Balthazar
Luonnollisesti.
Automaatti. Nuorempana sai teinicorollien ja -ooppeleiden kanssa ihan riittävästi polkea luistavia kytkimiä ja vatkata jengoiltaan runkattuja vaihdekeppejä.
No voi hitsin pimpulat!Maksaisit manuaalista sen mitä automaatistakin. Voihan sen aatella kato, vaikka jotta ottas automaatin, myis sen ja ottas tilalle halvemman manuaalin..EIKU! ...Siis ei saisi mitään rahoja tai lisämaksuja, pakko olis pitää valitsemansa vaihdeloota.
Tota pitää nyt vähän korjata.Automaatti. Ei voi sammua, mäkilähdöt ovat historiaa ja ajaessa on helpompi keskittyä kaikkeen muuhun kuin itse ajamiseen
Ja lisäksi jos on - vaikka ihan satunnaisesti - laiskanhuolimaton kytkimenpolkija, niin ei riipase, kun vaihdelootan hampaat eivät huuda toisiaan vasten SKRRRIIIIIIIIIKKKKK!!! vasemman jalan pikkuerheen vuoksi.Automaatti. Ei voi sammua, mäkilähdöt ovat historiaa ja ajaessa on helpompi keskittyä kaikkeen muuhun kuin itse ajamiseen
Näin minullakin tällä hetkellä.Eli siis manuaalilla ajelen, vaikka mieli tekisi automaagia.
Nuukuuskysymys autovalinnassa.
Sovitaan, että seuraava on automaagi.
Tuota ihmettelin vähän...ei tajuu... ... miksi manuaali on parempi kuin automaatti talvella? Jos jäädään kiinni...äh...?Manuaali, jotenkin tuntuu tänne Suomen talviin fiksummalta ratkaisulta.
Tässä pollissa et saisi päättää, pakko olis pitää:frank:Automaatti
Ei ole mennyt mulla jakeluun mitä hienoa siinä vaihtamisessa on. Ja jos ihan välttämättä haluaa itse päättää millä vaihteella ajaa niin ainakin mun autossa sekin onnistuu. Rattilipsittymiä ei ole eli ei pääse leikkimään Räikköstä.
Ei pollin alustuksessa tai itse pollissa sanota kyllä mitään tollaista.Tässä pollissa et saisi päättää, pakko olis pitää:frank:
Kato tarkemmin:frank:Ei pollin alustuksessa tai itse pollissa sanota kyllä mitään tollaista.
Otsikossahan "puhutaan" vaihteistosta. Automaatti vai manuaali. Automaatilla voi vaihtaa itsekin (ei tosin oo kytkintä), mutta teeppä, perkele, sama manuaalilla eli alappa odottaa koska se vaihtaa automaattisesti...
Kato tarkemmin:frank:
No se nyt oikeastaan päällimmäisenä. Tarpeeksi huonoissa paikoissa kun ajaa, niin kiinnijäämiset voi johtua muustakin kuin käkkärikäännöksestä parkkipaikalta lumipenkkaan. (Ei sillä että mulla kaupunkilaispoikana olis hirveämmin siitä kokemusta, mutta jokusta mökkitietä on koitettu ajaa pidemmälle kun autolla oli oikein edellytyksiä.) Myös kytkinpolkimella on omat etunsa joissakin paikoissa.Tuota ihmettelin vähän...ei tajuu... ... miksi manuaali on parempi kuin automaatti talvella? Jos jäädään kiinni...äh...?
Mistä lähtien automaatilla on voinut moottorijarruttaa?Mainittakoon nyt vielä kerran, että multa on tosiaan nämä uudet sivistyneet automaatit jääneet kokematta, ja ne mitä olen päässyt kokeilemaan oli kyllä hirveetä nykimistä, niin kiihdyttäessä kuin moottorijarruttaessakin. .