WTCC 2010

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418


Koodi:
[COLOR="Red"][B][U]WTCC 2010[/U][/B] (päivitetty)[/COLOR]
[B]
1&2	Brasilia (Curitiba)	7.3
3&4 	Meksiko (Puebla)	11.4 [COLOR="Red"]PERUTTU[/COLOR]
5&6 	Marokko (Marrakech)	2.5
7&8 	Italia (Monza)		23.5
9&10	Belgia (Zolder)		20.6
11&12	Portugali (Portimao)	4.7
13&14	UK (Brands Hatch)	18.7
15&16	Tshekki (Brno)		1.8
17&18	Saksa (Oschersleben)	5.9
19&20	Espanja (Valencia)	19.9
21&22	Japani (Okayama)	31.10
23&24	Kiina (Macao)		21.11[/B]
Laitetaan ketju auki jo aikaisessa vaiheessa.

Tietääkseni tähän mennessä vain BMW (4 -> 2 tehdasautoa) ja Chevrolet (3) ovat varmistaneet kuskinsa. Farfus ja Priaulx jatkavat Bemarilla, Chevylle Huffin ja Menun tueksi siirtyy taannoinen maailmanmestari Yvan Muller. Tarquinin tulevaisuudesta ei vielä tietoa.

Autoihin ei tule muutoksia avauksen jälkeen:
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4272

There will be no changes during the season such as the introduction of plastic windows and flat floor for the Chevrolet Cruze ahead of the race at Pau in 2009. It also means that the base weights for each model set ahead of the season is going to remain the same for the entire season.

The penalty weight system is going to remain in the same form as in 2009.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tiago Monteiro haluaisi jatkaa vielä epävarman SEATin rivistössä, mutta saattaa myös siirtyä GT-luokkiin tai takaisin open wheelereihin.

"Still my main objective is to try and stay in the WTCC, and especially I would love to stay with SEAT. I really believe in the brand, but I also feel at home there. So I would like to stay. And also, in 2011 I think there will be a rebirth [in the WTCC – new rules, you'll have new manufacturers, and we also have a strong belief that SEAT will come back strongly.

---

"There are plenty of opportunities out there," he said. "Nothing is confirmed; everybody struggled to finalise their deals. For professional drivers, 2010 – if you want to get paid to drive – is going to be a tough year. But maybe in the Le Mans Series, or the new GT World Championship, there are some opportunities.

"I've also had some contact over the last two years with Superleague Formula and they have been putting a lot of pressure on me to move back to single-seaters, so that could be another option
. I just need to be more confident that the championship will evolve. I'm pretty impressed with what they've done so far, to be honest.

"The Portuguese driver is also considering offers from Japan after testing with the NISMO Super GT squad at Fuji earlier this month
"They knew that I was interested in the GT1 championship, and they are preparing a new GT1 car," he said.

"They called me up to do this GT500 test in Japan, so I went over there and I tried the car, which was pretty impressive actually. It's a shame that in Europe we don't know that much about it – we know about it, we read about it in AUTOSPORT, but it's an amazing car and an amazing championship.

Ja ensi vuonna vanhan ETCC:n jäännöksenä selvinnyt European Touring Car Cup laajenee yhdestä neljään kisaviikonloppuun. http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4290

Official ETCC 2010 calendar

28 March - Braga, Portugal
30 May - Oschersleben, Germany
25 July - Salzburgring, Austria
17 October - Franciacorta, Italy

Each race weekend is going to feature two 50 km races, with one qualifying session.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
El Mundon mukaan SEAT näyttää jättävän leikin kesken ja laittaa pillit pussiin :eek:
SEAT pulls out of WTCC

SEAT is going to pull out of the World Touring Car Championship ahead of the 2010 season according to the second largest newspaper in Spain, El Mundo. This one step in a bigger lay off within SEAT.
Minnekäs Tarquini ja kakkoskuskinsa nyt aikovat? Iso aukko jää kyllä nyt, jos tehdasautoja nähdään vain 2x BMW, 3x Chevy + talousvaikeuksissa rämpivät Ladat. Yksityisten leikkikentäksihän tämä on mitä enemmän muuttumassa.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Virallinen varmistus asialle.

Yksityisten ja SEAT Eurocupin tukea kuitenkin jatketaan. Independents mestaruus muuttuu mielestäni vähän turhaksi, kun autot pääsevät joka tapauksessa top kympin sisälle.
 

Boyracer

Well-known member
Liittynyt
17.11.2005
Viestit
190
Yksityisten leikkikentäksihän tämä on mitä enemmän muuttumassa.
Mutta onko se sittenkään huono homma?

Aina kun mukana on läjä isoja tehdastalleja niin pärjätäkseen sarjassa tarvii olla isosti rahaa ja kaluston kärki on kapeampaa. Kun tehdastallit katoaa niin voi ehkä pärjätä vähän heikommallakin kalustolla ja merkkejä/malleja voi olla radalla enemmän.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Sarjan näkyvyyden kannalta on huono juttu että se näivettyy pienen piirin nahisteluksi. Eihän kolme varteenotettavaa valmistajaa ollut muutenkaan paljon. Ymmärrän kyllä "kaikki on jo saavutettu" -pointin, mutta eihän sitä menestystä voi koskaan tulla liikaa? VAGille muutenkin oli varmaan suht tärkeää että Bemarit jätettiin taakse. Nähdäänkö yksityisiä dieseleitä kisoissa?

Mitä on muuten nuo sääntömuutokset joita on 2011 tulossa?

Edit: miksihän autonvalmistajia kiinnostaa niin vähän kansainvälinen vakioautosarja? Ranskalaiset, italialaiset, japanilaiset...kaikki ovat poissa. Kuitenkaan en usko että kustannukset olisivat autotehtaiden mittakaavassa suuri ongelma. Ja vaikka Chevy(daewoo) tuolla pyöriikin, niin myös oikeita amerikkalaisia olisi hyvä nähdä kisoissa. Siellä tosin taitaa tällä hetkellä olla rahapussin nyörit sen verran tiukalla että mihinkään ylimääräiseen ei rahaa liikene.
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Kun tehdastallit katoaa niin [--] merkkejä/malleja voi olla radalla enemmän.
Koska ja missä kansainvälisesti merkittävässä sarjassa on käynyt näin? :doubtful:
Joppe_001 sanoi:
Nähdäänkö yksityisiä dieseleitä kisoissa?
Priaulx ainakin odottaa Tarquinin ajavan tänä vuonna ja todennäköisesti diesel-Seatilla.

SEAT vahvisti hyvin pian tuon vetäytymisilmoituksen jälkeen, että he tulevat tukemaan kahta yksityistiimiä tänä vuonna. Toinen on SUNRED Engineering, joka tietenkin on tunnettu bensa-Seateistaan. Saksassa oman tiiminsä Chevroletilla ajanut Tanskan vakioautomestari Michel Nykjær tulee ajamaan SUNREDin Seatilla koko kauden Pole Position Denmark ja Valvolinen tuella. Hän testasi Leonin TDI-mallia, joten siitä voisi päätellä jotain. Toinen SEATin tukeman tiimin on huhuttu olevan italialainen, joka varmaan sopisi Tarquinille varsin hyvin...
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Aika heikoilla kantimilla on kyllä WTCC nykyään SEAT:in lähdön jälkeen.

BMW DTM:ään 2011? Toivottavasti...
 

matt1

Active member
Liittynyt
16.1.2010
Viestit
26
Sijainti
Järvenpää
Tanskalainen Hartmann Racing-talli suunnittelee osallistumista pariin WTCC 2010 kauden osakilpailuun Honda Accord Euro R autoilla. Näillä näkymin kilpailut olisivat Monza ja Brands Hatch. Tallin toinen kuljettaja on James Thompson ja toiseen autoon kaavaillaan toista kokenutta kuljettajaa.

On se hyvä että saadaan edes muutamaan kilpailuun vähän enemmän automerkkejä viivalle, jospa Hondasta tulisi uusi tehdastalli tähän sarjaan tulevilla kausilla?
 
Viimeksi muokattu:

matt1

Active member
Liittynyt
16.1.2010
Viestit
26
Sijainti
Järvenpää
Tanskalainen Hartmann Racing-talli suunnittelee osallistumista pariin WTCC 2010 kauden osakilpailuun Honda Accord Euro R autoilla. Näillä näkymin kilpailut olisivat Monza ja Brands Hatch. Tallin toinen kuljettaja on James Thompson ja toiseen autoon kaavaillaan toista kokenutta kuljettajaa.

On se hyvä että saadaan edes muutamaan kilpailuun vähän enemmän automerkkejä viivalle, jospa Hondasta tulisi uusi tehdastalli tähän sarjaan tulevilla kausilla?
tai no taitaa olla jo varmistettu
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418


Bamboo Engineering on juuri lisännyt kaksi (ruman väristä :yuck: ) yksityis-chevyä sarjan täytteeksi, mutta kiinnostavampaa on se saavatko he Colin Turkingtonin takaisin sarjaan.

Autosport sanoi:
Team principal Richard Coleman is keen to add the BTCC champion to his roster of drivers and could expand the team to three cars to accommodate Turkington. "We'd love to get him in the car," Coleman told AUTOSPORT. "He's a top-line driver and we've both got ambitions on an international scale"
Ja uutta kautta odotellessa kannattaa vilkaista youtubesta TheNascarFan2010:n videot - hahmo nimittäin on (muun kiinnostavan lisäksi) uploadannut jokaisen viime vuoden WTCC-kisan British Eurosportin selostuksella. Jos torrentit ei pelitä niin kannattaa fiilistellä nyt, eikä odotella käyttäjän bannausta.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
FIA kaavailee sarjaan samaa pistesysteemiä kuin fykkösiin ja jämäralliinsa. Ja tämä yllätti niin kenet?
:rolleyes:
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=4390

The FIA confirmed to Touring Car Times that the decision to adopt for Formula 1 style points system will wait until the deadline for entry in to this year's championship has passed, as a change to the regulations requires agreement from all competitors.

