Jellinek
Banned
Ymmärtääkseni mm. Suomessa Ferrareilla on 2 vuoden odotusaika, koska tehtaalle on tärkeämpää toimittaa ensisijaisesti autoja maihin, joissa niitä menee vuodessa satoja (Sveitsi, Arabimaat), kuin tällaisiin valtioihin joissa joku optiomiljonääri ostaa yhden ehkä joka toinen vuosi. Ferrarilla ei ole aikomustakaan lisätä tuotantokapasiteettiaan kysynnän vuoksi, koska se haluaa pysyäkin haluttuna harvinaisuutena ja täten säilyttää arvonsa. Toki Bugattin saaminen on rahallisesti ja byrokraattisesti vielä vaikeampaa, mutta ei Ferrariakaan siis rahallakaan osteta kaupasta kuin maitotölkkiä.
F1-autot eivät ole maailman nopeimpia monopostoja (Indycar), eivätkä kiihtyvimpiä (dragsterit) eivätkä myöskään teknisesti monimutkaisimpia (DTM-autoissakin on kai jotain Fornuloissa kiellettyä ABS, aktiivijousitus?), mutta lajista tekee kuninkuusluokan osittain Ferrari ihaillumpien automerkkien joukossa. Tämän vuoksi sille kaipaisi arvoisiaan kilpailijoita; Lotuksen paluu (edes nykymuodossan) on varmasti monille mieluinen asia, Bugatti olisi jo ehkä liian hyperautomerkki Formuloihinkin, Porschea eivät F1:t ole koskaan kauhasti kiinnostaneet (osittain kai, koska ovat liiankin kaukana vakioautoista) ja Audinkin mieltää ehkä enemmänkin rallipoluilta urheilu/vakioautoihin sopivaksi.
Kilpa-autoiluun tuleminen on tietysti aina suuri riski: esim. Jaguarin epäonninen F1-projekti vain söi rahaa eikä välttämättä tehnyt hyvää merkin imagolle samoin kuin Spykerin 1-vuotinen talli.
Lamborghini voisi olla mielenkiintoinen haastaja Ferrarille samasta maasta, samalla se voisi kiillottaa nuhruista menneisyyttään F1:ssä (Modena Team).
F1-autot eivät ole maailman nopeimpia monopostoja (Indycar), eivätkä kiihtyvimpiä (dragsterit) eivätkä myöskään teknisesti monimutkaisimpia (DTM-autoissakin on kai jotain Fornuloissa kiellettyä ABS, aktiivijousitus?), mutta lajista tekee kuninkuusluokan osittain Ferrari ihaillumpien automerkkien joukossa. Tämän vuoksi sille kaipaisi arvoisiaan kilpailijoita; Lotuksen paluu (edes nykymuodossan) on varmasti monille mieluinen asia, Bugatti olisi jo ehkä liian hyperautomerkki Formuloihinkin, Porschea eivät F1:t ole koskaan kauhasti kiinnostaneet (osittain kai, koska ovat liiankin kaukana vakioautoista) ja Audinkin mieltää ehkä enemmänkin rallipoluilta urheilu/vakioautoihin sopivaksi.
Kilpa-autoiluun tuleminen on tietysti aina suuri riski: esim. Jaguarin epäonninen F1-projekti vain söi rahaa eikä välttämättä tehnyt hyvää merkin imagolle samoin kuin Spykerin 1-vuotinen talli.
Lamborghini voisi olla mielenkiintoinen haastaja Ferrarille samasta maasta, samalla se voisi kiillottaa nuhruista menneisyyttään F1:ssä (Modena Team).