Tapahtumia & sattumuksia kaduilla ja maanteillä.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kehä III:llakin on pari liittymää, joissa on aineksia pienempiin ja vähän suurempiinkin tilanteisiin. Samassa kohtaa kiihdytyskaista ja liittymä pois kehältä lyhyellä matkalla.

Selviytyminen vaatii hieman avaruusajattelua ja tuuria. Onneksi asun landella.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Lahtelaiseen liikennekulttuuriin en totu sitten millään. Ajelen pari kertaa viikossa Jalkarannasta Pääkaupunkiseudulle työjuttuihin. Mytäjäisten risteyksessä ajetaan joka kerta punaisia päin. Monta kertaa olen nähnyt, että lahtelainen poliisiauto odottaa kiltisti että punaisia päin ajavat pääsevät risteyksen yli, ennen kuin itse ajavat risteykseen. Ajan aina vanhaa Lahdentietä Mäntsälän Shellille asti. Vanhalla tiellä lahtelaiset ajavat vajaata kahdeksaakymppiä siihen asti, että rajoitus vaihtuu kahdeksaankymppiin, mutta jatkavat samaa nopeutta rajoituksen muututtua. Sitten, kun painan ohi jommalla kummalla valkoisen viivan alueella ennen Orimattilan risteystä, vilkutetaan valoja, mutta liimaudutaan kiinni puskuriin kun rajoitus vaihtuu välillä kuuteenkymppiin. Mäntsälän jälkeen, sivistyksen pariin päästessä, liikennekulttuuri normalisoituu.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Voi Katjuska...

Ei sekään toimi, vaikka nimenomaan noudatat niitä sääntöjä. Kuka sut päästi keittiöstä?

Ja tuo Seppo, vanha rahtari. Liikenneympyrässäkin vilkku varmaan vasemmalle, no niin kai se pitääkin, jos myötäpäivään kiertää...eiks jea?
 

Örfil

Guest
Mäntsälän jälkeen, sivistyksen pariin päästessä, liikennekulttuuri normalisoituu.
Mulla on vastaava ns. "Hämeenlinna -ilmiö". Ajotapans' siellä ovat periskummallisia. Periaate siellä on, että jos kaupunkiliikenteessä ei ole ruuhkaa, äkkiäkös semmoinen tehdään. Risteyksissä jäädään varmuuden vuoksi odottamaan, että jos joku tulisi, jotta saa päivän väistämis- ja odottamiskiintiön täyteen. Kaasupoljinta ei paineta koskaan yli 1/10 asennosta enempää.

Tampereella on omat kommervenkkinsä myös, mutta suht sujuvaa ajamista täällä sentään on.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Mulla on vastaava ns. "Hämeenlinna -ilmiö". Ajotapans' siellä ovat periskummallisia. Periaate siellä on, että jos kaupunkiliikenteessä ei ole ruuhkaa, äkkiäkös semmoinen tehdään. Risteyksissä jäädään varmuuden vuoksi odottamaan, että jos joku tulisi, jotta saa päivän väistämis- ja odottamiskiintiön täyteen.
Odottamiskiintiön saa siellä täyteen ihan valo-ohjausta noudattamalla. En tiedä huonommin säädettyjä liikennevaloja kuin Hämeenlinnassa. Useamman kerran vuodessa menen yöllä bussissa moottoritien ja linja-autoaseman väliä ja siellä on aina kaikki liikennevalot päällä eikä niissä ole tunnistimia ja vihreä aaltokin kestää korkeintaan kaksi risteystä peräkkäin. Muutaman kerran on kuski ajanutkin päin punaisia, kun ei horisontissakaan muita autoja näy.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Poliisiauto sai punaisten valojen kohdalla hälytyksen, joka kesti risteyksen verran. Kaksissa valoissa peräkkäin!
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Ei kai siitä haittaa, vaikka C tehtävällekin saapuu mahdollisimman nopeasti. Kuskataanhan sitä herrojakin hälytysajona.
 

Örfil

Guest
Albert on ihan oikeasti b-portaan miehiä. Täysin varma tieto! Olen omin silmin nähnyt ja näky paloi lähtemättömästi verkkokalvoihini.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4979
Sijainti
Vantaa
Näin tänään liikenteessä vanhan autoni, jonka myin viime vuoden tammikuussa. Mukava huomata, että vielä puksuttaa menemään, vaikka ikää autolla on jo kohta 16 vuotta.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Retkue anarkistin näköisiä skeittarijonneja luukutti Laikunlavan puistossa täysillä Raptoria!
Maailmalla saattaa olla vielä pieni ripaus toivoa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös