Kuten aiemmin kirjoitin, GT3 vain tukisi Maikkarin ja MAXin profiloitumista autourheilukanavaksi.
Kyllähän tuon ymmärtää. Siinä vain on ero lähdetäänkö profiloitumaan hyväksi autourheilukanavaksi vai halvaksi autourheilukanavaksi. Jälkimmäiseen riittää, että kalastusohjelmien väliin tungetaan noita Ayrton Senna - ja Michael Schumacher - dokumentteja, jotka varmaan yhdessä maksoivat vähän alle kaksi euroa tuottaa, ostaa ja lähettää. Itse uskon, että laadusta sen sijaan kannattaa jopa vähän maksaakin...
GT3 ei tue Maikkaria yhtään sen enempää kuin Vanhasen Hollannin GT4-sarjasta tuottamat Mikko Heino Spesiaalit Urheilukanavaa, koska se ei ole korkean profiilin moottoriurheilusarja. Se on täyteluokan täyteluokka. Jos Ratelin MM-sarjaa puolestaan "pitää" näyttää vain sen takia että FIA suuressa viisaudessaan teki siitä MM-sarjan, niin sitten tämä ketku wannabe-Richard Branson on jo voittanut. Ja se olisi jo liian absurdia. En kuitenkaan ole vielä menettänyt toivoani ihmiskuntaan niin täydellisesti, että uskoisin kovin monen TV-pampun olevan noin helposti höynäytettävissä.
Tai mistäs minä noiden hintoja tiedän.
Hintataulukko olisi tietenkin kiva tietää, että missä hinnoissa mitkäkin sarjat liikkuvat. Sen tiedän, että IRL:n kansainväliset TV-oikeudet ovat hollantilaisten ja saksalaisten mukaan ylihinnoteltuja lähinnä Disney/ESPN-kytköksen takia. NASCAR myös lienee kovin arvokas, mutta eipä se Nelosta estänyt sarjaa hankkimasta Urheilu+Kanavalle. A1GP ja ALMS eivät nekään niin kauhean kalliita voineet olla, kun maksuttomalle kanavalle Vanhanen ne kuitenkin sai hankittua ja synnytti jopa ALMSin viestintäjohtajassa innostusta :thumbup:
Jos tarkoitat "järkevää näyttää" = tuottaa voittoa
En tarkoita rahan tuottamista nyt. Tarkoitan rahan tuottamista potentiaalisesti mahdollisesti ehkä edes joskus. Tarkoitan sitä, että vähemmän persnetollakin moottoriurheilun (tai minkä tahansa) näyttäminen on järjetöntä. Ei syyksi saisi riittää se, että joku on nyt valmis kattamaan osan kustannuksista. Kuinka pitkänä projektina Eskelinen tämän EM-sarjan näkee ja mitä sitten tapahtuu kun Eskelinen ei enää ajakaan? Maksavatko hänen sponsorinsa edelleen lähetykset? Kuka ne sitten maksaa? Ehditäänkö sinä aikana kun suomalaiskuljettaja on mukana rakentaa juuri tälle sarjalle markkinat, synnyttää kiinnostusta ja mikä tärkeintä: Ehtiikö siinä ajassa syntyä jatkuvuutta?
Vaikka tuote olisi kunnossakin niin tuo on erittäin epävarma ja vaikea tapa juurruttaa mitään lajia suomalaiseen urheilumaailmaan. Ja siitä minä olen moottoriurheilufanina kiinnostunut, koska itse pidän lajista ja F1:n perusteella sillä pitäisi Suomessa olla laajemmatkin markkinat. Olen kiinnostunut hyvien sarjojen rakentamisesta, mutta kuten F1-kokemukset osoittavat, se on pitkä projekti johon tarvitaan monen vuoden sitoutumista ja uskoa tuotteeseen. Ja itse en ole varma onko GT3 nyt ihan oikeasti sellainen, moottoriurheilumaailman hittituote tulevalle vuosikymmenelle, että siihen kannattaa (/tulee) sitoutua ja lähteä viemään eteenpäin pitkällä tähtäimellä jonkin muun sarjan kustannuksella?
Ehkä mielipiteeseeni vaikuttaa myös Kuismasen Belcar-lähetykset Nelosella, jotka ovat vielä hyvässä muistissa. :dunno: