carl
Well-known member
- Liittynyt
- 28.1.2009
- Viestit
- 1387
Täällä kovasti mesotaan, että onnettomuuden spekulointi on ihan turhaa, mutta en sanoisi niin. Tuntuu, että koko onnettomuudesta on tämänkin topicin ansiosta aivan erilainen mielikuva kuin joskus aiemmin. Monenlaista tietoa on löytynyt lisää. Kaikilla on vähän eri tietolähteitä ja "palapelin palasia" ja täällä ne ovat loksahtaneet kohdalleen. Melkein voisin uskoa että urheiluruudun ja Iltalehden juttu on syntynyt siitä, että hekin ovat huomanneet kuinka paljon tätä onnettomuutta puidaan täällä palstalla ja muuallakin netissä ja lehdissä ja kuinka tämä aihe kiinnostaa ja koskettaa ihmisiä.
Ja usein tuollaisten lehti-ja tv-julkaisujen myötä uutta tietoa ja muistikuvia alkaakin löytyä lisää sieltä sun täältä, kun ihmisiä on ikään kuin muistutettu aiheesta.
Luulen, että sitä tietoa löytyisi vielä paljonkin lisää, jos joku päättäisi alkaa kirjoittamaan aiheesta kirjaa ja lähtisi tutkimaan asiaa oikein perusteellisesti. Matkustaisi vaikka Korsikalle tutkimaan onnettomuuspaikkaa ja alkaisi jostakin etsimään ja haastattelemaan niitä avainhenkilöitä, jotka olivat paikalla silloin -86. Näitä ovat mm. onnettomuusvideon kuvaaja, ennen mutkaa katselijana ollut poliisi, paikalle saapunut pelastushenkilökunta, hinausauton miehistö, Miki Biasion, Tiziano Siviero, Bruno Saby karttureineen, Lancia-tallin henkilökuntaa ym.
Lisäksi nykytekniikalla voisi pystyä tietokoneohjelmien avulla simuloimaan auton todennäköisen liikeradan kuinka se on suistunut ulos. Tai ainakin sulkemaan jotain teorioita pois. Tien kaarevuus, mutkan jyrkkyys ym.tiehen liittyvät asiat pystyisi suurinpiirtein selvittämään, samoin Lancian teknisten tietojen avulla rajaamaan esim. nopeuden jollekin välille. Onnettomuusvideostakin voisi ammattilaislaitteilla saada enemmän selkoa.
Ja usein tuollaisten lehti-ja tv-julkaisujen myötä uutta tietoa ja muistikuvia alkaakin löytyä lisää sieltä sun täältä, kun ihmisiä on ikään kuin muistutettu aiheesta.
Luulen, että sitä tietoa löytyisi vielä paljonkin lisää, jos joku päättäisi alkaa kirjoittamaan aiheesta kirjaa ja lähtisi tutkimaan asiaa oikein perusteellisesti. Matkustaisi vaikka Korsikalle tutkimaan onnettomuuspaikkaa ja alkaisi jostakin etsimään ja haastattelemaan niitä avainhenkilöitä, jotka olivat paikalla silloin -86. Näitä ovat mm. onnettomuusvideon kuvaaja, ennen mutkaa katselijana ollut poliisi, paikalle saapunut pelastushenkilökunta, hinausauton miehistö, Miki Biasion, Tiziano Siviero, Bruno Saby karttureineen, Lancia-tallin henkilökuntaa ym.
Lisäksi nykytekniikalla voisi pystyä tietokoneohjelmien avulla simuloimaan auton todennäköisen liikeradan kuinka se on suistunut ulos. Tai ainakin sulkemaan jotain teorioita pois. Tien kaarevuus, mutkan jyrkkyys ym.tiehen liittyvät asiat pystyisi suurinpiirtein selvittämään, samoin Lancian teknisten tietojen avulla rajaamaan esim. nopeuden jollekin välille. Onnettomuusvideostakin voisi ammattilaislaitteilla saada enemmän selkoa.