Taka-alalle jääneet ralliautot

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Vain kaudella 2008 kilpaillut Suzuki SX4 WRC:



EDIT: no mestaruuteen ei olisi ollut ainesta, mutta olisi ollut kiva nähdä kuinka tiimi olisi pärjännyt pitkällä aikavälillä.
Olisi kiva saada nämä WRC-flopit joskus samalle viivalle ja katsoa mihin järjestykseen asettuvat Hyundai Accent WRC, Suzuki SX4, Seat Cordoba WRC, Skoda Octavia WRC ja Mitsu Lancer WRC
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Yksi vähemmälle huomiolle jääneistä ja erikoisemmista A-ryhmän rallipeleistä oli Audi 200 Quattro eli ns. Lötkö-Audi, jolla Hannu Mikkola ajoi 1987 Safari-rallin (voitto), Akropolis-rallin (3. sija) ja Jyskälän (kesk.). Walter Röhrl ajoi Monten (3. sija), Safari-rallin (2. sija) ja Akropolis-rallin (kesk.).
Risto Buri muistaakseni ajeli tuollaisella 200 urpo-quattrolla ainakin Suurajot 89 - 91. Tämän jälkeen Hietamäen Markku ajoi sillä muutaman rata-kisan kaiketi ainakin 92 (Kun Ristolla oli tämä Audi V8:n nimellä kulkeva peli.)
 

Jackson5

Well-known member
Liittynyt
23.8.2008
Viestit
136
Kyllähän tuolla myöhäisemmälläkin versiolla sarjaan osallistuttiin 1990-91. Molemmat Mazdat olivat vain auttamatta alitehoisia ja kohtalaisen epäluotettaviakin.

Timo Salonen sanoi ettei siinä autossa tarvinnut edes turvavöitä laittaa kiinni. "Oli niin hidas että olisi ennättänyt pysäyttää ennen rysäystä".
 

NOesc

Well-known member
Liittynyt
28.8.2004
Viestit
67
Sijainti
Kauhajoki
yrittihän sitä (harhaan)johtotähtikin ralliuraa aikanaan...

hieman offtopic:
Subaru ilmeisesti aikoo palata vielä WRC:hen mutta laittoiko mitsubishi autonavaimet naulaan lopullisesti???
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Olen kerran nähnyt Suzuki Balenon ralliautona, se ei ollut onneksi combi:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Oiskohan se kaveri ollut Suvannon Jussi, Varkaudesta. Laittoi tosiaan 240 RS:n tekniikan takavetoisen Sunnyn koriin, joka oli metallinhohto vihreä ja päällepäin vakion näköinen:ahem:. Ajoi myös jäärataa pitkillä piikeillä ja meni todella kovaa, on muuten niitä harvoja kuskeja, jotka heitti autoa pitkillä piikeillä nelipyöräluisussa:ahem:.
Tuohon irtonaiseen tekniikkaan (muistelen) liittyy sellainen hauska episodi, että ko. Nipsani oli tehdastiimin vanha ja vuokralla Suvannolla. Jossain vaiheessa Nissanilta sitten kävi käsky palauttaa ko. auton kori takaisin tehtaalle tuhottavaksi. Tekniikastahan ei ollut mitään puhetta joten kori todellakin palautettiin rullaavana jonkun köppäsen lava-Datsunin akselistojen päälle ruuvattuna ilman konetta ja laatikkoa.:D Japanin päässä ei kai kukaan ollut sitten kiinnostunut tarkastamaan mitä sieltä tuli takas, vaan koko hoito kärrättiin sulattoon niine hyvineen.

Mitsubishi on harrastanut samaa politiikkaa iät ja ajat. Äärimmäisen harvassa ovat ne Ralliartin rakentamat Mitsut, joita yksityisille on kilpakäyttöön annettu.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Tuohon irtonaiseen tekniikkaan (muistelen) liittyy sellainen hauska episodi, että ko. Nipsani oli tehdastiimin vanha ja vuokralla Suvannolla. Jossain vaiheessa Nissanilta sitten kävi käsky palauttaa ko. auton kori takaisin tehtaalle tuhottavaksi. Tekniikastahan ei ollut mitään puhetta joten kori todellakin palautettiin rullaavana jonkun köppäsen lava-Datsunin akselistojen päälle ruuvattuna ilman konetta ja laatikkoa.:D Japanin päässä ei kai kukaan ollut sitten kiinnostunut tarkastamaan mitä sieltä tuli takas, vaan koko hoito kärrättiin sulattoon niine hyvineen.

