Peltoautoilu

  • Viestiketjun aloittaja T.K
  • Aloituspäivämäärä

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Kuinka monella on/oli peltoauto nuoruudessaan, itselläni on Opel Corsa -86, ja ihan kelpo peliksi se on osoittautunu , mitä se nyt mulla on ollu jo kolome vuotta. Ainut vika on laturi:thumbdown, joka täytyy ny sitte vaihtaa uuteen.
Ja jarrut, joita ei ole, käsijarrua lukuunottamatta. Mutta minkälaisia peltoautoja foorumilaisilla on, ja minkälaisia tarinoita kerrottavana omista autoistaan?
Ja mikä peltoautoilun tilanne nykyään suomessa on?
Myös kuvat sallitaan!
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Ford Sierra oli mutta myin poijjes. Hakusessa on joku auto taas vaihteeks. Tosin täytyn joku ralli rojektiki ostaa.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Jääautona oli samanlainen Nissan Micra, kuin muuan forumistilla on irc-galleriassa näytillä.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3411
Sijainti
Lahti
Isävainaa riemastutti meitä veljeksiä ja myös kavereitani viemällä ahkerasti koko poppoon omalla autollaan aina talvisin läheiselle jääradalle. Ensin hän ajoi itsekin, mutta kun huomasi ahkerasta sivulasi edellä ajamisesta huolimatta aina häviävänsä meille, kello perkules ei tykännyt ja niskakin siinä väsyi kun piti koko ajan katsoa ajorataa sivuikkunasta, jätti hän meidät ajamaan keskenään ja meni itse läheiseen metsään käveleskelemään. Yhdessä vaiheessa meillä oli Opel Rallye Kadett, ja sillä kaahaaminen oli yhtä juhlaa. Vieläkin muistan kuinka kaksoiskaasuttimen toinen härpäke aukeni ja potkua tuli persauksiin kun oikein pääsuoralla huimisteli. Helkkarin hauskaa!

Ja mitä parhainta ajokoulutusta. Ei mennyt sormi suuhun vastaisuudessakaan, kun kortin ajettua joutui liikenteessä liukkaille. Isäukolle:thumbup:
 

Zaipper1

Well-known member
Liittynyt
28.1.2010
Viestit
83
Volvo 240 ollut jo pari vuotta ja hyvin toimii. :ahem:
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Sain Ooppelin laturin toimiin, osat makso 10.70€
Eli uudet hiilet ja jänniteensäädin. Käytetty laturi olis maksanu n.35€ + postikulut, ja uus 66€ + vanha liikkeeseen. Säästin ainaki 25€ itte vaihtamalla.
Oli muuten yllättävän vähän sisältöö laturissa.

Hehee, taas esiintyy luku 107
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Noniin, 4-5 vuoden ahkeran lukemisen jälkeen päätin vihdoin rekisteröityä foorumille. :alppu:

Täällä Turussapäin, tarkemmin Liedon ja Piikkiön rajamailla, järjestetään talvisin kahden tunnin peltoautojäärataendurance-kisoja, tällä hetkellä kolme per talvi.
Suopohjan Grand Prix eli tuttavallisemmin SPGP alkoi tuttavapiirin hauskanpitona ja kisoissa on jo maksimimäärä eli 22 autokuntaa, halukkaita olisi enemmänkin.

Pitemmittä puheitta tähän perään kuvia viime kisasta (joissain kuvissa esiintyvä Pick-Up-Saab oli omassa luokassaan, kirjaimellisesti)

:thumbup:
Onko jarrut pakolliset?
Meinaan meni ne rikki tos edellistalvena. Tonne pitäis kyllä lähtee, mutta auto ei kyllä oo misää hääppöses kunnos. Eikä nastarenkaat.
Imeisesti ei tartte turvakaariakaa?
Minkälaiset säännöt on?
Kiinnostais osallistua.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
HAHAAHAA

SE TOIMII SITTENKIN!!!!
Laitoin akun paikoilleen, katsoin öljyt ja totesin että on pitäny ne sisällään ja nesteitäkää ei ollu vuotanu yhtää ulos.
Ja lähti ekalla yrityksellä käymään, vaikka oli seissyt jo keväästä lähtien samassa paikassa, eikä konetta käytetty kertaakaan sinä aikana.
On se piru autoksi...



Enää rata auraamatta.
 
