Mitä tulee tuohon bensa kuormaan niin sehän on selvää että siellä käytetään hyvinkin erilaisia kuormia. Itse kuitenkin (en väitä mitään itsestäni) käyttäisin lähtökohtaisesti puolen kisan bensaa tankissa kun haetaan perustestiä. Syynä siis se, että kisassa on täysi tankki ja tyhjä tankki, ja puoliväli lienee se joka parhaiten sopii kompromissiin. Sitten seuraavana kokeilisin lähes tyhjää tankkia. Kisan loppuun ja aika-ajoon. Täydellä tankilla ajaisin itse vain rengastestiä varten, eli onko renkaan kulutus eri täydellä tankilla ajettaessa.
Nyt siis nähtäneen varmaan suht täysiä tankkeja ja suht tyhjiä sellaisia. Mutta niiku joku tais sanoo, rengas testiä ajelevat nyt samalla. Eli se puoltanee täyden tankin käyttöä. Lienee siis yli 100 kg autojen painoero.
Se, että joku talli (Ferrari) on jatkuvasti kärjen vauhdissa ei minusta kerro siitä, että auto on paras, vaan eiköhän se kieli siitä että niillä on bensat suht miedot (esim puol tankkia) ja sillä määrällä halutaan testata useampi päivä jotta vertailua voidaan tehdä eri päivien saaman tiedon välillä (ilman että bensa on muuttuja).
Näistä testeistä ku on niin mukava päätellä kaikkia, mutta itse en kyllä ole vielä muuta päätelly ku että näyttää siltä että voi tulla tiukkaa eikä varmaan monien sekuntien eroja nähdä kierroksella (uusia talleja ei pahemmin mukana).