Mitsubishi on harrastanut samaa politiikkaa iät ja ajat. Äärimmäisen harvassa ovat ne Ralliartin rakentamat Mitsut, joita yksityisille on kilpakäyttöön annettu.
Mikähän järki tuossa korien tuhoamisessa sitten on?
Aika harvinainen auto tuon sukupolven Nissan Silvia ainakin euroopassa.
 

Titama

Well-known member
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
48
Mikähän järki tuossa korien tuhoamisessa sitten on?
Aika harvinainen auto tuon sukupolven Nissan Silvia ainakin euroopassa.
Eikös 131 kilpa-Abarth-Fiatit kanssa olleet järjestäin Italian kilvissä ja palautuivat tehtaalle purettaviksi käytön jälkeen...:dunno:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ylipäätään kaikki 4-ryhmäläiset jotain Eskoja lukuunottamatta tais olla ulkomaan kilvissä ja sittemmin haihtuneet Suomen kamaralta. Ne jotkut kisahistorian omaavat gr.4 BDA Eskotkin taitaa olla mieluummin Haimakaisen kasaamia kuin aitoja Borehamin pelejä.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11230
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Tuosta seuraavaan korimalliin, eli tähän pyöreämpään perustuva 323 mahtoi olla vielä pahemmin taka-alalle jäänyt. Joskus olen koittanut googletella, osallistuttiinko sillä ikinä mm-sarjaan, enkä ainakaan mitään vedenpitäviä todisteita puolesta onnistunut löytämään.
Tuollaisella oli tänään Vantaalla rallisprinttiä vetämässä Harri Könönen. Eli vielä liikkuu...
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
912
Tuollaisella oli tänään Vantaalla rallisprinttiä vetämässä Harri Könönen. Eli vielä liikkuu...
Jyskälässä kans Laajavuori printissä lauantaina nähty. Oli aika myreät äänet, mutta ei ollut mikään ammus :)
 

Titama

Well-known member
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
48
Ylipäätään kaikki 4-ryhmäläiset jotain Eskoja lukuunottamatta tais olla ulkomaan kilvissä ja sittemmin haihtuneet Suomen kamaralta. Ne jotkut kisahistorian omaavat gr.4 BDA Eskotkin taitaa olla mieluummin Haimakaisen kasaamia kuin aitoja Borehamin pelejä.
Onhan Suomessa yksi aito Borehamin peetu täkäläisillä kilvillä, jonkun maailman mestarin käyttämä... :rolleyes:
 

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Liittynyt
14.11.2005
Viestit
1877
Tuollaisella oli tänään Vantaalla rallisprinttiä vetämässä Harri Könönen. Eli vielä liikkuu...
Kari Suominen on ajellut Mikko Sundströmin entisellä, rekisterinumero MIC-1, jo vuosia. Nähty esimerkiksi F-Cupin Neliveto-sarjassa alkuvuodesta. (Etkö muista esim. Riihimäki-rallista? :wink:) Ilmeisesti seuraavan kerran nähtävissä Rantarallissa...

EDIT: Välihuomiona, kuvamateriaalia tarkemmin katsottuna Könösellä oli eri Mazda Jyväskylässä ja Vantaalla...
 
Viimeksi muokattu:

ammattikatsoja78

Well-known member
Liittynyt
24.2.2010
Viestit
112
Sijainti
pirkanmaa
Ei suoranaisesti liity aiheeseen, mutta laitetaan nyt tänne..

melko mielenkiintoinen viritys tämä Audi A3 :thumbup:

Brittien paikallinen luokitus B13, Samassa ryhmässä voi kaiketi ajella vanhoilla B-Ryhmän autoilla sun muilla luokituksiltaan jo vanhentuneilla vehkeillä..

http://www.youtube.com/watch?v=BLm0GZrJkcs
 
Ylös