oldez
Well-known member
- Liittynyt
- 14.3.2003
- Viestit
- 19491
Ihan niin kun joku olis tossa just sanonut saman...Turbo eli turboahdin eli pakokaasuahdin...
Ihan niin kun joku olis tossa just sanonut saman...Turbo eli turboahdin eli pakokaasuahdin...
Kuva kertoo enemmän kuin 1000 sanaa.Ihan niin kun joku olis tossa just sanonut saman...
Itse olen täysin päinvastaisella kannalla. KERS on hyvä juttu, kunhan kaikki energia- ja tehorajoitukset unohdettaisiin.KERS pitäisi poistaa samalla kun ne uudet moottorit tulee. KERSsistä ei ole ikinä ollut mitään hyötyä, pelkkä rahareikä joka on vain haitannut kilpailua.
Sainpa sanottua, nyt voi taas hengittää
Tuohon tulee mukaan kaikki energiankeräimet (lisää lyhenteitä, näytti olevan jotain MGUKkeja ja ties mitä) ja "Kerssit". Lisäksi jos nyt oikein luin, niin joitakin materiaaleja taidettiin kieltää vielä. Joten ihan ymmärrettävä.Eivät sitten moottorin minimipainoa yhtään alemmaksi saaneet. Nykyiset motit painaa siinä 90-100 kilon välillä ja tuhnu V6:set pitäis painaa 155 kg.
Varmaan siksi kierrokset pysyisivät helpommin tehoalueella.http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/07/1363364/huima-f1-saanto-vahvistettiin-varikolla-ajettava-ilman-bensaa
"Uusissa säännöissä on mukana myös se, että kuljettajan on pystyttävä käynnistämään autonsa ilman ulkopuolista apua, auton minimipainon nostaminen 660 kiloon nykyisestä 640 kiloon ja eteenpäin vievien vaihteiden lukumäärän nostaminen seitsemästä kahdeksaan. Kauden aikana käytettävät vaihdevälitykset pitää ilmoittaa FIA:lle ennen avausosakilpailua eikä niitä saa sen jälkeen muuttaa, paitsi kaudella 2014, jolloin kauden aikana sallitaan yksi muutoskerta välityksiin."
Mielenkiintoista tämä. 8 vaihdetta, mitä iloa siitä on? Käyttäisivät vaihteita sen mukaan kuin haluavat.
Kyseessä ei ole moottorin (engine) vaan koko "voimayksikön" (power unit) massa. Power unit taas on määritelty säännöissä näin:Eivät sitten moottorin minimipainoa yhtään alemmaksi saaneet. Nykyiset motit painaa siinä 90-100 kilon välillä ja tuhnu V6:set pitäis painaa 155 kg.
Hieman ylempänä lukee... 640kgPaljonko nykyään on minimipaino?
Moottorin ym. sälän.Hieman ylempänä lukee... 640kg
ilmeisesti 95kgMoottorin ym. sälän.
Varmaan siksi kierrokset pysyisivät helpommin tehoalueella.
Moottorin ym. sälän.
95kg on pelkän moottorin minimi. Uusia sääntöjä vastaavaa "power unitin" vähimmäismassaa säännöissä ei ole.ilmeisesti 95kg
niin joo unohdin maininta...95kg on pelkän moottorin minimi. Uusia sääntöjä vastaavaa "power unitin" vähimmäismassaa säännöissä ei ole.
Tuolta ainakin jotain infoa kaudelle 2014:Ihmettelin jo aiemmin, kun ei ole ollut julkisuudessa puhetta, että mitäköhän tapahtui näille suuremmille rungon muutoksille? Nyt muutokset taitaa jäädä keulaan (vain onko sekään tuolla (vielä) säännöissä?).
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/9307861.stm
^ Joulukuulta 2010, jolloin toki moottoritkin olivat vielä tulossa 2013.