Markus Palttala
Well-known member
Olen samaa mieltä Oton kanssa siinä, että homma on lähtenyt lapasesta. Verrattuna alkuperäiseen Cup Porscheen nykyiset pelit ovat karkeasti ottaen 3x kalliimpia. Suorituskyky on parantunut sen verran, että esim. Zolderin radalla nykyinen kärkivauhti on n. 3 sekuntia Cuppia nopeampaa. Hienoa sinänsä, että kehitystä tapahtuu, mutta ovatko nuo muutamat sekunnit parin sadan tuhannen arvoisia? Ainakaan yleisö ei sinne kummulle erota tuollaista vauhtieroa. Tärkeintä on kova ja tasaväkinen kilpailu. Toki nykyautot ovat vähän rajumman näköisiä, mutta voisihan Cuppiin tms. laitteeseen muutamalla tonnilla tai kympillä viritellä vähän ulkonäköä, jos se on siitä kiinni...
Porscheakin yritettiin tästä kehityksestä syyllistää, kun toivat uuden GT3-R mallin markkinoille. Tässä haukutaan väärää puuta. Eihän legendaarinen urheiluautovalmistaja voi hyväksyä sitä, että pahimmassa tapauksessa pienten yksityistiimien väkästelemät laitteet ovat paljon nopeampia sarjassa, jossa autojen pitäisi olla samalla viivalla. Tasaväkisiä kyllä, mutta ei nopeampia. Uusi GT3-R on muuten aika muikean näköinen laite eikä se vieläkään ole lähellekään kallein GT3-auto.
Carterilla on loistavia kommentteja, mutta ei SRO:kaan sentään kaikkeen syyllinen ole FIA laatii tekniset säännöt ja autonvalmistajia kuunnellaan niitä tehtäessä. SRO on loppupeleissä vain promoottori ja ollaan Ratelista mitä mieltä tahansa, niin onhan hän saanut paljon aikaiseksi. Ainakin kuskit ja tiimit arvostavat hänen ponnistelujaan, vaikkeivat aina samaa mieltä olisikaan. Mielipiteitä on aina yhtä monta kuin niiden esittäjiä ja olemassa olevan arvostelu on aina helpompaa kuin asioiden kehittäminen.
Yksi parin vuoden takaisista ajatuksista oli, että uusi GT1 pohjautuisi suoraan GT3-autoihin, jolloin autot maksaisivat 300t eikä miljoonan. Tämän idean tyrmäsivät perinteiset urheiluautomerkit, kun Aston Martin, Corvette, Porsche ja Ferrari asettuivat yhtenä rintamana vastahankaan ja tuo ajatus haudattiin.
GT1:sten MM-sarja on herättänyt paljon keskustelua eikä siinä tietenkään kaikki ole mennyt putkeen. Vanhojen autojen salliminen oli ratkaisu johon päädyttiin, kun lama iski pahaan väliin ja kiinnostuneita automerkkejä putosi pois suunnitelmista. Pääosin sarjalta kuitenkin odotetaan paljon ja on hienoa, että tällekin lajille saatiin vihdoin MM-arvo. Ainakin itse odotan innolla miten homma toimii.
Porscheakin yritettiin tästä kehityksestä syyllistää, kun toivat uuden GT3-R mallin markkinoille. Tässä haukutaan väärää puuta. Eihän legendaarinen urheiluautovalmistaja voi hyväksyä sitä, että pahimmassa tapauksessa pienten yksityistiimien väkästelemät laitteet ovat paljon nopeampia sarjassa, jossa autojen pitäisi olla samalla viivalla. Tasaväkisiä kyllä, mutta ei nopeampia. Uusi GT3-R on muuten aika muikean näköinen laite eikä se vieläkään ole lähellekään kallein GT3-auto.
Carterilla on loistavia kommentteja, mutta ei SRO:kaan sentään kaikkeen syyllinen ole FIA laatii tekniset säännöt ja autonvalmistajia kuunnellaan niitä tehtäessä. SRO on loppupeleissä vain promoottori ja ollaan Ratelista mitä mieltä tahansa, niin onhan hän saanut paljon aikaiseksi. Ainakin kuskit ja tiimit arvostavat hänen ponnistelujaan, vaikkeivat aina samaa mieltä olisikaan. Mielipiteitä on aina yhtä monta kuin niiden esittäjiä ja olemassa olevan arvostelu on aina helpompaa kuin asioiden kehittäminen.
Yksi parin vuoden takaisista ajatuksista oli, että uusi GT1 pohjautuisi suoraan GT3-autoihin, jolloin autot maksaisivat 300t eikä miljoonan. Tämän idean tyrmäsivät perinteiset urheiluautomerkit, kun Aston Martin, Corvette, Porsche ja Ferrari asettuivat yhtenä rintamana vastahankaan ja tuo ajatus haudattiin.
GT1:sten MM-sarja on herättänyt paljon keskustelua eikä siinä tietenkään kaikki ole mennyt putkeen. Vanhojen autojen salliminen oli ratkaisu johon päädyttiin, kun lama iski pahaan väliin ja kiinnostuneita automerkkejä putosi pois suunnitelmista. Pääosin sarjalta kuitenkin odotetaan paljon ja on hienoa, että tällekin lajille saatiin vihdoin MM-arvo. Ainakin itse odotan innolla miten homma toimii.