes:

Nicole saa kyllä mun kannatuksen myös :thumbup:

Ferrari ja sen pomot taas :thumbdown
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Jäitä pöksyihin. Brawn itsekin sanoi ettei kuskivalinna ole kiirettä. Mutta jos Mersupaikka ei maistu, niin kyllä se silloin on motivaatiosta kiinni, tai ainakin kertoo selkeästi Kimin ajohaluista.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Eilen kuumehoureissa tuli mietittyä tätä tilannetta ja luulempa, että Kimi ei mene Mersulle.

Kuvittelin päässä skenaarion, jossa Mersu ei pärjää ja Kimi ajelee sijoilla 6-7. Sitten pitäis ajaa koko pitkä kausi ja jos voittoja ei tuu, niin kyllä Kimi turhautuu. Luulen, että Kimi ei halua ottaa tätä riskiä ja menee vaan suosiolla ajamaan rallia.

En mäkään halua nähdä Kimiä ajamassa, jos se ei ite nauti siitä. Toivottavasti hän kuitenkin punnitsee tilanteen tarkkaan ja tekee sen päätöksen mikä tuntuu oikealta.
 

Sussari

Well-known member
Liittynyt
19.10.2009
Viestit
60
Sijainti
Asun koirankopissa :P
Misa1 kirjoitti kyllä asiaa :thumbup:. Jos Ferrarin auto ei ole hyvä (rehellisesti sanottuna en kuitenkaan usko, että se on niin huono muihin verrattuna kuin tänä vuonna) ja Massa on parempi kuin Alonso, ja siihen lisättynä Alonson kiukuttelut ja Massan kettuilut takaisin niin siinä on kyllä makaroonikeitto valmis. Lisänä italian ja espanjan lehdistön välinen sota :ahem:
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Hyvä kirjoitus Veidtiltä. Muiden mukana olen ihmetellyt noita lausuntojen ristiriitaisuuksia. Kova hinku (muka ) olisi vielä ajaa ja voittaa mestaruuksia ja silti annetaan mennä hukkaan lähes paras tallipaikka Kimin kannalta (tuttu talli, tutut inssit, luultavasti ajotyyliin sopiva auto, saa ajaa muutaman rallin jne.)

Allen on kirjoittanut muutamaan otteeseen, ettei Ross Brawn oikein perusta Kimistä. En tiedä onko tilanne muuttunut, kun Button jätti laivan.
 
Viimeksi muokattu:

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Misa1 kirjoitti kyllä asiaa :thumbup:. Jos Ferrarin auto ei ole hyvä (rehellisesti sanottuna en kuitenkaan usko, että se on niin huono muihin verrattuna kuin tänä vuonna) ja Massa on parempi kuin Alonso, ja siihen lisättynä Alonson kiukuttelut ja Massan kettuilut takaisin niin siinä on kyllä makaroonikeitto valmis. Lisänä italian ja espanjan lehdistön välinen sota :ahem:
Komppaan Misa1 :thumbup:

Menee melkein liiankin helpoksi, Alonson on PAKKO voittaa koska ei ole varaa hävitä. Tifosojen on melkeinpä liiankin helppoa lähteä muistelemaan Kimiä hyvässä mielessä. Kimillä ei ole mitään hävittävää, Alonsolla taas ei ole muuta vaihtoehtoa kuin voittaa kaiken sen jälkeen miten lehdistöä myöten on väen vängällä tungettu Ferrarille.

Monte saattaa vielä katua päätöstään kun oli kerran mahdollisuus tehdä se reilulla tavalla. Yksi vuosi - se olisi muuttanut kaiken.

Sussari, unohdit brassi-median :D:D:D

Jää katsottavaksi kumman kannalle italialainen media kallistuu - Brasiliassa käy tunteet ihan yhtä kuumina kuin Espanjassa ja siellä on enemmän väkeä nostamassa metakkaa ;)

Täytyy sanoa että toivottavasti Ferrari-juhlat olivat merkki tulevasta - Monte ajaa kaksikon radalta ulos heti ensimmäisessä mutkassa.

Siinä on sitten kolmin kappalein latino-temperamenttia ja kaikilla omat reviirit puolustettavanaan ;)
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Olen miettinyt sitä että joko Kimi on halunnut pelata avointa ja rehellistä peliä ilmoittamalla että se on McLaren tai ei mitään ja tullut samalla antaneeksi valttikortit McLarenille neuvotteluissa tai sitten tämä on jotain Robertsonien luomaa shakkipeliä missä jokainen siirto on harkittu.

Esim. nostetaan viimeisessä vaiheessa palkkapyyntö niin korkeaksi ettei McLaren millään kykene maksamaan niitä summia jolloin he lähtevät Buttonin perään mikä merkkaa sitä että Mersulla olisi ykköskuskin paikka avoimena?

En voi uskoa mitenkään että Robertsonit olisivat pelanneet niin huonosti peliä että viime tingassa kaikki kaatuu mukamas rahaan :confused:

Sen verran kettuja ovat ja heillä on saattanut olla mestari-suunnitelma ihan alusta lähtien - nyt vain esitetään julkisesti ettei mitään varasuunnitelmaa ole ja että Kimi lähtee jos ei saa hyvää autoa alleen.

Joo joo, tiedetään, toiveajattelua :D

Joskus nekin voi muuttua todeksi ;)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös