Jellinek
Banned
Viimeksi muokattu:
Voisi Stirling Moss olla nopeasti taas vauhdissaVanwall tekee nyisin tämmöisiä:
Arrowsia lukuun ottamattahan nämä tiimit ovat edelleen mukana. Stewart (Jaguar) on nykyisin nimeltään Red Bull Racing, Jordan (MF1, Spyker) on Force India ja Minardi Scuderia Toro Rosso.Jaguar, Jordan, Minardi ja Arrows olivat toki myös mielenkiintoisia valmistajia, mutta kyllähän se oli aikamoista rämpimistä kaikilla näillä niiden loppuvaiheissa.
Jos talleja tarkastelee tällä tavalla, näyttää lähtijöiden lista tosiaan melko erilaiselta. Jos Arrowsin tiloista toimiva Formtech tosiaan tulisi HRT:n taustalle, olisivat 2000-luvun ainoat tosiasialliset lähtijät Toyota ja Prost.Arrowsia lukuun ottamattahan nämä tiimit ovat edelleen mukana. Stewart (Jaguar) on nykyisin nimeltään Red Bull Racing, Jordan (MF1, Spyker) on Force India ja Minardi Scuderia Toro Rosso.
Jaguarin epäonnistunut F1-projekti oli mulle brittifanina aikamoinen potku nivusiin.Jaguar tai Aston Martin: Brittiläisiä superautomerkkejä ois kiva nähdä kans.
Miten mulle on muodostunut mieleen kuva Fordista nimenomaan brittimerkkinä?Ford: Ford toisi jenkkiväriä sarjaan. Perinteitä F1:ssä, tosin Cosworthin kautta.
Paha sanoa. Amerikkalaispuljuhan se on, ja Euroopan Ford (jonka autot on tosiaan tehty näille markkinoille) pitää majaansa Saksassa.Miten mulle on muodostunut mieleen kuva Fordista nimenomaan brittimerkkinä?
Niinhän tuo tekee, mutta minun mielikuvitusmaailmassani Ford on brittiläinen autovalmistaja, joka väsää kaiken maailman Focuksen ja Kan kaltaisia kammotuksia.
Britannian Ford taitaa silti olla vanhempi. Nykyinen Euroopan Ford yhdistettiin noista Saksan ja Britannian osastoista 60-luvun lopulla. Päämaja on Saksassa, mutta syy siihen, miksi moni(?) mieltää Euroopan Fordin enemmin brittiläiseksi kuin saksalaiseksi, lienee siinä, että Britannian Fordilla oli kaiketi huomattavasti enemmän omia malleja ennen tuota yhdistämistä. Saksan Fordin aikaansaannosta ei taida olla mikään muu merkittävä malli kuin Taunus, jonka moni soisi jääneen keksimättä.Ford perusti Euroopan osaston Saksaan Kölniin 1925:
http://www.ford.de/UeberFord
Päivän naurut. Toiset vielä jos on totta.Fordin edellinen F1:n valloitus (Jaguarin kautta) meni niin hyvin, että konsernin johdossa asti ihmeteltiin, kuka on Eddie Irvine ja miksi hän on konsernin kolmanneksi parhaiten palkattu työntekijä.
Miulla on muistikuva, että Irvine olisi tarinan mukaan ollut peräti Fordin kovimmin palkattu työntekijä, mutta Bobbiksen kanssa on paha asettua poikkiteloin.Päivän naurut. Toiset vielä jos on totta.