Viimeksi muokattu:

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Noni, rehvakka Corsahan se siinä ajalta kun autot painoi vielä vähän ja pienelläkin teholla kulku maittoi! Eikä tarttenut tutkia auton sielunelämää tietokoneella, vaan rehdisti konepellin avaamalla pystyi huoltamaan.

Itse ajelin ihan orastavassa nuoruudessani kaverin kanssa puoliksi hommaamalla `68 MB 250:llä. Manuaali tottakai. Se oli mielettömän kestävä auto, jopa startti alkuperäinen.. Rehellistä menoa, iso auto, mutta laakeasti taittui kurveihin kun otti määrätietoisen otteen vaan. Penkkoihin kun osasi nojata niin vauhtia pystyi pitämään yllättävän paljon. Oli ne aikoja ne!

Kaipailen nykynuorisolle jääratoja tänne pk-seudulle niin pääsisivät turvallisesti opettelemaan auton käsittelyä. Mutta eihän nää viherpiiperot mitään anna tehdä, laivat kyllä pumppaa jätteet suoraan itämereen, mutta se kun 1.2 Corsalla pari kertaa talvessa suttailee jäällä tuhoaakin jo maapallon:yuck:
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
DODIIIIIII!!!!!!!!!!
Nyt on rata aurattu pellolle, antaa ensi pohojan kunnolla jäätyä yön yli, ja sitte pääsee ottahan ekat tyypit radasta:thumbup:
Kaveri sitte uhkas tulla diisseligolffilla heti huomenna haastahan, mutta ei kai siitä mitää vastusta Corsalle oo...
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
DODIIIIIII!!!!!!!!!!
Nyt on rata aurattu pellolle, antaa ensi pohojan kunnolla jäätyä yön yli, ja sitte pääsee ottahan ekat tyypit radasta:thumbup:
Kaveri sitte uhkas tulla diisseligolffilla heti huomenna haastahan, mutta ei kai siitä mitää vastusta Corsalle oo...
Riippuu ihan diiseligolfista :wink:

Koriltaan samanpainoisia autoja mikäli ykkös- tai vielä kakkoskoppainen Golf kyseessä, joten kyllä bensakoneinen(?) Corsa varmasti vie.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Kyllä, bensa Corsa on kyseessä.
Ja kaverin golffi on ykköskoppanen vaparidisseli:D
17-korinen GTD olis ollu jo tiukempi vastus, mutta vaparilla ei luulis joutavan... Tosin. Parhaat ajat joskus skidina tuli ajettua jääradalla Consul Coupe 2600 V6:lla. Oli yllättävän rauhallinen liikkeissään ja vääntävällä myllyllä sai kelattua kivasti vauhtiakin. Ainoa ongelma oli tiukat syheröt, jossa massan laki tahtoi viedä sitä väkisin penkan läpi.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
17-korinen GTD olis ollu jo tiukempi vastus, mutta vaparilla ei luulis joutavan... Tosin. Parhaat ajat joskus skidina tuli ajettua jääradalla Consul Coupe 2600 V6:lla. Oli yllättävän rauhallinen liikkeissään ja vääntävällä myllyllä sai kelattua kivasti vauhtiakin. Ainoa ongelma oli tiukat syheröt, jossa massan laki tahtoi viedä sitä väkisin penkan läpi.
Heh, massa.
Nyt on kunnon kisaa otettu radalla, ja täytyy myöntää että tänävuonna rata on ihan hyvin oonistunut. Nopeahko suora on, jossa kaksi loivaa mutkaa, joista jälkimmäisestä pitää vastaheitolla heitää suoran päässä olevaan mutkaan.
Siinä suoralla Corsalla kerkiää kerätä nopeutta n.70km/h

Ei ollut vastusta diisseligolffista ei. Ihan mukavaa silti oli.
Siskoki siinä rupes sitte kuvaahan yhesvaihees meidän ajoa. Ihmettelin että mikä piru siellä sisäkurvissa välkyy, mutta se oliki siskon kamera:D
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
DODI!!




DODI! Nyt sitte on edes taka-akselin vaihto-operaatiol, ku akselin jousenkannake petti, ja jousi putos siististi pois.
Kun aukasin peräloodan, niin ei iskarin yläpäässä näkynyt ruuvia laisinkaan, kun oli tärinästä ruuvautunut itsekseen irti ja pudonnut pois, kuin ihmeen kaupalla, iskari oli siinä paikalla, missä sen kuuluukin olla, ettei ollut lähtenyt irti ja tehnyt reikää lokasuojan sisäkaareen.
 
Ylös