-- The FIA also confirmed that if the new system was adopted, the top eight grid reversal would remain in place despite the points paying positions going back to tenth.
-
 

Böö

Well-known member
Liittynyt
21.5.2009
Viestit
991
Eurosport näyttää LIVE WTCC kisat

(VM)
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
A bit late

2010 WTCC entry list

7 yksitys-seattia mukana uudella kaudella, olisi paljon huonomminkin voinut käydä. Lada on ehkä kadonnut, mutta sentään kaikki tärkeimmät nimet kuskeista ovat edelleen mukana: Tarquini, Y. Muller, Priaulx, Farfus, Huff, Coronel. Micheliszen edesottamuksia tulen seuramaan myös mielenkiinnolla, SEAT Eurocup -mestari ei saanut näyttää kykyjään viime vuonna Brands Hatchissa.

In other news, Jean Todt ei usko Indonesian GP:n olevan vielä ihan lähitulevaisuuden suunnitelmissa, mutta sen sijaan WTCC:lle saattaisi löytyä oma kisaviikonloppunsa. Tämä kommentti pisti kuitenkin huvittamaan:

"It seems surprising not to have more international worldwide motorsport events in Indonesia. I hope that those at the top level of the country, starting from the President, will take this opportunity to implement international racing in the country.
Johtuisikohan tämä siitä, että maasta löytyy vain muutama käyttökelpoinen rata ja nykypäivän tunnetut kansainväliset kuskit voi luetella sormilla?
 
Viimeksi muokattu:

matt1

Active member
Liittynyt
16.1.2010
Viestit
26
Sijainti
Järvenpää
Pisteytys uudistuksia

Eipä tullu yllätyksenä että tämä FIA:n uusi pisteytys tuli tähänkin sarjaan. Pisteitä siis jaetaan tulevalla kaudella F1:kkösten ja WRC:n tapaan seuraavasti:

1st place: 25 points
2nd place: 18 points
3rd place: 15 points
4th place: 12 points
5th place: 10 points
6th place: 8 points
7th place: 6 points
8th place: 4 points
9th place: 2 points
10th place: 1 point

Tästä huolimatta ekan kisan 8 parasta kuljettajaa starttaa toiseen kisaan käännetyssä järjestyksessä.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Johtuisikohan tämä siitä, että maasta löytyy vain muutama käyttökelpoinen rata ja nykypäivän tunnetut kansainväliset kuskit voi luetella sormilla?
Yksikin hyvätasoinen rata periaatteessa riittäisi, mutta sikäläistä mielenkiintoa varmaan ratkaisevasti vähentää jos ei löydy oman maan kuskeja kilpailemaan huipputasolla... Ja asiaa ei ainakaan auta se, että Indonesian vetovoima kisaturismille ei ole aivan Abu Dhabin, Sepangin tai Bahrainin luokkaa.

Kunhan nyt saisivat edes jonkun aasialaisen kv. sarjan kisan järjestettyä ja sille näkyvyyttä....
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ja asiaa ei ainakaan auta se, että Indonesian vetovoima kisaturismille ei ole aivan Abu Dhabin, Sepangin tai Bahrainin luokkaa.
Eikä liene Indonesian valtiolla/sijoittajilla yhtä hyvää taloudellista tilannetta kuin öljyvaltioilla ja teollisuusmaaksi pikkuhiljaa kasvavalla Malesialla. GP-radan ylläpito tulee kalliiksi, ja noin syrjäisessä maassa vierailisi vuodessa vain ne pari-kolme kansainvälistä sarjaa.

Käsittääkseni kotimaisia sarjojakaan ei liiaksi asti ole.
 

Murre

Well-known member
Liittynyt
28.3.2008
Viestit
880
Niin se kauden alku vain lähenee. Ikävää, ettei Lada sitten enää pysynyt leikissä mukana, oli tuonkin valmistajan mukanaolo tietyllä tapaa varsin mukava mauste sarjalle. Mutta se on hieno juttu, että Sunred tarjoaa diesel-Seatit niin Tarquinille, kuin myös Coronelille, Monteirolle ja Genelle. Toivottavasti Leonien vauhti riittää kärkikamppailuun ilman tehtaan täyttä tukeakin. Eiköhän tästäkin hyvä kausi saada.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
http://www.superstars.it/eng/default.aspx
Täällä ei ole italialaisen Supertars Series sarjan omaa palstaa, mutta laitan tähän uutisen.

http://www.touringcartimes.com/article.php?id=4456
Ex-F1 kuski Johnny Herbert teki tänään sopimuksen Supertars sarjassa ajamisesta team Motorzonen kanssa ja autona Chevrolet Lumina CR-8.

Sarjassa muita tunnettuja ex F1 kuskeja ovat Gianni Morbidelli, Andrea Chiesa, Emanuele Naspetti ja Mimmo Schiattarella.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös