Saab_99_rallye
Well-known member
Mahtavaa pätkää, Kyllönen on vaan aika kioskilla välillä.....Lähes 3 tuntia YLE-lähetyksiä Suurajoista -86, mukana myös "uutta" kuvaa:
Mahtavaa pätkää, Kyllönen on vaan aika kioskilla välillä.....Lähes 3 tuntia YLE-lähetyksiä Suurajoista -86, mukana myös "uutta" kuvaa:
Mahtavaa pätkää B-ryhmän Celicasta Suomen ja Ruotsin sorateillä.
"Tämän ohjelman tarjosi Marlboro".Kankkunen & Piironen heittävät mielenkiintoista tarinaa kaudesta -87:
Ilman lähdemateriaalia ulkomuisti väittää että paikka oli itäänpäin ajettaessa Savon alkuosalla, viime kesänä en kyllä ko. hyppyriä hiffannut. Joskus kirjoitettu täälläkin, että tietä olisi 30v aikana sen verran höylätty, ettei siinä enää hypätä?Entä se Kankkusen keskeytyspaikka Savon pätkällä, jossa hyppää takapyöränsä irti? Missäpäin Savon pätkää tuo paikka on?
Voin toki olla väärässäkin, mutta mielestäni kyseinen hyppyri on tämä https://www.google.fi/maps?q=Savontie+525,+37560+Lempäälä&hl=fi&ie=UTF8&ll=61.389424,23.884578&spn=0.008888,0.01929&t=m&geocode=Fd-6qAMdfnRsAQ&hnear=Savontie+525,+Lempäälä&z=16&layer=c&cbll=61.389439,23.884783&panoid=mdMp7WeHmIiasNzkBtWvAg&cbp=12,66.77,,0,13.01Entä se Kankkusen keskeytyspaikka Savon pätkällä, jossa hyppää takapyöränsä irti? Missäpäin Savon pätkää tuo paikka on?
Tuota paikkaa itsekin mietin, mutta onhan tuo edelleen Savontien isoimpia hyppyreitä. Sen sijaan tuosta paikasta n.1km Lempäälän suuntaan, eli lähtöpäähän päin on aikas samannäköinen paikka. Hypyn alastulo olisi aika tarkalleen Varkaanojantie-nimisen risteyksen kohdalla.Voin toki olla väärässäkin, mutta mielestäni kyseinen hyppyri on tämä https://www.google.fi/maps?q=Savontie+525,+37560+Lempäälä&hl=fi&ie=UTF8&ll=61.389424,23.884578&spn=0.008888,0.01929&t=m&geocode=Fd-6qAMdfnRsAQ&hnear=Savontie+525,+Lempäälä&z=16&layer=c&cbll=61.389439,23.884783&panoid=mdMp7WeHmIiasNzkBtWvAg&cbp=12,66.77,,0,13.01
Tosiaan 30 vuodessa loiventunut höyläyksien myötä aika paljon, mutta kyllä siitä vieläkin ilmaan pääsee.. google street view vääristää korkeuseroja aika kovin..
Mahtavaa pätkää, aina siisti nähdä näitä haastatteluja, joihin kätkeytyy aina pieniä yksityiskohtia, joita ei muualle ole dokumentoitu.Kankkunen & Piironen heittävät mielenkiintoista tarinaa kaudesta -87:
Osa 1: http://www.youtube.com/watch?v=pWijDHZNCfM
2: http://www.youtube.com/watch?v=N6zFZSEdDt8
3: http://www.youtube.com/watch?v=Hv-4aSL0s9A
4: http://www.youtube.com/watch?v=YmvMGxGWieE
5: http://www.youtube.com/watch?v=tWNhwFQRxcg
Viimeinen osa valitettavasti puuttuu. :thumbdown
Koosteen "bonuksena" oli 1988 Korsikan kooste, josta myös tuon haastattelun lopussa on videomateriaalia. Eli -88 Kesä varmaan julkaisuajankohtana melko liki.Milloinkahan tuo video on tehty, kun puolivälin mainoksessa Pulkkisen videolehdestä näkyy pätkää Toyota Celicasta? Eli varmaan kesällä 1988 vasta julkaistu?
Taitaapi tuo M-Sportin rallicross katiska olla tehoiltaan huomattavasti likempänä B-ryhmäläistä, kuin modernia WRC:tä.Hauska pelleilyvideo Block vs. Hamilton. Näkee hyvin tästä koppiauton ja formulan eron.
https://www.youtube.com/watch?v=EFGqSQvt55I
Pitäis Fordiin vissiin laittaa B-ryhmän tekniikka, niin jäis mersu seisoon kovemmissakin vauhdeissa..
Fiestas on alle 600, B-ryhmäläisis oli jopa tuhatTaitaapi tuo M-Sportin rallicross katiska olla tehoiltaan huomattavasti likempänä B-ryhmäläistä, kuin modernia WRC:tä.
Eipä olisi ongelma ottaa tuosta Fiestankaan motista sitä tonnia irti.Fiestas on alle 600, B-ryhmäläisis oli jopa tuhat
Wikipediasta lukemani perusteella rallin MM-sarjassa käytetyissä B-ryhmän autoissa maksimitehot olivat noin 700 hevosvoimaa, mutta joissakin mäkiajoon tarkoitetuissa versioissa on varmasti ollut enemmän tehoja.Fiestas on alle 600, B-ryhmäläisis oli jopa tuhat