Eiliselle salibandyvuorolle mennessä tapahtui seuraavaa:
Vanhan lukion liikuntahallin parkkiksella oli autoja vähän sikin sokin kun viereisellä paraatikentällä oli Sirkus Finlandian näytös. Ajoin auton vapaana olleeseen ruutuun tulosuunnastani katsottuna oikealle pakettiauton taakse.
Juuri kun olin kääntymisen jälkeen jarruttelemassa ruutuun, kuului melko kova rysähdys ja auto pysähtyi samalla. Hieman peruuttelin taaksepäin ja lähdin katsomaan, puhkesiko rengas tms. No ei ollut rengas puhki. Auto oli pysähtynyt ilmeisesti asvaltin painumisesta johtuen esiin tulleeseen kupumaiseen betoniseen kaivon kanteen joka sijaitsi kyseisen parkkiruudun kohdalla (n. 200mm korkeudella). Teräksinen luukku oli vielä hieman kohollaan kaivon kannesta (n.20mm) ja ilmeisesti siitä syntyi tuo ääni kun auto lopulta stoppasi metalliseen luukkuun.
Pikainen vilkaisu moottoritilaan, jäähdyttäjän etupuolelle ja auton alle. Ei näkynyt juuri mitään jälkiä missään, eikä vuotoja. Olin sangen yllättynyt, osumakohta oli kuitenkin keskellä keulaa juuri puskurin takapuolella auton alla. Omassa autossa on kuitenkin se hyvä puoli, että bokserimoottori sijaitsee hieman rivimoottoria korkeammalla ja on näin vähemmän alttiina alapuolisille osumille. Matalampikeulaisella autolla olisi mennyt todennäköisesti ainakin puskuri halki ja jäähdyttäjä mutkalle, mahdollisesti öljypohjakin. Jollain korotetulla mallilla (Esim. Subaru Outback, Audi Allroad) ei välttämättä olisi ollut mitään ongelmaa.
Mikäli autoon olisi oikeasti tullut jotain vaurioita, kaupunki olisi saanut korvausvaatimuksen. Kyseinen ruutu oli normaalissa käytössä ja koholla olevaa liki asvaltin väristä kantta oli hyvin vaikea havaita, varsinkin mikäli ajoi ruutuun katveen takaa. Vain korkealla maavaralla varustettu auto pystyy ylipäätään pysäköimään kyseiselle paikalle.
Viime aikoina on alkanut napsahdella omalla kohdalla. Onneksi vain pieniä kolhaisuja kuitenkin. Mutta menihän ne ekat 18 vuotta kortillisena ihan ilman suurempia sählinkejä, ehkä se tuuri on pikkuhiljaa käytetty.