Tunsin piston syämmeissäin jokaisessa kohdassaNuo pimeällä perässäroikkujat saattaa olla vanhuspappoja, joiden näkö on mennyt niin huonoksi, että tarvitsevat vähintään kahden auton valot, että näkevät yhtään mitään.
Toinen vaihtoehto on, että ko. kuskit pelkäävät pimeää ja kokevat edessä näkyvän auton takavalot turvallisiksi kohteiksi, joihin ripustautua pelon lievittämiseksi.
Tai sitten näiltä heeboilta on kaukovalot paskana ja ajavat toisten takalasissa kiinni ihan nuukuuttaan. Ja onhan siinä toki ilmanvastuskin pienempi niin säästyy polttoainetta.
Tai sitten ne ovat vain tyhmiä.
Kerran lähdin täysperävaunun peesissä ohittamaan toista rekkaa kohtalaisen sokkona. Kartturin paikalla istunutta kaveria tilanne hirvitti mutta aika turvallistahan siinä on ohittaa - jos sieltä vastaan joku tulee niin ei tule mun nokkaani. Tosin edellä ajavan rekan mahdollisella äkkipysäyksellä saattaa toki olla vaarallinen seuraus.Etenkin rekan perään kannattaa jäädä roikkumaan. Ei tartte kaukovaloja, saa hyvää imua ja on pienempi riski saada iso elukka tuulilasiinsa.
Tänään huomasin, että keula ja konepelti on tuon roiskaisun jäljiltä aika törkeässä (jäisessä) röpöskässä. 'Onneksi' tuli pakkaset, että pysyy jäisenä pinnassa pitkään.Eilen illalla reippaasti minut ohittanut ja eteeni liian lähelle palannut iso pakettiauto roiskaisi keskitien loskat päälleni. (Onneksi ei taaskaan ollut avoauto) Auton järki sekosi hetkeksi ja sadetunnistin sai tuulilasinpyyhkimet touhaamaan pitkäksi aikaa, parkkipilotti varoitti jokaisesta aurausviitastakin jne. Koirulin sitruunapannasta pukkasi ilmoille sitruunan hajua, kun kaveri vähän kommentoi ohittajan ajotyyliä. Olihan se ajoelämys. :dunno:
Sama vuodenaika, pimeä ja märkä keli vallitsi ko. tieosuudella kun täysikasvuinen hirvi päätti testata silloisen, noin 850-kiloisen Civicini korin törmäyksen kestävyysominaisuuksia. Eihän ne kovin häävejä olleet.Ajelin vuosia sitten Lahden ja Riihimäen välillä apaut tähän aikaan vuodesta melkoisessa lumipyryssä .
Myin sen yhdelle rakennusmaalarille parilla tuhannella markalla.Sielläkö oli Civicin viimeinen leposija?
Paitsi jos rekan palatessa omalle kaistalle siellä ei ole tilaa sinulle ja joku tulee vastaan niin se on game over.Kerran lähdin täysperävaunun peesissä ohittamaan toista rekkaa kohtalaisen sokkona. Kartturin paikalla istunutta kaveria tilanne hirvitti mutta aika turvallistahan siinä on ohittaa - jos sieltä vastaan joku tulee niin ei tule mun nokkaani. Tosin edellä ajavan rekan mahdollisella äkkipysäyksellä saattaa toki olla vaarallinen seuraus.
Näin on näkyleipä tietysti. Tuumailin tuolloin, että rekka palaa kaistalleen niin pitkään ja loivasti, että siihen ajoneuvojen väliin ehtii.Paitsi jos rekan palatessa omalle kaistalle siellä ei ole tilaa sinulle ja joku tulee vastaan niin se on game over.
Voi kai tuon suoremminkin todeta. On ääliömäistä lähteä sokkona rekan perässä ohittamaan. Näitä sankareita kuitenkin on ja asia on hyvä tiedostaa.Paitsi jos rekan palatessa omalle kaistalle siellä ei ole tilaa sinulle ja joku tulee vastaan niin se on game over.
Emmää muuta oo väittänytkään. Todettakoon nyt, että vähän dramatisoin tarinaa mutta en paljon.On ääliömäistä lähteä sokkona rekan perässä ohittamaan.
Ai dramatisoit? Lähdit typerästi ohittamaan. Mikä kohta ohituksessasi oli dramatisointia?Emmää muuta oo väittänytkään. Todettakoon nyt, että vähän dramatisoin tarinaa mutta en paljon.
Ilman asianmukaista turvaväliä tuollainen taktiikka johtaa ennen pitkää siihen, että täräytät suoraan edellä ajavan auton perään.No eipä tuo toisten peesailu, varsinkaan huonoissa olosuhteissa(kova vesi/lumisade) mitenkään hirveän typerältä kuullosta. Itsekin tullut tuota harrastettua että jos jollain on paremmat valot ja halua ajaa valtavirtaa lujenpaa niin ei muuta kuin perään vaan, jos se sit johonkin osuu niin ehtii kyllä itse reakoida tilanteeseen.
Laskukilpailu keskiviikon ratoksi:Aika moni Urpo ajaa sumuvalot päällä tuolla maantiellä. No toivottavasti pitkät ei häikäise.